Strona 6 z 8

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 29 kwi 2012 15:03:27
przez Trzeci
To zależy pośrednio tylko do temperatury wody bo układy są oddzielne. Za temperaturę oleju odpowiada chłodnica oleju . Ciepły olej to rzadki olej więc nie dziw się ze przy niedomagającym układzie olejowym niknie ciśnienie. Dopóki nie sprawdzisz ciśnienia na magistrali to będzie tylko gdybanie.
Może pompa, może panewki, może uszkodzona elektryka.

Ja mam ciśnienie 1,3 bara na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku i kontrolka świeci a wskazówka prawie na dnie.
Jak znajdę czas to poszukam info o zaworze który jest w silniku odpowiedzialnym za olej ?? no własnie i nie wiem gdzie dokładnie tego szukać.
A co do tej temp to i tak za wysoko ! Jeżeli masz chłodnicę i kierownice powietrza wokół wentylatora to zadbaj aby dokładnie dolegała do chłodnicy. Ja zrobiłem to spinkami elektrycznymi i przy 120 na trasie łapę połowę a przy 80 to tylko 1/4

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 30 kwi 2012 10:09:28
przez sh0rty
sorki za głupie pytanie ale czy to coś z 2-ma wężykami powyżej czujnika oleju to jest pompa oleju?

http://i47.tinypic.com/2v3pnbs.jpg

mam silnik z Omegi, stąd czujnik nieco zmotany :]

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 30 kwi 2012 11:13:27
przez olszak1000
Kolego to jest pompka paliwa ,pompa oleju znajduje się po drugiej stronie silnika .

-- Dodano Pn 30 kwi 2012 12:17:34 --

sorki pod spodem nie z drugiej strony to coś co masz na zdjęciu z prawej ,skręcone na 6 śrub.

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 04 maja 2012 19:20:40
przez sh0rty
aktualizując temat dodam tylko, że powalczyłem z temperaturą silnika i ustabilizowałem ją.
Kontrolka oleju daje o sobie czasem znać ale już tylko raczej mruga sobie niż całkiem się świeci. Jutro spróbuje podjechać do mechanika żeby sprawdzić ciśnienie oleju na magistrali i będę wiedział już na 100% co i jak.

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 18 maja 2012 22:15:56
przez slawek2401
PROBLEM POMOCY !!! 2,3TD Dotychczas na zimnym silniku cisnienie oleju było na poziomie 3/4 skali na goroncym spadało do 1/4 skali lecz wraz ze wzrostem obrotów rosło, ostatnio wymieniłem olej na Mobila 10W40w <takim też zalewałem wcześniej po wymianie zrobiłem jakieś 1500 Km i nagle ni z tąd ni z owąd :D pojawił sie pewien problem ciśnienie oleju jest na 1/4 skali na zimnym jak i na ciepłym silniku i co najdziwniejsze nie wzrasta wraz ze wzrostem prętkości obrotowej silnika co to może być A co najważniejsze ostatnio na dolewke zastosowałem mobila 10W40W dolałem go ok. 0,5l lecz dedykowanego do silników benzynowych, czy to może być przyczyna spadku ciśnienia czy mugł rozrrzedzić resztę aż do tego stopnia? dziś sprawdziłem okablowanie wszystko wygląda ok po odłączeniu 1 przewodu czujnik wskazuje Max

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 18 maja 2012 22:32:46
przez sh0rty
ten wcześniejszy był dedykowany do silników diesla ??
sprawdź czy jest mieszalny z benzynowym.., z tego co pamiętam jedynie mobil ma problemy z mieszalnością olejów.

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 19 maja 2012 09:16:39
przez Trzeci
może być zacięty zawór przy pompie oleju ten od regulacji , nawet na gorącym silniku wskazówka powinna wędrujować do góry .
Jeżeli nie czujnik to pompa do przeglądu lub czujnik .

Wyjścia kontrolne:
1. Manometr u mechanika na magistralę i jeżeli ciśnienie jest to czujnik do dupy lub instalacja przegniła
2. Inny czujnik nawet od poldka i kontorla na nim .
3. Jeżeli nie ma cisnienia to albo pompa umarła (zebatki plus dekielek) albo w gorszym przypadku silnik do remontu.

Nowy olej wypłukał "usczelnienia" i mogło ciśnienien spaśc.
Poza tym semi do tego silnika w tym wieku to już rozrzutność

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 19 maja 2012 20:07:31
przez slawek2401
Własnie wracam z garażu rozebrałem pompe oleju i koła zębate jak i dekielek w stanie idealnum jak by wczoraj wyszły z fabryki Ale co najdziwniejsze to kanały w dekielku totalnie zasyfione wymyłem wszystko złożyłem całość i ku mojemu zdziwieniu ciśnienie jest wyższe niż przed awarją :) wskazania ładnie wzrastają wraz ze wzrostem obrotów. A teraz mam pytanie jaki olej polecacie do mojej froty silnik 2,3 td rok 1992 i według wskazań licznika 180000 Km

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 19 maja 2012 21:30:34
przez Trzeci
Jak jeździsz na 10w40 i masz ciśnienie to jeździj dalej ....

A z tym 180 000 to w cuda nie wierz...

Re: [2.3]CISNIENIE OLEJU

PostNapisane: 20 maja 2012 07:35:28
przez slawek2401
Zgadzam się że w cuda nie wierze bo frota ma już silnik z omegi wiec przypuszczam że jest tam już żeczywiście ładny przebieg :P

cisnienie oleju

PostNapisane: 25 cze 2014 11:31:59
przez offdam
Witam. po przekreceniu stacyjki bez odpalenia silnika cisnienie oleju odrazu pokazuje do gornej kreski wiecie co to moze byc? czujnik cisnienia? silnik 2.3 td

Re: cisnienie oleju

PostNapisane: 25 cze 2014 11:45:46
przez jrzeuski
Masa na zegary (ale raczej nie skoro o "choince" na desce nie piszesz), masa na silnik (prawdopodobne, rozrusznik działa OK?) albo uwalony czujnik (może kable urwane).

Re: [2.3] Ciśnienie oleju

PostNapisane: 25 cze 2014 13:09:38
przez Huberek
- przerwany obwód elektryczny od czujnika do wskaźnika lub
- brak styku / przewód niepodłączony do czujnika ciśnienia oleju lub
- uszkodzony lub niewłaściwy czujnik ciśnienia oleju (jednopinowy zamiast dwupinowego bo tańszy)
- uszkodzony wskaźnik w zegarach (raczej mało prawdopodobne)

Re: [2.2] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

PostNapisane: 04 wrz 2014 07:14:21
przez daniel13
witam,odświeżę temat i podłcze się ze swoim problemem z cisnieniem oleju.frontera a 2.3 td .po wymianie oleju oleju na mobil 15w40 na gorącym siniku pali sie kontrolka,cisnienie spada do 1,1bar, zimny 4-5bar.pompa była wyciachana ale po wymianie bez zmian, nadal za małe,kontrolka pomryguje.wymieniony był slizg łańcucha z napinaczem,sprawdzone panewki wałka rozrządu(środkowa ma minimalny luz) chociaż kanał smarujący wałek jest kalibrowany,śruba do turbiny tak samo więc myslę że te rzeczy odpadają.filtr to firmy filtron.olej który zlalismy był bardzo brydny i gęsty.chłodnica oleju jest odłączona teraz i to raczej też nie problem bo jej termostat otwiera się dopiero przy 102"c.zamierzam wlać 20w50 lotos, co o tym myslicie?podejrzewam że wcześniej kto zalał jakiegoś "doktora".podpowiedzcie coś?

Re: [2.3] Ciśnienie oleju

PostNapisane: 04 wrz 2014 14:38:34
przez brum
wymień czujnik.

Re: [2.3] Ciśnienie oleju

PostNapisane: 04 wrz 2014 16:54:15
przez daniel13
czyli 1,1 bara to może być?

Re: [2.3] Ciśnienie oleju

PostNapisane: 04 wrz 2014 17:03:45
przez brum
1.8 bar przy 720obr

Re: [2.3] Ciśnienie oleju

PostNapisane: 05 wrz 2014 18:47:27
przez daniel13
brum napisał(a):1.8 bar przy 720obr

no wiem,to co piszesz "wymien czujnik" on nie steruje ciśnieniem tylko zapala kontrolkę kiedy jest za małe ,a jest.myślałem że to forum fachowców od frontery!

Re: [2.3] Ciśnienie oleju

PostNapisane: 05 wrz 2014 19:00:49
przez brum
chłopie vel fachowcu skoro wiesz jakie ciśnienie ma być to po co pytasz?
skoro masz 1.1 na zewnętrznym to chyba panewki.

zresztą jak byś się trochę znał to byś wiedział że te silniki mają problem z ciśnieniem.

Re: [2.3] Ciśnienie oleju

PostNapisane: 05 wrz 2014 20:08:51
przez Trzeci
One wyjeźdzając z taśmy już miały problem z ciśnieniem oleju, wymiana trybów na pompie na długo nie pomaga. zawór sie zawiesza panewki i masę innych powodów do zmniejszonego cisnienia.
Ja po kilku latach walki zalałem silnik specyfikiem XADO i wypiąłem kabel od czujnika. Cisnienie na rozgranym silniku miałem przy 1000 obrotach 1.4 i tak się kontrolka świeciła,