Witamy !



[2.3] uszczelka pog głowicą

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 22 lut 2012 14:57:46

To jestem głęboko i w czarnej. Spróbuje znaleźć jakiegoś innego mechanika.
W najgorszym przypadku sama spróbuje wymienić uszczelkę , zawieść głowicę do sprawdzenia i takie tam. Jakby co to będę mogła się poradzić ? :?
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 22 lut 2012 15:41:03

Jakby się tak bardzo uprzeć to i samemu można sprawdzić planowanie głowicy. Gorzej ze sprawdzeniem szczelności a jeśli są pęknięcia to na pewno sama jej nie pospawasz i przetoczysz. Kupno używanej (ale sprawdzonej) głowicy może być wtedy opcją wartą rozważenia. Trudno będzie dobrać właściwą uszczelkę jak nie wiadomo, który to szlif i ile już zebrane. Być może to właśnie zostało spieprzone i stąd obecny problem. A klucz dynamometryczny masz, żeby potem dobrze dokręcić głowicę?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 22 lut 2012 15:47:31

Właśnie jestem na dwóch etapach.
Jeden to szukam sprawdzonego warsztatu.
Drugi to zbieram informację jakie potrzebne mi są klucze i co jak krok po kroku zrobić.
Z kluczy mam 12-kątny ampul - 10 , bo to znalazłam że taki będzie potrzebny . Rozumiem że dynamometryczny do dokręcenia tez by się przydał ?
Wiem że jestem uparta jak osioł , taka już moja uroda.
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 22 lut 2012 15:56:44

Dosia napisał(a):Rozumiem że dynamometryczny do dokręcenia tez by się przydał ?
Bezwzględnie. A na początek sprawdziłabyś nim czy głowica jest dokręcona właściwie. Bo może mechanik-partacz przykręcił na wyczucie i mu nie wyszło.
Wiem że jestem uparta jak osioł , taka już moja uroda.
:>: :>: :>:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 22 lut 2012 16:04:40

Widzisz , niby sprytna a nie do końca.
Może faktycznie zamiast od razu głowicę rozbierać , to sprawdzić tak jak mówisz czy ją może nie dokręcili. Tylko że i tak nie będę wiedziała czy jest nowa uszczelka dana czy nie. Śruby na bank są stare. Czy zaryzykować , ewentualnie jak jej nie dokręcili , to dokręcić i pojeździć - sprawdzając co się dzieje ?
Jeszcze jedno , wziąć klucz i na maxa docisnąć ?
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez jrzeuski » 22 lut 2012 16:27:34

Nie na maxa tylko z konkretną siłą opisaną w serwisówce. Także kolejność dokręcania jest istotna. Niech ktoś podrzuci szczegóły, bo nie mam teraz czasu na szukanie tego. Jeśli głowica jest tylko niedokręcona, to jest szansa, że po dokręceniu zacznie trzymać jak należy, ale mogło już wydmuchać uszczelkę i trzeba będzie dać nową :glaszcze: Jak silnik jeszcze nie przegrzany (a raczej nie powinien z tego co pisałaś) to i planować na nowo nie będzie trzeba.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 22 lut 2012 16:37:40

jrzeuski napisał(a):. Także kolejność dokręcania jest istotna.

Momenty i kolejność już znalazłam- od środka w pajęczynę, ma nadzieje że prawidłowe. :shock:
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Trzeci » 22 lut 2012 18:56:32

http://chomikuj.pl/Trzeciogr/Instrukcje ... +i+naprawa

pobierasz plik silniki wysokoprężne i tam masz wszystko. Nie przejmuj się że to od OMEGI bo 2,3 DTR w OO to ten sam motor

a kolejność jest dokładnie w punkcie 3.3


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 23 lut 2012 10:30:39

Jesteś WIELKI :1: Szukałam odnośnie Frotki i znajdowałam tylko nie przetłumaczone. A to przecież ten sam silnik . :razz:

-- Dodano Cz 23 lut 2012 10:30:39 --

OK, decyzja podjęta . Z powodu braku sprawdzonego mechanika w mojej okolicy . Robię sama. Tylko jeszcze pytanie , co z śrubami , czy koniecznie muszę dać nowe bo mam problem z ich kupnem . Co będzie jak dam stare ? :pomidor:
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Trzeci » 23 lut 2012 15:33:04

Mogą być wyciągnięte... jeżeli nie ma nowych to dokręcanie na serwisówkę i klucz dynamometryczny może być za mało. Ale można zaryzykować , ale jak pęknie w bloku to kicha.
Ostatnio edytowano 23 lut 2012 16:22:35 przez Trzeci, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez RudeBoy » 23 lut 2012 16:08:45

Kurcze ja bym nie ryzykował przykręcania głowicy 3 raz tymi samymi śrubami...
Jak strzeli Ci ta śruba to dopiero będziesz mieć kłopot... Jak pęknie niefortunnie trza będzie silnik wyjąć i zawieźć do kogoś kto będzie potrafił ją z bloku wytargać..
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 29 lut 2012 10:59:51

Nie będę ryzykować , gdzieś n apewno znajdę te śruby . Do weekendu na pewno zgromadzę wszystko i do roboty.

-- Dodano Śr 29 lut 2012 10:59:51 --

Niestety , sprawdziły się moje obawy. Głowica w ogóle nie była robiona. Jak ja rozebraliśmy . Stara uszczelka, pokrywa głowicy wręcz porysowana - podrostu Sajgon. :killer: W oddzielnym dziale podaje dokładne namiary na warsztat , omijać z daleka.
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez brum » 29 lut 2012 11:21:02

Jak masz rachunki to może warto walczyć o swoje? NIe wiem czy się to uda przy samodzielnym demontażu. Ale jechać na początek postraszyć rzeczoznawcą, uokik-iem, sądem warto. może coś odda.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 01 mar 2012 16:45:25

No niestety , to nie wchodzi w grę bo byłam na tyle naiwna , że facet wyciągał ode mnie zaliczki niby n a to na tamto itd.. Jak się zorientowałam , i zażądałam pisemnego potwierdzenia zaliczek i co do tej pory zrobił to się zaczęły być problemy ze spotkaniem z właścicielem i ogólnie odbiorem samochodu. Niezły odcinek by powstał na tej podstawie. Oficjalnie w sądzie i na policji nic nie zdziałam.
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Trzeci » 01 mar 2012 17:03:54

Dosiu.

Nie szukaj silnika do frontery 2.3 bo albo dostaniesz go drogo na alledrogo . Szukaj na tablicy i innych rozbitej ale na tyle żeby dało się silnik odpalić.
Bierz wtedy mechaniora i niech jedzie go oblukać.
Albo szukaj od Omegi A 2.3 TD , wtedy to tylko miska i i smok do podmiany i git.

Ja znalazłem rozbita za 3000 .
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 01 mar 2012 18:18:01

Z tym mechanikiem to będzie ciężko , ale będę jeździła z mężem i bratem. Co prawda niezbyt się obaj znają , ale zawsze to 2 pary spodni ze mną. Sorry bez obrazy :razz: A mógłbyś mi podżucić pare rzeczy które by wskazywały na to że silnik jest marnota lub jest wlany np doktor moto.
Dosia
 

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Trzeci » 01 mar 2012 20:34:59

1. Po nagrzaniu świec powinien palić w ciągu kilku sekund
2. Po odpaleniu bączek z rury czarny
3. Obroty na zimnym silniku około 1200
4. Po wyjęciu bagnetu nie może dmuchać powietrze
5. Po odkręceniu korka wlewu oleju i zakryciu ręką nie powinno ręki zdmuchnąć
6. Obroty równe nie falujące
7. Po nagrzaniu z rury nie powinno kopcić na niebiesko.
8. Ciśnienie oleju na wskaźniku przy zimnym na maksa a nagrzanym nie spada na czerwone (jeżeli na maksa jest nawet bez kluczyka to znaczy że czujnik jest
odpiety i cos tu jest kombinowane przeważnie)
9. Gwarancja rozruchowa - 14 dni na sprawdzenie kompresji minimum 25 bar na cylindrze
10. Brak pęcherzyków powietrza w płynie wracającym z silnika do zbiorniczka
11. Suchu zbiorniczek bez śladów wycieków przez korek


pomóżcie....forumowicze

Ps. MOTODOKTOR jest do :dupa: i po udowodnieniu ze sprzedający go wlał można sprawę do sądu podać.
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: 2.3 TD czyżby uszczelka

Postprzez Dosia » 03 mar 2012 12:09:43

Dzięki , zastosowałam się do twoich podpowiedzi i kupiłam wczoraj silnik . Trafił się do frotki typowy z 92roku 2.3 TD. Przy sprawdzaniu wszytko było ok. Zobaczymy po zamontowaniu :razz:
Dosia
 

Poprzednia strona

Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron