Witamy !



[2.3] Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju

[2.3] Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju

Postprzez krs1rs200 » 03 gru 2011 21:16:15

Witam.
Zrobilem remont w Fronterze 2.3 tdi i sa problemy z cisnieniem oleju.
Wymienione panewki glowne i korbowodowe pierscienie glowica zrobiona do tego wymienilem kola pompy oleju.
Teraz problem. Na zimnym oleju mobil 15w40 cisnienie na podpietym mierniku cisnienia oleju wynosi 5.5 bara (wskaznik na desce na gorze skali) a po rozgrzaniu 0.4-5 bara (wskaznik zaraz nad czerwona kreska). Wraz ze wzrostem obrotow cisnienie rosnie i dochodzi do 6 barow max. Przy wymianie kol pompy oleju spostrzeglem ze frezy na walku sa tez wyrobione i kolo wchodzi luzno i ma luz tak ze samo spada. Rozebralem tez ten zawor w deklu pompy i tam jest sprezyna i tulejka z 4 otworami i ona jest czysta luzno sie obraca. Czy to jest zawor regulujacy cisnienie oleju? Moze sprezyna jest wypracowana? Stare kolo pompy mialo praktycznie sciety wielowypost i zablokowalo sie na walku , ze ciezko bylo je wyjac wogole. Jezeli ktos poradzil sobie z takim przypadkiem to ratujcie.

Druga sprawa jest taka , ze nie moge dojsc z zaplonem. Caly dziem wyciagalem pompe wtryskowa i ustawialem w roznych pozycjach. Doszedlem do tego , ze pali na dotyk jak sie rozgrzeje to nie kopci wcale na wolnych obr tylko jak sie doda gazu. Na zimnym silniku glosno tez pracuje ( twardo ) pewnie trzeba opoznic zaplon czyli pompe przekrecic w prawo albo jak braknie regulacji to ja wyjac i przekrecic walek w przeciwna strone obracania sie tej tulejki z wielowypustem napedzajaca pompe.Jezeli ktos ma jakis patent na ustawienie zaplonu bylbym wdzieczny niezmiernie za pomoc.
Jestem tu nowy i do paru rzeczy doszedlem dzieki szukajce ale dalej posty koncza sie "kupilem drugi silnik" i ja tez stanalem w miejscu. Z gory dzieki za zainteeresowanie.
krs1rs200
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez Trzeci » 03 gru 2011 21:37:36

krs1rs200 napisał(a):Witam.
Zrobilem remont w Fronterze 2.3 tdi i sa problemy z cisnieniem oleju.
Wymienione panewki glowne i korbowodowe pierscienie glowica zrobiona do tego wymienilem kola pompy oleju.
Teraz problem. Na zimnym oleju mobil 15w40 cisnienie na podpietym mierniku cisnienia oleju wynosi 5.5 bara (wskaznik na desce na gorze skali) a po rozgrzaniu 0.4-5 bara (wskaznik zaraz nad czerwona kreska). Wraz ze wzrostem obrotow cisnienie rosnie i dochodzi do 6 barow max. Przy wymianie kol pompy oleju spostrzeglem ze frezy na walku sa tez wyrobione i kolo wchodzi luzno i ma luz tak ze samo spada. Rozebralem tez ten zawor w deklu pompy i tam jest sprezyna i tulejka z 4 otworami i ona jest czysta luzno sie obraca. Czy to jest zawor regulujacy cisnienie oleju? Moze sprezyna jest wypracowana? Stare kolo pompy mialo praktycznie sciety wielowypost i zablokowalo sie na walku , ze ciezko bylo je wyjac wogole. Jezeli ktos poradzil sobie z takim przypadkiem to ratujcie.

Ja tak mam i nic z tym nie robię.. te typy tak mają . Dopóki na wolnych nie spada na czerwone pole to git. Jeżeli wymianiłes koła zębate to i tą sprężynę też powinno się wymienić
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez krs1rs200 » 04 gru 2011 14:10:33

Sprobuje podkladke podlozyc najpierw zobacze co sie stanie. Tam oprocz sprezyny i tej tulejki nie powinno juz byc nic innego , zadnej kulki tak?

-- Dodano 05 gru 2011 11:02:24 --

. Dopóki na wolnych nie spada na czerwone pole to git. Jeżeli wymianiłes koła zębate to i tą sprężynę też powinno się wymienić[/quote]

Wlasnie na wolnych zapala sie kontrolka
krs1rs200
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez emil1906 » 05 gru 2011 11:57:22

A w jakim stanie masz dekiel pompy?może ma głębokie rysy i puszcza?Sprawdź też czy jak silnik się rozgrzeje to pusza termostat olej na chłodnicę.Poinformuj o rezultatach.A ile Cie wyniósł remont?
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez Indian » 05 gru 2011 18:37:55

A panewki jakie std czy nadwymiar? Był robiony szlif? Co z tulejkami na sworzniach tłokowych? Zaworek w pompie także jest elementem wymiennym. Do silnika po remoncie NIGDY nie nalałbym 15W40.
Indian
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez krs1rs200 » 06 gru 2011 09:51:49

Dekielek nie ma rys
Panewki 0.25 wal sprawdzony nie wymagal szlifu spialem korby i zawiozlem razem z walem i blokiem z panewkami w zakladzie pomierzyli wszystko i jest ok.
Termostat puszcza sprawdzalem.
Jest wyrobiony walek napedzajacy kola pompy oleju ale nie wiem czy to jest bezposrednia przyczyna braku cisnienia.
Turbina jest zabrudzona olejem czy to moze miec wplyw na cisnienie oleju?
Podkladka pod sprezyne nic nie pomogla.
Na zimnym silniku 5.5 bara a po rozgrzaniu 0.3-4 bara i jak sie doda gazu to rosnie. Podstawilem wolne obroty do 1000 ale podczas jazdy na swiatlach czy na postoju i tak zaswieca sie kontrolka.
Nie wiem juz co robic Zamowilem pokrywe rozrzadu z napedem pompy nowapln czesci z Niemiec. Moze to pomoze.
Koszt to narazie 2600 czesci all.
Moze ktos ma jeszcze jakis pomysl bo duzo roboty ze zmiana tego dekla.

-- Dodano 06 gru 2011 20:50:19 --

Dekiel wraz z napedem pompy NIEDOSTEPNY sorry za czcionke.
Nasunela mi sie mysl czy przez walek rozrzadu moze gubic cisnienie oleju? Tylko to nie dalem do sprawdzenia do profesjonalnego wrsztatu zajmujaceg sie tym od lat. Moze tam tkwi przyczyna? Ale jak dodam gazu to cisnienie rosnie do 6 barow.

Stracilem juz nadzieje. Znaczy sie powoli trace..
W silnik wlozone juz 2600 i co sukac drugiego trupa?
krs1rs200
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez Indian » 08 gru 2011 07:35:08

Wpływ na ciśnienie oleju ma wszystko: wałek rozrządu, turbina (obecność oleju może świadczyć o zużyciu) i luzy na wałku napędzającym pompę olejową - tam nawet olej może iść bokiem tzn. górą do miski z powrotem. Zużycie frezów daje dodatkowy luz - koła pompy mają więcej "miejsca", mogą puszczać olej bokiem. Co zrobić...? Może szukać dobrego dekla ew. spróbować dać gdzieś do regeneracji. Sprawdzić turbinę czy ma luzy, wałek rozrządu też stosunkowo łatwo wyjąć. No i może zalać 10W-40?
Indian
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez krs1rs200 » 09 gru 2011 09:55:35

A jak sprawdzic walek rozrzadu bo nigdy tego jeszcze nie robilem? Trzeba go ddac do wywarzenia i szlifu?

-- Dodano 09 gru 2011 10:10:03 --

turbina jest wlasnie zabrudzona olejem
krs1rs200
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez Indian » 09 gru 2011 22:24:54

Wałek rozrządu także się zużywa i powstają luzy na łożyskowaniu - nie wiem czy są jakieś zestawy naprawcze, czy pozostaje regeneracja. Zawsze można pomierzyć. A z turbiny wystarczy zdjąć wąż (ten co idzie od filtra powietrza) i spróbować poruszać góra-dół, lewo-prawo. Luz powinien być minimalny.
Indian
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez galaxy » 09 gru 2011 22:39:18

wylej ten gęsty olej i wlej pełen syntetyk jak masz motor po remoncie i pokombinuj z tym zaworem ...

zobacz ile masz ciśnienia jak dodasz gazu tak konkretnie , bo jeśli będą duże wartości to na pewno to ten zawór nie pracuje odpowiednio
galaxy
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez krs1rs200 » 10 gru 2011 17:47:57

Na zimnym silniku wskazowka jest na max polozeniu czyli 5,5-6 barow , a po rozgrzaniu zaswieca sie kontrolka a na mierniku zewnetrznym ponizej 0.5 b.

A gdybym powietrzem podmuchal tam gdzie wkreca sie czujnik to bedzie widac gdzie traci cisnienie?
krs1rs200
 

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez Trzeci » 10 gru 2011 19:15:17

krs1rs200 z której części świętokrzyskiego jesteś ? Sam się za :offtopic: ukarzę... :D
Avatar użytkownika
Trzeci
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1479
Obrazki: 5
Dołączył(a): 05 paź 2010 17:40:44
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 14
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: Po remoncie silnika problemy z cisnieniem oleju 2.3 td

Postprzez krs1rs200 » 10 gru 2011 20:00:32

Łopuszno

-- Dodano 18 gru 2011 12:16:59 --

Ma ktos moze caly ten zespol do napedu pompy olejowej do sprzedania w dobrym stanie??
krs1rs200
 


Powrót do 2.3 TD



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron