Strona 1 z 9

[2.2] Chip tuning

PostNapisane: 10 sty 2008 21:33:32
przez pug
Witam
Czy ktoś w Was modyfikował elektronicznie lub mechanicznie silnik 2.2 16v DTI. Silnik zasilany jest pompą VP44 która jest w tej materii bardzo oporna. Czy ktoś z Was uzyskał przyrost większy niż 15KM, poparty wynikiem na hamowni? Czy były próby montażu większego intercoolera?

PostNapisane: 11 sty 2008 16:18:33
przez TATAR
wydaje mi sie ze tu bardziej w drugim kierunku np. lift , snorek itp ale moze ktoś :wink:

Re: Tuning silnika 2.2 16V DTI

PostNapisane: 11 sty 2008 19:34:59
przez maju
pug napisał(a):Czy ktoś w Was modyfikował elektronicznie lub mechanicznie silnik 2.2 16v DTI.

Jak szukałem autka dla siebie to trafiłem na egzemplarz z tuningiem elektronicznym. Sprzedający podawał iż ma 150KM.

PostNapisane: 13 sty 2008 11:56:46
przez pug
Ciekawe jak to uzyskał jeżeli w ogóle wynik był prawdziwy. Samą elektroniką jest to nie do uzyskania. Przeszkodą jak już pisałem jest ta cholerna pompa VP44.

PostNapisane: 20 sty 2008 01:36:39
przez Baal
Również się tym interesowałem. 120 kucy na tą masę i aerodynamikę to trochę mało... Niestety jest dokładnie jak pisze pug - poleci pompa, a jest droga :roll: Rozmawiałem z paroma mechanikami - specami od Opla. Ten silnik był w Omegach i Vectrach, były próby chiptuningu, nieudane w większości. Powiedzieli mi wprost - "zozstaw ten silnik w spokoju, lej dobre paliwo i jeździj. Jak w coś przywalisz i go skasujesz - będziemy się zastanawiać". Chyba mieli na myśli swap... Tak czy inaczej użytkując auto około miesiąca stwierdzam, że pomimo wielu zalet ma ciut za słabą jednostkę do swojej masy i budowy. Nie wiem jak sprawuje się benzyna V6, ale ten diesel przynajmniej 150 KM mieć powinien. Takie moje zdanie. Poza tym auto-cud za całkiem rozsądną kasę. Bardzo zadowolony jestem :D

Chip tuning 2.2 DTI

PostNapisane: 30 lis 2009 19:10:08
przez pavca
Ostatnio znalazłem na Allegro taką aukcję:

http://www.allegro.pl/item831596752_chi ... _2dti.html

Ma to sens ? próbował ktoś takiego eksperymentu ? Na liście jest frotka 2.2 DTi. Pytanie tylko jak potem z trwałością silnika ?

Re: Chip tuning 2.2 DTI

PostNapisane: 30 lis 2009 20:11:40
przez madziam
W naszej rajdowej Frotce takowy chip tuning został dokonany i zmiana jest dość widoczna. Co do trwałości silnika zapytaj za jakiś czas. Póki co miesiąc jeździmy i kłopotów nie ma. Tyle tylko że nie mamy tego programu z aukcji, a napisał nam go kolega :D .

Re: Chip tuning 2.2 DTI

PostNapisane: 30 lis 2009 20:34:52
przez STRUNA
Miałem podniesioną moc w passacie 1.9 tdi z 90 na 105 KM. Niedługo po instalacji padła mi turbina (nowa 1800pln :(. Podejrzewam że i tak miała paść tylko wyższa moc przyspieszyła zużycie. Pasek miał już przejechane w momencie instalacji 250 000km a żywot turbin w tych silnikach określa się na 200 000km. Moc odczuwalnie wzrosła, moment i spalanie też.

Szwagier ma Forda Galaxy 1.9 tdi (ten sam motor tylko moc 130KM) i tam podniósł do 150. Wszystko ok. Teraz jeździ Volvo XC90 2.5 TD i tam też podniósł coś z około 170 na 190 i wszystko gra. Za każdym razem był na hamowni przed i po chipie i chipował dobrze i drogo.

Re: Chip tuning 2.2 DTI

PostNapisane: 02 gru 2009 08:49:10
przez tomik
Z dego co ja słyszałem czipy są ok i raczej nie szkodzą ale to musi zrobić ktos bystry i napewno nie czipy z alegro za 150 czy 200 złociszy mam kolesia w szczecinie ktury zajmuje sie lekkimi przerupkami silników ale na czipy zawsze odsyła do jakiegoś goscia w poznaniu bo twierdzi że tylko on potrafi to zrobić dobrze postaram sie złapać jakieś namiary do tego ziomka

Re: Chip tuning 2.2 DTI

PostNapisane: 02 gru 2009 18:49:59
przez flowers
Ja mam służbowego VW golfa, którego mam od nowości a chipa zrobiłem mu przy przebiegu około 370km :shock: (służbowy :mrgreen: ) mam go 2,5 roku i teraz ma 104 kkm i wszystko jest git. Moc ze 105 km na 135 km. Myśle, że DTI od TDI nie jest mniej czy bardziej gorszy jakościowo więc jeżeli program robi ktoś kto się na tym zna to nie będzie żadnego broblemu.

Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 30 sty 2010 08:15:34
przez matyz
Witam,
Mam do zaoferowania sprawdzone rozwiązanie dla tego silnika - w saabie jest identyczna jednostka i po moim chipie jeździ już 20saabów w Polsce.

także zapraszam wszystkich chętnych, chcących nie dużym kosztem zwiększyć przyjemność z jazdy w swoich frotkach o kontakt na maila matyz@wp.pl

o moich dokonaniach można poczytać w Saab Klub Polska - program robiłem dla siebie, dlatego jest dopracowany w 100% nigdzie na rynku nie znajdziecie takiej mocy i takiego momentu i to tak ładnie przebiegającego. Cały czas ma się uczucie coraz to większego przyśpieszania i przyjemnego wbijania w fotel. Wykres w podpisie!!

Pozdrawiam Matyz
Saab 9-3 2,2TiD SE 98r. +chip by matyz
0-100km/h ~ 8,6s
0-137km/h ~ 16,5s (400m)
Prw 154,7 HP @ 4319 rmp Tq 335,8 Nm @ 2421 rmp
http://img507.imageshack.us/img507/2862 ... 60djh2.jpg
chcesz wzmocnić swojego 115KM traktorka to zapraszam!!

Re: Chip tuning 2.2 DTI

PostNapisane: 30 sty 2010 08:37:24
przez matyz
Witam, chyba mam rozwiązanie dla waszego problemu :mrgreen:

ps. patrz podpis :wink:

Re: Chip tuning 2.2 DTI

PostNapisane: 30 sty 2010 12:06:01
przez pavca
Wykresik ładny, ale może coś więcej ? Jak Grala to się pochwal :)

Re: Chip tuning 2.2 DTI

PostNapisane: 30 sty 2010 16:50:37
przez matyz
pavca napisał(a):Wykresik ładny, ale może coś więcej ? Jak Grala to się pochwal :)



w dziale "ciekawe ogłoszenia" podałem więcej szczegółów. :boss:

Mój chip-tuning polega na zmianie oprogramowania w kompie - przez obd.
Powrót do serii jest możliwy ponieważ posiadam oryginalny zczytany soft
bez modyfikacji.
Frontera jest na tyle identyczna z silnikiem saaba, że odważyłem się
nawet wgrać do siebie soft od frontery i nie wyskoczyły żadne błędy a
auto jeździło normalnie :) Zmiany możliwe są tylko w silniku 115KM bez
zmiennej geometrii turbiny.

W modyfikacje nie jest wliczony pomiar mocy - ponieważ nie jest to moja
praca tylko hobby i nie mam własnej hamowni.

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 01 lut 2010 15:37:29
przez pavca
Niestety na forum Saba mają dostęp tylko zarejestrowani :( Czy mógłbyś coś więcej napisać jak/gdzie można zrobić taką modyfikację, jak to wygląda kosztowo, jak ze zużyciem paliwa (więcej/mniej), co z żywotnością silnika ?

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 01 lut 2010 20:33:32
przez maciar
Też jestem ciekawy

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 01 lut 2010 20:53:55
przez Jarek sp3swj
Ciekawe...
ale czy na wykresie nie ma pomiarów przed tuningiem >??
czy może ja nie mogę sie dopatrzeć ???

jak w firmie tuningujacej ople pytałem o benzynę (mierzyłem swoja ile ma HP) to powiedzieli - Dizelka moga podkręcić - benzyny 2,2 ecotec nie ... :-( ale sie nie dopytywałem ile z 115HP DTI sa w stanie wyciagnąć.

Pytanie: Na czym w kilku słowach polega ten tuning i jak z jego odwracalnością ??
i co z pomiarami "pacjenta" przed i po ??

Liczby przyrostu mocy które podajesz wyglądaja realnie
( dla porównania http://gekocars.pl/tabela1.php?m=Opel )

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 01 lut 2010 21:19:18
przez Janek 44
Ciekawe dlaczego w benzynowym plaskaczu Opla z tym silnikiem nie ma problemów.
Zdaje się , że już na starcie ma więcej kucyków.

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 01 lut 2010 21:23:07
przez Pawel
matyz, nie miałbyś ochoty popracować nad silnikiem Isuzu 3,1 TDi :?: Nie ma tam tyle elektroniki co w 2,2 DTI, ale... Wyzwanie to wyzwanie... :wink:

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 01 lut 2010 21:24:24
przez matyz
Widzę że jest duże zainteresowanie :D

A więc od początku - sofcik robiłem samemu a nie przez firmę tuningową - dlatego na wykresie jest wersja tylko po tuningu - wersje z przed mam również ale na osobnym wykresie. wyszło mi kolo 120HP i 280NM - zdrowa seria (moge przesłać mailem).

Cała operacja polega na wgraniu nowego softu przez złącze obd. Proces odwrotu jest taki, że wgrywam wam z powrotem serie ale niestety nie tą samą co macie - bo w naszych autach nie można z czytać softu przez obd tylko trzeba wyjmować kompa i z czytywać prosto z kości pamięci - a to za dużo zachodu. :wink:

Gwarantuje skuteczność softu - i trwałość silnika przy odpowiednim użytkowaniu. Od dwóch lat jeżdżę ja i moi klienci bez jakichkolwiek powtarzających się awarii.

Spalanie pozostaje bez zmian - natomiast przyśpieszenie znacznie się poprawia nawet przy normalnej jeździe - przez tyle NM ma się wrażenie lżejszego auta i bardziej zrywnego.

Niestety są też inne problemy których się obawiam - bo nie znam waszych aut. Jest to wytrzymałość sprzęgła - duża większa masa niż w saabie = dużo większe obciążenie + napęd na 4 koła spawiają, że koła nie zaczną buksować!! tylko siła pójdzie na coś innego - przeguby, sprzęgło. :roll:

Znacie swoje auta lepiej niż ja, dlatego proszę o poradę ile mocy chcecie ile możecie przenieść na asfalt. :?:

Miejsce tuningu Warszawa, cena na priva lub e-maila :mrgreen:
A pierwszemu klientowi udzielę rabatu 200zł na hamownie 4x4 na ul. mineralnej, by na forum pokazać jak to się ma w fronterze. :wink:

Zapraszałem do zapoznania się z klubem saaba bo tam mam już dużą renomę - każdy mnie zna i szanuje. Jak chiptuning to tylko u matyz'a :lol: