Strona 1 z 2

[2.2] wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 22 maja 2009 20:41:09
przez mizsio
Czy jakas zyczliwa dusza mogla by zrobic kilka fotek wezykow podcisnienia przy zaworze EGR i zaworkach sterujacych za obudowa filtra powietrza. Silnik X22DTH. Niestety trzeba bedzie odkrecic oslone ECOTEC ;)

Pawel

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 22 maja 2009 23:20:33
przez Kostek
Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym temacie?
Jak tak bardzo potrzebne te zdjęcia, to postaram sie je zapodać po niedzieli (poniedziałek).
Jutro praca, a potem urodziny, (chrystusowe)

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 24 maja 2009 14:35:42
przez Kostek
Zdjęcia mam, ale nie mam zielonego pojęcia jak je wstawić?

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 25 maja 2009 05:35:56
przez Kogut
jak piszesz post to poniżej masz inną ramkę z tytułem "dodaj załącznik"
lub używając http://www.imageshack.us/ :wink:

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 25 maja 2009 22:45:29
przez Kostek
"dodaj załącznik" na moim ekranie nie widu, nie słychu- nie ma go :?
Zdjęcia znajdują się tu http://chomikuj.pl/Liban8/Galeria
Mam nadzieję, że o to chodziło, a jak jakieś pytania to może coś poradzę, bo nie dawno wałkowałem ten temat u siebie i to z pół roku. :killer:
Pozdrowienia

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 25 maja 2009 23:04:08
przez mizsio
wielkie dzieki... to ustrojstwo z tylu kolektora, spotkalem sie z roznymi nazwami, co to jest za zwierz i jaka jest jego funkcja? polaczone jest 'bialym' wezykiem z zaworkiem z szara wtyczka

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 26 maja 2009 11:49:53
przez jack 2.2 dti
Jest to zawór sterujący klapami w kolektorze dolnym. Dostosowuje poziom zawirowania powietrza do aktualnej pracy silnika .

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 26 maja 2009 12:21:17
przez mizsio
a czy to Twoim zdaniem ma jakis duzy wplywa na prace silnika? bo cos mam wrazenie, ze niekoniecznie

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 26 maja 2009 19:29:00
przez Kostek
Biały wężyk na pierwszym zdjęciu jest od PompyVAC(podciśnienie), na drugim zdjęciu, biały wężyk idzie od elektrozawora(szara wtyczka) do turbiny.
mizsio ty się pytasz o kolektor ssący przesłony- niebieska wtyczka, czerwony wężyk
mizsio napisał(a):a czy to Twoim zdaniem ma jakis duzy wplywa na prace silnika? bo cos mam wrazenie, ze niekoniecznie

Moim zdaniem ma to wpływ na pracę silnika (zamyka lub otwiera dopływ powietrza do komór spalania).
Gdzieś czytałem, że niektórzy wymontowywali klapki z kolektora, żeby dopływ powietrza był stały, a co zatym idzie, lepsze spalanie=większa moc. Zdania na ten temat są podzielone.
Ja myślę, że nie montowano by tego, gdyby nie było to potrzebne, poza tym ma to związek z dawkowaniem powietrza i gazów z turbiny.
Odłączenie elektrozaworu od kolektora ssącego, jeśli się nie mylę, spowoduje zapalenie się check engine, czyli jazda na trybie awaryjnym
Dołączam rysunki kolektora ssącego od środka http://chomikuj.pl/Liban8/Galeria

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 26 maja 2009 22:01:13
przez mizsio
sam nie wiem, jakos ciezko mi sobie wyobrazic poprawne dzialanie takich klapek przy ilosci nagaru, ktory zbiera sie w kolektorze m.in. dzieki recyrkulacji spalin

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 26 maja 2009 22:13:02
przez ADAM SP3WXO
Niedawno czyściłem kolektor dolotowy. Jakoś nie było tak źle. :D

Problem jest raczej z zaworem EGR, który trzeba od czasu do czasu przeczyścić, aby chodził płynnie.

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 27 maja 2009 06:24:17
przez maciar
)
mizsio napisał(a):sam nie wiem, jakos ciezko mi sobie wyobrazic poprawne dzialanie takich klapek przy ilosci nagaru, ktory zbiera sie w kolektorze m.in. dzieki recyrkulacji spalin
wez to pod uwage że klapki ruszając sie niepozwalaja osadzic sie nagarowi w miejscu pracy przeslon.Rozbieralem w swojej chyba od orginalu i bylo tragicznie niektóre kanaly byly zarośniete w 80% a klapy dzialaly.(spr.mi te amortyzatory

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 27 maja 2009 08:21:14
przez mizsio
no to przy kanalach zarosnietych w 80% jaka moze byc skutecznosc tych klapek nawet jesli sie ruszaja? :)
amortyzatory leza i czekaja...

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 28 maja 2009 06:40:52
przez maciar
niema sprawnosci calego silnika a klapy jednek moga sie uszkodzic wczoraj wyjmowalismy wtryski a klapy w kol. byly powyginane.(mozesz zmierzyc mAX zcisniete i max rozciagniete)

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 22 lut 2011 12:24:57
przez Lechu
A w mojej przy czyszczeniu kolektora klapy były otwarte non stop,nie ruszały się :shock:
po wyczyszczeniu kolektora auto stracilo na mocy :shock: tzn.ma buta ale nie takiego jak miało przed zabiegiem,czym może być to spowodowane,może wywalić je na stałe bo i tak wtryski będe zmieniać?????

Re: X22DTH wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 23 lut 2011 18:41:15
przez maciar
Klapy otwierają się przy przyśpieszaniu a gdy auto nie jest obciążone są sterowane.Lepiej zaślep podciśnienie będzie jak byś je wyjął

Re: [B2.2] wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 23 lut 2012 02:50:26
przez kasalka
Podłączę się do tematu.
Mrugająca kontrolka napędu. Za niedługo kontrolka silnika. Fajnie. Diagnoza: brak podciśnienia. Na stałych obrotach silnika, czy 1000 czy 2000 po chwili kontrolka silnika się zapala. Przegazowanie pomaga na chwilę. Wymiana przewodów nic nie dała. Elektrozawory i pompa pracują, hamulec ok.
Okazało się, że na "małym" obiegu podciśnienia (cienki wężyk od pompy na elektrozawory) jest wyciek. Szlak trafił membranę "siłownika klap kolektora" (chyba tak to się nazywa).
Macie może jakieś informacje, jaka to ma być membrana od czego podpasuje. Za cały siłownik pewnie trzeba słono płacić?. Kawałek gumy.
W sieci znalazłem sposób naprawy za pomocą prezerwatywy. Żadnych konkretów.
Chyba że, inaczej się ta część nazywa?

Re: [B2.2] wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 23 lut 2012 09:22:20
przez Kostek
Do kasalka
Okazało się, że na "małym" obiegu podciśnienia (cienki wężyk od pompy na elektrozawory) jest wyciek
Chodzi Ci o pompę vaccum? Wtedy miałaby sens mrugająca kontrolka napędu, bo jeśli chodzi Ci o pomkę sterująca klapami w kolektorze to na moje, nie ma ona nic wspólnego z brakiem podciśnienia w napędzie. Trochę :niewiem: ten post.

Re: [B2.2] wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 23 lut 2012 11:20:37
przez RudeBoy
Jak nie ma jak ma....
Jeżeli ma dziurawą membrane w tym siłowniku to podciśnienie spieprza w świat przy sygnale otwarcia klap. Jak wartość podciśnienia spadnie mocno to wywali check.

Re: [B2.2] wezyki podcisnienia przy zaworze EGR

PostNapisane: 23 lut 2012 13:05:53
przez kasalka
"Kostek". Może w innym aucie inaczej są prowadzone przewody. U mnie jeden cienki wężyk zasila napęd i elektrozawory.