Strona 1 z 3

[B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 20 kwi 2018 10:18:00
przez mctortillabezmex
Cześć,

Jak kupiłem frotę to miała urwany króciec podciśnienia od gruszki sterującej klapami zawirowań i świecił się check (na wolnych obrotach i puszczeniu gazu, nierówna praca na zimnym i wolnych obrotach) ale po dodaniu gazu gasł, zaslepiony był środkowy(z niebieską wtyczką) elektrozawór podciśnienia. Wymieniłem gruchę, podpiąłem podciśnienie do zaślepionego króćca zaworu, ale objawy nie ustąpiły. Wczoraj popatrzyłem jeszcze na schemat jak powinny być te podciśnienia podłączone: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71c ... 8d2c6.html
No i wyszło że ktoś zamienił zawory. EGR był podłączony do zaworu sterowania klapami, a elektrozawór od egr był zaślepiony. Wczoraj zrobiłem z tym porządek(tak mi sie wydaje :niewiem: ) i podpiąłem tak jak na schemacie. Na wolnych obrotach check'a brak, silnik po odpaleniu po nocy pracuje równo, nie telepie budą. Ale żeby nie było tak pięknie to pojawiły się nowe objawy:
- na zimnym ok 1,5-2k obrotów jak się toczył na 2 to czułem szarpanie, po rozgrzaniu nie ma juz tego objawu
- na 4 i 5 przy jednostajnej jezdzie 2,5-3k obrotów zapala się check, po dodaniu gazu gasnie
- wydaje mi się że zaczął bardziej dymić przy mocnym przyspieszaniu

Dolot wyczyszczony, błędów na komputerze brak, po tej podmiance przewodów zrobił się jakby żwawszy. Jakieś pomysły co to może być?

-- 20 kwi 2018 15:29:27 --

Tocząc się w korku zauwazylem jeszcze inną zależność:
- na zimnym przy ok 1,5-2k obrotów i toczeniu się z delikatnym gazem lekko szarpał
- przy większym obciążeniu - klima na max, zapala się na wolnych obrotach
- na trójce ciągnąlem go do 4k - checka btak

Jako że te objawy nie występowały wcześniej to obstawiam zawór podciśnienia od sterowania egr.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 20 kwi 2018 16:10:38
przez tomek_89
Sprawdź wartość podciśnienia. Najpierw na vacu a potem na wejściach do elektrozaworów.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 20 kwi 2018 22:04:15
przez Borew
Miałem podobny problem. Frota nie miała wgl przyspieszenia błąd zapalał się i gasł cały kolektor wyczyściłem klapy wirowe tak samo egr podmieniłem itd. itp. Doszedłem znalazłem schemat podciśnień i po prostu wężyk podciśnienia nie był tak podłączony jak na schemacie zamiast do pompy vacum iść miał to szedł jakoś skrócony do drugiego elektozaworu. Pomogło jak ręką odjął zmieniłem wszystkie wężyki i zrobiłem tak jak na schemacie i jest git. Teraz dopiero zrobił mi się problem jak skręce kierownicą na maksa do silnik faluje i drży wibruje problem ten też powstaje na zimnym silniku na ciepłym to tylko jak skręcę na maksa kierownicą aż piszczy i faluje. Czy to może być pompa wspomagania ? Silnik sprawdzony wtryski git pompa wtryskowa git wszystko posprawdzane dobre wartości błędów zero. Dodam jeszcze że zdejmowałem pasek klinowy i bez paska chodzi idealnie nie faluje. A jeszcze dodam że koło pasowe jest nowe bo zmieniłem.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 21 kwi 2018 15:28:38
przez Jake
Borew napisał(a):Miałem podobny problem. Frota nie miała wgl przyspieszenia błąd zapalał się i gasł cały kolektor wyczyściłem klapy wirowe tak samo egr podmieniłem itd. itp. Doszedłem znalazłem schemat podciśnień i po prostu wężyk podciśnienia nie był tak podłączony jak na schemacie zamiast do pompy vacum iść miał to szedł jakoś skrócony do drugiego elektozaworu. Pomogło jak ręką odjął zmieniłem wszystkie wężyki i zrobiłem tak jak na schemacie i jest git. Teraz dopiero zrobił mi się problem jak skręce kierownicą na maksa do silnik faluje i drży wibruje problem ten też powstaje na zimnym silniku na ciepłym to tylko jak skręcę na maksa kierownicą aż piszczy i faluje. Czy to może być pompa wspomagania ? Silnik sprawdzony wtryski git pompa wtryskowa git wszystko posprawdzane dobre wartości błędów zero. Dodam jeszcze że zdejmowałem pasek klinowy i bez paska chodzi idealnie nie faluje. A jeszcze dodam że koło pasowe jest nowe bo zmieniłem.

Zdecydowanie stawiałbym na pompe wspomagania albo listwe przekladni.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 22 kwi 2018 09:02:39
przez mctortillabezmex
Jake napisał(a):
Borew napisał(a):[...]Teraz dopiero zrobił mi się problem jak skręce kierownicą na maksa do silnik faluje i drży wibruje problem ten też powstaje na zimnym silniku na ciepłym to tylko jak skręcę na maksa kierownicą aż piszczy i faluje. Czy to może być pompa wspomagania ? Silnik sprawdzony wtryski git pompa wtryskowa git wszystko posprawdzane dobre wartości błędów zero. Dodam jeszcze że zdejmowałem pasek klinowy i bez paska chodzi idealnie nie faluje. A jeszcze dodam że koło pasowe jest nowe bo zmieniłem.

Zdecydowanie stawiałbym na pompe wspomagania albo listwe przekladni.



Też mi się wydaje że to pompa może umierać, może łożysko sie w niej wysypało i ma duże opory przy obrotach a jak dasz jej jeszcze duże obciążenie w postaci max skrętu to i silnik obciążasz. Po zdjęciu paska zobacz czy na pompie nie ma luzów itp.

wracając do tematu, udało mi się odczytać błąd, P0400, w tygodniu jak będę miał chwile to zdejmę egr i go wyczyszcze w środku i pomierze podciśnienia

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 22 kwi 2018 20:13:01
przez Borew
mctortillabezmex napisał(a):
Jake napisał(a):
Borew napisał(a):[...]Teraz dopiero zrobił mi się problem jak skręce kierownicą na maksa do silnik faluje i drży wibruje problem ten też powstaje na zimnym silniku na ciepłym to tylko jak skręcę na maksa kierownicą aż piszczy i faluje. Czy to może być pompa wspomagania ? Silnik sprawdzony wtryski git pompa wtryskowa git wszystko posprawdzane dobre wartości błędów zero. Dodam jeszcze że zdejmowałem pasek klinowy i bez paska chodzi idealnie nie faluje. A jeszcze dodam że koło pasowe jest nowe bo zmieniłem.

Zdecydowanie stawiałbym na pompe wspomagania albo listwe przekladni.



Też mi się wydaje że to pompa może umierać, może łożysko sie w niej wysypało i ma duże opory przy obrotach a jak dasz jej jeszcze duże obciążenie w postaci max skrętu to i silnik obciążasz. Po zdjęciu paska zobacz czy na pompie nie ma luzów itp.

wracając do tematu, udało mi się odczytać błąd, P0400, w tygodniu jak będę miał chwile to zdejmę egr i go wyczyszcze w środku i pomierze podciśnienia


No zobaczę podmienię pompę od wspomagania sprawną i zobaczymy czy pomoże. Dzięki za info. :)
Pozdrawiam

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 23 kwi 2018 12:43:45
przez mctortillabezmex
wczoraj miałem chwilę to wymieniłem sobie węże podciśnienia na silikonowe(i tak były już zamówione bo część była lekko poparciała), wyjąłem egr był lekko w sadzy ale nic szczególnego, jak podpiąłem wężyk i zassałem powietrze to się chował.
Vacuometr do mnie jeszcze nie dotarł ale stwierdzam że raczej podcisnienie jest ok bo jak ściągnąłem wąż idący do serwa to ssie dość mocno, wężyka sterującego egr (tego co wychodzi z zaworu) nie da się ściągnąć przy pracującym silniku. Wygląda to chyba na zawór podcisnienia sterujący pracą EGR, podmieniłem wtyczki i wężyki z sąsiednim zaworkiem(od klap wirowych) i po dodaniu gazu auto nie dymiło. Chociaż zastanawiam się jeszcze czy to np przepływka nie świruje (check przy 2,5-3k na 4 i 5 biegu) tak jak to Borew opisywałeś w innym temacie

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 23 kwi 2018 20:32:15
przez Borew
mctortillabezmex napisał(a):wczoraj miałem chwilę to wymieniłem sobie węże podciśnienia na silikonowe(i tak były już zamówione bo część była lekko poparciała), wyjąłem egr był lekko w sadzy ale nic szczególnego, jak podpiąłem wężyk i zassałem powietrze to się chował.
Vacuometr do mnie jeszcze nie dotarł ale stwierdzam że raczej podcisnienie jest ok bo jak ściągnąłem wąż idący do serwa to ssie dość mocno, wężyka sterującego egr (tego co wychodzi z zaworu) nie da się ściągnąć przy pracującym silniku. Wygląda to chyba na zawór podcisnienia sterujący pracą EGR, podmieniłem wtyczki i wężyki z sąsiednim zaworkiem(od klap wirowych) i po dodaniu gazu auto nie dymiło. Chociaż zastanawiam się jeszcze czy to np przepływka nie świruje (check przy 2,5-3k na 4 i 5 biegu) tak jak to Borew opisywałeś w innym temacie


Tak jest miałem podobny problem radziłbym ci założyć nowe wężyki podciśnień i założyć je tak jak jest na schemacie 2.2 DTI.A możesz jeszcze wyczyścić najlepiej benzyną ekstrakcyjną czujnik doładowania coś tam zawsze pomoże.Dla mnie pomogło a przy okazji wyczyściłem kolektor dolotowy i kalpy wirowe już jeżdżę 2 miesiące i zero błędów frontera idzie jak burza tylko właśnie niepokoją mnie te drgania i falowanie,ale zapewniam też że to jest pompa wspomagania.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 24 kwi 2018 11:32:24
przez mctortillabezmex
Borew napisał(a):Tak jest miałem podobny problem radziłbym ci założyć nowe wężyki podciśnień i założyć je tak jak jest na schemacie 2.2 DTI.A możesz jeszcze wyczyścić najlepiej benzyną ekstrakcyjną czujnik doładowania coś tam zawsze pomoże


No dobra to może podsumuję co zrobiłem:
- przewody podciśnienia wymienione na silikonowe, vakuometr pokazuje 26 inch Hg/66cm Hg na biegu jałowym (vakuometr wpięty pomiędzy pompę vacum a elektrozawór)
- wyczyszczony kolektor ssący, nowe uszczelki
- wyczyszczony egr, jak zasysałem ustami to się ruszał
- przewody podłączone są zgodnie ze schematem z forum omegi: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71cbadad28a8d2c6.html
- tak wygląda praca zaworu podczas jazdy, wpięty pomiędzy zawór egr i elektrozawór nim sterujący: https://www.youtube.com/watch?v=2sa28cGGJjA

A teraz objawy:
- auto jest czasem mułowate
- na zimnym silniku na biegach 1,2 przy jezdzie ok 1800rpm szarpie
- po zatrzymaniu po ok 15sek zapala się check engine, błąd p0400
- przy dodaniu gazu na biegu jałowym i przy ruszaniu auto kopci na czarno

To co obstawiam:
- zawór egr nie pracuje w pełnym zakresie
- przepływomierz

Co dziwne:
- wczoraj rozbujałem się do 130 i ani na 4 ani na 5 biegu check sie nie zapalił, a wczesniej się zapalał

Jakieś propozycje/sugestie?

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 24 kwi 2018 14:16:47
przez kolasz
Ja stawiam na przepływomierz .
Spróbuj podmienić od kogoś

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 24 kwi 2018 14:55:35
przez mctortillabezmex
właśnie przepłukałem go benzyną ekstrakcyjną i alkoholem izopropylowym, zobaczymy czy coś pomoże, jak nie to spróbuję podmienić. Jest jutro ktoś w warszawie na szybki test po 16, odwdzięczam się w piwie :beer:

-- 24 kwi 2018 18:06:27 --

Mały update, płukanie nic nie pomogło :(

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 24 kwi 2018 19:33:54
przez tomek_89
Czy vakumetr wpięty zaraz za pompą vaku z podłączonymi wszystkimi elektrozaworami (również tymi od spinania przedniego napędu) wskazuje stałą wartość czy faluje ?

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 24 kwi 2018 20:56:26
przez Borew
Aha możliwe że to może być przepływomierz najlepiej podmienić i zobaczyć wtedy jeszcze bym stawiał na czujnik doładowania trzeba go dobrze przeczyścić jak tego nie robiłeś a filtr powietrza i paliwa zmieniłeś. Ja ostatnio u siebie przebiłem katalizator i frontera jest jakby żwawsza tylko troszkę głośniej pracuję ale z takim charakterem rasowym.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 25 kwi 2018 08:36:32
przez mctortillabezmex
tomek_89 napisał(a):Czy vakumetr wpięty zaraz za pompą vaku z podłączonymi wszystkimi elektrozaworami (również tymi od spinania przedniego napędu) wskazuje stałą wartość czy faluje ?

wpiąłem go pomiędzy elektrozawór od egr i wężyk idący od vacum, za trójnikami od zapinania napędów i turbo, miejsce wpięcia chyba nie powinno mieć znaczenia bo spadek byłby na całej linii? nie sprawdzałem jak to wygląda w przypadku jazdy, tylko na biegu jałowym.

Borew napisał(a):Aha możliwe że to może być przepływomierz najlepiej podmienić i zobaczyć wtedy jeszcze bym stawiał na czujnik doładowania trzeba go dobrze przeczyścić jak tego nie robiłeś a filtr powietrza i paliwa zmieniłeś. Ja ostatnio u siebie przebiłem katalizator i frontera jest jakby żwawsza tylko troszkę głośniej pracuję ale z takim charakterem rasowym.

czujnik doładowania to ten zamontowany na górnej części kolektora ssącego?

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 25 kwi 2018 09:09:57
przez tomek_89
Ja z tym walczyłem długo i namiętnie. Na wolnych obrotach podcisnienie - 0,8 bar i wszystko pięknie. W momencie kiedy jadąc silnik miał ok. 1800 - 2500 obr podcisnienie znikło. Przyczyna - walniety zawór od w/g turbo. Jak miał ochotę to pracował normalnie a jak miał kaprys to robił pikusy. Można sprawdzić te elektrozawory ale w moim przypadku w trakcie sprawdzania było ok a w normalnej pracy było do :dupa:
Tak, czujnik doładowania to ten na kolektorze. Uważaj tylko bo to bardzo delikatny gadżet i łatwo go uszkodzić. Przepływki nie oryginalne nie chcą za bardzo współpracować więc lepiej podmienić na próbę z innego auta. Najlepiej jak byś podlaczyl OP COMA i pojeździł obserwując wskazania.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 25 kwi 2018 10:05:15
przez mctortillabezmex
dobra to wracając dzisiaj z roboty podepnę sobie vacuometr i zobaczę jak to wygląda w trakcie jazdy

-- 25 kwi 2018 20:27:47 --

tomek_89 napisał(a):Ja z tym walczyłem długo i namiętnie. Na wolnych obrotach podcisnienie - 0,8 bar i wszystko pięknie. W momencie kiedy jadąc silnik miał ok. 1800 - 2500 obr podcisnienie znikło. Przyczyna - walniety zawór od w/g turbo.

Jechałem kawałek z wpiętym vacuometrem i podcisnienie sobie skacze, ale to normalne bo przecież jak się któryś zawór otworzy to spada podciśnienie ;) jak już sprawdzać to na wyjściu z zaworu, wtedy widać jak pracuje ;) No chyba że podczas jazdy podcisnienie od strony pompy spada do 0 wtedy albo pompa albo nieszczelność za którymś z zaworów

Borew napisał(a):Aha możliwe że to może być przepływomierz najlepiej podmienić i zobaczyć wtedy jeszcze bym stawiał na czujnik doładowania trzeba go dobrze przeczyścić

Przepływka okazała się ok, walnięty był czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/doładowania. Wymieniony i przez 40km zero check'a, zobaczymy jutro rano czy szarpanie ustało ;)

Także problem rozwiązany, dzięki wszystkim za pomoc ;)

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 25 kwi 2018 21:02:52
przez Borew
mctortillabezmex napisał(a):dobra to wracając dzisiaj z roboty podepnę sobie vacuometr i zobaczę jak to wygląda w trakcie jazdy

-- 25 kwi 2018 20:27:47 --

tomek_89 napisał(a):Ja z tym walczyłem długo i namiętnie. Na wolnych obrotach podcisnienie - 0,8 bar i wszystko pięknie. W momencie kiedy jadąc silnik miał ok. 1800 - 2500 obr podcisnienie znikło. Przyczyna - walniety zawór od w/g turbo.

Jechałem kawałek z wpiętym vacuometrem i podcisnienie sobie skacze, ale to normalne bo przecież jak się któryś zawór otworzy to spada podciśnienie ;) jak już sprawdzać to na wyjściu z zaworu, wtedy widać jak pracuje ;) No chyba że podczas jazdy podcisnienie od strony pompy spada do 0 wtedy albo pompa albo nieszczelność za którymś z zaworów

Borew napisał(a):Aha możliwe że to może być przepływomierz najlepiej podmienić i zobaczyć wtedy jeszcze bym stawiał na czujnik doładowania trzeba go dobrze przeczyścić

Przepływka okazała się ok, walnięty był czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym/doładowania. Wymieniony i przez 40km zero check'a, zobaczymy jutro rano czy szarpanie ustało ;)

Także problem rozwiązany, dzięki wszystkim za pomoc ;)



Tak własnie myślałem że to może być czujnik doładowania dobrze że rozwiązałeś problem.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 14 cze 2018 20:02:21
przez kriston
Witam,podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego. Wiec zapala mi się check ale tylko kiedy mocno go przypałuję pod obciążeniem,np. wyprzedzanie pod górę i wtedy obcina moc silnika. Kiedy wyłączę silnik i odpalę znowu wszystko wraca do normy i podczas normalnego obchodzenia się z gazem taki objaw nie występuje. Dodam że SDPROG nie wykrywa żadnych błędów. Macie jakieś sugestie? (filtr powietrza i paliwa wymieniony)

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 14 cze 2018 20:51:23
przez Semir
Kiedyś tak miałem pomogła wymiana wężyków podciśnienia.
W tematach na forum było to wszystko opisane.

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

PostNapisane: 14 cze 2018 20:56:58
przez Borew
kriston napisał(a):Witam,podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego. Wiec zapala mi się check ale tylko kiedy mocno go przypałuję pod obciążeniem,np. wyprzedzanie pod górę i wtedy obcina moc silnika. Kiedy wyłączę silnik i odpalę znowu wszystko wraca do normy i podczas normalnego obchodzenia się z gazem taki objaw nie występuje. Dodam że SDPROG nie wykrywa żadnych błędów. Macie jakieś sugestie? (filtr powietrza i paliwa wymieniony)


Posprawdzaj według schematu wszystkie wężyki podciśnienia czy są prawidłowo podłączone pod pompę vacum i turbo i czy nie maja żadnych dziurek najlepiej wymienić wężyki. Druga rzecz wyjmij czujnik doładowania ten malutki na kolektorze dolotowym i go przemyj tylko delikatnie benzyną ekstrakcyjną i zamontuj go. Następna rzecz wyczyść egr ten grzybek na kolektorze może jest zawalony sadzą i nie odbija jak dasz w kocioł.