Strona 2 z 3

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 10 gru 2016 00:02:05
przez pisu22
Po co prawie wszystko wymieniłeś nie mając nawet punktu zaczepienia? Nie lepiej podjechać na diagnoze do mechanika?

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 10 gru 2016 14:36:38
przez kolasz
A zobacz czy napinacz paska czasem nie wpada w wibrację

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 11 gru 2016 11:42:35
przez pisu22
kolasz napisał(a):A zobacz czy napinacz paska czasem nie wpada w wibrację

Jakby wpadał to co wtedy?

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 11 gru 2016 19:48:54
przez przemekcrx
może być wydymany napinacz i pasek napierdziela z napinaczem
nie wiem czy w tym modelu występuje takie cuś jak sprzęgiełko alternatora może być zatarte i wpada w wibrację pasek z napinaczem...

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 11 gru 2016 21:01:00
przez pisu22
a ja się zagrzeje to przestaje wibrować?
e tam
to chyba zły trop

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 11 gru 2016 22:28:47
przez przemekcrx
jak wydymasz przy odpalaniu aku to altek ma duży opór ijest jak jest ;) widzę że pokazać Ci palcem to i tak stwierdzisz że to nie to :D

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 11 gru 2016 23:15:19
przez ali
przemekcrx napisał(a):może być wydymany napinacz i pasek napierdziela z napinaczem
nie wiem czy w tym modelu występuje takie cuś jak sprzęgiełko alternatora może być zatarte i wpada w wibrację pasek z napinaczem...

nie ma sprzęgiełka, to nie ta epoka ;) poza tym sprzęgiełka raczej przepuszczają, zatarte sprzegiełko to błogosławieństwo.

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 12 gru 2016 09:06:48
przez przemekcrx
Ali Ja raczej spotykam się z zatartymi sprzęgłami i taki efekt właśnie jest napier-dalanie paska z napinaczem
Ale na to prosty jest sposób by to sprawdzić , Niech kolega zrzuci pasek z alternatora dobrze go tam zabezpieczy lub zdejmie i odpali i coś wyeliminuje :boss:
Film mile widziany :grin:

Fakt raz u mnie był klient bo mu ładowanie znikło , sprzęgiełko się zmieliło w środku i sama szajba latała po osi altka :D

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 12 gru 2016 16:26:47
przez ali
przemekcrx napisał(a):Ali Ja raczej spotykam się z zatartymi sprzęgłami i taki efekt właśnie jest napier-dalanie paska z napinaczem
Ale na to prosty jest sposób by to sprawdzić , Niech kolega zrzuci pasek z alternatora dobrze go tam zabezpieczy lub zdejmie i odpali i coś wyeliminuje :boss:
Film mile widziany :grin:

Fakt raz u mnie był klient bo mu ładowanie znikło , sprzęgiełko się zmieliło w środku i sama szajba latała po osi altka :D


Czyli co ? jak jest altek na sztywnym kole bez sprzęgła od nowości to wali cały czas ? Sprzęgła przepuszczają lub nabierają luzów a nie zacierają się, wtedy owszem, może coś sie dziwnego dziać.

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 12 gru 2016 19:10:58
przez przemekcrx
leży u mnie kilka sprzęgiełek mogę ci zrobić fotę wszystkie tylko zatarte nawet z mojego byłego passata bo wymieniałem na nowe i wiele innych VW
Zauważ jak gasisz auto na zatartym sprzęgiełku to odbija do tego stopnia że rozlatuje się po tem koło pasowe..
Juto wchodzi mi auto na zararte sprzęgiełko i wali przy tym pasek na napinaczu

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 12 gru 2016 19:33:04
przez ali
przemekcrx napisał(a):leży u mnie kilka sprzęgiełek mogę ci zrobić fotę wszystkie tylko zatarte nawet z mojego byłego passata bo wymieniałem na nowe i wiele innych VW
Zauważ jak gasisz auto na zatartym sprzęgiełku to odbija do tego stopnia że rozlatuje się po tem koło pasowe..
Juto wchodzi mi auto na zararte sprzęgiełko i wali przy tym pasek na napinaczu


to wytłumacz mi dlaczego nie odbijają te które mają całe koło? A jest wiele alternatorów które sa montowane z wolnobiegiem lub kołem jedno częściowym, zależnie od modelu samochodu.

Wisz po co w ogóle montują te koła ze sprzegiełkiem ? Bo mam wrażenie że nie.

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 12 gru 2016 20:17:39
przez Rafix9
przemekcrx napisał(a):leży u mnie kilka sprzęgiełek mogę ci zrobić fotę wszystkie tylko zatarte nawet z mojego byłego passata bo wymieniałem na nowe i wiele innych VW
Zauważ jak gasisz auto na zatartym sprzęgiełku to odbija do tego stopnia że rozlatuje się po tem koło pasowe..
Juto wchodzi mi auto na zararte sprzęgiełko i wali przy tym pasek na napinaczu



Witam a gdzie można kupić nowe sprzęgiełko do frontery B ??,bo nie mogę nigdzie znaleźć

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 12 gru 2016 21:11:34
przez przemekcrx
Ale o co Ci w tym momencie chodzi bo nie wiem
Jak chcesz lekturę to proszę http://autokult.pl/11649,wolne-kolo-pas ... iagnostyka

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 12 gru 2016 21:25:11
przez Rafix9
przemekcrx napisał(a):Ale o co Ci w tym momencie chodzi bo nie wiem
Jak chcesz lekturę to proszę http://autokult.pl/11649,wolne-kolo-pas ... iagnostyka


chodzi mi o tek koło alternatora czy jest wymienialne we fronterze b 2.2 DTI czy trzeba regenerować cały alternator ?

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 13 gru 2016 09:19:49
przez przemekcrx
Ali pisał że 2.2 DTI nie mają sprzęgiełka na kole pasowym alternatora , jest sama szajba (koło )
Możesz wymienić samą szajbę, tylko po co? jest ostra, skaleczona,bije???

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 13 gru 2016 12:30:12
przez pisu22
przemekcrx napisał(a):Ali pisał że 2.2 DTI nie mają sprzęgiełka na kole pasowym alternatora , jest sama szajba (koło )
Możesz wymienić samą szajbę, tylko po co? jest ostra, skaleczona,bije???

Kolega sam nie wie i co usłyszy to wymiania zamiast pojechac na diagnoze. Okaże się że to pierdoła a on już zdążył wymienić pół auta

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 13 gru 2016 15:41:08
przez Rafix9
przemekcrx napisał(a):Ali pisał że 2.2 DTI nie mają sprzęgiełka na kole pasowym alternatora , jest sama szajba (koło )
Możesz wymienić samą szajbę, tylko po co? jest ostra, skaleczona,bije???


Jak zdejmę pasek klinowy to silnik i na zimnym i na ciepłym chodzi dobrze nie trzesię nie wali nie faluje. Jak założę pasek z powrotem to problem wraca i nadal trzesie i syczy trochę pasek był wimieniony bo stary pękł wymieniony został na Boscha. nie wiem co to możę być jakies porady propozycje coś.

-- 13 gru 2016 15:43:09 --

bez paska chodzi dobrze, a z paskiem już nie.

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 13 gru 2016 15:51:44
przez JARASACKI

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 13 gru 2016 15:52:19
przez jrzeuski
Ale koło alternatora ręką kręci się lekko i bez poprzecznych luzów? Jeśli nie, to masz problem z łożyskami w alternatorze. Natomiast jeśli z tą rolką jest wszystko OK, to sprawdzaj w ten sam sposób kolejne aż dojdziesz, która ma luz i w tej wymień łożyska. Względnie okaże się, że luzy są na kole pasowym wału i wtedy całe do wymiany. Pasek pękł właśnie dlatego, że któraś rolka haczy i stawia opór. Silnik sobie z tym poradzi tyle, że trochę nierówno będzie pracował, właśnie tak jak opisujesz. Nowy pasek skończy tak samo, to tylko kwestia czasu, więc weź się za lokalizację uszkodzenia i je usuń zanim będziesz musiał biegać po kolejny pasek.

Re: Trzęsienie silnika, wibracje ,głośna praca na zimnym

PostNapisane: 13 gru 2016 16:03:38
przez Rafix9
jrzeuski napisał(a):Ale koło alternatora ręką kręci się lekko i bez poprzecznych luzów? Jeśli nie, to masz problem z łożyskami w alternatorze. Natomiast jeśli z tą rolką jest wszystko OK, to sprawdzaj w ten sam sposób kolejne aż dojdziesz, która ma luz i w tej wymień łożyska. Względnie okaże się, że luzy są na kole pasowym wału i wtedy całe do wymiany. Pasek pękł właśnie dlatego, że któraś rolka haczy i stawia opór. Silnik sobie z tym poradzi tyle, że trochę nierówno będzie pracował, właśnie tak jak opisujesz. Nowy pasek skończy tak samo, to tylko kwestia czasu, więc weź się za lokalizację uszkodzenia i je usuń zanim będziesz musiał biegać po kolejny pasek.


kręciłem kołami wszystkimi wszystkie kręcą się luźno delikatnie jak sprawdzić luz na kole pasowym wału ??