Strona 1 z 1

Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

PostNapisane: 31 maja 2016 16:13:20
przez Rafal B
Proszę Miłośników tego cudownego auta o weryfikację opisu, ponieważ nie wiem czy mój układ działa poprawnie.

Warunki: poranne odpalenie na zimnym silniku.
Dzwigienka siłownika klap jest niemal od razu wciagana do środka (klapy są przymkniete) – zmierzone podciśnienie = -0,7.
W tym czasie siłownik od sterowania przepustnicą jest bez ruchu (przepustnica jest maksymalnie otwarta) – zmierzone podciśnienie = -0,15.
W czasie około 1 minuty podciśnienie rośnie do około -0,4 i przepustnica stopniowo zamyka się.
Po wyłączeniu silnika przepustnica domyka się maksymalnie i dzięki temu silnik gaśnie łagodnie (bez szarpania).
Zauwazylem również, że podczas dodawania gazu przepustnica otwiera się i klapy również (i to jest prawidłowa praca).

Zastanawia mnie ta około 1 minutowa bezczynność przepustnicy i dlaczego podciśnienie w układzie przepustnica-elektorzawór rośnie tak powoli? Wacuometr wpiołem na trójniku właśnie między elektrozawór a siłownik.
Proszę o komentarz.

Re: Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

PostNapisane: 31 maja 2016 17:24:18
przez RudeBoy
Wszystko dobrze. Nie drąż.

Re: Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

PostNapisane: 31 maja 2016 19:31:09
przez Rafal B
Nie jest dobrze, ponieważ nadal jest błąd przepustnicy,
I dlaczego przepustnica zamyka się w czasie około 1 minuty, a nie tak szybko jak klapy wirowe?
Klapy zamykają się po kilku sekundach. To znaczy, że pompa potrafi zrobić szybko wymagane podciśnienie.

Trzeba podjąć walkę z tym błędem :)
Więc trzeba drążyć.
RudeBoy bądz wyrozumiały.

Re: Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

PostNapisane: 31 maja 2016 20:37:57
przez RudeBoy
Masz błąd przepustnicy bo masz wyruchaną plastikową tulejkę w tej przepustnicy.
Klap w to nie mieszaj. One służą do tego aby w dolnym zakresie obrotów silnik chodził na 4 zaworach dolotowych a w górnym i przy gwałtownym depnięciu powyżej jakiś tam obrotów ssał przez 8 zaworów.

Re: Prawidłowe działanie przepustnicy i klap wirowych

PostNapisane: 31 maja 2016 22:01:54
przez Rafal B
Chcaiłbym, aby ten plastikowy łącznik był wyruchany.
Kupiłem ten ze sklepu na forum i zrobilem może 15 tys. km.
Jutro sprawdzę ten plastik, ale watpię, aby tak szybko się wyklepał.

To jedno minutowe opóznienie w zamknięciu przepustnicy, gdy silnik jest zimny, może jest związane z jakąś procedurą startu silnika (jakby ssanie?)
To takie moje domysły.
Podciśnienie puszcza elektrozawór, a elektrozaworem steruje ECU?