Strona 1 z 2

[2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 13 mar 2015 05:55:37
przez Marcin2308
Witam
Mam problem z pracą silnika jak jest zimny.Pracuje bardzo nierówno,jak obroty zrobię na 1200 to jest ok.Brak kontrolek i podłączony komputer też nic nie pokazał
Pozdrawiam
Marcin

-- 13 mar 2015 07:03:39 --

I jeszcze jedno przy tej nierównej pracy są czarne plamy na betonie od rury wydechowej

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 13 mar 2015 08:11:26
przez cinek1983059
a ty jeszcze męczysz ten temat?pewno pompa się kończy ale niech wypowiedzą się inni bo średnio się znam na dieslach

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 13 mar 2015 08:41:01
przez przemekcrx
Swieca żarowa może któraś nie grzeje ,zanim odpali cylinder to może potrzepać troszkę silnikiem
co do plam to może być woda ze sadzą ,różnica temperatur i skrapla się w tłumiku

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 13 mar 2015 08:47:04
przez tomek_89
U mnie takie zjawisko z obrotami powstało gdy układ paliwowy zaczął łapać powietrze. Wymieniłem wszystko łącznie z obudową filtra i zupełnie nie potrzebnie bo okazało się, że pompa zapowietrza się przez jeden mały oring. Ten oring jest na śrubie (pod torxa) w obudowie pompy. Co do plam, jeżeli wciągasz na obroty zimny silnik ze skroploną parą w wydechu to masz taki efekt. Wniosek - lepiej w białych spodniach nie stać z tyłu koło wydechu :o

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 14 mar 2015 08:09:07
przez Marcin2308
cinek1983059 napisał(a):a ty jeszcze męczysz ten temat?pewno pompa się kończy ale niech wypowiedzą się inni bo średnio się znam na dieslach

Nic nie męczę kolego,temat zniknął z forum to zacząłem od nowa.Pozdrawiam

-- 14 mar 2015 09:15:30 --

tomek_89 napisał(a):U mnie takie zjawisko z obrotami powstało gdy układ paliwowy zaczął łapać powietrze. Wymieniłem wszystko łącznie z obudową filtra i zupełnie nie potrzebnie bo okazało się, że pompa zapowietrza się przez jeden mały oring. Ten oring jest na śrubie (pod torxa) w obudowie pompy. Co do plam, jeżeli wciągasz na obroty zimny silnik ze skroploną parą w wydechu to masz taki efekt. Wniosek - lepiej w białych spodniach nie stać z tyłu koło wydechu :o

Oring,już coś ale na ciepłym silniku jest ok.Dodam jeszcze że ta zła praca trwa aż do dokładnego zagrzania silnika

-- 14 mar 2015 09:17:18 --

przemekcrx napisał(a):Swieca żarowa może któraś nie grzeje ,zanim odpali cylinder to może potrzepać troszkę silnikiem
co do plam to może być woda ze sadzą ,różnica temperatur i skrapla się w tłumiku

Dzięki za podpowiedź ale świece są ok

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 14 mar 2015 11:25:33
przez tomek_89
A po odpaleniu na zimno na wolnych długo ci falują obroty ?

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 17 mar 2015 10:26:55
przez Marcin2308
Długo aż się zagrzeje .Tak było do wczoraj ,znalazłem pęknięty wężyk od tych przewodów ciśnieniowych i go skróciłem.Zobaczymy co będzie dalej.
Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc
Marcin

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 19 maja 2015 13:27:31
przez vaxel
Trochę inna sprawa, ale napiszę tu, żeby nie zakładać nowego tematu.

Zimnym silnikiem, na luzie, wkręconym na ok 1800-1900 rpm zaczyna telepać, że aż całą budą trzepie. Pod obciążeniem (przy ruszaniu czy podczas jazdy) tego nie czuć. Im cieplejszy silnik, tym trzepanie się zmniejsza, a na całkiem rozgrzanym ustępuje. Nie dymi. Problemów z odpalaniem nie było - z jednym wyjątkiem, kiedy niby złapał, ale się chwilę przydusił zanim zaczął normalnie kręcić i wtedy puścił krótkiego, białego dyma. Kompleksowe uszczelnienie układu paliwowego robione ok. 1,5 roku temu. Ktoś ma jakieś pomysły inne niż "początek końca pompy" ? ;)

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 19 maja 2015 18:00:30
przez ali
padające elektrozawory od sterowania klap i egr, jak masz kogoś kto ma nowe to spróbować podmienić, nie sprawdzisz ich bo one mają kilka stanów pracy i puki nie padnie na amen to nie zdiagnozujesz.

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 19 maja 2015 21:14:28
przez vaxel
ali napisał(a):padające elektrozawory od sterowania klap i egr, jak masz kogoś kto ma nowe to spróbować podmienić, nie sprawdzisz ich bo one mają kilka stanów pracy i puki nie padnie na amen to nie zdiagnozujesz.


Cenna wskazówka, dzięki.


Aktualizacja 23.05:

Po kilkudniowym postoju, wczoraj nie odpaliła. Złapał ledwo, puścił duużą białą chmurę i zdechł. Tak, jakby było mało paliwa. Po starcie na plaku, chwilę brzydko popracował i wrócił do normy. Od tamtej pory jest ok, pali bez problemu.
Poprzednio problem też wystąpił po dłuższym postoju. Czyżby się jednak zapowietrzał ?
Tak czy siak, w przyszłym tygodniu jedzie na diagnostykę do magika od DTI.

--

Aktualizacja 02.06

Od wczoraj silnik zrobiony. Wymienione przelewy, uszczelnienia trawersów, uszczelka kolektora, itepe. Wymienione wężyki podciśnienia, co też zakończyło problemy z odpinaniem napędu ;) Przy okazji wywalone klapy i wykodowane. EGR zaślepiony i wykodowany. Na zimnym chodzi równiutko, mocy jakby więcej, za***dziela jakby z fabryki wyjechał ;)

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 07:08:37
przez cinek1983059
też kiedyś u kumpla były sparciałe przelewy auto po dłuższym postoju nie chciało zapalać, dla tego wydaje mi się że u ciebie to było główną przyczyną

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 07:12:01
przez vaxel
cinek1983059 napisał(a):też kiedyś u kumpla były sparciałe przelewy auto po dłuższym postoju nie chciało zapalać, dla tego wydaje mi się że u ciebie to było główną przyczyną


Jeśli chodzi o problemy z odpalaniem tak. Natomiast nierówna praca na zimnym silniku, to tak jak pisał ali, prawdopodobnie problem z klapami. Teraz ich już nie ma i problemu też ;)

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 11:03:04
przez RudeBoy
vaxel napisał(a):
cinek1983059 napisał(a):też kiedyś u kumpla były sparciałe przelewy auto po dłuższym postoju nie chciało zapalać, dla tego wydaje mi się że u ciebie to było główną przyczyną


Jeśli chodzi o problemy z odpalaniem tak. Natomiast nierówna praca na zimnym silniku, to tak jak pisał ali, prawdopodobnie problem z klapami. Teraz ich już nie ma i problemu też ;)


Klapy nie mogą być przyczyną nierównej pracy. Chyba, że masz pozatykane kanały dolotowe w głowicy na amen.
Klapy służą do zmieniania dolotu z 4 zaworów na 8 zaworów.
Praktycznie cały czas klapy są zamknięte - silnik ssie 4 zaworami (większa moc w dolnym zakresie obrotów). Tylko przy gwałtownym depnięciu na gaz klapy otwierają się na moment przyspieszenia. Klapy pozostają otwarte również przy dużym obciążeniu powyżej 2800 obrotów.
Nie równo Ci pracował bo miałeś nieszczelności w podciśnieniach i szalał EGR zapewne.

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 11:49:43
przez vaxel
RudeBoy napisał(a):Klapy nie mogą być przyczyną nierównej pracy. Chyba, że masz pozatykane kanały dolotowe w głowicy na amen.
Klapy służą do zmieniania dolotu z 4 zaworów na 8 zaworów.
Praktycznie cały czas klapy są zamknięte - silnik ssie 4 zaworami (większa moc w dolnym zakresie obrotów). Tylko przy gwałtownym depnięciu na gaz klapy otwierają się na moment przyspieszenia. Klapy pozostają otwarte również przy dużym obciążeniu powyżej 2800 obrotów.
Nie równo Ci pracował bo miałeś nieszczelności w podciśnieniach i szalał EGR zapewne.


Zatem w przypadku braku klap, teoretycznie powinien mieć mniej mocy w dolnym zakresie obrotów ?

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 13:23:26
przez RudeBoy
vaxel napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Klapy nie mogą być przyczyną nierównej pracy. Chyba, że masz pozatykane kanały dolotowe w głowicy na amen.
Klapy służą do zmieniania dolotu z 4 zaworów na 8 zaworów.
Praktycznie cały czas klapy są zamknięte - silnik ssie 4 zaworami (większa moc w dolnym zakresie obrotów). Tylko przy gwałtownym depnięciu na gaz klapy otwierają się na moment przyspieszenia. Klapy pozostają otwarte również przy dużym obciążeniu powyżej 2800 obrotów.
Nie równo Ci pracował bo miałeś nieszczelności w podciśnieniach i szalał EGR zapewne.


Zatem w przypadku braku klap, teoretycznie powinien mieć mniej mocy w dolnym zakresie obrotów ?


Teoretycznie tak. Kombinowałem kiedyś z tym, odłączałem, otwierałem, zamykałem... i jest minimalnie słabszy w dolnym zakresie obrotów. Dla mnie wyczuwalne było to głównie przy ruszaniu.
Jak nie czujesz różnicy to nie ma co się tym zajmować.

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 13:27:53
przez vaxel
RudeBoy napisał(a):Teoretycznie tak. Kombinowałem kiedyś z tym, odłączałem, otwierałem, zamykałem... i jest minimalnie słabszy w dolnym zakresie obrotów. Dla mnie wyczuwalne było to głównie przy ruszaniu.
Jak nie czujesz różnicy to nie ma co się tym zajmować.


W ogóle nie czuję różnicy in minus. Powiedział bym, że nawet jest lepiej, ale to może pokłosie świrowania EGRa.

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 14:12:13
przez ali
klapy pracują podczas wkręcania na obroty, zmiany obciążeń silnika itp. To jedna z najpracowitszych części, jak ktoś twierdzi inaczej to prosze sobię wpiąc manometr pod siłownik i popatrzeć.

cinek1983059 napisał(a):też kiedyś u kumpla były sparciałe przelewy auto po dłuższym postoju nie chciało zapalać, dla tego wydaje mi się że u ciebie to było główną przyczyną


Dti nie ma przelewów

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 15:43:01
przez cinek1983059
ali napisał(a):Dti nie ma przelewów


tak? to co to za wężyki przy wtryskach?

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 16:11:06
przez ali
cinek1983059 napisał(a):
ali napisał(a):Dti nie ma przelewów


tak? to co to za wężyki przy wtryskach?


Długo by tłumaczyć, w skrócie, zapobiegają przedostaniu się ON do oleju w razie rozszczelnienia trawersów.

Re: [2.2] Nierówna praca zimnego silnika

PostNapisane: 02 cze 2015 16:13:52
przez RudeBoy
ali napisał(a):klapy pracują podczas wkręcania na obroty, zmiany obciążeń silnika itp. To jedna z najpracowitszych części, jak ktoś twierdzi inaczej to prosze sobię wpiąc manometr pod siłownik i popatrzeć.


Jeździłem ze wskaźnikiem otwarcie klap przez miesiąc.
Klapy otwierają się na prawdę sporadycznie. W necie jest tyle bzdur na temat tych klap, że aż zęby bolą.