Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 16:06:49
przez desed_1982
Witam. Problem w mojej frotce pojawił się kilka dni temu gdy rano po dłuższym postoju nie chciała odpalić.Posprawdzałem podciśnienia odpowietrzyłem układ, sprawdziłem rozrusznik ponieważ wydawało mi się że kiepsko kręci (wymieniłem szczotki). Na drugi dzień frotka bez problemu odpaliła. Gdy wyjechałem pierwsze 3 km było wszystko ok . Gdy silnik się zagrzał zaczął szarpać jakby brakowało mu ropy.W domu sprawdziłem i wyskoczył mu błąd P1220 i EGR. Czy trudności z odpaleniem mogły mieć związek z zacinającym się tłoczkiem? Proszę o wskazówki gdzie dalej sprawdzać. Dodam że Frotka cały czas odpala bez zająknięcia.

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 16:15:45
przez RudeBoy
Szarpanie i P1220 wskazuje na przytarty tłoczek w pompie :(

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 16:21:34
przez desed_1982
Czy jest metoda na sprawdzenie czy na pewno tłoczek jest zatarty? Gdzie polecacie regeneracje pompy (dąbrowa Górnicza-Kraków, i rejony).Ewentualnie proszę o kontakt.

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 16:39:45
przez RudeBoy
hmm...
Nikt tego nie zrobi lepiej jak jakiś serwis Boscha... ale najtaniej nie będzie.
W Krakowie Bosch Service Gładysek.
Uważaj na firmy oferujące regeneracje tej pompy w cenach do 1500zł. Nie ma to nic wspólnego z regeneracją. Sprowadza się do zdrutowania elektroniki...
Regeneracja ma zakończyć się dla Ciebie papierem z kalibracji pompy na stole. Wszystko inne to amatorka, która się błyskawicznie zemści.

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 16:47:26
przez desed_1982
OK Dzięki za odpowiedź.A jakie ceny regeneracji w servisie?

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 16:59:41
przez RudeBoy
desed_1982 napisał(a):OK Dzięki za odpowiedź.A jakie ceny regeneracji w servisie?


Nie wiem.
Cena zależy od tego co z pompą trzeba zrobić. Ale na mniej jak 2500 to się nie nastawiaj.
Jak masz jakiegoś mechanika taniego co Ci tą pompe wymontuje i zamontuje to tu możesz oszczędzić.

Zanim jednak wydasz gruby kesz zrób tak.
Wymień filtr paliwa.
Zalej do baku olej do dwutakótw. Np orlen 2T semisyntetic. Śmiało możesz wlać z 0,3 - 0,4l oleju na pełen zbiornik paliwa. Tylko najpierw olej wlej do baku potem tankuj.
Przy takiej ilości oleju będzie auto troszkę dymić ale trudno. Wyjeździj to zobaczysz czy będzie jakiś efekt. Ale to i tak tylko przydłuży agonię pompy.

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 17:01:14
przez desed_1982
No i czy mam sobie darować dalsze poszukiwania nieszczelności, innych usterek które mogą powodować zły kąt wtrysku?

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 17:13:11
przez RudeBoy
desed_1982 napisał(a):No i czy mam sobie darować dalsze poszukiwania nieszczelności, innych usterek które mogą powodować zły kąt wtrysku?


Obawiam się, że tak :(
Przede wszystkim zacznij od podłączenia interfejsu i obserwacji na żywo parametrów pracy pompy.
Będziesz tam miał takie pozycje jak
- zadany/oczekiwany kąt wtrysku
- rzeczywisty/aktualny kąt wtrysku

Przy sprawnej pompie oba te parametry powinny być niemalże takie same. Oczywiście w zalezności od obrotów i obciążenia zmieniają się ale musi być tak, że aktualny kąt dogania i wyrównuje się do zadanego.
Jak masz rozjazd między tymi parametrami to kibel.
Skoro nie masz problemów z odpalaniem to nie ma nieszczelności w układzie.

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 02 gru 2014 18:10:43
przez desed_1982
Na dzisiaj kończę nierówna walkę. Jutro zastosuje się do rad i dam znać co wyszło. Pozdrawiam

-- 03 gru 2014 17:25:01 --

Witam Z góry dziękuję za pomoc.Napiszę co pośrednio było przyczyną błędu P1220. Zgodnie z zaleceniami sprawdziłem opcomem (ch) parametry kąta wtrysku i wskazywało że kąt się zmienia. Jest co prawda różnica między żądanym a uzyskanym. Wieczorem dodam loga z programu. Zacząłem dokładnie przeglądać jeszcze raz przewody paliwowe. Nad bakiem znalazłem przygięty przewód paliwowy a więc go wymieniłem, wyciągałem smoka z baku - także został wyczyszczony,wymieniłem filtr. Autko przestało wyrzucać błąd, szarpać itd. Zobaczymy co będzie dalej ale wszystko wskazuje na to że zbyt mały przekrój węża paliwowego(załamanie) powodował że pompa nie dostawała takiej dawki jak potrzebowała. Czasami najprostsze rzeczy mogą oszczędzić nam sporych wydatków. Niezamykań jeszcze tematu ponieważ będę miał jeszcze pytanie odnośnie kąta wtrysku. Wieczorem tu jeszcze zawitam. Pozdrawiam

-- 04 gru 2014 09:48:28 --

Obrazek

-- 04 gru 2014 09:50:40 --

Mam pytanie czy po odpaleniu samochodu takie parametry kąta są w normie?

Re: Problem z odpaleniem błąd P1220

PostNapisane: 29 gru 2014 11:48:31
przez matrix0070
http://zapodaj.net/e525ff17d13ed.png.html

u mnie zadane i rzeczywiste kąty pokrywają się nieco precyzyjniej, dawkę mam jedynie większą bo podkręcona.