Strona 1 z 3

[2.2]Koła pasowe, napinacz paska

PostNapisane: 17 wrz 2007 20:05:27
przez robert
Prosze o pomoc jak moge odkręcic koło pasowe ,rozsypało sie .Mam forntere B 2.2td automatic . I czy czasem niema tam lewego gwintu ?Dzięki z góry za odzew .

PostNapisane: 18 wrz 2007 00:31:25
przez Elektro001
Koło pasowe jest przykręcone porządnie, więc trzeba użyć albo klucza pneumatycznego (o ile jest podejście) lub innego sposobu. :wink:

PostNapisane: 18 wrz 2007 16:03:07
przez robert
pneumatikiem nie da rady , kupiłem nowe kolo 700zl po przeliczeniu i zabieram sie dzisiaj z kumplem za demontaż , nie mam klucza którym mógłbym skontrować .

PostNapisane: 20 wrz 2007 18:40:22
przez robert
wymienilem ,tzn nie sam .dorwałem mechanika załozył klucz oczkowy z dłuugim uchwytem zblokował ,i lekko startował rozrusznikiem ,pusciła .Tylko dzisiaj sprawdzałem i mam zasmarkany cały silnik .Nadmienie że nie wymieniałem zadnego simeringu nie było w komplecie .Troszke kapie spod tego koła pasowego.Czy cos moglismy zepsuc odkrecając wten sposub? czy poprostu uszczelka (jeżeli takowa jest).Prosze o rade

PostNapisane: 27 wrz 2007 08:59:02
przez Nygas
No to kolego muszę cię zasmucić. Że najwidoczniej coś zepsuliście bo ja wymieniałem to kolo pasowe i nic sie nie leje u mnie. Fakt ze odkręcić to jest strasznie ciężko. Jak by mi przyszło robić to drugi raz to chyba zdecydował bym sie na odcholowanie auta do warsztatu demontaż chłodnic i odkręcanie kluczem pneumatycznym. U mnie w ruch poszedł młot i przecinak ale udało sie. Jedyna rzecz która ucierpiała to nakrętka mocująca to koło. Za koło CORTECO (podobno dobra firma używane do pierwszego montażu przez opla) i pasek zapłaciłem 600 zł. Proponuje też sprawdzić napinacz paska bo ma zbliżoną żywotność do koła pasowego. U mnie padł po 10 000 km od wymiany koła. Ten amortyzator w napinaczu nie trzymał juz i przy odpalaniu i gaszeniu auta pasek popiskiwał.

PostNapisane: 28 wrz 2007 06:48:10
przez robert
Poszedł simering ,prawdopodobnie przy sciąganiu koła uszkodzilismy go .Wymieniłem i jest spoko ,szkoda że corteco nie sprzedaje odrazu w komplecie .Wiesz z perspektywy to moge powiedziec że sciąganie koła to nie takie straszne ,ale jak się naczytałem na internecie to byłem załamany. Napinacz tez będe musiał wymienic ,miałem ogromne trudnosci z odkreceniem filtra oleju ,zakupiłem klucz 36 na tutejszym bazarze bo bez niego się nie obędzie .

[B2.2]napinacz paska wieloklinowego

PostNapisane: 19 cze 2009 17:49:58
przez ciapster
Witam! Przy odpalaniu mojej frotki napinacz paska wielorowkowego bije o któreś z kół pasowych :( , nalazłem na forum jak zdjąć sam pasek, ale jak wymienić napinacz? ps. znalazłem napinacz w intercars od ręki:) Czy ktoś posiada fachową wiedzę i chciał by się podzielić :?:

Re: wymiana napinacza paska wieloklinowego 2,2DTI

PostNapisane: 19 cze 2009 18:09:21
przez ADAM SP3WXO
Musisz odkręcić sam napimacz od bloku silnika oraz amortyzator tego napinacza. Nie pamietam jakich kluczy należy użyć, ale są to gwiazdki. wymiana zajmie ci do 30 min :)

Re: wymiana napinacza paska wieloklinowego 2,2DTI

PostNapisane: 20 cze 2009 12:27:19
przez ciapster
Napinacz wymieniony, trzyma się to tylko na 2 śrubach- bajecznie prosta wymiana.kosztorys: napinacz 207zł, końcówki trox nasadowe 112zł, piwo 3zł :)

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 19 sie 2009 12:29:22
przez Kogut
No i padło ina mnie :cry:
Czy ma ktoś jakieś fotki z tego zabiegu ???
I czy można dać używkę czy lepiej nie ryzykować ??? bo koszty są dość duże za nowe :wsciekly:

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 19 sie 2009 21:52:28
przez Kogut
Ma ktoś może jakieś wskazówki co do tego remontu ???
bo nasunęły mi sie pytania i wdzięczny bym był za podpowiedzi :)
1. Czy pis o którym pisał Nygas może być naprawiony poprzez wymianę samej rolki napinacza ???
2. Jak można stwierdzić czy napinacz jest jeszcze dobry ???
3. czy jeżeli nie cieknie z koła to trzeba wymieniać ten simering ?? ewentualnie jakie są jego wymiary ???
:roll:

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 19 sie 2009 23:31:40
przez ADAM SP3WXO
Wymieniałem koła pasowe w dwóch frotkach. Najlepiej robić to w dwie osoby.

Przy odkręcaniu/przykręcaniu trzeba zdjąć blaszkę na obudowie koła zamachowego ( ta, która jest pod autem ) i zablokować np. dużym śrubokrętem koło zamachowe. Druga osoba odkręca płaskim kluczem śrubę na kole pasowym. Przy przykręcaniu to samo.

Jak sprawdzić czy napinacz jest zużyty? Kólko powinno chodzić płynnie, bezgłośnie i bez luzów. Cylinderek nie może mieć wycieków i płynie dać się wciskać. Może się zdarzyć, że po założeniu starego napinacza, amortyzatorek po paru dniach zacznie ciec.

Jeżeli przez simering nie ma wycieku, można nie wymieniać go.

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 20 sie 2009 08:14:43
przez Kogut
Kto przeniósł temat do Silniki dieselowskie :...:

Adam a jak się tyczy te piszczenie ??? pkt.1 o którym pisał Nygas :?: :?:

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 20 sie 2009 09:16:27
przez ADAM SP3WXO
W peirwszej frotce wymieniłem na raty i dlatego wiem, że po jakimś czasie napinacz puścił. W drugiej wymieniłem wszystko od razu tzn koło, napinacz i pasek, więc mam spokój.

Problem z kołem jest taki, że ono samo też ma tłumić drgania (po to jest ta guma w kole). Po pary latach pracy napinacz pracuje na wąskim odcinku swojego zakresu, a pozostała część może nie rdzewieje, ale nie jest smarowana olejem, któty jest w środku. Ponieważ guma w kole się starzeje i zaczyna pękać, to przychodzi czas wymiany. Aby wymienić trzeba zdjąć pasek wielorowkowy. Aby to zrobić trzeba mocniej naciąnąc napinacz i przesunąć tłoczek w napinaczu na to nieużywane od lat miejsce. Całość staje się nieszczelna, zaczyna ciec i nie ma już tłumienia, pracuje tylko sprężyna i zaczynają się dziać różne bliżej nie określone rzeczy typu piski, stuki, itp

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 21 sie 2009 16:03:16
przez Kogut
Po długiej i ciężkiej walce śruba uległa :boss:
Ale ciężko było.
Czy miałby ktoś jakiś rysunek lub foto poprawnie założonego paska wieloklinowego ?? :oops:
Pilnie

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 21 sie 2009 20:18:58
przez Kogut
Operacja wymiany się udała :lol:
Dzieki wszystkim za podpowiedzi :beer:

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 21 sie 2009 20:23:31
przez ADAM SP3WXO
Luzik :beer:

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 14 wrz 2009 20:11:11
przez kasalka
u mnie dziś było wymieniane. bez spawarki się nie obyło, trzeba było przyspawać metalowy pręt do pozostałości koła. Śruba jest wkręcana na klej najlepiej na niebieski-jest słabszy ale jak da się czerwony to później tylko palnik. Numer koła to 09 128 177 69, wymiar uszczelniacza 55/68/8

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 14 wrz 2009 20:24:28
przez flowers
Najlepszym sposobem na odkręcenie koła pasowego jest odkręcenie za pomocą solidnie wykonanego klucza (rozmiar najczęściej 32), przdłużki i zaparcie jej o ramę z lekkim luzem (jakieś 10 mm) i na chwilę "udeżyć" ze stacyjki rozrusznikiem :twisted: , nie miałem jeszcze sytuacji, żeby mi jakaś śruba nie uległa :boss: . Robiłem tak w starych, nowszych samochodach - a trochę tego było.

Re: Wymiana koła psaowego frontera B 2.2td

PostNapisane: 14 wrz 2009 20:44:16
przez oposs
flowers napisał(a): nie miałem jeszcze sytuacji, żeby mi jakaś [...] nie uległa

Adam :mrgreen: pelen szacun