Strona 1 z 2

[2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma sens?

PostNapisane: 25 lip 2014 14:06:55
przez RudeBoy
Temat przewijający się często na wielu forach dyskusyjnych.

W PL olej napędowy ma niezbyt wysoką ilość siarki, która korzystnie wpływa na "miękkość pracy" silnika ale siara jest nieekologiczna.
Wbrew powszechnym opiniom właśnie siarka wpływa korzystnie na właściwości smarne ON. Ona pozwala na wytworzenie się na smarowanych elementach "filmu" olejowego.
Np. ukraiński ON ma w pizdu siarki i na nim się jeździ bosko w porównaniu do ON z polskiej stacji.

Dolewanie do zbiornika paliwa niewielkiej ilości oleju do dwusuwów typu MIXOL ma zrekompensować niską zawartość siarki przywracając miękką pracę.
Dodanie tego oleju ma za zadanie zwiększyć zdolności smarne paliwa a rozpuszczalniki zawarte w MIXOLU pozwalają oczyścić pompę wtryskową i wtryskiwacze.

Jak wiadomo 2.2DTI ma delikatną pompę i trzeba o nią dbać. Najczęstsza usterka - zatarcie tłoczka nastawy dawki.

Pompiarze twierdzą, że MIXOL dodany do paliwa jest w ręcz zbawienny w tym temacie.

Macie jakieś doświadczenie z tym związane?

Ja się waham czy nie zacząć raczyć mojej tym MIXOLEM.

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:17:56
przez bart322
Ja mam zazwyczaj butelke mixolu w bagazniku, jak nie zapomne, to dolewam.
Serwis Boscha nie moze nie miec racji :D

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:21:02
przez cinek1983059
no i pompiarze mają całkowitą racje mixol oprócz tego że bardzo dobrze się pali ma też zajebiste właściwości smarujące
możne ktoś jeszcze pamięta jak się grzebało za łebka przy pizdzikach(silnik 2 suw owy poj. 50cm)żeby pizdzik sprawnie się poruszał i żeby go nie zatrzeć robiło się mieszankę benzyny i mixolu normalne w 2 suwach ale jak za dużo się go wlało to wcale nie oznaczało że nie pojedzie wręcz przeciwnie był nawet mocniejszy tylko strasznie kopcił, ale za to jakie miał smarowanie nie było opcji żeby przepustnica w gaźniku się zacieła no i kompresja lepsza

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:22:56
przez RudeBoy
Bartek ile tego lejesz na pełny zbiornik?

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:28:21
przez Semir
Warto stosować coś takiego w silniki 2,8 TDI bo jak tak to czemu nie.

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:32:34
przez bart322
50ml na kazde 10L.

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:41:20
przez RudeBoy
bart322 napisał(a):50ml na kazde 10L.


ło.. to sporo...
0,5l 2T na 50l ON...
Tak Ci w tym BOCHu powiedzieli?

Może dla tego tak mięciutko Twój silnik chodzi :D

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:51:33
przez adrianee36
mieszanka jak w komarku 1 do 50 :D

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:51:55
przez drech
Jak jeździłem na oranżadzie zdarzało mi się profilaktycznie mixolu zalać 0,5l na cały bak tj. ok. 50-60l. Dodać na pewno nie zaszkodzi, być może pomoże.

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:53:06
przez bart322
Grzechu, mnoznik Ci sie zablokowal :P
Podziel przez 2 ;)


A Adrianowi to już x4 sie mnoznik wlaczyl :P
Mieszanka 1:200 ;)

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 14:56:16
przez zendi1985
RudeBoy napisał(a):
bart322 napisał(a):50ml na kazde 10L.


ło.. to sporo...
0,5l 2T na 50l ON...
Tak Ci w tym BOCHu powiedzieli?

Może dla tego tak mięciutko Twój silnik chodzi :D


no troche mniej 0,25 lit na 50 lit

koledzy przeliczają na kielonki :beer:

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 15:00:51
przez RudeBoy
ano coś to źle porachowałem

kielon na 10l to mi się podoba :mrgreen:
Wchodzę w to.

Kwestia druga - olej. Zwykły MIXOL S ponoć nagaru zostawia sporo. Polecają lać coś przynajmniej półsyntetycznego np. orlen 2t semisintetic...

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 25 lip 2014 16:00:30
przez adrianee36
ja tego orlena leje do skutera :D ale osobiscie z dobrych olei do 2T to castrol/motul 2T ale i cena x 2

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 26 lip 2014 15:13:30
przez jrzeuski
Ja mixol leje do paliwa do kosiarki zamiast oleju do kosiarek, który jest duzo drozszy. Sąsiad, ktory robi domy z drewna leje mixol do piły spalinowej i tez mu robi lepiej niz dedykowane oleje do paliwa a sprzet ma megaprofesjonalny.

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 28 lip 2014 12:03:45
przez Markon
ja mam jakiś 2T stihl jadę zaraz zalać :D dawkowanie 0,25 /1l ON napiszę moje spostrzeżenia

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 28 lip 2014 14:53:40
przez zendi1985
Markon napisał(a):ja mam jakiś 2T stihl jadę zaraz zalać :D dawkowanie 0,25 /1l ON napiszę moje spostrzeżenia


no troche za dużo chcesz tego lać :shock:

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 28 lip 2014 15:03:19
przez Markon
pomyłka miałem napisać 0,25 na 10l ON, zalałem 50ml 2T na 20l ON auto tylko dymi bardziej nic nie czuć

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 28 lip 2014 15:05:38
przez RudeBoy
Markon napisał(a):pomyłka miałem napisać 0,25 na 10l ON, zalałem 50ml 2T na 20l ON auto tylko dymi bardziej nic nie czuć


Markon ale to nie jest jakiś magiczny płyn który po wlaniu do baku sprawi, że fura zacznie latać :D
To nie o to idzie.

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 28 lip 2014 19:20:48
przez Markon
ale ja nie oczekuje ze będzie latać, zobaczymy jak pojezierze troszkę

Re: [2.2]DTI - Dodawanie oleju 2T do oleju napędowego, ma se

PostNapisane: 07 sie 2014 08:19:07
przez fly_jabko
Jakieś 3 lata temu kupiłem żonie Astrę G 2.o DTL wówczas brykałem franią w benzynie więc widziałem tylko teoretycznie co to za diabeł to kochane VP44... Całą zimę fajnie to jeździło a od wiosny zaczęło się coś dzieć (zmiana paliw na letnie na stacjach? ) Czasem auto dostawało drgawek, mrugnął "czek", obroty falowały... czasem sobie zgasnęła i dość ciężko paliła... Chodziła też tak bardziej metalicznie jak stary transit u sąsiada :P Przejrzałem układ paliwowy i zmieniłem filtry a nawet olej w silniku, bo i tak wymiana się zbliżała... Bez powodzeń, już prawię pompę oddałem do regeneracji ale na forum audi podpowiedzieli olej do dwutaktu, sceptycznie podszedłem do tematu ale spróbować nie zaszkodzi bardziej... Nie mówie, że to jakiś cudowny płyn naprawiający pompy, może to zbieg okoliczności ale po 3 zbiornikach takiej mieszanki objawy zaczęły zanikać aż do całkowitego ich zaniku. Od ok 2lat Aśka śmiga bez problemów, na pełen zbiornik astry (ok 50l) leje tak na oko ćwiartkę z litrowej flaszki ;) zdziwienie ludzi na stacji bezcenne :D Franię teraz też mam w Dieslu więc też leję, czasem zapomnę, za to żona konsekwentnie przy każdym tankowaniu. Na forum audi też wspomnieli, że mixol nagar zostawia i by stosować coś "lepszego" tankuję na orlnie a więc i ich 2T semisintetic lejemy, cena przystępna i chyba nic złego się nie dzieję ;)