Strona 1 z 1

[B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 24 lip 2014 19:11:35
przez Prorok78
Hej :)

Jak w temacie - auto dość słabe jest, długosię rozpędza, czasem na chwilkę zaświeci się check. Komputer mówi P1125 i P0400.
Czyli EGR i zawór sterowanie turbiny (podobno). Obie rzeczy związane z podciśnieniem (lub jego brakiem)...
Szukałem i nie znalazłem - jak to prawidłowo zdiagnozować ? Zaznaczam że reszta elementów sterowanych podciśnieniem działa (np załączanie napędów)..

Z góry dziękuje za pomoc :)
S.

edit - zaraz po zapaleniu, podciśnienie 'wciąga' ten grzybek który jest na turbinie... więc niby wygląda ok...

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 24 lip 2014 19:27:10
przez Semir
Słabo szukasz bo na pewno było. Podpowiem ci aby sprawdzić wężyki od podciśnienia mogą być sparciałe i nie szczelne.

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 24 lip 2014 19:36:59
przez Prorok78
Nie pytam az o takie podstawy :)
Wężyki sprawdzone - wszystkie siedzą ciasno na swoich miejscach i wszystkie raczej szczelne... - to wiem jak sprawdzić :) No chyba że jakiś pominąłem...
Nie wiem natomiast który z trzech zaworków przy nadkolu może powodować taki problem, czy skoro wężyki są szczelne to czy mógł zaworek paść 'elektrycznie' (i jakie były by tego objawy), wreszcie czy 2 z wężyków powinny być zmostkowane ze soba zaraz obok zaworków za pomoca 4 cm wężyka i trójników... W tym miejscu mam wężyk inny niż pozostałe... Jakby ktoś coś tu juz robił...

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 24 lip 2014 19:41:29
przez Semir
Prorok78 napisał(a):wszystkie siedzą ciasno na swoich miejscach i wszystkie raczej szczelne...


Tu chodzi o to raczej może jest gdzieś dziurka. Ja już nie pamiętam jak to szło poszukaj fotek tego. Napisz do kogoś kto ma 2,2 DTI o fotkę tego połączenia i porównaj. Temat był wałkowany nie raz. Sam to przerabiałem ale to już ze 3 lata temu.

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 25 lip 2014 08:32:19
przez Prorok78
Pisząc że siedza mocno i sa szczelne, miałem na myśli że nie puszczaja ani na mocowaniach (łączeniach) ani w żadnym innym miejscu... Każdy zdjęty z obu stron i sprawdzony powietrzem... nie ma dziurek...:) Jak przetestować te trzy zaworki ??

-- Dodano 25 lip 2014 17:48:07 --

Słuchajcie, a jeszcze jedno pytanie.

Trzy zaworki (te większe - od klap, EGR i turbiny) sa w połowie nadkola.
dwa zaworki (mniejsze - chyba od napędów) sa w roku, od strony kierowcy)...

Jeden wężyk (linia VAC) łączy te dwa małe z trzema dużymi.
Jeden wężyk (od góry/krótki) mostkuje te dwa małe zaworki
Trzy wężyki idą pionowo w dół (zakładam że do mostu) - po jakis 10 centymetrach zamieniając się w metalowe...

Ale... poniżej tych 2 małych zaworków, mam tez dwa wężyki, niepodpięte nigdzie, które są zpięte razem i idą pionowo w dół (równiez zamieniając się w metalowe)... co za czort ?? Bo w tamtej okolicy nie widzę miejsca gdzie mogłyby być podpięte...:( Cała wiązka 5 wężyków metalowych, znika w dół komory silnika w strone mostu, lub dołu silnika...

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 25 lip 2014 17:00:01
przez RudeBoy
Prorok78 napisał(a):Ale... poniżej tych 2 małych zaworków, mam tez dwa wężyki, niepodpięte nigdzie, które są zpięte razem i idą pionowo w dół (równiez zamieniając się w metalowe)... co za czort ?? Bo w tamtej okolicy nie widzę miejsca gdzie mogłyby być podpięte...:( Cała wiązka 5 wężyków metalowych, znika w dół komory silnika w strone mostu, lub dołu silnika...



Odpowietrzenie mostu i mechanizmu dopinania półosi - tak ma być

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 25 lip 2014 17:04:23
przez Prorok78
ufff :) Tak mniemałem, ale się wolałem utwierdzić :)

Podziękował....:)

Jeszcze raz posprawdzałem te wężyki wszystkie... Każdy szczelny i każdy po zdjęciu z króćca i zatkaniu paluchem robi ładne pssssst...

A mimo to pokazuje mi błędy...

Podpowiedzcie pls jak te cholerne zaworki sprawdzić... ?:)

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 25 lip 2014 17:15:12
przez RudeBoy
Problem raczej nie leży w zaworkach.
Ale możesz zamień miejscami zawory od klap i turbo.
Sprawdź siłownik klap na dolocie.
Sprawdzić metodą podmiany lub kompem czujnik doładowania w kol. dolotowym.
Sprawdzić działanie przepływomierza - najprościej metodą podmiany na inny sprawny.
Wyczyścić kol. dolotowy jeżeli nie było to robione przez ostatnich parę lat.

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 19 gru 2014 15:42:16
przez wojtekmenago
pomoże ktoś 2,2dti
frota rano odpala przejeżdżam około 8 kilometrów i zapala się check , zaworki podciśnienia zamieniałem klapy i uszczelki kolektora wymienione i wyczyszczone klapy ,wężyki podciśnień nowe na cały frotowóz ,podłączony do bosch st 6000 wskazał czujnik doładowania ciśnienia -( wymyty benzyną )nie chce się pakować w koszt nowego jak to może być nie to ,a nadodatek jeszcze dziś okazało się że cieknie nagrzewnica , szok chyba cały kokpit trzeba zwalić żeby się do niej dostać
mam max a w gorzowie wlkp, mechanik jak słyszy frontera do febry dostają albo rzucają sumy za robociznę takie że siąść i płakać ;( MOŻE COŚ KTOŚ PODPOWIE całe forum poczytałem od tygodnia ijuż nic nie wiem odczego zacząć

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 19 gru 2014 16:13:28
przez ali
wojtekmenago napisał(a):pomoże ktoś 2,2dti
frota rano odpala przejeżdżam około 8 kilometrów i zapala się check , zaworki podciśnienia zamieniałem klapy i uszczelki kolektora wymienione i wyczyszczone klapy ,wężyki podciśnień nowe na cały frotowóz ,podłączony do bosch st 6000 wskazał czujnik doładowania ciśnienia -( wymyty benzyną )nie chce się pakować w koszt nowego jak to może być nie to ,a nadodatek jeszcze dziś okazało się że cieknie nagrzewnica , szok chyba cały kokpit trzeba zwalić żeby się do niej dostać
mam max a w gorzowie wlkp, mechanik jak słyszy frontera do febry dostają albo rzucają sumy za robociznę takie że siąść i płakać ;( MOŻE COŚ KTOŚ PODPOWIE całe forum poczytałem od tygodnia ijuż nic nie wiem odczego zacząć


Podaj dokładnie numer błedu i okoliczności zapalenia CE, to bardzo ważne.

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 19 gru 2014 17:19:39
przez wojtekmenago
ali napisał(a):
wojtekmenago napisał(a):pomoże ktoś 2,2dti
frota rano odpala przejeżdżam około 8 kilometrów i zapala się check , zaworki podciśnienia zamieniałem klapy i uszczelki kolektora wymienione i wyczyszczone klapy ,wężyki podciśnień nowe na cały frotowóz ,podłączony do bosch st 6000 wskazał czujnik doładowania ciśnienia -( wymyty benzyną )nie chce się pakować w koszt nowego jak to może być nie to ,a nadodatek jeszcze dziś okazało się że cieknie nagrzewnica , szok chyba cały kokpit trzeba zwalić żeby się do niej dostać
mam max a w gorzowie wlkp, mechanik jak słyszy frontera do febry dostają albo rzucają sumy za robociznę takie że siąść i płakać ;( MOŻE COŚ KTOŚ PODPOWIE całe forum poczytałem od tygodnia ijuż nic nie wiem odczego zacząć


Podaj dokładnie numer błedu i okoliczności zapalenia CE, to bardzo ważne.




st nie wyświetla numeru błędu tylko czujnik ciśnienia doładowania nie spprawny i to wszystko bosch st 6000 tak z oplem ma
:cry2:

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 19 gru 2014 17:27:10
przez ali
To trzeba podpiąć do czegoś co pozwoli odczytać błędy i wartości z bloków pomiarowych, bo błędne wartości z czujnika doładowania mogą mieć wiele przyczyn, od podcisnień, przez przepływomierz, zawór westgate, i selenoidy. Ale numery błedów pozwolą na prostsza diagnozę, bo tak to tylko wpędzisz sie w koszty. Poszukaj jakiegoś mechanika z techem, lub kogoś co ma op-com lub opelscanner. Jak chcesz to możesz podjechąc do mnie,ale blisko nie masz ;)

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 19 gru 2014 17:46:58
przez wojtekmenago
[quote="ali"]To trzeba podpiąć do czegoś co pozwoli odczytać błędy i wartości z bloków pomiarowych, bo błędne wartości z czujnika doładowania mogą mieć wiele przyczyn, od podcisnień, przez przepływomierz, zawór westgate, i selenoidy. Ale numery błedów pozwolą na prostsza diagnozę, bo tak to tylko wpędzisz sie w koszty. Poszukaj jakiegoś mechanika z techem, lub kogoś co ma op-com lub opelscanner. Jak chcesz to możesz podjechąc do mnie,ale blisko nie masz ;)[/qu


zawór westgate jest sprawny i działa prawidłowo coś powoduje odcięcie turbo , ( selenoidy co to jest o jestem chya zielony )
zaworki podciśnień sprwadzone pracują co lepsze wszystko z rana dziła nabierze temperatury koło 80 stopni ciśnieśż mu na gaz a tu check i po jeździ e jedzie ale 126p jest szybszy :) juro coś pokombinuje ,jak sprawdzić czujnik doładowania to jest trzy pinowy membranowy pipsztyk na kolektorze powietrznym , :niewiem:

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 19 gru 2014 18:22:18
przez sumek222
Miałem podobne objawy,mechanicy sprawdzili wszystko co możliwe i okazało się,że jest przytopiona jakaś kostka z tyłu silnika od strony EGR-u.Z pod kolektora był przedmuch.Wymienili uszczelki i jak na razie od pół roku mam spokój.

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 19 gru 2014 18:59:13
przez ali
Puki nie pojedziesz na porządną diagnozę to gdybanie, kto Ci to sprawdzał i jak ? bo jak ktoś co opierał się na tej diagnozie co podałeś to nie jest to nic warte, w DTL każde inne błędne wskazanie związane z ciśnieniem ,lub przepływem powietrza w układzie zasilania powoduje wywalenie błedu związanego z czujnikiem doładowania wiec nic tak nie zdziałasz. Nagraj wskazania bloków pomiarowych na 10 sekund przed włączeniem CE i 5 sekund po, przyślij na mail to coś Ci powiem bez tego to bezsensowne spekulacje.

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

PostNapisane: 19 gru 2014 20:06:30
przez wojtekmenago
sumek222 napisał(a):Miałem podobne objawy,mechanicy sprawdzili wszystko co możliwe i okazało się,że jest przytopiona jakaś kostka z tyłu silnika od strony EGR-u.Z pod kolektora był przedmuch.Wymienili uszczelki i jak na razie od pół roku mam spokój.




egr mam mechaniczny,,, działa , zawór plastikowy od klap sprawny tylko podciśnienie natomiast miałem wydmuchaną uszczelkę od pokrywy kolektora ----- ludzie 2,5 litra sadzy szok wyczyściłem wymyłem

po świętach wymyślę cos aby podpiąć kompa i dam znać


zostało mi jeszcze nagrzewnica do wymiany ponoc kuppa roboty i posprawdzać wężyki od 4x4 koło reduktora i silnika bo przód przy okazji naprawy pompy wody wymieniłem weżyki od przesuwki pierścienia

auto moje stało 2 lata nie ruszane z miejsca dopiero naszło mnie pojeździć sobie iiii zonk

-- 28 gru 2014 20:37:54 --

sumek222 napisał(a):Miałem podobne objawy,mechanicy sprawdzili wszystko co możliwe i okazało się,że jest przytopiona jakaś kostka z tyłu silnika od strony EGR-u.Z pod kolektora był przedmuch.Wymienili uszczelki i jak na razie od pół roku mam spokój.

[b]
i poszedłem twoim tropem i jest narazie ok
potrzebuje zaworki 4x4 niebieski i szary niebieski mi padł
w gorzowie wlkp , na szrotach cenny bliskie sewisu gm