Strona 1 z 1

[2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 13:42:20
przez szary wilk
Mam pytanie do osob ktore znaja sie na mechanice- czy jest techniczna mozliwosc wsadzic do krotkiej froty 2,2 dti silnik od montka 3,0, lu 3.1 diesel? Co nalezaloby oprocz tego zmienic skrzynia, most? i czy bylaby tez mozliwosc wsadzic nowszy motor taki jak 3.0 cdti od vectry 2007 rok. Bardzo dziekuje za wszelkie info, pozdrawiam wszystkich serdecznie

Re: wiekszy silnik

PostNapisane: 20 lut 2014 14:16:33
przez adrianee36
jak to mawiał mój dziadek "Jak sie da,to sie wszystko da" :D

Re: wiekszy silnik

PostNapisane: 20 lut 2014 14:32:09
przez RudeBoy
tylko na co tam wkładać 3.0DTI montkowe? :shock:

Re: wiekszy silnik

PostNapisane: 20 lut 2014 16:32:53
przez brum
3.1 Isuzu lub 2.8 -potrzebna skrzynia i dorobienie wałów(np za tylny wyjdzie ok 500zł)
3.0 CDTI na 90% pasuje do skrzyni.

Re: wiekszy silnik

PostNapisane: 20 lut 2014 17:09:31
przez RudeBoy
brum napisał(a):3.0 CDTI na 90% pasuje do skrzyni.


próbowałem kiedyś to zweryfikować ale mi się nie udało...

Ogólnie 3.0CDTi to był by fajną opcją bo diesel V6...
...gdyby nie kilka faktów.

Y30DT - wszystkie są wadliwe. Opadające tuleje w konsekwencji prowadzą do przegrzania silnika i jego zatarcia i nie da się tego uniknąć
Z30DT - pozbawiony tej wady ale występuje wyłącznie z tymi całymi DPFami

Silniki są niesamowicie skomplikowane i naszpikowane elektroniką do granic możliwości co stawia pod znakiem zapytania sens swapa. Jedyny plus to potężny wzrost osiągów ale awaryjność drastycznie wzrasta.

Cena tych silników to kolejny minus.Przez to że na rynku jest cała masa aut z padniętymi Y30DT silniki Z30DT to towar deficytowy i zajebiście drogi.

Za goły Z30DT trzeba dać minimum 3000zł do tego dochodzi kupę osprzętu: turbina, pompa wys. ciś, altek, rozrusznik, komputer, wiązka i cała reszta niezliczonych bambetli niezbędnych do swapa. Koszt szpejów min 6000zł
I to dopiero początek wydatków.

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 17:39:03
przez brum
Możliwe że Z30DT będzie pracował na osprzęcie Y30DT. Ale to i tak mnóstwo elektroniki :P

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 17:41:31
przez Semir
To może ja zadam pytanie jaki silnik zamiast 2,2 DTI kiedyś sam myślałem o tym co by dać zamiast tego. Jakaś większa mocniejsza jednostka, fajnie by było V6 i ropniak.
Każda przeróbka to minimum 5 tyś tak sądzę a wiadomo że będzie i tak więcej. Co by było godnego uwagi?

Nie chodzi mi tez o silnik 3,1 a na pewno paścia 3,0. Nie chodzi mi też o coś w stylu M57 czy M60 itd.

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 17:47:55
przez brum
Wszystkie silniki opla pasują do skrzyni. wystarczy poszukać jakiegoś ciekawego.

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 17:52:38
przez Semir
brum napisał(a):Wszystkie silniki opla pasują do skrzyni. wystarczy poszukać jakiegoś ciekawego.


Poszukać można wszystkiego chodzi mi o rozwinięcie tematu. Ja nie posiadam takiej wiedzy, ale są tacy co znają się, lubią to i podadzą jakiś dobry pomysł.

A czy na przykład skrzynia podejdzie do PB ja i ON czy trzeba konkretnie. Można też pomyśleć o silnikach saab-a, a np z jakiegoś dostawczego opla np movano pasowało by?

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 17:58:14
przez ali
Ja bym w tym aucie widział tylko reduktor 3-1, i by mi spokojnie styknęło, bo w terenie stanowczo za często trzeba jedynki używać .

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 17:58:53
przez RudeBoy
brum napisał(a):Możliwe że Z30DT będzie pracował na osprzęcie Y30DT. Ale to i tak mnóstwo elektroniki :P


No większość szpeju taka sama.
Nowszy ma kilka czujników pilnujących przed wybuchem więcej :) co za tym idzie inne ECU. Inna jest też turbina.

Semir Tobie polecam silnik Corvetta LS1. Godny uwagi ma więcej garów no i pasuje do skrzyni.

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 18:00:53
przez Semir
RudeBoy napisał(a):Semir Tobie polecam silnik Corvetta LS1. Godny uwagi ma więcej garów no i pasuje do skrzyni.


Hmm bardzo chętnie ale nie stać mnie na takie cuda. Może kiedyś to czemu nie. Dla tego pytałem o konkretne jednostki a nie marzenia nie spełnione.

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 18:03:58
przez RudeBoy
ali napisał(a):Ja bym w tym aucie widział tylko reduktor 3-1, i by mi spokojnie styknęło, bo w terenie stanowczo za często trzeba jedynki używać .


max 15 kliknięć i Twoje
http://www.independent4x.com/Revolution ... t_p_8.html

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 18:07:12
przez ali
RudeBoy napisał(a):
ali napisał(a):Ja bym w tym aucie widział tylko reduktor 3-1, i by mi spokojnie styknęło, bo w terenie stanowczo za często trzeba jedynki używać .


max 15 kliknięć i Twoje
http://www.independent4x.com/Revolution ... t_p_8.html


jak kiedyś bedę obrzydliwie bogaty to sobie takie zapodam :)

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 18:09:10
przez RudeBoy
ali napisał(a):
RudeBoy napisał(a):
ali napisał(a):Ja bym w tym aucie widział tylko reduktor 3-1, i by mi spokojnie styknęło, bo w terenie stanowczo za często trzeba jedynki używać .


max 15 kliknięć i Twoje
http://www.independent4x.com/Revolution ... t_p_8.html


jak kiedyś bedę obrzydliwie bogaty to sobie takie zapodam :)


480$ + przesyłka + ew. cło w dwóch kołach da się zamknąć.

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 18:12:04
przez ali
RudeBoy napisał(a):
480$ + przesyłka + ew. cło w dwóch kołach da się zamknąć.


Nie no , cena jest w sumie całkiem akceptowalna, w błocie moment obrotowy na kołach byłby już całkowicie wystarczający nawet na 33 cale, a wydaje mi sie to prostsza alternatywą od swapu.

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 18:14:48
przez RudeBoy
ali napisał(a):
RudeBoy napisał(a):
480$ + przesyłka + ew. cło w dwóch kołach da się zamknąć.


Nie no , cena jest w sumie całkiem akceptowalna, w błocie moment obrotowy na kołach byłby już całkowicie wystarczający nawet na 33 cale, a wydaje mi sie to prostsza alternatywą od swapu.


No dramatu cenowego nie ma.
Ja jednak uważam, że 2.2dti akurat w terenie to ma przyzwoicie pary jak na to co tym autem można zrobić. Moc przydała by się na czarnym... i to bardzo...

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 18:16:27
przez ali
Jednak wolałbym na podjazdach mieć w zanadrzu jeszcze niższy bieg :) za często atakuje się na jedynce.

Re: [2.2] Mocniejszy diesel zamiast DTI

PostNapisane: 20 lut 2014 18:16:38
przez brum
Semir napisał(a):A czy na przykład skrzynia podejdzie do PB ja i ON czy trzeba konkretnie.

Pisał już kilka razy że skrzynie pasują. PB i ON ma taki sam kielich.

Semir napisał(a):Można też pomyśleć o silnikach saab-a

to te same silniki co opla, tylko w Saabie praktycznie we wszystkich jest turbo

Semir napisał(a):jakiegoś dostawczego opla np movano pasowało by?

nie pasuje, bo to chyba Renault.