brum napisał(a):3.0 CDTI na 90% pasuje do skrzyni.
próbowałem kiedyś to zweryfikować ale mi się nie udało...
Ogólnie 3.0CDTi to był by fajną opcją bo diesel V6...
...gdyby nie kilka faktów.
Y30DT - wszystkie są wadliwe. Opadające tuleje w konsekwencji prowadzą do przegrzania silnika i jego zatarcia i nie da się tego uniknąć
Z30DT - pozbawiony tej wady ale występuje wyłącznie z tymi całymi DPFami
Silniki są niesamowicie skomplikowane i naszpikowane elektroniką do granic możliwości co stawia pod znakiem zapytania sens swapa. Jedyny plus to potężny wzrost osiągów ale awaryjność drastycznie wzrasta.
Cena tych silników to kolejny minus.Przez to że na rynku jest cała masa aut z padniętymi Y30DT silniki Z30DT to towar deficytowy i zajebiście drogi.
Za goły Z30DT trzeba dać minimum 3000zł do tego dochodzi kupę osprzętu: turbina, pompa wys. ciś, altek, rozrusznik, komputer, wiązka i cała reszta niezliczonych bambetli niezbędnych do swapa. Koszt szpejów min 6000zł
I to dopiero początek wydatków.