Strona 1 z 1

[2.2] sporadyczne szarpnięcie podczas jazdy

PostNapisane: 26 sty 2014 19:16:45
przez maciejos83
Witam Serdecznie

Niestety nie znalazłem odpowiedzi a od pewnego czasu mam sporadyczny problem mianowicie podczas jazdy przy stałej prędkości lub podczas przyspieszania następuje sporadyczne szarpnięcie tak jakby na ułamek sekundy odjąć pedał gazu i dodać. Jest to delikatne jednak wyczuwalne i trochę irytujące. Nie ma reguły czy jest ciepły silnik czy zimny i częstotliwość zjawiska jest bardzo różna. Czy wie ktoś co to może być???

Re: [2.2] sporadyczne szarpnięcie podczas jazdy

PostNapisane: 26 sty 2014 21:45:20
przez Czester 3477
Miałem coś podobnie.Jakby chwilowe odcięcie zapłonu.Po kilku dniach padł mi czujnik położenia wału.
Po jego wymianie objawy znikły.

Re: [2.2] sporadyczne szarpnięcie podczas jazdy

PostNapisane: 26 sty 2014 22:36:20
przez FFK
Mam coś podobnego w Monterey'u 3.2
Delikatne szarpnięcia na Pb najbardziej wyczuwalne na niskich obrotach silnika przy obciążeniu, a co za tym idzie to strzały na LPG w dolot.
Czy także winowajcą może być czujnik położenia wału?

Re: [2.2] sporadyczne szarpnięcie podczas jazdy

PostNapisane: 26 sty 2014 23:24:28
przez maciejos83
FFk w Twoim przypadku to problem z układem zapłonowym tym bardziej jak jeździsz na lpg sprawdź świece czy nie ma na porcelankach takich małych czarnych kreseczek, niestety ja mam klekota i zero błędów w kompie.

Re: [2.2] sporadyczne szarpnięcie podczas jazdy

PostNapisane: 26 sty 2014 23:35:33
przez Sailor
FFK napisał(a):Mam coś podobnego w Monterey'u 3.2
Delikatne szarpnięcia na Pb najbardziej wyczuwalne na niskich obrotach silnika przy obciążeniu, a co za tym idzie to strzały na LPG w dolot.
Czy także winowajcą może być czujnik położenia wału?


Raczej wygląda to na problemy z ukł wys. napięcia... od przewodów niskiego napięcia przez cewki , przewody wys. nap. i świece. Najbardziej będzie to odczuwalne przy niskich obrotach ale większym obciążeniu.

Co do twórcy tematu...standardowo do przekopania bezpieczniki wtyczki, złączki, kostki el. i przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie silnika ze szczególnym uwzględnieniem wtyczki od pompy wtryskowej, czujnika położenia wału. Może jakiś luźny, ocierający się o budę/silnik , przewód. Czasami takie rzeczy wychodzą po macaniu/ lekkim (!) szarpaniu wiązek el. , oczywiście na pracującym silniku.