Strona 1 z 2

[2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 23 lip 2013 01:15:23
przez Markon
opiszę problem w ten sposób :

- odpalam, jadę, 1 mul 2,muł 3nawet idzie
- zmiany biegów po przekroczeniu 3tyś obrotów na 4biegu mogę wyciągnąć góra 80km/h i 3tyś nie więcej obrotów bo się zapala check i auto staje się mułem jeśli zgaszę auto check gaśnie
- na 1,2,3 mogę dawać nawet do 4tyś i jest ok
- jeśli jadę na 4 i obroty spuszczę do 2tyś też się zapala check ale jak wcisnę pedał check gaśnie check do tego czasu auto zamulone
- na 5 biegu wszystko ok do puki nie dojdą obroty prawie 3tyś bo wtedy check i finito i redukcja do 1nawet nie pomoże muszę zgasić auto nie da się wkręcić na obroty powyżej 3tyś jak się świeci

podsumowanie jazda do 3 tyś obrotów i prędkości 105km/h :boss: wymieniony przepływomierz i dalej to samo

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 23 lip 2013 16:17:05
przez RudeBoy
ale jesteś świadom tego że istnieje coś takiego jak diagnostyka komputerowa.
Jak sie check zapala to odczytaj błędy i będziesz coś wiedział.

Prawdopodobne uwalenie przypływki.

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 23 lip 2013 22:54:07
przez Markon
jest błąd przepływomierza ale była wymieniana

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 24 lip 2013 09:57:10
przez brum
To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 24 lip 2013 12:13:36
przez Markon
brum napisał(a):To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.
kupiłem od przemia

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 24 lip 2013 14:33:09
przez jrzeuski
Markon napisał(a):
brum napisał(a):To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.
kupiłem od przemia
Skoro tak, to sprawdź dwa razy :mrgreen:

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 24 lip 2013 16:12:12
przez brum
Poszukaj jak pomierzyć przepływkę, niestety autodata nie ma tego w bazie.

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 24 lip 2013 16:15:04
przez RudeBoy
hint dla przepływki w B dti

Przepływomierz ten ma wbudowany czujnik temp. powietrza.

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 07 sie 2013 14:17:00
przez Markon
błędy T0400 I P1125

-- Dodano 8 sie 2013, o 21:54 --

wymyłem cały kolektor i przepustnice była zmasakrowana, auto idzie szybciej bo już nie 80 a i do 140 idzie pociągnąć ale jak przekroczy 2,5 wskakuje check i auto zaczyna mulić, zaślepiłem egr blachą zaczęło strasznie (makabrycznie) dymić "wydymiło" się z 10min i nic się nie zmieniło więc wkręciłem egr ale go zaślepiłem kulką z łożyska, dzięki temu auto zyskało ładnego buta, jutro wycinam kata, jak sprawdzić przepływomierz bo boje się ze jest zwarcie w instalacji i morze spalić nowy

-- Dodano 9 sie 2013, o 17:34 --

dziś wyleciał kat buchnął dymem ma większego buta ale chek dalej się zapala powyżej 2,5tyś

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 09 sie 2013 19:53:24
przez drech
Czemu idziesz w stronę kata i egru? P1125 chyba nie jest standardowym kodem obd, ale wujek google podpowiada, że błąd jest związany z czujnikiem położenia przepustnicy. Może warto zmierzyć ten czujnik? Przypuszczam, że pomiędzy dwoma pinami czujnika powinien się zmieniać opór w zależności od położenia przepustnicy.
Nie mam za to pojęcia co oznacza T0400. Wie ktoś?

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 09 sie 2013 22:15:31
przez Markon
hmmm a gdzie jest ten czujnik bo przepustnica jest sterowana ciśnieniowo i jest też czujnik ciśnienia ?/ a może ja mam kompa od 3,2 :niewiem:

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 09 sie 2013 23:08:16
przez drech
Markon napisał(a):hmmm a gdzie jest ten czujnik bo przepustnica jest sterowana ciśnieniowo i jest też czujnik ciśnienia ?

Tego to ja dokładnie nie wiem. Musisz poczekać aż Rudeboy wróci z Rumunii. Tak czy inaczej pierwsza strona wyników w google'u wskazuje na błąd powiązany z takim czujnikiem. Może więc problem tkwi gdzieś w dolocie?
Markon napisał(a):a może ja mam kompa od 3,2 :niewiem:

Raczej nie :wink:

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 13 sie 2013 15:00:30
przez Markon
powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 13 sie 2013 15:42:04
przez RudeBoy
Markon napisał(a):powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy


w Twoim nie ma

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 13 sie 2013 16:24:32
przez Markon
RudeBoy napisał(a):
Markon napisał(a):powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy


w Twoim nie ma

to od czego ten błąd P1125 a może to ten czujnik ciśnienia bezwzględnego co jest w przepustnicy z taką jedną dziurką :niewiem:

-- Dodano 13 sie 2013, o 16:30 --

hmmmm..... znalazłem fote jak on wygląda

Obrazek

czyli ten dzyndzel powinien wystawać w przepustnicy (obudowie) a u mnie jest tylko dziura :?:

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 13 sie 2013 16:49:28
przez RudeBoy
Już mi się nie chce o tym pisac ale resztakim sił:

Dobrze kombinujesz P1125 wskazuje na problem z doładowaniem.

Zacznij od przeczyszczenie czujnika doładowania ten w kolektorze. Nie grzeb niczym ostrym w nim tylko przemyj i przedmuchaj. Jak masz inny to podmień.
Jak okaże się sprawny to na drugi ogień sprawdzić trzeba zawór sterujący turbiną i wszystkie przewody podciśnienia idące do niego.

Na diagnostyce trzeba patrzyć na podgląd parametrów. Jakie są wartości doładowania żądane a jakie rzeczywiste.

X22DTH nie ma w ogóle przepustnicy. To co nazywasz przepustnicą to klapy wirowe zwiększające długość dolotu. Warto sprawdzić czy ich siłownik działa prawidłowo i czy jest szczelny.

Jak zawór EGR sprawny i szczelny to nie ruszaj tam nic.

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 13 sie 2013 17:11:23
przez Markon
rozkręciłem i zdemontowałem cale klapy wirowe umyłem benzyną i skręciłem ma lepszego buta ale chek nadal wyskakuje po przekroczeniu 3tyś obr biorę się za resztę a egr zaślepiony

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 13 sie 2013 17:12:35
przez ali
Markon napisał(a): egr zaślepiony
:shock:

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 13 sie 2013 17:54:06
przez RudeBoy
dżizus w tym aucie nie można tak bezkarnie zaślepić egr-a
Przywróć to do fabrycznego stanu.

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

PostNapisane: 19 sie 2013 22:16:07
przez pasza
To zawór podciśnienia jak dobrze piszę. Są nad lewym błotnikiem. Jeden do turbiny, jeden do egr i jeden do klapek w kolektorze. U mnie padł ten do turbiny. Objawy były identyczne. Można jakiś podmienić, żeby sprawdzić i nie kupować nowego.