Strona 1 z 2
[2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
23 lip 2013 01:15:23
przez Markon
opiszę problem w ten sposób :
- odpalam, jadę, 1 mul 2,muł 3nawet idzie
- zmiany biegów po przekroczeniu 3tyś obrotów na 4biegu mogę wyciągnąć góra 80km/h i 3tyś nie więcej obrotów bo się zapala check i auto staje się mułem jeśli zgaszę auto check gaśnie
- na 1,2,3 mogę dawać nawet do 4tyś i jest ok
- jeśli jadę na 4 i obroty spuszczę do 2tyś też się zapala check ale jak wcisnę pedał check gaśnie check do tego czasu auto zamulone
- na 5 biegu wszystko ok do puki nie dojdą obroty prawie 3tyś bo wtedy check i finito i redukcja do 1nawet nie pomoże muszę zgasić auto nie da się wkręcić na obroty powyżej 3tyś jak się świeci
podsumowanie jazda do 3 tyś obrotów i prędkości 105km/h

wymieniony przepływomierz i dalej to samo
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
23 lip 2013 16:17:05
przez RudeBoy
ale jesteś świadom tego że istnieje coś takiego jak diagnostyka komputerowa.
Jak sie check zapala to odczytaj błędy i będziesz coś wiedział.
Prawdopodobne uwalenie przypływki.
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
23 lip 2013 22:54:07
przez Markon
jest błąd przepływomierza ale była wymieniana
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
24 lip 2013 09:57:10
przez brum
To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
24 lip 2013 12:13:36
przez Markon
brum napisał(a):To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.
kupiłem od
przemia
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
24 lip 2013 14:33:09
przez jrzeuski
Markon napisał(a):brum napisał(a):To sprawdź kable do niego. a jak był wymieniony na używany to może jest zepsuty.
kupiłem od
przemia
Skoro tak, to sprawdź dwa razy

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
24 lip 2013 16:12:12
przez brum
Poszukaj jak pomierzyć przepływkę, niestety autodata nie ma tego w bazie.
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
24 lip 2013 16:15:04
przez RudeBoy
hint dla przepływki w B dti
Przepływomierz ten ma wbudowany czujnik temp. powietrza.
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
07 sie 2013 14:17:00
przez Markon
błędy T0400 I P1125
-- Dodano 8 sie 2013, o 21:54 --
wymyłem cały kolektor i przepustnice była zmasakrowana, auto idzie szybciej bo już nie 80 a i do 140 idzie pociągnąć ale jak przekroczy 2,5 wskakuje check i auto zaczyna mulić, zaślepiłem egr blachą zaczęło strasznie (makabrycznie) dymić "wydymiło" się z 10min i nic się nie zmieniło więc wkręciłem egr ale go zaślepiłem kulką z łożyska, dzięki temu auto zyskało ładnego buta, jutro wycinam kata, jak sprawdzić przepływomierz bo boje się ze jest zwarcie w instalacji i morze spalić nowy
-- Dodano 9 sie 2013, o 17:34 --
dziś wyleciał kat buchnął dymem ma większego buta ale chek dalej się zapala powyżej 2,5tyś
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
09 sie 2013 19:53:24
przez drech
Czemu idziesz w stronę kata i egru? P1125 chyba nie jest standardowym kodem obd, ale wujek google podpowiada, że błąd jest związany z czujnikiem położenia przepustnicy. Może warto zmierzyć ten czujnik? Przypuszczam, że pomiędzy dwoma pinami czujnika powinien się zmieniać opór w zależności od położenia przepustnicy.
Nie mam za to pojęcia co oznacza T0400. Wie ktoś?
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
09 sie 2013 22:15:31
przez Markon
hmmm a gdzie jest ten czujnik bo przepustnica jest sterowana ciśnieniowo i jest też czujnik ciśnienia ?/ a może ja mam kompa od 3,2

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
09 sie 2013 23:08:16
przez drech
Markon napisał(a):hmmm a gdzie jest ten czujnik bo przepustnica jest sterowana ciśnieniowo i jest też czujnik ciśnienia ?
Tego to ja dokładnie nie wiem. Musisz poczekać aż Rudeboy wróci z Rumunii. Tak czy inaczej pierwsza strona wyników w google'u wskazuje na błąd powiązany z takim czujnikiem. Może więc problem tkwi gdzieś w dolocie?
Markon napisał(a):a może ja mam kompa od 3,2

Raczej nie

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
13 sie 2013 15:00:30
przez Markon
powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
13 sie 2013 15:42:04
przez RudeBoy
Markon napisał(a):powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy
w Twoim nie ma
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
13 sie 2013 16:24:32
przez Markon
RudeBoy napisał(a):Markon napisał(a):powie mi ktoś gdzie jest ten czujnik położenia przepustnicy
w Twoim nie ma
to od czego ten błąd P1125 a może to ten czujnik ciśnienia bezwzględnego co jest w przepustnicy z taką jedną dziurką

-- Dodano 13 sie 2013, o 16:30 --
hmmmm..... znalazłem fote jak on wygląda

czyli ten dzyndzel powinien wystawać w przepustnicy (obudowie) a u mnie jest tylko dziura

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
13 sie 2013 16:49:28
przez RudeBoy
Już mi się nie chce o tym pisac ale resztakim sił:
Dobrze kombinujesz P1125 wskazuje na problem z doładowaniem.
Zacznij od przeczyszczenie czujnika doładowania ten w kolektorze. Nie grzeb niczym ostrym w nim tylko przemyj i przedmuchaj. Jak masz inny to podmień.
Jak okaże się sprawny to na drugi ogień sprawdzić trzeba zawór sterujący turbiną i wszystkie przewody podciśnienia idące do niego.
Na diagnostyce trzeba patrzyć na podgląd parametrów. Jakie są wartości doładowania żądane a jakie rzeczywiste.
X22DTH nie ma w ogóle przepustnicy. To co nazywasz przepustnicą to klapy wirowe zwiększające długość dolotu. Warto sprawdzić czy ich siłownik działa prawidłowo i czy jest szczelny.
Jak zawór EGR sprawny i szczelny to nie ruszaj tam nic.
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
13 sie 2013 17:11:23
przez Markon
rozkręciłem i zdemontowałem cale klapy wirowe umyłem benzyną i skręciłem ma lepszego buta ale chek nadal wyskakuje po przekroczeniu 3tyś obr biorę się za resztę a egr zaślepiony
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
13 sie 2013 17:12:35
przez ali
Markon napisał(a): egr zaślepiony

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
13 sie 2013 17:54:06
przez RudeBoy
dżizus w tym aucie nie można tak bezkarnie zaślepić egr-a
Przywróć to do fabrycznego stanu.
Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Napisane:
19 sie 2013 22:16:07
przez pasza
To zawór podciśnienia jak dobrze piszę. Są nad lewym błotnikiem. Jeden do turbiny, jeden do egr i jeden do klapek w kolektorze. U mnie padł ten do turbiny. Objawy były identyczne. Można jakiś podmienić, żeby sprawdzić i nie kupować nowego.