Witamy !



[2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

[2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez vaxel » 11 sty 2013 13:40:16

Czołem,

Szukam i szukam i nigdzie nie mogę znaleźć wykresu mocy i momentu obrotowego w zależności od obrotów w seryjnym silniku 2.2 115KM. Znalazłem mnóstwo wykresów po chip tuningu, natomiast w żadnych danych technicznych nie ma wykresu dla serii. Jest coś takiego gdzieś ?
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez RudeBoy » 11 sty 2013 13:59:28

Nigdy nie znalazłem :(
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez lanbo » 14 sty 2013 08:44:03

Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez vaxel » 14 sty 2013 09:30:18

O coś takiego. Zastanawia mnie tylko, że Opel podaje maksymalny moment w zakresie 1900-2500 obrotów, a z tego wykresu wynika, że między 2400-2600, a przy 1900 jest dopiero 70% maksymalnego momentu. Zastanawia mnie źródło tego wykresu. Moc maksymalną podają przy 3800, tak więc tu się wszystko zgadza.
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez jrzeuski » 14 sty 2013 09:48:06

Przecież każdy silnik jest inny a nie mówimy tu o nówce z fabryki. Może mieć zasyfiony kolektor, filtr do wymiany, problemy z podciśnieniami i sterowaniem EGR albo nieszczelności w turbinie. Wszystko to ma największy wpływ na pracę w dolnym zakresie obrotów, bo w górnym jest już taki przeciąg, że drobne niedomagania niweluje.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez vaxel » 14 sty 2013 12:54:47

No więc właśnie, stąd zastanawiało mnie źródło. Nie doczytałem niżej - jest to wykres z jakiegoś konkretnego, testowanego silnika, a nie fabryczny.
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez RudeBoy » 14 sty 2013 13:11:51

Mnie zastanawia jak sprzęgło wytrzymuje taki tuning jakiemu poddali ten silnik. Wzrost parametrów imponujący...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez vaxel » 14 sty 2013 13:24:35

Ja podchodzę sceptycznie do tego typu tuningu, bo jeżeli to takie bezproblemowe, to dlaczego seryjnie silnik jest ograniczony ? Zastanawiam się jaki ma to wpływ na zużycie silnika i jego żywotność.

Przed zakupem Froty, oglądałem jedną, która była po takim zabiegu. Właściciel (nie handlarz) jeździł z tym rok i co mnie najbardziej zdziwiło, twierdził, że ponoć po zabiegu spadło zużycie paliwa (sic!). Inna sprawa, że pracował jak traktor, ale tu prawdopodobnie przyczyny były inne.
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez jrzeuski » 14 sty 2013 13:38:12

vaxel napisał(a):Ja podchodzę sceptycznie do tego typu tuningu, bo jeżeli to takie bezproblemowe, to dlaczego seryjnie silnik jest ograniczony ?
Żeby spełnić określone normy (skład spalin, głośność, zapewnić margines jakości dla procesu produkcyjnego, itd.). Poza tym czemu uważasz, że jest ograniczony? Równie dobrze można spytać czemu ten chip-tuning go tak ogranicza. Przecież 200KM też dałoby się wycisnąć :mrgreen:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez vaxel » 14 sty 2013 15:04:22

Nie napisałem, że tak uważam. Wręcz przeciwnie, poddaję w wątpliwość bezszkodowość takiego procesu. Choćby ze względu na te elementy, o których wspomniałeś. Pytanie o ograniczenie parametrów dotyczy hipotetycznej sytuacji, w której chip tuning przynosi tylko korzyści. A jestem daleki od takiego patrzenia na sprawę.
--
Konrad

Była fantastyczna i niepowtarzalna:
Frontera B Long 2.2 DTI Limited '01 | GY Wrangler Duratrac | Lift 2" Ironman
Avatar użytkownika
vaxel
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 326
Obrazki: 0
Dołączył(a): 28 wrz 2012 20:00:35
Lokalizacja: Mielec
Pochwały: 3
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez przemia » 14 sty 2013 15:08:45

RudeBoy napisał(a):Mnie zastanawia jak sprzęgło wytrzymuje taki tuning jakiemu poddali ten silnik. Wzrost parametrów imponujący...


Spieki i zaspawany dwumas? Ja wiem jak wygląda dwumas z mojej poprzedniej frotki po roku jeżdżenia bez chip tuningu...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez baxxx » 14 sty 2013 15:18:34

vaxel napisał(a):.. twierdził, że ponoć po zabiegu spadło zużycie paliwa ...


lepszy moment przy tej samej masie w teorii najczęściej powoduje mniejsze zużycie paliwa , w praktyce jednak więcej się pałuje wiec więcej pali :D
Avatar użytkownika
baxxx
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 298
Dołączył(a): 23 sie 2012 09:55:13
Pochwały: 3
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: [2.2] wykres mocy i momentu obrotowego

Postprzez RudeBoy » 14 sty 2013 15:24:28

przemia napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Mnie zastanawia jak sprzęgło wytrzymuje taki tuning jakiemu poddali ten silnik. Wzrost parametrów imponujący...


Spieki i zaspawany dwumas? Ja wiem jak wygląda dwumas z mojej poprzedniej frotki po roku jeżdżenia bez chip tuningu...



No tak myślę, że koło posypało by się szybciutko. Chyba, że ta frota miała by służyć do śmigania po czarnym... jak 90% fronter.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron