Witamy !



[2.2] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

[2.2] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez jurellas » 08 gru 2012 12:12:11

Temat z ciśnieniem oleju jest zamknięty dlatego zapytam tu szanownych forumowiczów. Pojechałem troszkę potańczyć na śniegu i podczas podjazdu tyłem na nie wielkie w sumie wzniesienie zapaliła się ikonka na wolnych obrotach od ciśnienia oleju,tzn zaczęła żarzyć z lekka. Poziom oleju mam na 1/3 bagnetu,wróciłem do domu i nadal na wolnych obrotach chamsko żarzyło. Po paru h odpaliłem i dolałem 1/2 L oleju na max i już problem ustał.Sprawdziłem dziś rano odpalając i natychmiast wyłączając zapłon po czym szybko przekręciłem kluczyk i dopiero po paru sekundach zaświeciło się olejo - co by świadczyło że ciśnienie jest ok. Czy jest możliwe aby przy takim stanie poziomu olejku i w sumie nie tak wielkim przechyle smok podłapał powietrza ??? Przecież Frocia to nie plaszczak i konstrukcja w misce powinna zapobiegać takim jajcom :-/
jurellas
 

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez lychasc » 08 gru 2012 18:44:17

Na przechyłach to normalka najlepiej jak jest na max wlane to problemu nie ma
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez Satan » 08 gru 2012 18:56:30

ewentualnie pompa szmelc, albo panewki. smog jest taki że poniżej minimum bedzie i nie ma prawa się świecić, nawet na przechyle
Pozdrawiam.
Satan.

Frontside service
https://www.facebook.com/frontsideservicepl
Przeróbki i budowa aut terenowych.
tel.600785219
Avatar użytkownika
Satan
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 727
Obrazki: 34
Dołączył(a): 11 paź 2009 09:20:11
Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowa
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez lychasc » 09 gru 2012 00:29:38

zależy jaki przechył, ale jak dolał do max i jest spokój to powinno być ok
https://www.youtube.com/user/lychasc
Lift 2'', Body lift 2", MT 32'', Dragnon 12000 LBS, Snorkel, Amortyzator skrętu, Mosty z froty B, Zderzak na bazie Calmini
Avatar użytkownika
lychasc
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 405
Dołączył(a): 22 maja 2011 15:10:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez RudeBoy » 09 gru 2012 17:01:23

lychasc napisał(a):Na przechyłach to normalka najlepiej jak jest na max wlane to problemu nie ma


Nie normlka...
W 2.2 dti we frocie miska jest zajebiście głęboka. Zdarzyło mi się mieć na bagnecie poniżej minimum a mimo to, kontrolka ciśnienia się nie zapalała.
Smutna prawda jest taka... jak Satan napisał... pompa albo panewki...
Zacząłbym od zamontowania mechanicznego manometru ciśnienia oleju.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez drech » 09 gru 2012 17:20:53

Mi się jeszcze nie zdarzyło jeździć bez oleju, ale na mój gust, to kontrolka ciśnienia oleju powinna się świecić albo nie świecić. Przy żarzącej kontrolce zacząłbym od przejrzenia kabla idącego do czujnika. Może jest przetarty i powoduje zwarcie
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez emil1906 » 09 gru 2012 17:50:22

W moim przypadku kontrolka zapalała się na wolnych obrotach tlko przy rozgrzanym silniku, zmieniłem olej dalej to samo,wymieniłem koła zębate w pompie kontrolka dalej się zapalała,zmierzyłem ćiśnienie i było ok.okazało się,że winny był czujnik wymieniłem i problem zniknął ale koszt spory jak za taką pierdołe(300zL)
emil1906
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 31 maja 2010 17:15:07
Lokalizacja: Żywiec
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez jurellas » 09 gru 2012 17:58:41

Moja Frocia ma 186 kg przebiegu,nigdy wcześniej nie było takich histori. Przechył był nietypowy - ślizgło mnie przodem w dól i przekręciło na prawy bok i od tego momentu zaczęło się delikatne żarzenie ciśnienia oliwy na wolnych obrotach.
Jak już wcześniej wspomniałem później po ostygnięciu silnika wykonałem test na "dobre ciśnienie" - odpaliłem zimny silnik po czym natychmiast wyłączyłem i w następnej sekundzie przekręciłem kluczyk w stacyjce oczekując po jakim czasie zaświeci się kontrolka ciśnienia oleju,zaświeciła się po około 4 sekundach. Poprostu byłem zdziwiony tą sytuacją :-/
Spróbuję profilaktycznie sprawdzić połączenie przewodu na czujniku ciśnienia oraz sprawdzę też samo ciśnienie wykręcając czujnik i wkręce manometr,jeśli coś niepokojącego odkryję to dam znać ku tzw przestrodze ;-)
A tak na marginesie mówiąc to od dwuch tygodni testuję generator wodorowy w mojej Froci :-)
jurellas
 

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez RudeBoy » 09 gru 2012 18:07:23

Test na dobre ciśnienie nie robi się na zimnym tylko na rozgrzanym silniku.
Zimny olej jest gęsty i daje wyższe ciśnienie.

jurellas napisał(a):A tak na marginesie mówiąc to od dwuch tygodni testuję generator wodorowy w mojej Froci :-)


:shock: :shock: :shock:

W horoskop i wróżby wróżbity Macieja też wierzysz...??

Z fizyki miałeś pewno pałę w szkole.
... z polskiego najwyżej 3 ;)
Ostatnio edytowano 09 gru 2012 19:02:28 przez RudeBoy, łącznie edytowano 2 razy
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez drech » 09 gru 2012 18:31:13

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
jurellas
A tak na marginesie mówiąc to od dwuch tygodni testuję generator wodorowy w mojej Froci :-)


Ja Ci radzę: rób jak chcesz. Po zapoznaniu się z mało prawdopodobnymi zaletami mógłbyś jednak poczytać trochę teorii. Chociażby cytat z Wiki:
Cząsteczki wody są nieliniowe, a wiązania H–O są silnie spolaryzowane i stąd woda ma trwały moment dipolowy – czyli jest silnie polarna. Kąt między wiązaniami wodór-tlen-wodór (H―O―H) w fazie ciekłej wynosi ok. 105°. W postaci stałej (lodu) kąt między tymi wiązaniami jest równy ok. 108°.
Woda jest najtrwalszym tlenkiem w grupie tlenowców. Jej dysocjacja termiczna
H2O ⇌ H2 + ½O2 ΔE 285,8 kJ/mol
staje się znacząca dopiero w temperaturze kilku tysięcy stopni Celsjusza. Np. w 3200 °C zdysocjowane na pierwiastki jest ok. 30% cząsteczek H2O

Nie mniej, ni więcej oznacza to, że jeżeli Twój generator wodoru wytwarza za pomocą prądu stałego o napięciu 12V, temperaturę ok. 3200°C, to pakujesz w cylindry 30% mieszanki wodoru i tlenu oraz 70% wody

Twój samochód, Twoja sprawa. Ja bym czegoś takiego nie założył.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez jurellas » 09 gru 2012 19:03:13

OK mistrzowie,tematu HHo nie było ;-) pa pa
jurellas
 

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez mody1 » 10 gru 2012 20:54:22

ja obstawiam problem z czujnikiem, kablami
Avatar użytkownika
mody1
V-ce Prezes
V-ce Prezes
 
Posty: 3885
Obrazki: 1
Dołączył(a): 07 paź 2007 18:00:49
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 17
Województwo: Małopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez lysy » 10 gru 2012 21:33:19

jurellas

A czemu masz olej na 1/3 bagnetu ?
Rower
Avatar użytkownika
lysy
Mega Troll
 
Posty: 848
Dołączył(a): 28 gru 2008 22:26:08
Lokalizacja: Miasto Marzeń
Pochwały: 10
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez jurellas » 11 gru 2012 02:37:45

1/3 oczywiście miałem na myśli pomiędzy minimum - maksymum :-) narazie nie doszedłem czy czujnik czy kable czy ciśnienie,wyzdrowieję oblukam :-)
jurellas
 

Re: [2.2] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez szaliks » 23 paź 2014 12:39:01

Ja mam ten sam problem, na zimnym jest ok, ale na temp kolo 90°zaczyna sie zarzyc, lekko mrugac olej, najczesciej widac to przy wchodzeniu silnika na niskie obroty (np przychamowywanie na wyzszym biegu ) , oleju dolalem na full ale nic to nie dalo. Mozecie powiedziec w ktorym miejjscu znajduje sie ten czujnik cisnienia oleju wraz z kablem ??
szaliks
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 08 maja 2013 12:09:48
Lokalizacja: Paris
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez RudeBoy » 23 paź 2014 12:42:35

Po prawej stronie silnika pod alternatorem mniej więcej.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez szaliks » 23 paź 2014 15:34:03

RudeBoy napisał(a):Po prawej stronie silnika pod alternatorem mniej więcej.

ok dzieki, bardziej z gory czy od spodu trzeba sie dobierac?
szaliks
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 08 maja 2013 12:09:48
Lokalizacja: Paris
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez RudeBoy » 23 paź 2014 15:37:45

od spodu łatwiej albo od strony koła
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] Po niewielkim przechyle żarzenie oleju

Postprzez szaliks » 11 gru 2014 18:35:51

ok, problem rozwiazany, u mnie zawinil czujnik ktory jeszcze dodatkowo olej przepuszczal, wymieniony i wszystko wrocilo do normy
szaliks
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 08 maja 2013 12:09:48
Lokalizacja: Paris
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość