bujax napisał(a):Witam, od jakiegoś czasu miga mi kontrolka CE. Dzisiaj sprawdziliśmy, że błąd dotyczy czujnika doładowania.
0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
Wyczyściłem go, ale to nic nie dało kontrolka dalej się zapala na wolnych obrotach a doładowanie spada do 0 bara. Jak dodaje gazu to gaśnie i doładowanie skacze do 0,7 - 0,8 bara co i tak jest za mało, bo powinno być powyżej 1 bara. Teraz zastanawiam się czy mam wymienić czujnik czy szukać problemu gdzieś indziej, nieszczelności na dolocie bądź może coś innego. Co sądzicie o poście wyżej, temat nie ma zakończenia nie wiem czy demontaż kolektora coś pomógł. Może ktoś spotkał się z tym kodem i wie czy wymiana samego czujnika rozwiąże problem.
https://lh3.googleusercontent.com/-77fY ... 11_Pro.jpg
Po pierwsze czujnik ciśnienia doładowania pokazuje ciśnienie bezwzględne. Czyli na zgaszonym silniku ma być ono równe ciśnieniu atmosferycznemu. Coś w okolicy 1 bara.
Zdrowe turbo w DTI ładuje ok + 1.1bara.
Czyli max cisnienie w kolektorze dolotowym dochodzi do 2.2bar.
Nie ma opcji aby auto nie w czasie jazdy zmusić aby turbo doładowało do takiej wartości. To jest możliwe tylko w czasie jazdy przy obciążonym silniku. Pracujący silnik bez obciążenia w życiu nie zrobi ci tych nawet 2 barów.
Wszelkie testy ładowania musisz robić na obciążeniu czyli w czasie jazdy.
Sprawdzić szczelność przewodów od zaworu WG turbiny do elektrozaworu sterującego nim i wszystkie połączenia podciśnień.
Sprawdź szczelność samego zawory WG na turbinie.
Masz typowy objaw niedomagania podciśnienia. Jak to wszystko będzie ok to czujnik pasuje podmienić.