Strona 1 z 4

[2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 24 wrz 2012 19:22:19
przez kubus_111
Witam, mam taki problem przy 3000 obr na 5 biegu zapala się check i samochód nie przyspiesza(pedał w podłoge), + czujka pali się na postoju poniżej 1000 obr. Co może być przyczyną braku mocy? Proszę o pomoc?:)

Re: Brak mocy 2.2 DTi SPORT + świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 24 wrz 2012 19:54:39
przez Jarek sp3swj
cóż nikt nie jest wróżka...

1 - albo do diagnosty na czytanie błędów silnika... w serwisach BOSCH maja wszystko ale sa drodzy...

2. kupic op-com na ebay

:-)

Re: Brak mocy 2.2 DTi SPORT + świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 08 paź 2012 19:25:51
przez jarmis71
mam w mojej podobny problem na 2000 obrotów zapalał się chek tracił na mocy, przeczytałem gdzieś żeby wlać preparat do czyszczenia układu palilowego i w chwili obecnej jest prawie oki. Jak postoi kilka dni odpala mi zapala sie chek i zaczyna kopcić na biało ok 2 min wtedy gaszę i odpalam ponownie i jest oki. Kod błędu jaki się pokazywał to P1220. Przyczyny będę za kilka dni szukał.

Re: Brak mocy 2.2 DTi SPORT + świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 paź 2012 20:19:28
przez Kogut
viewtopic.php?f=15&t=3338&p=125238&hilit=P1220#p125238
Wystarczy poszukać

Do kubusa
Patrząc w fusy z herbaty to "może" być przepływomierz, tak czy siak taniej cię wyjdzie podłączenie do kompa niż wymiany kolejno części "a może to to"

Re: Brak mocy 2.2 DTi SPORT + świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 paź 2012 20:46:38
przez Jarek sp3swj
Kup na ebay chinski klon opcom .... dziala :-) pokazuje blendy kasuje... I stany czujnikoww pokazuje tez

-- Dodano Wt 09 paź 2012 21:46:57 --

Kup na ebay chinski klon opcom .... dziala :-) pokazuje blendy kasuje... I stany czujnikoww pokazuje tez

Re: Brak mocy 2.2 DTi SPORT + świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 28 paź 2012 13:24:37
przez matrix0070
wyczyść czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się w kolektorze przy 4 cylindrze. Często jest zabrudzony i mierzy złe wartości. Jeśli poskutkuje to najlepiej rozebrać i wyczyścić cały kolektor dolotowy wraz z klapami.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 08 lut 2016 22:21:11
przez bujax
Witam, od jakiegoś czasu miga mi kontrolka CE. Dzisiaj sprawdziliśmy, że błąd dotyczy czujnika doładowania.
0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
Wyczyściłem go, ale to nic nie dało kontrolka dalej się zapala na wolnych obrotach a doładowanie spada do 0 bara. Jak dodaje gazu to gaśnie i doładowanie skacze do 0,7 - 0,8 bara co i tak jest za mało, bo powinno być powyżej 1 bara. Teraz zastanawiam się czy mam wymienić czujnik czy szukać problemu gdzieś indziej, nieszczelności na dolocie bądź może coś innego. Co sądzicie o poście wyżej, temat nie ma zakończenia nie wiem czy demontaż kolektora coś pomógł. Może ktoś spotkał się z tym kodem i wie czy wymiana samego czujnika rozwiąże problem.
https://lh3.googleusercontent.com/-77fY ... 11_Pro.jpg

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 08 lut 2016 22:36:10
przez RudeBoy
bujax napisał(a):Witam, od jakiegoś czasu miga mi kontrolka CE. Dzisiaj sprawdziliśmy, że błąd dotyczy czujnika doładowania.
0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
Wyczyściłem go, ale to nic nie dało kontrolka dalej się zapala na wolnych obrotach a doładowanie spada do 0 bara. Jak dodaje gazu to gaśnie i doładowanie skacze do 0,7 - 0,8 bara co i tak jest za mało, bo powinno być powyżej 1 bara. Teraz zastanawiam się czy mam wymienić czujnik czy szukać problemu gdzieś indziej, nieszczelności na dolocie bądź może coś innego. Co sądzicie o poście wyżej, temat nie ma zakończenia nie wiem czy demontaż kolektora coś pomógł. Może ktoś spotkał się z tym kodem i wie czy wymiana samego czujnika rozwiąże problem.
https://lh3.googleusercontent.com/-77fY ... 11_Pro.jpg


Po pierwsze czujnik ciśnienia doładowania pokazuje ciśnienie bezwzględne. Czyli na zgaszonym silniku ma być ono równe ciśnieniu atmosferycznemu. Coś w okolicy 1 bara.
Zdrowe turbo w DTI ładuje ok + 1.1bara.
Czyli max cisnienie w kolektorze dolotowym dochodzi do 2.2bar.
Nie ma opcji aby auto nie w czasie jazdy zmusić aby turbo doładowało do takiej wartości. To jest możliwe tylko w czasie jazdy przy obciążonym silniku. Pracujący silnik bez obciążenia w życiu nie zrobi ci tych nawet 2 barów.
Wszelkie testy ładowania musisz robić na obciążeniu czyli w czasie jazdy.

Sprawdzić szczelność przewodów od zaworu WG turbiny do elektrozaworu sterującego nim i wszystkie połączenia podciśnień.
Sprawdź szczelność samego zawory WG na turbinie.

Masz typowy objaw niedomagania podciśnienia. Jak to wszystko będzie ok to czujnik pasuje podmienić.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 08 lut 2016 23:19:40
przez ali
Masz jeszcze p1125 a on często występuje łącznie z p0105. To co pisał Grzechu lub elektrozawory.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 09:31:18
przez bujax
Czyli nie sugerować się tym ile jest żądanego ciśnienia? Zasadniczo awaria z biegiem czasu i kilometrów jest postępująca. wcześniej bardzo rzadko się zapalała kontrolka, teraz jak silnik złapie temp to od razu problem się pojawia.
https://www.youtube.com/watch?v=jImNU1xTTnk

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 11:40:32
przez ali
bujax napisał(a):Czyli nie sugerować się tym ile jest żądanego ciśnienia? Zasadniczo awaria z biegiem czasu i kilometrów jest postępująca. wcześniej bardzo rzadko się zapalała kontrolka, teraz jak silnik złapie temp to od razu problem się pojawia.
https://www.youtube.com/watch?v=jImNU1xTTnk

Zacząłbym od podmiany na próbę czujnika doładowania, zajmuje to kilkanascie sekund a pozwoli obrać kierunek dalszej diagnozy.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 13:40:27
przez bujax
OK. Sprawdziłem podciśnienia i faktycznie większość było luźne, poobcinałem rozciągnięte końcówki i założyłem tak jak było. Nie wiele to zmieniło, dalej check się czasem zapalał. Późnej kupiłem taki oto czujnik ciśnienia doładowania https://lh3.googleusercontent.com/-QX6S ... 21_Pro.jpg i na razie jest ok, chociaż dalej demonem prędkości to ona nie jest. Ale kontrolka puki co nie razi. Jutro profilaktycznie zajmę się egr-em i obejrzę filtr.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 15:11:32
przez ali
Podłącz OPcoma i się przejedź pod jakąs dłuższą górę (tak aby z 20 sekund jechać z gazem w podłodze i wyższych obrotach), zobacz jakie jest realne ciśnienie doładowania, powinno dojść max do 2.2 i przestać rosnąć. Jeżeli nie osiagnie tyle to masz problem z turbiną, jezeli po osiągnięciu 2.2 wywali CE masz elektrozawór WG do wymiany.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 15:23:01
przez RudeBoy
ali napisał(a): 2.2 wywali CE masz elektrozawór WG do wymiany.

...albo sam zawór WG na turbinie

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 17:25:54
przez bujax
Dzięki, myślę że nie ma tragedii, byłem teraz na przejażdżce, zrobiłem ze 30 km i wygląda na to że problem z CE opanowany. W piątek wybieram się do Warszawy, mam około 800km w dwie strony, więc w tedy się wszystko potwierdzi.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 17:28:05
przez pisu22
Ja miałem dokładnie taki sam objaw. Normalna jazda nic a przy jeździe powyżej 3000 obrotów po kilkanastu sekundach błąd i tryb awaryjny. U mnie to był czujnik ciśnienia doładowania. Ale bez techa ani rusz. Szkoda gdybać

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 17:30:12
przez ali
pisu22 napisał(a):Ja miałem dokładnie taki sam objaw. Normalna jazda nic a przy jeździe powyżej 3000 obrotów po kilkanastu sekundach błąd i tryb awaryjny. U mnie to był czujnik ciśnienia doładowania. Ale bez techa ani rusz. Szkoda gdybać

Przecież wkleił screny z opcoma :P

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 17:49:51
przez pisu22
ali napisał(a):
pisu22 napisał(a):Ja miałem dokładnie taki sam objaw. Normalna jazda nic a przy jeździe powyżej 3000 obrotów po kilkanastu sekundach błąd i tryb awaryjny. U mnie to był czujnik ciśnienia doładowania. Ale bez techa ani rusz. Szkoda gdybać

Przecież wkleił screny z opcoma :P

A. No tak. Nie zauwazylem

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 18:08:18
przez RudeBoy
bujax napisał(a):Dzięki, myślę że nie ma tragedii, byłem teraz na przejażdżce, zrobiłem ze 30 km i wygląda na to że problem z CE opanowany. W piątek wybieram się do Warszawy, mam około 800km w dwie strony, więc w tedy się wszystko potwierdzi.


Faktura za diagnozę przyjdzie do Ciebie pocztą.

Re: [2.2] Brak mocy świecący check przy 3 tyś obr.

PostNapisane: 09 lut 2016 21:55:36
przez bujax
Dobrze dobrze, w tym miesiącu potrzebuje kosztów :evil2: .
Dzięki za zainteresowanie tematem, ale poczekajmy z entuzjazmem aż wrócę z tej Wawy.

-- 10 lut 2016 22:51:33 --

Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania, tak to się prezentuje:
https://www.youtube.com/watch?v=o6YZE-B3fBg
na wolnych 1 bar,
na obciążeniu max 2,3 bara,
na postoju przy dodaniu gazu max 1,6 bara.
:mrgreen: