Strona 1 z 1

[2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 12 mar 2012 19:11:54
przez RudeBoy
Mam ja do Was pytanie.
Jaka jest właściwa temp. pracy 2.2 dti w sensie jak to powinno wyglądać na wskazówce. Zegar wygląda tak: niebieskie pole trzy białe kreski 80 90 100 czerwone pole. U mnie dość długo się grzeje i max jaki osiąga to stan minimalnie więcej niż połowa między 1 a 2 białą kreską. Czyli wynikało by że jest to ok 85 stopni. Nie za mało??? Nie mam interfejsu żeby odczytać faktyczną temp.

Mam pewne podejrzenie, że albo termostat walnięty albo jest termostat na niższą temp. bo auto z Włoch. Wiem że bywały we frotach termostaty na inną temp.

Re: [2.2dti] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 13 mar 2012 02:04:07
przez kasalka
Ma być 85st wg wskazówki. U mnie też trochę trwa zanim złapie temperaturę, termostat był wymieniany ale nie wiele to dało. Widocznie tak jest.
PS A jak u Ciebie z grzaniem w kabinie? bo u mnie raczej nie najlepiej tzn mogło by wcześniej i bardziej ciepłe powietrze lecieć.

Re: [2.2dti] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 13 mar 2012 05:16:51
przez RudeBoy
kasalka napisał(a):Ma być 85st wg wskazówki. U mnie też trochę trwa zanim złapie temperaturę, termostat był wymieniany ale nie wiele to dało. Widocznie tak jest.
PS A jak u Ciebie z grzaniem w kabinie? bo u mnie raczej nie najlepiej tzn mogło by wcześniej i bardziej ciepłe powietrze lecieć.


No to mamy dokładnie tak samo...
Też tak licho na początku grzeje... potem jest nagle taki moment, że leci już bardzo cieplutkie. Taki widać urok tych trondolotów.

Re: [2.2dti] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 13 mar 2012 10:46:16
przez macio8888
Cześć,
ja niedawno kupiłem Frotke i u mnie pokazuje tak ok. 80*C na wskazówce i utrzymuje stałą temperaturę, jak go gdzieś pod dłuższą góre przytrzymam to sie trochę zagrzeje i znowu spada do ok 80*C. Z ogrzewaniem nie mam problemu.

Re: [2.2dti] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 13 mar 2012 14:16:37
przez jacekrowinski
Mam tak samo jak koledzy. Dziwiło mnie to na początku i pojechałem z tym do mechanika. Obejrzał termostat, podłączył pod komp i stwierdził, że tak ma być bo wszystko mu się zgadza. A w środku grzeje i to chyba szybciej niż w służbowym, o niebo nowszym i teoretycznie wydajniejszym w nagrzewanie plaskaczu. Jedyny raz kiedy kontrolka weszła na środek skali, to był przypadek jak moja żona prowadziła Frankę dłuższy czas po mieście w trybie start & go, co skrzyżowanie. Ale zaraz jak pojechała za miasto, spadło do teoretycznie chłodnego silnika. Więc chyba ten typ tak ma. Zresztą pytałem szwagra o to samo a ma Franię z podobnym przebiegiem i stanem i u niego to samo.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 14 lut 2014 07:21:44
przez vaxel
Odkopię temat, bo zbieram dane statystyczne ;) Do jakiej temperatury Wam się grzeją 2.2 DTI wg wskaźnika ? Pytam, bo u mnie zawsze się grzało do max 85. Ostatnio zaczął rozgrzewać się baardzo długo. Tymczasowa wymiana termostatu na termostat z temperaturą otwarcia 84st, sprawiła że rozgrzewał się już szybko (uwalony termostat praktycznie cały czas był otwarty), ale oczywiście do jego nominalnej temperatury. Po wymianie termostatu na termostat z temperaturą otwarcia 92st (taki teoretycznie ma ponoć być), rozgrzewa się do .... max 85st. Wskaźnik pokazuje ok, sprawdzane z kompem.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 14 lut 2014 14:27:01
przez kacha004marcin
85 raz jak jechalem 2.5km pod górkę to do 95 doszli zmienilem bieg na 2 i w moment spadlo do 85

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 14 lut 2014 14:30:31
przez ali
okolice 90 st jest idealnie

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 14 lut 2014 14:34:31
przez RudeBoy
Nominalna temp pracy tego silnika to 85-87 stopni.
Przy sprawnym układzie chłodzenie ciężko zagrzać ten silnik nawet ciut więcej. W 40 stopniowym upale kilkunastokilometrowy podjazd na reduktorze i wskazówka ani drgnie.

W zimie silnik ten grzeje się dość długo pomimo sprawnego termostatu. Termostat ma być na 92 stopnie.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 14 lut 2014 15:25:56
przez vaxel
Dzięki. To, że się grzeje długo to ja wiem, tyle że ostatnio trwało to sporo dłużej niż długo ;) Wymiana termostatu pomogła, ale nadal nie jest to 85-87, ani tym bardziej 90. a raczej 83-85. Tak samo zresztą jak na oryginalnym termostacie jak był sprawny. Fakt, że zrobiłem na razie raptem 20km. Spróbuję jeszcze dopaść interfejs, sprawdzę wskazanie faktyczne.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 14 lut 2014 15:38:36
przez RudeBoy
vaxel napisał(a):Dzięki. To, że się grzeje długo to ja wiem, tyle że ostatnio trwało to sporo dłużej niż długo ;) Wymiana termostatu pomogła, ale nadal nie jest to 85-87, ani tym bardziej 90. a raczej 83-85. Tak samo zresztą jak na oryginalnym termostacie jak był sprawny. Fakt, że zrobiłem na razie raptem 20km. Spróbuję jeszcze dopaść interfejs, sprawdzę wskazanie faktyczne.


Dokładnie. Sprawdź temp. jaką widzi komp.
Tym bardziej, że są dwa różne czujniki temp. Jeden na potrzeby sterowania silnika a drugi tylko na wskaźnik na desce.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 26 lip 2017 11:42:31
przez vaxel
Ponad trzy lata wskazówka praktycznie nie przekroczyła 85st. i nagle :shock:

Sytuacja taka - autostrada, przyczepa z plandeką ponad 2m (żagiel) max. 500kg, lekko pod górkę, prędkość ok. 110-120km/h, blisko 30st na zewnątrz, klima chodzi. Nagle patrzę, a wskazówka żyje ;) A mianowicie poszła w okolice 100st. Nieco odjąłem gazu, ustabilizowało się powyżej 90 i właściwie aż do zjazdu z autostrady (jakieś pewnie 20km) nie spadło. Po zjeździe spadło na standardowe 83 i się przykleiła jak zawsze.

Wniosek - da się jednak ten silnik zagrzać ;)
Wątpliwości - czy na pewno wszystko jest ok ? Zakładam, że tak bo od tamtej pory wszystko normalnie, a opór powietrza i temperatura zrobiły swoje.

Ot taka ciekawostka ;)

Temperatura płynu

PostNapisane: 08 wrz 2018 09:31:25
przez Gomo55
Witam. Znalazłem tylko temat o silniku 3.2, więc założyłem nowy temat. Kupiłem niedawno Fronterę B Sport z silnikiem 2.2dti. Temperatura silnika od początku często się wahała, przy spokojnej jeździe na polnej drodze licznik pokazuje ok. 80 stopni, a na ulicy około 90, maksymalnie 92 (stoi mniej więcej w pionie). Rodzice również mają Fronterę i w niej wskazówka pokazuje cały czas niecałe 80 stopni. Wymieniłem termostat i nie było żadnej zmiany. U Was też tak jest, czy powinienem sprawdzić czujniki?

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 09 wrz 2018 06:43:45
przez cinek1983059
podepnij się pod ecu i sprawdź jaka jest faktycznie temperatura silnika, a nie zaczynasz po kolei wszystko wymieniać bez zupełnego sensu.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 09 wrz 2018 13:25:12
przez Gomo55
Już sam na to wpadłem. Komputer podczas jazdy ciągle pokazywał 85-87 stopni, a na liczniku się wahało między 80 a 90.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 10 wrz 2018 13:35:39
przez RudeBoy
Zmień sobie czujnik temperatury. Ten jednopinowy wkręcony w obudowę termostatu.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 11 wrz 2018 05:59:23
przez cinek1983059
RudeBoy napisał(a):Zmień sobie czujnik temperatury. Ten jednopinowy wkręcony w obudowę termostatu.


albo popraw styk na tym czujniku, często gęsto się ta wsuwka luzuje i śniedzieje.

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 11 wrz 2018 16:22:05
przez tomek_89
I daj do przelutowania licznik. :D

Re: [2.2] nominalna temperatura pracy

PostNapisane: 12 wrz 2018 10:40:43
przez Gomo55
Licznik był robiony kilka tygodni temu. Styk też poprawiałem. Wymienię czujnik i sprawdzę, jak będzie.

-- 13 wrz 2018 09:35:55 --

Włożyłem dla próby taki sam czujnik, tylko że od Vectry. Przejechałem się i wskazówka nawet nie drgnęła. Sprawdziłem później jeszcze raz ten stary i również nic nie pokazuje. Jakieś pomysły, co mogło się stać? Wskaźnik się nie rusza nawet po odłączeniu czujnika.