Witamy !



[2.2] Wężyki podciśnienia

[2.2] Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 16 sty 2012 15:07:44

Witam, przepraszam że piszę tutaj, ale jestem nowy i jeszcze do konca nie ogarnąłem tego forum a już napewno mojej frontery. Mam pytanko: Gdze ma być wpięty wężyk gumowy w materiałowym, czarnym oplocie wychodzący z pierwszego (od strony przedniego zderzaka auta) trójnika (pomiędzy wtryskiwaczami)? U mnie wisi on luźno i sączy sie z niego ON... A może ktos dysponuje jakimś schematem?
Pozdrawiam
Ps. Silnik to 2,2 DTI
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 16 sty 2012 16:14:34

jezusie świebodziński...

To są przelewy wtryskiwaczy. Domyślnie ten wężyk wpięty jest do pompy wtryskowej na jej zasilaniu.
Oglądnij pompę i pewnie znajdziesz na niej kawałek zaślepionego wężyka. To powinno być spięte razem.

Ktoś to pewnie odpiął a przy pompie zaślepił bo się pompa przez przelewy albo uszczelniacze trawerzów zapowietrzała.
Na dzień dobry kup sobie 1m przewodu paliwowego w oplocie o średnicy wew 3.2mm i wymień wszystkie przewody przelewowe przy wtryskach i podłącz do pompy.


Autor postu otrzymał pochwałę
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez kasalka » 18 sty 2012 01:33:52

"nie mam już frontery"-z opisu: to po co pytasz? W podciśnieniu?
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 18 sty 2012 09:26:49

No już mam ;) uzupełniłem profil...
Co do odpowiedzi na mojego posta - dzęki za wskazówki, wczoraj sie do nich zastosowałem. Kupiłem metr przewodu, wymieniłem węźyki i podłączyłem wszystko zgodnie z zaleceniami. Jednak pojawił się kolejny problem, mianowicie żeby odpalić auto muszę kręcić z kilka razy rozrusznikiem po jakies 2-3 minuty... Uruchomi się, ale wystarczy ze zgasze na min 3 min i znowu tosamo. Poza tym podczas jazdy jak nie dodaje gazu (np. na światłach, przy zmianie biegów itp.) zapala mi sie kontrolka silnika, po dodaniu gazu gaśnie... Poczytałem troszke i wydaje mi się że zapowietrza się pompa wtryskowa (i z tego powodu poprzedni właściciel zastosował wymieniony wyżej zabieg...). Węzyki nowe, pompa wg właściciela poprzedniego jest po regeneracji (może wtedy coś poszło nie tak).. Nie wiem co teraz. Jedyne co zauważyłem to na 1 i 3 weżyku (wejście do komory silnika) były o-ringi, na pozostałych nie... I mam jeszcze jedno pyt. ponieważ potrzebuję auta - czy można wężyk od przelewu (ten co idzie do pompy) przeciac i zatkać z 2 stron? (dopuki nie znajde przyczyny zapowietrzania... Czy będzie tomiało jakies negatywne skutki na pracę silnika? Pozdrawiam
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 18 sty 2012 14:43:24

Ten silnik powinien palić od strzała więc na 100% coś jest uwalone.

Z dwóch stron przelewów zatkać nie możesz. Ewentualnie możesz zatkać tylko na pompie a to co idzie od wtrysków wpuścić do jakiejś buteleczki.
Z resztą to nie głupie zobaczysz jaki kolor ma ropa. Jak czarny to masz do roboty uszczelniacze trawerzów. Walnięte będą przyczyną zapowietrzania się pompy.
Nie bardzo wiem o jakich brakujących oringach piszesz. Zrób fotę i pokaż. Przelewy na wtryski wchodzą bardzo głęboko.
Dobrze to pozakładałeś?
Sprawdzałeś czy trójniki nie są popękane?

Co do zapalającej się kontrolki na wolnych obrotach i gasnącej zaraz pododaniu gazu.
Obstawiam za niską wartość podcisnienia. Mogą być dwie przyczyny:
- nieszczelność przewódów podcisnienia których jest multum :)
- padająca pompa Vacum

Wątpliwości rozwiała by diagnostyka komp. Bo jak się zapala "check" to jakiś błąd jest na pewno.


Autor postu otrzymał pochwałę
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 18 sty 2012 15:55:28

Dzieki bardzo za rzeczową analizę mojego problemu. Jutro bee dalej z tym walczył. Wydaje mi sie (albo mam nadzieje) że jednak kontrolka silnika ma jakis zwiazek z wężyukami lub czymś w tym rodzaju bo wcześniej - jak tu nie grzebałem nic sie nie zapalało. Co do o-rongów - już chyba wiem, to nie oringi a raczej kawałki starych wężyków... Możliwe że się pourywały i zostały w środku. Dzisiaj je wydłubałem i faktycznie - wężyki weszły głębiej.. Niestety nie miałem czasu sprawdzić - zrobię to jutro... O ile pompa mi nie padnie przez to kiklu (nastu) krotne rozrusznikiem...
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki za radę...
Ps. z poprzedniego auta został mi interfejs ELM tylko nie pamietam cyferek dalej... No i złącze musze w aucie znaleźć...

-- Dodano 18 sty 2012 15:55:28 --

A w razie czego - z tymi uszczelniaczami to dużo roboty? (w sensie - drogo?)
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 18 sty 2012 16:31:52

Mario_gs napisał(a):Dzieki bardzo za rzeczową analizę mojego problemu. Jutro bee dalej z tym walczył. Wydaje mi sie (albo mam nadzieje) że jednak kontrolka silnika ma jakis zwiazek z wężyukami lub czymś w tym rodzaju bo wcześniej - jak tu nie grzebałem nic sie nie zapalało. Co do o-rongów - już chyba wiem, to nie oringi a raczej kawałki starych wężyków... Możliwe że się pourywały i zostały w środku. Dzisiaj je wydłubałem i faktycznie - wężyki weszły głębiej.. Niestety nie miałem czasu sprawdzić - zrobię to jutro... O ile pompa mi nie padnie przez to kiklu (nastu) krotne rozrusznikiem...
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki za radę...



Przelewy nie mają wpływu na zapalanie się kontrolki "check". Tak myślałem właśnie, że nie oringi tylko pozostałości węży. Teraz jak wszystko siedzi jak powinno kwestie przelewów masz załatwione.
Co do kontrolki to może podczas grzebania naruszyłeś połączenie w układzie podciśnienia. W tych okolicahc idą podciśnienia do sterowania EGR-em i drugi klapami wirowymi w kolektorze dolotowym. Ten od klap ma chyba plastykową złączkę - obadaj to.

Mario_gs napisał(a):Ps. z poprzedniego auta został mi interfejs ELM tylko nie pamietam cyferek dalej... No i złącze musze w aucie znaleźć...


Złącze diagnostyczne jest pod uchwytem na monety w kapliczce poniżej zapalniczki. Wydłub ten uchwyt, złącze powinno być przypięte do niego od spodu. Jak nie jest przypięte to wkładaj paluchy w dziurę i szukaj wtyczki.


Mario_gs napisał(a):A w razie czego - z tymi uszczelniaczami to dużo roboty? (w sensie - drogo?)

Koszt samych części niewielki. Za to roboty dość sporo. W warsztatach liczą sobie kilka stów za tą operację. Najlepiej jest do tego wyjąć wałek rozrządu albo co najmniej go podnieść.
Nie wiem czy sam bym się brał za to...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 18 sty 2012 17:54:04

Widzę że jesteś z Krakowa.. ;) To właśnie stamtąd przywiozłem fronterke ;)
To tak na marginesie.. Co do autka - jutro z rana troszke czasu mu poświęce więc dam znać co i jak... Z tym uszczelnieniem toś mnie zasmucił, ale cóż. Zobaczymy jutro. Mam nadzieje że chociaż sprawe wężyków mam ok. PZDR
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 18 sty 2012 17:59:56

Napisz coś więcej o tej frocie :)
Jaki model rok i kolor i gdzie kupiłeś, komis jakiś?

Pytam bo...
Ja swoją powożę stosunkowo nie długo bo od października. Do tego czasu to oglądnąłem chyba wszystkie froty w promieniu 150km od Krakowa :) może i tą Twoją oglądałem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 18 sty 2012 18:02:49

Tylko że wężyki w takim razie nie rozwiążą mi problemu odpalania auta (po zapowietrzeniu pompy...) Jeśli dalej będzie problem z odpalaniem to zrobie tak jak mówiłeś i wężyk od zasialnia pompy i przlewu, ten od pompy zaślepię a od przelewów dam do jakieś maluśkiej buteleczki. Nie powinno być kłopotu z zapowietrzeniem i zobacze jakiego koloru jest ropka.. ;) Coś sie może wyjaśni

-- Dodano 18 sty 2012 18:02:49 --

Srebrna, long, kupiona prywatnie od kolesia co (zlokalizowałem po necie) sprzedaje m.in. interfejsy diagnostyczne VIAKEN - firma. To było na jakimś osiedlu, nie bardzo teraz ci to wytłumacze bo tam było dużo wąskich uliczek i dróg jednokierunkowych...
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 18 sty 2012 18:14:52

Mario_gs napisał(a):Tylko że wężyki w takim razie nie rozwiążą mi problemu odpalania auta (po zapowietrzeniu pompy...) Jeśli dalej będzie problem z odpalaniem to zrobie tak jak mówiłeś i wężyk od zasialnia pompy i przlewu, ten od pompy zaślepię a od przelewów dam do jakieś maluśkiej buteleczki. Nie powinno być kłopotu z zapowietrzeniem i zobacze jakiego koloru jest ropka.. ;) Coś sie może wyjaśni


No dokładnie tak zrób. Będziesz wiedział jak wygląda kwestia trawerzów.

A filtr paliwa wymieniałeś? Bo zapowietrzać się może jeszcze na źle zmontowanej obudowie filtra... ale wtedy to raczej by Ci odpalał i po chwili gasł.


Mario_gs napisał(a):Srebrna, long, kupiona prywatnie od kolesia co (zlokalizowałem po necie) sprzedaje m.in. interfejsy diagnostyczne VIAKEN - firma. To było na jakimś osiedlu, nie bardzo teraz ci to wytłumacze bo tam było dużo wąskich uliczek i dróg jednokierunkowych...


he.he.. świat jest mały :)
Tej froty nie oglądałem ale właściciela firmy Viaken znam :) - Wojtek :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 19 sty 2012 19:38:44

Dokładnie tak... to on. :) Puki co dzieki za pomoc. Jutro powalcze i sie zobaczy co i jak, a jeszcze mam taką myśl.... Ide teraz szukać tego ELMa. Pozdrawiam.

-- Dodano 19 sty 2012 19:38:44 --

Sprawa wyglada tak.. Wężyki zdały egzamin. Jeszcze potwierdze jutro rano, ale dzisiaj jak już w końcu odpaliłempo zapowietrzeniu pompy (parę razy) to wydaje sie być ok. 2 godz stała i odpaliła od razu. :1: Wcześniej miała problemy po 10 minutach, więc jeszcze raz dzięki za rady.. Co do kontrolki - nadal sie zapala a ja niemoge znaleźć elma... Dopuki nie zczytam błędów nie będzie chyba sensu po omacku badać problemu... Jutro będę wymieniał sworzeń i końcówkę drążka wieć problemem kontrolki zajmę sie w weekend i od razu napisze co jest grane. Pozdrawiam :beer:
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 19 sty 2012 19:48:51

Mario_gs napisał(a):Sprawa wyglada tak.. Wężyki zdały egzamin. Jeszcze potwierdze jutro rano, ale dzisiaj jak już w końcu odpaliłempo zapowietrzeniu pompy (parę razy) to wydaje sie być ok. 2 godz stała i odpaliła od razu. :1: Wcześniej miała problemy po 10 minutach, więc jeszcze raz dzięki za rady..


No to git!
Już tak nie dziękuj :D zamiast tych dzieków + przy pomocnym poście się naciska :wink:

Mario_gs napisał(a):Co do kontrolki - nadal sie zapala a ja niemoge znaleźć elma... Dopuki nie zczytam błędów nie będzie chyba sensu po omacku badać problemu... Jutro będę wymieniał sworzeń i końcówkę drążka wieć problemem kontrolki zajmę sie w weekend i od razu napisze co jest grane. Pozdrawiam :beer:


No to zdecydowanie słuszna idea. Zczytaj błędy i będziemy myśleć.

powodzenia


Autor postu otrzymał pochwałę
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 22 sty 2012 16:51:10

No i znalazłem i podłączyłem ELMa. łączy się bez problemu. Niema żadnych błędów. Wiec na razie nie bardzo wiem co robić...

-- Dodano 22 sty 2012 16:51:10 --

No i teraz to auto przegielo całkowicie... Rano wsiadlem do auta, odpaliłem i przyjechałem z parkingu pod dom ok 1 km. Po ok 1,5 godz znow wsiadlem do auta, i jak zaczalem jechac, auto zaczelo strasznie dymic na niebiesko. Straciło moc.. Po zatrzymaniu, odczekaniu 15 min, uruchomieniu ponownie problem zniknął - 0 jakiegokolwiek dymu, auto jechalo normalnie. Kolejny postój kolejna jazda - wszystko ok. Nastepny postój, potem jazda - znow dymienie na niebiesko, brak mocy. Zacząłem ogladać silnik itp. okazało się ze jeden wężyk od sterowania turbo (podciśnienia) jest urwany. Przy wejściu to takiego zaworka podciśnienia. Usunąłem problem, ale nie miałem już czasu żeby sprawdzić tylko odpaliłem auto, kilka razy przygazowałem. Dymu nie było, błędu na desce (kontrolki silniczka) też nie, ale jak mówiłem - nie sprawdzałem w jeździe tylko na postoju a to nie sprawdzanie... O ile kontrolka może być od tego węźyka, to jednak wydaje mi sie że dymienie na pewno nie. Sprawdziłem też luzy wirniczka turbo - ma lekkei poprzeczne, ale nie wyczułem wzdłuźnych... Możliwe że autko za ciepłe. Jutro sprawdze to samo na zimnym.
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 22 sty 2012 17:14:09

Przecież pisałem Ci o tym od początku. Kontrolka zapalająca się na wolnych obrotach i gasnąca po przegazowaniu sugeruje za niską wartość podciśnienia - nieszczelność w układzie.
Z resztą łatwo to można sprawdzić. Odpalasz auto i stojąc naciszkasz bardzo szybko wiele razy pedał hamulca. Jak jest niskie podciśnienei spadnie ono wtedy gwałtownie i zapali się check, przegazujesz to zgaśnie :)

Zdecydowanie dymienie przy niedziałającej turbinie to norma. Silnik dostaje za mało powietrza i mieszanka jest nieprawidłowa - silnik dymi.
Naprawiłeś nieszczelność w podciśnieniach i OK.
Nic przy tej turbinie nie grzeb :) bo możesz tylko popsuć.

Teraz tylko jeździj i czekaj na kolejną awarię. Jak ogarniesz podstawowe sprawy przy tym silniku będzie OK. To na prawde nie jest tak zły silnik jakie ma opinie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 22 sty 2012 18:20:44

Wiem ze pisales, ale dopiero dzisiaj mnie "przypiliło" zeby zajrzec.. Zobaczymy co będzie dalej, jak spokój- to wracam do zawiechy... został mi jeszcze jeden sworzeń i zbierzność... :) a potem w góry ;)W poprzednim aucie miałem podobnie - tylko tam od razu były błędy na kompie.. Turbina ze zmienna geometria sie zasyfiła i łopatki zatarły, turbo przeładowywało i auto wpadał tryb serwisowy.. Tamten silnik miałem już w miarę obcykany, teraz walczę z tym.. No i chyba będe musial zakupić zaworek od podciśnienia bo "ktoś" wcześniej zaślepił jeden wężyk, (na jednym z 3 (prawym) zaworku). podejrzewam właśnie że źle działał zaworek i go w ten sposób wykluczył... A chciałbym aby wszystko było ok... A powiedz mi jeszcze jak tu wstawić zdjęcie?

-- Dodano 22 sty 2012 18:20:44 --

Ale czy w przypadku złej dawki powietrza (mieszanka paliwo/powietrze) kolor spalin nie powienien być czarny? Niebieski kolor wskazuje raczej na spalanie oleju... tak mi sie wydaje. Zła mieszanka paliwa to "kopcenie" na czarno...
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez jrzeuski » 22 sty 2012 18:57:44

Mario_gs napisał(a):Niebieski kolor wskazuje raczej na spalanie oleju...
W silniku z turbiną to bardzo zły znak :glaszcze:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 22 sty 2012 19:05:59

Mario_gs napisał(a):Ale czy w przypadku złej dawki powietrza (mieszanka paliwo/powietrze) kolor spalin nie powienien być czarny? Niebieski kolor wskazuje raczej na spalanie oleju... tak mi sie wydaje. Zła mieszanka paliwa to "kopcenie" na czarno...


Oczywiście masz rację. Jesteś jednak pewien, że dymił na niebiesko czy tylko Ci się wydawało?
Z mojego doświadczenia wiem, że ciężko czasem ludziom odróżnić czarny od niebieskiego :)
Podpiąłeś już turbo. Obserwuj kolor dymu ale na ciepłym silniku. No i kontroluj poziom oleju.

Jak będzie dymił na niebiesko no to trza się będzie przyglądnąć silnikowi głębiej. Może to być wysrana turbina ale nie koniecznie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez maciar » 22 sty 2012 19:08:06

Mario_gs napisał(a):Wiem ze pisales, ale dopiero dzisiaj mnie "przypiliło" zeby zajrzec.. Zobaczymy co będzie dalej, jak spokój- to wracam do zawiechy... został mi jeszcze jeden sworzeń i zbierzność... :) a potem w góry ;)W poprzednim aucie miałem podobnie - tylko tam od razu były błędy na kompie.. Turbina ze zmienna geometria sie zasyfiła i łopatki zatarły, turbo przeładowywało i auto wpadał tryb serwisowy.. Tamten silnik miałem już w miarę obcykany, teraz walczę z tym.. No i chyba będe musial zakupić zaworek od podciśnienia bo "ktoś" wcześniej zaślepił jeden wężyk, (na jednym z 3 (prawym) zaworku). podejrzewam właśnie że źle działał zaworek i go w ten sposób wykluczył... A chciałbym aby wszystko było ok... A powiedz mi jeszcze jak tu wstawić zdjęcie?

-- Dodano 22 sty 2012 18:20:44 --

Ale czy w przypadku złej dawki powietrza (mieszanka paliwo/powietrze) kolor spalin nie powienien być czarny? Niebieski kolor wskazuje raczej na spalanie oleju... tak mi sie wydaje. Zła mieszanka paliwa to "kopcenie" na czarno...

Ten jeden zaworek od klap w nowszych wersjach był chyba zaślepiony.Podejrzewam że jest to rozwiązanie serwisowe.Bo dziwne chyba jest że widziałem już takie dwie sztuki,a twoja jest 3.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 22 sty 2012 19:17:23

maciar napisał(a):Ten jeden zaworek od klap w nowszych wersjach był chyba zaślepiony. Podejrzewam że jest to rozwiązanie serwisowe. Bo dziwne chyba jest że widziałem już takie dwie sztuki,a twoja jest 3.


Ja też takich podczas poszukiwań widziałem kilka :) ale i nowsze i starsze wersje Froty. Na pewno zaślepione z fabryki nie wyjeżdżały.

Generalnie to zablokowanie klap wirowych w pozycji otwartej jakoś negatywnie nie wpływa na pracę silnika... podobno... Problemy zaczynają się jak klapy zawieszą się w pozycji zamkniętej. Wtedy dymi i słabawy jest. Dlatego pchają te kulki w węże.

Jak chcesz ogarnąć temat i kulkę wyjąć to trzeba się upewnić że zawór sterowania klapami i ich siłownik w kolektorze działają poprawnie. No i dobrze by było przy tym zdjęć kolektor i go wyczyścić bo gnój w nim najprawdopodobniej jest taki, że klapy poruszają się z trudem lub wcale...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Następna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości