Strona 1 z 1

[2.2] Zmiany parametrów pompy VP 44

PostNapisane: 09 sty 2012 22:08:58
przez matrix0070
Witam wszystkich użytkowników 2.2DTI. Po przewertowaniu www, postów na innych forach (głównie Vectra) postanowiłem "dać kopa" i mojemu 2.2 DTI we Fronterze. Sprawa banalna i efektywna. Mianowicie podpięcie pod komp, w bloku adaptacyjnym/silnik/sterownik pompy zwiększyłem dawkę rozruchową do +5mg (lepszy start, szczególnie w zimnych porach) zwiększyłem dawkę paliwa graniczną ze 100 do 110 (większa dawka paliwa). Ująłem sterowanie zaworem EGR z 0 (skala od +30 do -30) do -20 (zawór częściej i bardziej zamknięty) Efekty: auto wcześniej w ogóle nie kopciło, teraz przykapca jedynie lekko, napewno mniej niż stare golfy. Stało się wyraźnie żwawsze i mniej ospałe. Co do spalania, cóż... wzrosło ale nie radykalnie. Jeżdżę tak dwa tygodnie, zostawię tak albo kiedyś ewentualnie dawkę graniczną odpowiadającą właśnie za to spalanie ustawię na 105 (czyli +5 zamiast +10 względem nominału) a EGR na -30 (możliwie jak najbardziej przymknięty). Jeżeli ktoś chce, polecam się pobawić, każdy powinien być zadowolony bo rezultat jest naprawdę odczuwalny ;)

Re: Zmiany parametrów pompy VP 44 2.2DTI

PostNapisane: 09 sty 2012 22:20:55
przez maciar
Ja tak latam już 2 lata.Ale po chipie musiałem graniczną zmniejszyć bo smok był.Trochę jeszcze musisz poćwiczyć(bez urazy)bo jest trochę inaczej :boss: .

Re: Zmiany parametrów pompy VP 44 2.2DTI

PostNapisane: 09 sty 2012 23:11:54
przez matrix0070
hey a jak masz to ustawione u siebie? Fakt, ja dopiero to testuję, może są lepsze ustawienia, ale właśnie po to by ruszyć tutaj ten temat napisałem co zmieniłem ;) opis może był błędny... nie wiem, sugerowałem się tym co podpowiadali na innych forach...

Re: Zmiany parametrów pompy VP 44 2.2DTI

PostNapisane: 09 sty 2012 23:54:30
przez maciar
Nie napisałem że jest źle tylko egr działa odwrotnie niż napisałeś

Re: Zmiany parametrów pompy VP 44 2.2DTI

PostNapisane: 14 sty 2012 19:09:20
przez matrix0070
czyli żeby możliwie "przymknąć" tudzież "ominąć EGR należy ustawić na +30?

Koledze się jednak chyba jakiś błąd w druku ukazał bo praktyka wykazuje moją rację, zmieniłem na odwrót i dynamika była gorsza...

Re: Zmiany parametrów pompy VP 44 2.2DTI

PostNapisane: 14 sty 2012 19:26:16
przez maciar
Ale kolego mylisz sprawy.Napisałem ci o przestawianiu wartości egr a nie o zmianach jakie przynoszą.Cofnij się parę postów bo się chyba nie zrozumieliśmy

Re: Zmiany parametrów pompy VP 44 2.2DTI

PostNapisane: 14 sty 2012 20:04:16
przez matrix0070
a to już sorki za mieszanie, mnie akurat chodziło stricte o efektywność, o wyduszenie z tego dti lepszej dynamiki i siły, na takich ustawieniach jest u mnie najlepiej, na odwrotnych wartościach EGR'u, auto jeździ gorzej, czytaj słabiej..