Strona 1 z 1

[2.2] Kontrolka silnika - check engine

PostNapisane: 20 sie 2007 08:24:46
przez labud
Witam

Opowiem wam historię mojej Froty, może ktoś skorzysta.

1. Zakup miesiąc temu w Niemczech u Turka
2. Niedługo po zakupie zapaliła się kontrolka silnika i tak się zapalała, gdy silnik się rozgrzał. Wtedy nie trzymał niskich obrotów (rasowe powarkiwanie) Vmax=120
3. Znajomy wypatrzył, że wężyk podciśnieniowy idący do EGR został odłączony i zakorkowany od strony układu podciśnieniowego, a EGR został otwarty na atmosferę :) Podłączenie nie pomogło
4. W kraju w warsztacie wyszło, że padł czujnik prędkości obrotowej wału
i brak czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu (ktoś wymienił przepływomierz, a nie przełożył czujki temp, która była w środku).
5. Po naprawie, trzymał obroty, ale ECU dalej się zapala, tylko przy prędkości powyżej 80, pod górkę, mała moc, Vmax=120
6. Na komupterze błąd zaworu sterowania doładowaniem.
7. Wymiemiłem wężyki podciśnieniowe, nic.
8. Wymieniłem zawór, dalej nic.
9. Mechanik zauważył, że turbina nie przepycha powietrza przy wysokich obrotach.
10. Przypomniałem sobie o zaczopowanyn przewodzie z pkt 3.
11. Przewód zaczopowany, auto ma przyspieszenie, Vmax=150, ale sporadycznie zapala się ECU, komputer pokazuje, że turbina momentami pracuje poza zakresem pomiarów.
12. Wniosek mechanika - padł EGR i wpuszczał powietrze do układu podciśnieniowego.

Jak na razie koszt części i badań (te po znajomości) wyniósł 430zł.

Mam nadzieję, że wymiana EGR pomoże. Obecnie jest nieźle, ale nie lubię błyskających kontrolek i boję się o turbinę, więc szukam EGR.

Mam nadzieję, że komuś to pomoże w diagnozowaniu problemów z EGR.

Pozdrawiam,
labud

PostNapisane: 20 sie 2007 08:54:01
przez Elektro001
Z opisu wnioskuję, że główną przyczyną jest zawór sterujący turbosprężarką, a nie EGR. Istotna jest obserwacja podczas jazdy takich parametrów jak:
Ciśnienie w kolektorze ssącym (porównanie wartości rzeczywistej i obliczonej przez komputer)
Masa przepływającego powietrza (porównanie wartości rzeczywistej i obliczonej przez komputer),
Na tej podstawie możnaby już coś powiedzieć.

PostNapisane: 20 sie 2007 09:12:25
przez labud
Elektro001 napisał(a):Z opisu wnioskuję, że główną przyczyną jest zawór sterujący turbosprężarką, a nie EGR.



Ten zawór wymieniałem, nie pomogło, bo na wejściu do zaworu jest ciśnienie atmosferyczne niezależnie od obrotów silnika. Dziwne, że zatkanie przewodu idącego do EGR pomogło, tak jakby EGR wpuszczał powietrze do przewodu podciśnienia. Ech, czeka mnie ciąg dalszy walki.

PostNapisane: 13 gru 2007 20:22:55
przez grzecho202
witam
mam frontere 2.2 dti z 2000 roku i mam taki sam problem jak kolega ale we wtorek jestem umówiony w servisie boscha i mam nadzieje ze mi z tym zrobia jezeli bede wiedzial cos wiecej to napewno napisze jezeli bedziecie wiedziec cos wiecej to prosze napiszcie

PostNapisane: 23 gru 2007 15:18:41
przez grzecho202
witam jak pisalem wczesniej bylem w serwisie boscha w bielsku bialej stwierdzili ze jest zatarty wtrykiwacz wiec wymienili wszystkie cztery i odłaczyli pare wezyków podcisnienia i zaplacilem 2000 zl !!!!! ale okazalo sie ze ze kontrolka dalej sie zaswieca i gdy sie zaswieci to samochód nie ma mocy nastepnie stwierdzili ze jest to wina przepływomierza wiec pojechalem do zanjaomego mial 2 takie nowe przepływomierze wiec załozoylem i dalej wielkie [cenzura] w koncu sie zdenerwowalem i sam zaczolem grzebac podłaczylem wszystkie wezyki co on mi w serwisie odłaczyli i szukalem
przyczyny i wkoncu ja znalazlem w dolnym kolektorze ssacym sa takie smieszne zapadki i gdy to rozebralem to bylem w szoku bylo tam duzo bardzo duzo czarnego nagaru tak ze srednica otworu jest ok 3 cm a ja mialem ok 0,5 cm wyczyscilem wszystko zajelo mi to ok 8 godzin ale efekt jest piorunujacy zadna kontrolka juz sie nie zaswieca samochód jezdzi rewelacyjnie i nie slabnie a na marginesie niegdy nie jedzcie do serwisu boscha w bielsku bialej ALWI zlodzieje i naciaagacze pieniedzy juz nie odzyskalem jezeli bedzie ktos mial jakies pytania chetnie na ni9e odpowiem pozdrawiam


prosimy o nie używanie nieetycznych słów, Administracja

PostNapisane: 24 gru 2007 08:34:49
przez wojtekkk
to niech ci kase oddadzą -w końcu nie usuneli usterki

PostNapisane: 13 sty 2008 08:46:10
przez robert
Witam was wszystkich chyba mam to samo ,powyżej 2000 obrotów zapala mi się serwis i auto słabnie co ciekawe jak puszcze noge z gazu wyłancza i przez jakąs chwile jest spoko potem znowu. KUpiłem oryginalny boschowski czujnik przepływu powietrza (około 600zł) i to samo ,wydatek na próżno .Poradzcie co moge zrobić .Meczhnika zmienie napewno tylko nie ma tu za dóżo wyboru .

PostNapisane: 05 cze 2008 11:24:36
przez chrisxz
Witam wszystkich , moja frotka ma podobną przypadłość , tyle ze bardziej orginalną ( chyba ) , silnik kręci prawie do 4000 obr. prędkość do ok 140 km , kontrolka nie świeci , obroty spadną poniżej 1000 obr. zapala się , przy podniesieniu obrotów po chwili gaśnie frotka robi nagły skok do przodu ... EGR wyczyszczony , wężyki podcisnienia wszystkie sprawdzone , wąż miedzy turbiną a chłodnicą powietrza cały , gdzie jeszcze szukać , co moze byc przyczyną ? Pozdrawiam