Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez powolniak » 07 sty 2009 21:41:28

mizsio napisał(a):
tylko po co niby uszczelniac gume guma? ale ja sie nie znam... a gdzie kolega ten filtr paliwa znalazl? upewniam sie tylko :mrgreen:




Witam .Filtr jest na ramie pod kierowcą a te oringi (gumki) zalecam sprawdzić bo u mnie były całe popękane :)
powolniak
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 08 sty 2009 09:31:13

Odpalilem wczora z wieczora (z pomoca bo siadl mi akumulator)... przypuszczam ze swiece zarowe mam juz w nie najlepszym stanie - nie za bardzo chcial wspolpracowac ale jak postal z 15-20 minut z wlaczona stacyjka (po prostu zapomnialem go wylaczyc i pojechalismy na stacje benzynowa po samostart) odpalil bez problemu bez uzycia samostartu :)

Przy okazji... czy ktos wie jak dziala pogrzewacz paliwa w filtrze 2.2 DTI? bo jest tam cos takiego i to tez jest opcja ze te 15-20 minut grzania pomoglo jesli przyczyna bylo zamarzniecie filtra
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez jack 2.2 dti » 08 sty 2009 16:33:22

mizsio napisał(a):Odpalilem wczora z wieczora (z pomoca bo siadl mi akumulator)... przypuszczam ze swiece zarowe mam juz w nie najlepszym stanie - nie za bardzo chcial wspolpracowac ale jak postal z 15-20 minut z wlaczona stacyjka (po prostu zapomnialem go wylaczyc i pojechalismy na stacje benzynowa po samostart) odpalil bez problemu bez uzycia samostartu :)

Przy okazji... czy ktos wie jak dziala pogrzewacz paliwa w filtrze 2.2 DTI? bo jest tam cos takiego i to tez jest opcja ze te 15-20 minut grzania pomoglo jesli przyczyna bylo zamarzniecie filtra


Podgrzewacz filtra paliwa sterowany jest po zapłonie przez przekaźnik K17 ( jest tam grzałka elektryczna )
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 08 sty 2009 16:38:15

'po zaplonie' w sensie po uruchomieniu silnika?
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez jack 2.2 dti » 08 sty 2009 17:19:57

Nie , po 15 (po włączeniu zapłonu )
Opel Frontera B sport 2.2 DTI
Obrazek

"Nie walczę na rozum z kimś kto jest nie uzbrojony"
Avatar użytkownika
jack 2.2 dti
Młodszy Guru
Młodszy Guru
 
Posty: 737
Dołączył(a): 07 kwi 2008 09:26:37
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 2
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 08 sty 2009 17:24:56

ok czyli stacyjka na ON?
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez Kogut » 08 sty 2009 18:44:57

:shock: a to ci nowość :shock:
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez flowers » 08 sty 2009 18:54:46

Trza było se frote benzynke kupić i było by ok :mrgreen:
flowers
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 08 sty 2009 20:55:48

jack 2.2 dti napisał(a):po 15 (po włączeniu zapłonu )


Usiluje czytac ze zrozumieniem ale o co chodzi z tym 'po 15' ? :)
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez Balkandriver » 08 sty 2009 21:43:13

mizsio napisał(a):
jack 2.2 dti napisał(a):po 15 (po włączeniu zapłonu )


Usiluje czytac ze zrozumieniem ale o co chodzi z tym 'po 15' ? :)

Styk z numerem "15" na stacyjce.
Jest to uniwersalne oznaczenie połączeń elektrycznych - "15" , "30" w wielu samochodach.
Chodzi o to, że przez styk o numerze "15" płynie prąd po przekręceniu kluczyka w stacyjce - i to zarówno w benzynie , jak i w dieslu , zarówno w golfie, jak i we fronterze.
I nie ma co tu się odgryzać, bo kolega może stawiać pierwsze kroki , a my jesteśmy tu zalogowani , by sobie pomagać.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 08 sty 2009 22:08:32

gracjas, teraz zrozumialem :)
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez pasza » 10 sty 2009 12:41:24

U mnie powstał podobny problem i czekam na rozwiązanie. Na sylwestra byłem w górach, było zimno, noc -15st odpalal bez problemu. Od razu po powrocie (noc -5, rano -1) nie moglem odpalic. Okazalo sie ze kiepskie paliwo, a raczej woda w nim. Wymieniony zostal juz zreszta stary filtr paliwa, dolane stp. Generalnie po 2 godz w garazu odpalil bez problemu. Niestety problem sie powtorzyl dnia nastepnego, wiec dolalem 40litrow vervy i stp duzo przy tym jezdzac (poprzedniego paliwa bylo tylko ok 10litrow). Niestety po 6 godz stania i jakies -8 w nocy znow nie odpalil. Przewody zwrotne, do filtra, oringi są ok. Szczelne, nic się tam nie poci. Wydaje mi się ze moze to byc problem z nie dochodzeniem (a raczej cofaniem) sie ropy przy niskiej temperaturze. Tylko ze wczesniej bylo wszystko ok. Samochodem jezdze od kwietnia, zrobilem 25tys bez zadnych problemow, w tej chwili jego przebieg to 96tys. Jest to dosyc irytujace i na pewno zalezy od temperatury. Czy ktos ma jakis pomysl?
pasza
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 12 sty 2009 09:25:55

moze byc jeszcze nieszczelnosc na uszczelkach miedzy wtryskami i mostkami i moze w samej pompie...
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez pasza » 14 sty 2009 13:32:18

witam, okazalo sie ze poczatkiem bylo kiepskie paliwo (stacja Bliska a propos) ktore zamarzlo w filtrze i przewodach, ale powodem byl tez nie podlaczony (zaslepiony) przewod od podcisnienia /nie wiem dokladnie skad on wychodzi itd, nie znam sie az tak bardzo/, i przy mrozach ropa sie cofala. Teraz wszystko ok. Pozdrawiam i zycze bezawaryjnej jazdy.
pasza
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez oposs » 14 sty 2009 17:05:45

pasza napisał(a):kiepskie paliwo (stacja Bliska

Moj oponiarz pokazywal mi fote sloika z ropa kupiona na orlenie a ktora zostawil na podworku na noc, skladala sie z dwoch czesci o zgola innych stanach skupienia :mrgreen:
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez mizsio » 14 sty 2009 20:54:14

pasza napisał(a):ale powodem byl tez nie podlaczony (zaslepiony) przewod od podcisnienia


to znaczy troche nie rozumiem... przy -15 stopniach odpalala z tym zaslepionym przewodem, a pozniej przy -6 juz nie? :)
mizsio
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez pasza » 16 sty 2009 10:25:41

tak, generalnie przestal odpalac na skutek zamarznietego paliwa...
ale jego wymieszanie z stp, wymiana filtra tez nic dalo
nie wiem jak wczesniej mogl odpalac przy -15 (moze przy dobrym paliwie mogl) , ale teraz ewidentnie chodzilo o ten przewod, bo po jego podlaczeniu wszystko gra
pasza
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez Leszek 767 » 23 maja 2009 09:44:49

Witam.
Miałem problem z odpalaniem 2,5TDS.
Mechanicy i elektrycy rozkładali ręce i proponowali co raz to inną przyczynę.
W moim modelu przewody na świece żarowe są nakładane(tak jak w kosiarce)
Nie do rozkręcenia bo to wtrysk/odlew.
Uciąłem wszystkie 4 i nadsztukowałem kawałkiem przewodu ,mocując przewód z świecą za pomocą środka z kostki łączeniowej (co elektryk używa).
Tą zmianę dokonałem jesienią więc całą zimę miałem bez problemów.
Teraz pali na rys niezależnie od pogody.
Pozdrawiam.
Leszek 767
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez bogdan » 04 cze 2009 13:16:12

Witam Wszystkich!
Mam podobny problem z odpalaniem. Posiadam samochodzik rok czasu. Od tygodnia zaczęła odpalać za drugim, trzecim razem. A teraz niestety już tylko z pociągnięcia. Pomóżcie!!!
bogdan
 

Re: 2.2 DTI problem z odpalaniem

Postprzez ADAM SP3WXO » 04 cze 2009 13:59:04

bogdan napisał(a):Witam Wszystkich!
Mam podobny problem z odpalaniem. Posiadam samochodzik rok czasu. Od tygodnia zaczęła odpalać za drugim, trzecim razem. A teraz niestety już tylko z pociągnięcia. Pomóżcie!!!


Czy zaraz po odpaleniu zaświeca sie kontrolka >>check engine<<, a po dodaniu gazu gaśnie kontrolka?

Jeśli tak, to są świece do wymiany. Jeśli nie to szukamy dalej.
ADAM SP3WXO
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron