Witamy !



[2.2] klopot z EGR

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 25 maja 2010 12:10:39

ale do tego zaworu nie dochodzi żaden wężyk z podciśnieniem
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez jrzeuski » 25 maja 2010 12:17:53

A ta rurka na dole na zdjęciu http://img15.allegroimg.pl/photos/400x3 ... 1044361102 to od czego jest?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 25 maja 2010 14:33:32

przez tą rurkę przepływa płyn chłodzący a u góry jest następna przez którą wypływa
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez przemia » 25 maja 2010 15:22:09

A to szok! :shock: mój poprzedni pomysł beznadziejny, nie czytajcie!!!

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez maciar » 25 maja 2010 19:02:44

Oszukać to mogą a bynajmniej tak mi sie wydaje magicy od programowania kompów.Skoro sa w stanie wyprogramować egr podciśnieniowy to i pewnie taki
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 25 maja 2010 21:50:59

koledzy mam jeszcze pytanko, czy odłączenie egra, czyli niedostarczanie spalin do kolektora miało by jakieś negatywne skutki na żywotność silnika i inne sprawy z tym związane???
czytałem inne fora samochodowe i jedni piszą że to głowica dostaje po g....pie i takie tam. ciężko coś konkretnego ustalić. A może poprostu gra nie jest warta świeczki. może ktoś pomyka bez EGRa i ma większe doswiadczenie w tej kwestii.
pozdrawiam
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez szymon.ha » 25 maja 2010 22:02:29

Z tego co wyczytałem na forum to niektórzy zatykają egr aby "lepiej" jeździł.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez maciar » 26 maja 2010 05:33:41

Egr=ekologia a nie ekonomia.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez jrzeuski » 26 maja 2010 09:49:49

opel napisał(a):przez tą rurkę przepływa płyn chłodzący a u góry jest następna przez którą wypływa

Ten EGR jest chłodzony wodą? :shock: Ciekawe po co :?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez maciar » 26 maja 2010 18:20:46

Żadna elektronika nie lubi wysokiej temperatury.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez jrzeuski » 26 maja 2010 21:17:58

Trochę przesadzasz. Głównie półprzewodnikowa. Dalej ciekawi mnie co napakowali do tego EGRa. Rozumiem jakiś siłownik, czujnik położenia, ale logika chyba siedzi w ECU?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez maciar » 26 maja 2010 21:37:05

Rozwiń tą przesade,skoro silniczki krokowe w benzyniakach siadają a mają lepiej jak egr w tym koksie to czemu go nie chłodzić.Rozszerzalność materiału kolego.Mam corse benzyniaka tam też jest chłodzony a i chyba 2,2i coś Jarek pisał że też. " Głównie półprzewodnikowa. Rozumiem jakiś siłownik, czujnik położenia" dla większości to elektronika mi napewno

_________________
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 28 maja 2010 08:20:29

koledzy udało mi się wczoraj wykombinować i spowodowałem że zawór EGR pozostawał w pozycji zamknietej. jednak po odpaleniu na wysokich obrotach wszystko było O.K. ale na wolnych silnik szarpał, spadał z obrotów aż zgasł. Wydaje mi się że że jak niebyło dopływu spalin a dopływ powietrza pozostał ten sam to była zby mało bogata mieszanka paliwa. a więc mogę powiedzieć że mój eksperyment z EGRem nie wypalił.
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez jrzeuski » 28 maja 2010 12:22:32

opel napisał(a):koledzy udało mi się wczoraj wykombinować i spowodowałem że zawór EGR pozostawał w pozycji zamknietej. jednak po odpaleniu na wysokich obrotach wszystko było O.K. ale na wolnych silnik szarpał, spadał z obrotów aż zgasł. Wydaje mi się że że jak niebyło dopływu spalin a dopływ powietrza pozostał ten sam to była zby mało bogata mieszanka paliwa. a więc mogę powiedzieć że mój eksperyment z EGRem nie wypalił.

U mnie silnik się dokładnie tak samo zachowuje jak "unieszkodliwię" EGR. Widocznie spaliny są mu potrzebne do właściwej pracy na wolnych. Rozwiązaniem byłoby przewiercenie zaworu albo ustawienie EGR na stałe w pozycję "otwarty", ale wstawienie w rurę doprowadzającą spaliny przesłony z odpowiednim otworem. Tylko jaka powinna być średnica otworu? Tego pewnie nikt nie wie i trzebaby dobrać eksperymentalnie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

[2.2] dti elektrozawory GM 9128022

Postprzez pimms no 1 » 16 cze 2010 23:10:29

Witam,

moze to zabrzmi glupio, ale ostatnio czyscilem zaworki i egr, poodlaczalem wszystkie rurki vac, sprawdzilem czy nie ma przeciekow powietrza i mam wrazenie, ze zle to wszystko popodlaczalem... :/

moglby ktos moze podrzucic fotke, jak to cholerstwo podlaczyc?

mam na mysli, gdzie wastegate, gdzie egr a gdzie powietrze na kolektorze... zaznaczam, ze wszystkie trzy zaworki sa takie same

gdzie podlaczyc ktory kabel; niebieski, czarny i szary

wszystkie zaworki sa dobre ( jak podlaczam na zmiane ) - czarna wtyczka, jakby powera nie dawala ?!

turbo sie wkreca na luzie a w czasie jazdy zamula strasznie

bede wdzieczny za fotki i sugestie

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 17 cze 2010 00:07:29 przez pimms no 1, łącznie edytowano 1 raz
pimms no 1
 

Re: 2.2dti elektrozawory GM 9128022

Postprzez wikked » 16 cze 2010 23:15:54

kolego zarejestrowałeś się przeszło miesiąc temu i teoretycznie widzisz że są tu fajni ludzie ale też są gnidy jak ja i szlag Nas trafia (a mnie napewno) że nie możesz ładnie się przywitać w dziale START. W Londynie może sie nie witają i ogólnie wszyscy są fajni i cudowni ale u Nas w Polsce cudowna to jest woda z Lichenia i tyle odnośnie cudów.
wikked
 

Re: 2.2dti elektrozawory GM 9128022

Postprzez pimms no 1 » 16 cze 2010 23:54:46

sorry, za zaniedbanie... naprawione

jakies sugestie co do tematu postu?
pimms no 1
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez pimms no 1 » 19 cze 2010 18:31:50

u mnie jednak okazal sie to MAF, po wymianie smiga spowrotem,....

pozdrawiam
pimms no 1
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez opel » 29 wrz 2010 11:50:47

koledzy czytam i czytam różne fora na taemat zaślepiania EGR i jedni tak inni tak. A więc się pytam czy może ktoś jeździ z zaślepionym EGR-em i jakie są skutki. I czy w silniku Y22DTR z 2003r. da się zaślepić EGR bez wyświetlania błędu.
opel
 

Re: [2.2] klopot z EGR

Postprzez vit2107 » 19 paź 2010 10:28:32

opel napisał(a):koledzy mam taki problem a mianowicie podczas jazdy gdy silnik osiąga obroty około 2500-3000 i jest stała prędkość silnik na cwilę (około 1 sekudy) traci moc, przerywa i za chwile jest o.k. Tak się dzieje zawsze gdy osiąga w/w obroty. Nie wyświetla się kontrolka o błędzie. ma ktoś może modobny probem. :shock: :shock:

Jeżeli ciągle masz ten sam kłopot i podejrzewasz o to EGRa, radzę byś podłączył TECHa i sprawdził co się święci (przypadkiem może coś takiego P0638 Throttle Control Circuit Negative Deviation) - miałem, wydaję mi się, podobny problem i zaradziłem temu bez stosowania "cudownych" rozwiązań.
Don't panic, keep driving, keep smiling, all is well.
picasa chomik axle/chart dana/spicer Front/Locker
Avatar użytkownika
vit2107
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Obrazki: 5
Dołączył(a): 01 lut 2009 15:39:30
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron