Witamy !



[2.2] Przy 100 km/h traci moc

Re: [2.2 DTI] Przy 100 km/h traci moc

Postprzez sebol długi » 22 paź 2012 08:44:04

zawsze jak jest nieszczelnosc to OPCOM pokaze blad p0400 zawor egr,to najczestszy blad,niewiem czym sprawdzacie jakims euroscanem ze nie pokazuje wam bledu .problem tkwi w braku podcisnienia ,lub jego utrata w skutek peknietych membran albo egru albo klap ,albo turbiny , lub za cienkieweze podcisnienia i sklejaja sie zatykajac przelot wlasciwy ,do egru.niezapominajcie ze idzie podcisnienie do ukladu bapedowego ,gdzie tez mozed byc utrata na peknietej membranie lub wezach zalacznika napedu przedniego pozdro
AUTO SERVICE 4X4 specjalizacja opel frontera
OPEL FRONTERA (Isuzu Amigo) 4,6V8 4x4 SPORT 2002 300KM
BUS T6 2016 150KM
LAWETY PRZYCZEPKI POMOC DROGOWA

NA WARSZTACIE RZECZY NIEMOŻLIWE ROBIMY OD RĘKI ,CUDA ZAJMUJĄ NAM TROCHĘ WIĘCEJ CZASU
TEL 507 112 685
email: sebol.dlugi@wp.pl
GG 13967843
Avatar użytkownika
sebol długi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 198
Obrazki: 10
Dołączył(a): 25 paź 2009 10:07:21
Lokalizacja: WRONKI POZNAN wielkopolska
Pochwały: 10
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.2 DTI] Przy 100 km/h traci moc

Postprzez TherionWawa » 08 lis 2012 13:56:38

Mario_gs napisał(a):Witaj kolego... Rozwiązałeś już problem? U mnie podobny problem, pisze podobny bo jeśli auto jedzie jednostajnie na obrotach ok 1500, 2000 zapala sie check po dodaniu gazu gaśnie... Dzisiaj jechalem sam z przyczepka - waga załadunku przyczepki ok 150 - 200 kg, auto nie miało mocy i jadąc pod górkę po przekroczeniu 3000 obr wywaliło checka i (moim zdaniem) turbo przeładowało i silnik wszedł w tryb awaryjny... Tylko że u mnie problem mógł powodować odłączony (zaślepiony) wężyk zaworków podciśnienia (są trzy poprawej stronie silnika) - bo jeden zaworek jest uszkodzony.. zamowiniony - po weekendzie bedzie wymiana i zobacze co wtedy. Posprawdzaj sobie te zaworki może przewody są szczelne, ale zaworek któryś nie działa prawidłowo albo upuszcza podciśnienie... Co do błędów na kompie - masz 100% racji - niema rzadnych nawet jak błąd się pali na desce...



Poddałem się i przyzwyczaiłem do cheka. Od czasu ostatniego posta coś się zmieniło...

Sytuacja się zmieniła po pierwszych mrozach i paplaniu auta w błocie.
Czek dodatkowo zapala się przy zwalnianiu lub przy jeździe z małą stałą prędkością.
Musiałem naprawić auto bo napędy się przestały rozpinać.. Jedna z rurek przy przednim moście popękała. Rurka wymieniona ale brak reakcji na zapinanie i rozpinanie. Oczyściłem zaworki (te małe) okazało się że zaciągnęły syf. Napęd ruszył.
Czek nadal świeci jak świecił - auto poszło na kompa - pokazało 3 błędy - wszystkie związane z podciśnieniem ( Turbo Egr klapy).
Egr czyściłem jakiś czas temu i po tym zabiegu auto przez jakiś czas nawet działało. Po ostrym wyprzedzaniu znowu pojawił się "czek" i tak mu zostało.
Wczoraj sprawdziłem elektrozawory "duże" - jeden z nich się nie zamyka. Dodatkowo Sprawdziłem membrany. EGR puszcza - grzybek nawet nie ma szans się podnieść. Popsuty zawór podpiąłem ( zamieniłem ) pod EGR. Chwilowo zaślepiłem dolot vacum do zaworka od EGR - muszę tak się przebujać do wypłaty - auta nie testowałem w czasie jazdy ale na biegu jałowym auto zaczęło wkrecać się na obroty i nie zapala się tryb awaryjny, podciśnienia łapie wyjątkowo szybko.

Tak więc - wymienię elektrozaworek i EGR - przypuszczam że pozbędę się już problemu na jakiś czas.
-------------------
Tomek (TherionWaWa)
Frontera B / Isuzu Trooper
http://www.Camp4x4.Swietokrzyskie.net.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
TherionWawa
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 182
Obrazki: 56
Dołączył(a): 22 maja 2012 18:33:29
Lokalizacja: Warszawa / Ostrowiec Św.
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI] Przy 100 km/h traci moc

Postprzez RudeBoy » 08 lis 2012 14:21:48

No wygląda na to, że znalazłeś miejsce gdzie Ci podciśnienie uciekało.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2 DTI] Przy 100 km/h traci moc

Postprzez TherionWawa » 08 lis 2012 15:04:17

RudeBoy napisał(a):No wygląda na to, że znalazłeś miejsce gdzie Ci podciśnienie uciekało.


Przemia mi obiecał używany EGR i elektrozawór więc niebawem się okaże czy to właśnie to

-- Dodano 08 lis 2012 15:21:02 --

sebol długi napisał(a):zawsze jak jest nieszczelnosc to OPCOM pokaze blad p0400 zawor egr,to najczestszy blad,niewiem czym sprawdzacie jakims euroscanem ze nie pokazuje wam bledu .problem tkwi w braku podcisnienia ,lub jego utrata w skutek peknietych membran albo egru albo klap ,albo turbiny , lub za cienkieweze podcisnienia i sklejaja sie zatykajac przelot wlasciwy ,do egru.niezapominajcie ze idzie podcisnienie do ukladu bapedowego ,gdzie tez mozed byc utrata na peknietej membranie lub wezach zalacznika napedu przedniego pozdro




Napęd już działa i trzyma podciśnienie, ale jest dobrze tylko i wyłącznie dla tego bo przed zaworami DENSO mam zaworek zwrotny, nieszczelność musiała być gdzieś w podciśnieniach od osprzętu silnika no i mam nadzieję że się znalazła. Walniety EGR wydaje mi się że jest nową sprawą.. wcześniej chyba jeden z elektrozaworów się nie zamykał i uciekało w ten sposób podciśnienie - tylko że był podłączony chyba pod klapy - teraz jak dodatkowo EGR jest padnięty to go przełożyłem i zaślepiłem podciśnienie.

Jak wymienię EGR i elektozawór to będzie już dobrze :) trzymajcie kciuki :D a jak nie to pewnie coś dalej napiszę.
-------------------
Tomek (TherionWaWa)
Frontera B / Isuzu Trooper
http://www.Camp4x4.Swietokrzyskie.net.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
TherionWawa
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 182
Obrazki: 56
Dołączył(a): 22 maja 2012 18:33:29
Lokalizacja: Warszawa / Ostrowiec Św.
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI] Przy 100 km/h traci moc

Postprzez maciar » 08 lis 2012 18:47:38

Te elektrozawory można rozebrać i przeczyścić.Robiłem kiedyś saaba 2,2 to nowe gumki wkleiłem w zawór i śmiga
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2 DTI] Przy 100 km/h traci moc

Postprzez TherionWawa » 08 lis 2012 23:50:43

maciar napisał(a):Te elektrozawory można rozebrać i przeczyścić.Robiłem kiedyś saaba 2,2 to nowe gumki wkleiłem w zawór i śmiga


Czyszczenie nic nie da ... cewka padła... prócz tego rozebrać je można ale nie do końca. Dostęp jest tylko do osadnika...... denka..... sitka. :) Reszta to gównolit.
-------------------
Tomek (TherionWaWa)
Frontera B / Isuzu Trooper
http://www.Camp4x4.Swietokrzyskie.net.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
TherionWawa
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 182
Obrazki: 56
Dołączył(a): 22 maja 2012 18:33:29
Lokalizacja: Warszawa / Ostrowiec Św.
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2 DTI] Przy 100 km/h traci moc

Postprzez maciar » 09 lis 2012 07:43:52

TherionWawa napisał(a):
maciar napisał(a):Te elektrozawory można rozebrać i przeczyścić.Robiłem kiedyś saaba 2,2 to nowe gumki wkleiłem w zawór i śmiga


Czyszczenie nic nie da ... cewka padła... prócz tego rozebrać je można ale nie do końca. Dostęp jest tylko do osadnika...... denka..... sitka. :) Reszta to gównolit.

Bez problemu zdejmuję górę z membraną i rozbieram na elementy pierwsze.Jeśli grzybek w zaworku jest podjechany poleruje papierkiem wodnym,raz wklejałem nową gumkę na tłoczek.Jak piszę że się da to się da.W swojej rozbierałem wszystkie w celu przewietrzenia :D .Liczą się chęci i cierpliwość.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron