Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez sebol długi » 15 gru 2013 22:02:58

no wiadomo ze nie od razu od pompu ale na to wskazuje jego filmik
bo trawersa jak pusci to go zimnego nieodpalisz za h......
AUTO SERVICE 4X4 specjalizacja opel frontera
OPEL FRONTERA (Isuzu Amigo) 4,6V8 4x4 SPORT 2002 300KM
BUS T6 2016 150KM
LAWETY PRZYCZEPKI POMOC DROGOWA

NA WARSZTACIE RZECZY NIEMOŻLIWE ROBIMY OD RĘKI ,CUDA ZAJMUJĄ NAM TROCHĘ WIĘCEJ CZASU
TEL 507 112 685
email: sebol.dlugi@wp.pl
GG 13967843
Avatar użytkownika
sebol długi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 198
Obrazki: 10
Dołączył(a): 25 paź 2009 10:07:21
Lokalizacja: WRONKI POZNAN wielkopolska
Pochwały: 10
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 15 gru 2013 22:38:08

sebol długi napisał(a):no wiadomo ze nie od razu od pompu ale na to wskazuje jego filmik
bo trawersa jak pusci to go zimnego nieodpalisz za h......


e tam :)
Ja miałem walnięte trawersy i odpalał dokładnie jak na tym filmiku po wymianie ich paliła od kopa.
Chyba, że już ktoś do totalnej agonii doprowadzi uszczelniacze trawersów no to wtedy fakt pompa pusta po nocy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez matrix0070 » 17 gru 2013 19:34:57

a co do mojego przypadku (skoro pompa niby zrobiona) znalazłem coś takiego na forum opli

http://www.forum.vectra-unlimited.pl/sh ... at+wtrysku

http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=32856

zobaczymy co z tego wyniknie u mnie, jeśli to nie to.. no to zmaścili a nie zregerenowali mi pompę :/
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 17 gru 2013 19:49:24

matrix0070 napisał(a):a co do mojego przypadku (skoro pompa niby zrobiona) znalazłem coś takiego na forum opli

http://www.forum.vectra-unlimited.pl/sh ... at+wtrysku

http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=32856

zobaczymy co z tego wyniknie u mnie, jeśli to nie to.. no to zmaścili a nie zregerenowali mi pompę :/


to z tego co widzę masz całkiem inne objawy niż ja.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez matrix0070 » 18 gru 2013 14:57:53

po pomiarze przy silniku rozgrzanym do 90 stopni (oczywiście silnik zgaszony, bo jak odpalony to elektronika sama sobie kąty i dawki dostraja) jeśli prawidłowo czytam i interpretuję parametry to kąt startowy wynosi 21,71 a kąt zadany 3,25. Po odpaleniu kąt wynosił 2,2. Nie zmierzyłem wartości rano na zimnym silniku ale zrobię to jutro i porównam. Studiując inne fora opli (linki podane wyżej oraz ten link http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=32250&page=3) wypadało by na to że mam za późny zapłon.. sprawdzę co będzie jutro rano i najwyżej eksperymentalnie go przestawię żeby sprawdzić czy coś to pomoże.
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 18 gru 2013 17:26:55

ale wiesz, że kat wtrysku zmienia się dynamicznie... albo chociaż powinien się zmieniać.

Na pracującym silniku obserwuj dwa parametry:
- żądany/zadany kąt wtrysku
- aktualny kąt wtrysku

Oba te parametry powinny się zmieniać w zależności od obciążenia, prędkości obrotowej itd... ale co istotne zawsze powinny być takie same.

Kąt startowy faktycznie jest ponad 20.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez matrix0070 » 18 gru 2013 19:02:48

w czasie rzeczywistym podczas pracy silnika faktycznie zmieniają się wszystkie parametry pod wpływem temperatury, dodania gazu, obciążenia i pokrywają się praktycznie zawsze idealnie.
Mati https://www.facebook.com/MatiWolak
Auta są fajne... ale motocykle fajniejsze!!! :D
Frontera B Sport 2.2 DTI 99r. LSD, Lift 2", dystanse + "zimówki" Fedima Extreme Evolution 31"




Yamaha YZF-R6 05r.
WSK 125 KOS 86r.
Avatar użytkownika
matrix0070
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 147
Obrazki: 0
Dołączył(a): 29 gru 2009 17:20:22
Lokalizacja: Żegocina k.Bochni malopolskie
Pochwały: 6
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 18 gru 2013 19:11:38

matrix0070 napisał(a):w czasie rzeczywistym podczas pracy silnika faktycznie zmieniają się wszystkie parametry pod wpływem temperatury, dodania gazu, obciążenia i pokrywają się praktycznie zawsze idealnie.


Czyli z samą pompą nie jest źle...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez feniks » 07 sty 2014 19:09:53

W zeszłym roku przy mrozach miałem trochę problemów z odpalaniem auta po nocy i odpalała w sposób jak na tym filmiku ale odpalała. Jak wracałem z pracy to po 8 godzinach paliła od strzała więc dałem sobie spokój z tym i nic nie ruszałem. W tym roku jeszcze mrozów nie było a u mnie zaczęły się problemy z paleniem o ile stawałem autem jak zawsze tył w górze było w miarę OK tzn paliła. Jak stawiałem na prostej to zapaliła i zdechła potem kręcenie i jak załapała to już było dobrze. Jako że jeszcze od zeszłego roku nie wymieniłem filtra myślę wymienię go - zdjąłem obudowę i gdy zlewałem paliwo to było z zabarwieniem czarnym, a jak wyjąłem wkład to myślałem że się przeżegnam lewą nogą - był czarny. Więc nie myśląc długo pognałem do sklepu i zakup części do wymiany trawersów

Może się komuś przyda orientacyjny koszt na wczoraj

Uszczelniacze wtrysk-trawers 24zł szt. BOSCH (oryginały GM kosztowały 45zł szt. więc sobie darowałem),
uszczelniacze trawers-obudowa 8zł szt.
uszczelka pokrywy zaworów 47zł
uszczelka kolektora ssącego 17zł erling
filtr BOSCH 35zł w komplecie uszczelki do obudowy
przewód do przelewów 1 metr 10zł
trójniki oryginał 17zł można zastosować od spryskiwaczy 1 szt kosztuje 4 zł (musiałem jeden dokupić bo nie było 3 ori ) warto kupić bo ciężko ich nie uszkodzić przy zdejmowaniu tak twardej gumy ( u mnie jeden się uratował).

Mam pytanie, bo nie miałem czasu jeszcze wszystkiego złożyć, czy warto wymieniać podkładki pod wtryskami te miedziane? czy są jakieś objawy ich uszkodzenia, albo inaczej czy mogą się one w jakiś sposób wyrobić, zużyć?

Co do filtra albo jego obudowy co prawda zamontowałem już go ale czy nie było by głupotą założenie filtra np z jakiegoś np. pajero całego z metalu wyposażonego w dodatkową ręczną pompkę, gdzie nie ma tych dziwnych szybkozłączek, które jak dla mnie wyglądają jak potencjalne źródło zapowietrzania się pompy?

A w ogóle jak sprawdzić całą instalację paliwową na szczelność, bo strasznie tam dużo złączek (rurki gumowe-metalowe-gumowe-metalowe....)
feniks
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 07 sty 2014 19:26:00

feniks napisał(a):W zeszłym roku przy mrozach miałem trochę problemów z odpalaniem auta po nocy i odpalała w sposób jak na tym filmiku ale odpalała. Jak wracałem z pracy to po 8 godzinach paliła od strzała więc dałem sobie spokój z tym i nic nie ruszałem. W tym roku jeszcze mrozów nie było a u mnie zaczęły się problemy z paleniem o ile stawałem autem jak zawsze tył w górze było w miarę OK tzn paliła. Jak stawiałem na prostej to zapaliła i zdechła potem kręcenie i jak załapała to już było dobrze. Jako że jeszcze od zeszłego roku nie wymieniłem filtra myślę wymienię go - zdjąłem obudowę i gdy zlewałem paliwo to było z zabarwieniem czarnym, a jak wyjąłem wkład to myślałem że się przeżegnam lewą nogą - był czarny. Więc nie myśląc długo pognałem do sklepu i zakup części do wymiany trawersów

Może się komuś przyda orientacyjny koszt na wczoraj

Uszczelniacze wtrysk-trawers 24zł szt. BOSCH (oryginały GM kosztowały 45zł szt. więc sobie darowałem),
uszczelniacze trawers-obudowa 8zł szt.
uszczelka pokrywy zaworów 47zł
uszczelka kolektora ssącego 17zł erling
filtr BOSCH 35zł w komplecie uszczelki do obudowy
przewód do przelewów 1 metr 10zł
trójniki oryginał 17zł można zastosować od spryskiwaczy 1 szt kosztuje 4 zł (musiałem jeden dokupić bo nie było 3 ori ) warto kupić bo ciężko ich nie uszkodzić przy zdejmowaniu tak twardej gumy ( u mnie jeden się uratował).

Mam pytanie, bo nie miałem czasu jeszcze wszystkiego złożyć, czy warto wymieniać podkładki pod wtryskami te miedziane? czy są jakieś objawy ich uszkodzenia, albo inaczej czy mogą się one w jakiś sposób wyrobić, zużyć?

Co do filtra albo jego obudowy co prawda zamontowałem już go ale czy nie było by głupotą założenie filtra np z jakiegoś np. pajero całego z metalu wyposażonego w dodatkową ręczną pompkę, gdzie nie ma tych dziwnych szybkozłączek, które jak dla mnie wyglądają jak potencjalne źródło zapowietrzania się pompy?

A w ogóle jak sprawdzić całą instalację paliwową na szczelność, bo strasznie tam dużo złączek (rurki gumowe-metalowe-gumowe-metalowe....)



Odnośnie wymiany trawersów masz manuala w dziale dla klubowiczów http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=56&t=15551
Odnośnie wymiany puszki filtra na metalowy i zmiana instalacji to nie jest tak różowo, robiłem to usiebie i instalkę mam nową ale puszka filtra jest co prawda w komorze silnika ale ta ori/plastikowa (z 2.8 z niewiadomych przyczyn nie chciała współpracować). Poza tym pracy z jest moc. Ale w sumie po moich bojach moge powiedziec tyle, jak trawersy nie pomogą to pompa do uszczelnienia, mi instalacja po robocie trzyma cisnienie 3 bary przez dwa dni a jednak po 10h stania w pompie jest powietrze.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez bart322 » 07 sty 2014 19:33:08

Jesli chodzi o samo odpalanie, to u mnie pomogla zmiana kata zaplonu przez przestawienie pompy.
Niestety, nadal kopci jak smok jak zimny, do tego doszly drgawki przez pierwsze 30 sek, wiec mechanik dalej szuka :P Cos mi sie zdaje, ze lapie gdzies lewe powietrze.

P.S. Grzechu, check znow sie dzis zaswiecil :P
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 07 sty 2014 19:51:08

bart322 napisał(a):Jesli chodzi o samo odpalanie, to u mnie pomogla zmiana kata zaplonu przez przestawienie pompy.
Niestety, nadal kopci jak smok jak zimny, do tego doszly drgawki przez pierwsze 30 sek, wiec mechanik dalej szuka :P Cos mi sie zdaje, ze lapie gdzies lewe powietrze.

P.S. Grzechu, check znow sie dzis zaswiecil :P


Masz przynajmniej choć jeden problem mniej :>:
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez feniks » 07 sty 2014 19:56:20

"ALI" niestety nie mam dostępu do manuala. Zobaczę jak jutro złożę to wszystko do kupy czy będzie lepiej, bo teraz to boję się jechać gdzieś dalej tym autem. Myślałem że ten filtr to tylko puszka wlot wylot paliwa i nie ma znaczenia z jakiego auta - no cóż zostanie ta co jest. Pytałem o uszczelki tych szybkozłączek ale ponoć występują tylko z całą obudową - możliwe to?
feniks
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 07 sty 2014 19:58:26

ali co było nie tak z filtrem od 2.8?
Bo mi taka zamiana od dawna chodzi po głowie i w sumie tylko z lenistwa jeszcze tego nie zrobiłem...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 07 sty 2014 19:59:11

feniks napisał(a):"ALI" niestety nie mam dostępu do manuala. Zobaczę jak jutro złożę to wszystko do kupy czy będzie lepiej, bo teraz to boję się jechać gdzieś dalej tym autem. Myślałem że ten filtr to tylko puszka wlot wylot paliwa i nie ma znaczenia z jakiego auta - no cóż zostanie ta co jest. Pytałem o uszczelki tych szybkozłączek ale ponoć występują tylko z całą obudową - możliwe to?


one wyglądaja lipnie ale sa z reguły szczelne, bynajmniej u mnie. A z puszka to podejrzewam że chodzi o przepływ (jak będę miał czas to jeszcze temat zgłębie) a że jest na ssaniu to minimalna nieszczelność pompy sie potęguje jak filtr daje wiekszy opór.

-- Dodano 07 sty 2014 20:01:12 --

RudeBoy napisał(a):ali co było nie tak z filtrem od 2.8?
Bo mi taka zamiana od dawna chodzi po głowie i w sumie tylko z lenistwa jeszcze tego nie zrobiłem...


Moze miałem lipną podstawę, może ma przepłytw za mały :niewiem: ale jak odejdzie mi niechąęć do maczania sie w zupie to sprawdze ta podstawę pod cisnieniem.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 07 sty 2014 20:03:27

Trawersy są z reguły nie szczelne :)
Powinny być wymieniane obowiązkowo co max 100.000km!

Z resztą aby się przekonać wystarczy zapiąć na powroty vacummetr.
Po kilku godzinach stania na zimnym silniku przy niskiej temp. podciśnienie zniknie...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez ali » 07 sty 2014 20:05:19

RudeBoy napisał(a):Trawersy są z reguły nie szczelne :)
Powinny być wymieniane obowiązkowo co max 100.000km!

Z resztą aby się przekonać wystarczy zapiąć na powroty vacummetr.
Po kilku godzinach stania na zimnym silniku przy niskiej temp. podciśnienie zniknie...


Jak sa szczelne to nie trzeba vacumetru, u mnie po kilku dniach syczy powietrze jak ściągam węzyk
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez RudeBoy » 07 sty 2014 20:10:59

No ale wakuometrem z pompką najłatwiej sprawdzić szczelność trawersów.
Koniecznie sprawdzać na lodowatym silniku i przez dłuuuugi czas. Najlepiej na noc zapięty przyrząd zostawić.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez feniks » 07 sty 2014 21:11:42

Ja jak zdejmowałem powroty to gdzie nie złapałem to mi kawałek przewodu w ręce został chyba od nowości nikt tego nie ruszał podejrzewam że z trawersami jest podobnie
feniks
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciek5555 » 12 sty 2014 13:15:52

Witam u mnie jest to samo tak samo pali jak u kolegi na filmiku. Tylko jest pytanie dlaczego jak jest 3 stopnie to może stać tydzień i nie ma problemu a jak temp jest 0 to już się tak dzieje? Dodam że wszystko sprawdzone świece grzeją przelewy ok. przewody paliwowe wszystkie wymienione( nawet jak był pęknięty koło baku powrót ze paliwo lało się litrami to w lecie się nie zapowietrza) Jedynie te trawersy mi nie dają spokoju ale czy różnica 3 stopni miała by takie znaczenia i by sie zapowietrzał? Dodam że po podłączeniu Ktsa pokazuję błąd sterownika pompy i brak możliwości skasowania, kontrolka silnika nie świeci.
maciek5555
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron