Witamy !



[2.2] Zapala się Engine Check, znacie ten problem?

Re: 2.2 tdi sport, "check engine" i obroty do 3000

Postprzez Kostek » 09 sie 2009 22:37:36

Tak jak wyżej, trzeba spisywać błędy, bo nie jesteśmy jasnowidzami.
Na moje to może być uszkodzony elektozawór, a są ich trzy sztuki.
Nieszczelne wężyki podciśnienia, a jest ich ok 3,5 metra.
Padnięta pompka vaccum, choć jest to urządzenie rzadko się psujące.
Zepsuty zawór EGR, też rzadka przypadłość.
Padnięte turbo lub cięgno (pompka) przy turbinie...
...czujnik wału korbowego
itd...itd...
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Check Engine

Postprzez frotek2002 » 22 sie 2009 11:52:58

Mam Problem z Check Enginem. Chodzi o to że od czasu do czasu ta kontrolka się zapala bez powodu. Raz przy gwałtownym przyspieszaniu a raz tak po prostu przy dłuższej jeździe 150-160- 170 km/h. Wymieniony został przepływomierz przeczyszczony kolektor ssący. Mechanik powiedział że jest to wina turbosprężarki. Może jest jakieś inne rozwiązanie tego problemu??
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez Jarek sp3swj » 22 sie 2009 12:01:37

a co mówi komputer diagnostyczny ???

zacznij od tego - zamiast zgadywac i eksperymentowac w wymienianiu elementów...

może w najbliższym serwisie BOSCH będa mieli coś do odczytywania błędów....
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Check Engine

Postprzez frotek2002 » 22 sie 2009 12:43:28

Komputer Diagnostyczny mówi o zamałym cisnieniu turbiny
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez ADAM SP3WXO » 22 sie 2009 13:32:16

Obstawiam przepływomierz, gdyż to jest element mierzący ilość powietrza dostającego się do silnika
ADAM SP3WXO
 

Re: Check Engine

Postprzez frotek2002 » 22 sie 2009 13:51:41

Przepływomierz został juz wymieniony. Cisnienie raz jest za duże o 0,3 a raz za małe o 0,3
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez ADAM SP3WXO » 22 sie 2009 15:41:45

Albo elektrozawór sterujący pracą turbiny, albo wężyk gumowy łączący elektrozawór z turbiną.
ADAM SP3WXO
 

Re: Check Engine

Postprzez frotek2002 » 22 sie 2009 16:08:05

Elektrozawór też został wymieniony już. Mechanik sprawdził wżyk i były ok.
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez ADAM SP3WXO » 22 sie 2009 17:17:56

U mnie też "był" dobry. Po wymianie wszystko naprawdę było dobrze.
ADAM SP3WXO
 

Re: Check Engine

Postprzez frotek2002 » 22 sie 2009 18:11:55

No nie wiem. Na wszelki wypadek wymienie. Jest to ogólnie dość dziwne bo zapala sie tak w nieoczekiwanym momencie tak z niczego.
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez Elektro001 » 22 sie 2009 18:15:41

frotek2002 napisał(a):Przepływomierz został juz wymieniony. Cisnienie raz jest za duże o 0,3 a raz za małe o 0,3


Takie rozbieżności ciśnienia to normalka. Nigdy ciśnienie rzeczywiste nie będzie pokrywać się z zadaną wartością przez sterownik. Z opisu wnioskuję, że masz diesla. Sprawdź zawór EGR - lubi się zacinać a błędów nie generuje lub tak jak u Ciebie kontrolka zapali się i zgaśnie.
Elektro001
 

Re: Check Engine

Postprzez Kogut » 22 sie 2009 19:47:51

frotek2002 napisał(a):No nie wiem. Na wszelki wypadek wymienie. Jest to ogólnie dość dziwne bo zapala sie tak w nieoczekiwanym momencie tak z niczego.

U mnie też tak czasem się dzieje że się zapali na jakieś 10-20s i się wyłączy, nawet jadąc równym tempem :? Ogólnie tym się narazie nie przejmuje. chyba że powinienem :?
Avatar użytkownika
Kogut
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1537
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 gru 2007 19:39:44
Lokalizacja: Sochaczew
Pochwały: 3
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Check Engine

Postprzez frotek2002 » 22 sie 2009 21:09:27

Kogut napisał(a):
frotek2002 napisał(a):No nie wiem. Na wszelki wypadek wymienie. Jest to ogólnie dość dziwne bo zapala sie tak w nieoczekiwanym momencie tak z niczego.

U mnie też tak czasem się dzieje że się zapali na jakieś 10-20s i się wyłączy, nawet jadąc równym tempem :? :?



No widzisz a u mnie jak się juz zapala to szybko sie nie wyłącza. Raz sie włącza i niedługo gaśnie a następnym razem jak sie zapala to potrafi długo trzymać.
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez frotek2002 » 22 sie 2009 21:12:00

Elektro001 napisał(a):
frotek2002 napisał(a):Przepływomierz został juz wymieniony. Cisnienie raz jest za duże o 0,3 a raz za małe o 0,3


Takie rozbieżności ciśnienia to normalka. Nigdy ciśnienie rzeczywiste nie będzie pokrywać się z zadaną wartością przez sterownik. Z opisu wnioskuję, że masz diesla. Sprawdź zawór EGR - lubi się zacinać a błędów nie generuje lub tak jak u Ciebie kontrolka zapali się i zgaśnie.


Tak mam diesla 2.2 dti. EGR został juz wymieniony
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez Kostek » 23 sie 2009 20:03:27

sprawdź wężyki, te od pompy Vaccum też.
Możesz jeszcze sprawdzić samą pompę Vaccum, czy daje dobre podciśnienie - powinno być 0,9 bara
na każdym elektrozaworze powinno być nie mniej niż 0,6 bara, jeżeli jest mniej lub jest mocno niestabilne (+-0,2bara) - elektrozawór do wymiany.
Jeszcze możesz sprawdzić cięgno od turbiny- na włączonym silniku cięgna praktycznie nie można ruszyć, na wyłączonym można dużo lżej
Avatar użytkownika
Kostek
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 24 cze 2008 14:22:59
Lokalizacja: Usa
Pochwały: 2
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Check Engine

Postprzez makar » 23 sie 2009 20:11:30

nie ma możliwosci że zapala się kontrolka i nie generuje błędu
makar
 

Re: Check Engine

Postprzez frotek2002 » 23 sie 2009 20:18:08

makar napisał(a):nie ma możliwosci że zapala się kontrolka i nie generuje błędu


błąd generuje o cisnieniu doładowania.
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez frotek2002 » 23 sie 2009 20:20:51

Kostek napisał(a):sprawdź wężyki, te od pompy Vaccum też.
Możesz jeszcze sprawdzić samą pompę Vaccum, czy daje dobre podciśnienie - powinno być 0,9 bara
na każdym elektrozaworze powinno być nie mniej niż 0,6 bara, jeżeli jest mniej lub jest mocno niestabilne (+-0,2bara) - elektrozawór do wymiany.
Jeszcze możesz sprawdzić cięgno od turbiny- na włączonym silniku cięgna praktycznie nie można ruszyć, na wyłączonym można dużo lżej



Dzięki. Jutro Frotka idzie do mechanika i wszystko mu powiem.
frotek2002
 

Re: Check Engine

Postprzez kasalka » 23 sie 2009 22:56:01

Twój opis przypomniał mi moje przejścia jakie miałem nie tak dawno. teraz sobie to uświadomiłem, że od czasu do czasu zapalała się kontrolka silnika ale na kompie nic nie wychodziło. więc to olałem. Aż pewnego dnia doszło do nieciekawej sytuacji
viewtopic.php?f=15&t=3338
może pomoże, ale wiedz też że jeśli w czasie odczytu błędów na kompie kontrolka silnika się nie świeci to diagnoza komruterowa może wykazać że wsio jest ok
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: "Check engine" w 2.2 16v DTI

Postprzez frotek2002 » 27 sie 2009 13:04:06

frotka wróciła dzis ale nie grzebał w check enginie gdyż nie było na to czasu a auto jest mi na sobote potrzebne. We wtorek oddam ja na check engine i jak naprawi to polece na autostrade i sprawdze jak "idzie" :D
frotek2002
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość