Witamy !



[B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez bart322 » 15 cze 2018 04:40:41

Pojezdzij z podlaczonym kompem, cos musi pokazac.
Ja tak mialem z padnieta przeplywka.
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez kriston » 15 cze 2018 06:05:05

Wiesz,po tym jak się zapalił check nawet nie gasiłem silnika tylko od razu pod skan i brak błędów..
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez RudeBoy » 15 cze 2018 07:24:14

kriston napisał(a):Wiesz,po tym jak się zapalił check nawet nie gasiłem silnika tylko od razu pod skan i brak błędów..


Słabe podciśnienie.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez kriston » 15 cze 2018 11:05:55

RudeBoy napisał(a):
kriston napisał(a):Wiesz,po tym jak się zapalił check nawet nie gasiłem silnika tylko od razu pod skan i brak błędów..


Słabe podciśnienie.

Czyli lewe powietrze?
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez Borew » 15 cze 2018 13:09:29

Posprawdzaj wszystkie wężyki podciśnień ja tak samo miałem okazało się że jeden wężyk na trójniku był skrócony i nie szedł tam gdzie trzeba czyli do pompy vacum i ciśnienie za słabe było wszystko rozłączyłem i wymieniłem na nowe wężyki i podłączyłem tak jak na schemacie i problem z głowy brak błędów u ciebie na 90% możliwie że jest tak samo.
Załączniki
71cbadad28a8d2c6gen.jpg
Masz tu schemat :)
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez kriston » 15 cze 2018 14:18:31

Posprawdzałem wszystko i wydaje się ok. Ale jest coś innego mianowicie zapala mi się kontrolka napędu po przekroczeniu 100km/h a napęd jest rozłączony więc może to powoduje odcinanie mocy i check?
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez Borew » 16 cze 2018 20:54:34

[quote="kriston"]Posprawdzałem wszystko i wydaje się ok. Ale jest coś innego mianowicie zapala mi się kontrolka napędu po przekroczeniu 100km/h a napęd jest rozłączony więc może to powoduje odcinanie mocy i check?[/quot

Myślę że nie jeśli chodzi o napędy posprawdzaj Pod osłoną silnika idą gumowe wężyki podciśnień może jest jakaś nieszczelność tam :)
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez kriston » 18 cze 2018 18:42:10

Pod maską wszystko posprawdzane,EGR też.Przepływomierz też przemyłem choć objawy nie wskazują na niego.
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez Borew » 18 cze 2018 21:26:00

pod osłona silnika też posprawdzaj czyli pod samochodem pod spodem idą wężyki od napędów
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez ali » 19 cze 2018 19:53:29

krok pierwszy - sprawdzić dokładnie całość układu podciśnieniowego, jak ? vacu pompka, odpinasz kolo pompy i po odpompowaniu powietrza pownien dłuższą chwile utrzymać podcisnienie na wyłączonym zapłonie.
Jeśli jest wszystko OK z szczelnością to podmień Elektrozawory - wazne aby podmienić wtyczkę i rurkę sterującą nie inaczej.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez kriston » 19 cze 2018 20:56:51

ali napisał(a):krok pierwszy - sprawdzić dokładnie całość układu podciśnieniowego, jak ? vacu pompka, odpinasz kolo pompy i po odpompowaniu powietrza pownien dłuższą chwile utrzymać podcisnienie na wyłączonym zapłonie.
Jeśli jest wszystko OK z szczelnością to podmień Elektrozawory - ważne aby podmienić wtyczkę i rurkę sterującą nie inaczej.

O to może być pomysł,ale mogę to zrobić dopiero w sobotę. Zobaczę efekty..
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez monter69 » 23 cze 2018 17:21:57

Witam Panowie, podepnę się pod temat, op com pokazuje mi taki błąd: P1590 (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie. Raz check się zapala raz gaśnie ale ogólnie brak mocy.
Jak zlokalizować ten zawór?
Z góry dziękuję za pomoc
Jedni jeżdżą szybko, My jeździmy wszędzie.
monter69
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 14 mar 2010 21:19:35
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez Borew » 26 cze 2018 21:39:04

monter69 napisał(a):Witam Panowie, podepnę się pod temat, op com pokazuje mi taki błąd: P1590 (8) obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie. Raz check się zapala raz gaśnie ale ogólnie brak mocy.
Jak zlokalizować ten zawór?
Z góry dziękuję za pomoc


Prawdopodobnie przycina ci się któryś z elektrozaworów pozamieniaj miejscami je tylko wtyczek nie pomieszaj najlepiej kupić jeden używany sprawny i zamienić miejscami i wtedy zobaczyć czy błąd nadal występuje tak jak występował.
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez kriston » 14 wrz 2018 17:29:29

Borew napisał(a):
kriston napisał(a):Witam,podepnę się pod temat co by nie zakładać nowego. Wiec zapala mi się check ale tylko kiedy mocno go przypałuję pod obciążeniem,np. wyprzedzanie pod górę i wtedy obcina moc silnika. Kiedy wyłączę silnik i odpalę znowu wszystko wraca do normy i podczas normalnego obchodzenia się z gazem taki objaw nie występuje. Dodam że SDPROG nie wykrywa żadnych błędów. Macie jakieś sugestie? (filtr powietrza i paliwa wymieniony)


Posprawdzaj według schematu wszystkie wężyki podciśnienia czy są prawidłowo podłączone pod pompę vacum i turbo i czy nie maja żadnych dziurek najlepiej wymienić wężyki. Druga rzecz wyjmij czujnik doładowania ten malutki na kolektorze dolotowym i go przemyj tylko delikatnie benzyną ekstrakcyjną i zamontuj go. Następna rzecz wyczyść egr ten grzybek na kolektorze może jest zawalony sadzą i nie odbija jak dasz w kocioł.

A jednak przepływomierz był uwalony! Objawił się ostatecznie tym że silnik całkowicie stracił moc..
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez Gomo55 » 17 wrz 2018 08:48:31

Również się podepnę pod temat. Przy około 120km/h załącza mi się chceck i auto traci moc. Gdy chcecka nie ma, to auto wciąż wydaje się trochę słabsze, niż powinno. Przyspieszenie od 90 do 120 trwa dość długo. Komputer pokazuje "P1125 - wadliwe działanie układu krytycznego 1". Również rzeczywiste ciśnienie doładowania jest cały czas niższe, niż żądane o 0,3 na postoju, różnica rośnie podczas przyspieszania. Chyba maksymalnie dochodzi do 1,5. Sprawdziłem wężyki podciśnienia, wymieniłem zawór EGR, bo miał pękniętą obudowę i zmieniłem czujnik podciśnienia oraz elektrozawór od turbiny. Co dalej?
Gomo55
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 08 wrz 2018 09:26:15
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez Borew » 29 wrz 2018 17:47:52

Gomo55 napisał(a):Również się podepnę pod temat. Przy około 120km/h załącza mi się chceck i auto traci moc. Gdy chcecka nie ma, to auto wciąż wydaje się trochę słabsze, niż powinno. Przyspieszenie od 90 do 120 trwa dość długo. Komputer pokazuje "P1125 - wadliwe działanie układu krytycznego 1". Również rzeczywiste ciśnienie doładowania jest cały czas niższe, niż żądane o 0,3 na postoju, różnica rośnie podczas przyspieszania. Chyba maksymalnie dochodzi do 1,5. Sprawdziłem wężyki podciśnienia, wymieniłem zawór EGR, bo miał pękniętą obudowę i zmieniłem czujnik podciśnienia oraz elektrozawór od turbiny. Co dalej?



Podmień przepływomierz tak jak kolega mówił post wyżej może jest nie sprawny. Sprawdź czy wężyki są dobrze podłączone a szczególnie do pompy vacum. Wymiana filtra paliwa jak i powietrza też nie zaszkodzi jak to posprawdzasz to napisz czy coś pomogło jeszcze jest czujnik doładowania turbiny na kolektorze odkręć go i delikatnie przemyj benzyną ekstrakcyjną może być uwalony syfem.
Avatar użytkownika
Borew
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 59
Obrazki: 4
Dołączył(a): 11 maja 2017 19:39:25
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez kriston » 29 wrz 2018 20:29:57

Po tym jakie miałem objawy nic nie wskazywało na przepływomierz. To ,tamto ,sramto. W końcu zbliżał się wyjazd na zlot i czas naglił więc nie było innego wyjścia jak udać się do warsztatu gdzie namierzyli wadliwy przepływomierz. Mówią żeby nie iść na kompromis montować tylko przepływkę Boscha
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Była Vitara 1,6 8v 1999 lift 4' BFG MT KM2 235/75/15 hi-lift,blokada LSD
Suzuki DR-Z 400
Suzuki Ignis 4
Mitsubishi Pajero (mota się)
Honda cr-v jest
Frontera 2.2DTL Sport Lift,MT, blokada LSD (Mota się)
Avatar użytkownika
kriston
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 130
Obrazki: 3
Dołączył(a): 28 sty 2018 17:33:45
Lokalizacja: Roztocze
Pochwały: 2
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez bajer » 01 lis 2018 11:25:03

Witam!
Też podepnę się do tematu.

Moje problemy z CheckEngine najpierw pojawiły się z problemem jakby nie do końca rozpinającego się napędu oraz świeceniem tegoż na wolnych obrotach, a zaraz za tym wywalania (aż do zgaszenia silnika) kontrolki przy około 70-80km/h (zawsze jak na 3-cim biegu skrzynia przeciągnęła do 3k obrotów)

Zgodnie z zaleceniami na forum:
1. Wymieniłem wężyki podciśnienia:
- od pompy podciśnienia do pierwszego trójnika
- od turbo
- od klap wirowych
- od od zaworu EGR
2. Wyczyściłem zawór EGR z zewnątrz jak i w środku
3. Wyczyściłem w środku elektrozawór (ten z filterkiem, jakby na środku z trzech)

Następnie po złożeniu tego wszystkiego, najpierw napęd zaczął się ładnie rozpinać, a kontrolka przestała świecić na wolnych obrotach. Niestety nie ustąpił problem z wywalaniem Check'a więc też po przeczytaniu sporej ilości odpowiedzi zakupiłem nowy przepływomierz (Magneti Marelli). Samochód jakby dostał lekkiego kopa, biegi zaczęły (nie wiem za chole*ę czemu) się jakby płynniej zmieniać lecz nadal wywala mi dokładnie na 3-cim biegu CheckEngine przy 70-80km/h i obrotach zaraz powyżej 3k. Gdzie jeszcze ewentualnie szukać przyczyny? Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.
bajer
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 01 lis 2018 11:12:13
Lokalizacja: Kraków
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez kolasz » 01 lis 2018 14:14:06

Przepływomierz Magneti Marelli.
Tylko oryginał Bosch.
EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
kolasz
Maniak
Maniak
 
Posty: 461
Obrazki: 1
Dołączył(a): 20 kwi 2009 21:00:38
Lokalizacja: sosnowiec
Pochwały: 2
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B] klasyka - check engine ale nieklasyczne objawy

Postprzez Paweł32 » 15 gru 2018 13:31:50

Witam,może się podłączę, już szukałem niemal wszędzie rozwiązania w kwestii check engine, i nic nie pomogło, ale teraz trafiłem, CHYBA. Chodzi o rysunek układu wężyków podciśnień przedstawiony przez Borew. Przed chwilą obejrzałem i porównałem te z mojej, 2.2DTI Sport, z przedstawionymi tutaj. I "groch z kapustą" u mnie! Czyli, muszę wszystkie wężyki u siebie poprowadzić, połączyć tak jak na rysunku? Niczym to nie grozi?
ps
część wężyków oryginalna, część wymieniana. Czyli "wymieniający" mógł coś poprzestawiać.
pozdrawiam
Paweł32
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 03 lut 2016 12:50:23
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron