Witamy !



[2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez Markon » 20 sie 2013 08:15:23

pasza napisał(a):To zawór podciśnienia jak dobrze piszę. Są nad lewym błotnikiem. Jeden do turbiny, jeden do egr i jeden do klapek w kolektorze. U mnie padł ten do turbiny. Objawy były identyczne. Można jakiś podmienić, żeby sprawdzić i nie kupować nowego.
czyli to cały komplecik też od załączania 4x4 ??
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez RudeBoy » 20 sie 2013 09:43:28

Nie, zawory od sterowania silnikiem sa 3 trafisz do nich idac po przewodzie od turbiny.

Od napędu są przy grodzi.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez pasza » 20 sie 2013 18:15:01

Tak dokładnie jak pisze kolega powyżej. Proponuję też na początek zamienić ten od klapek z tym od turbiny i zobaczyć, bo często przy zaślepionym przewodzie od klapek (często w tym silniku) ten własnie i tak nie spełnia swojej funkcji (czytaj może być walnięty, bo i tak jest niepotrzebny)
pasza
 

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez Markon » 25 sie 2013 20:04:49

a jest możliwe ze padły mi te od ciśnienia ?? jak je sprawdzić

-- Dodano 26 sie 2013, o 17:47 --

dziś sprawdzaliśmy ciśnienie zdjąłem ten wężyk pod EGR od turbiny na odpalonym aucie ledwo co dawał ciśnienia, jak jest ten regulator na turbinie w ogóle nie zasysał powietrza kolega zdjął wężyk i zaciągał powietrze ustami dopiero ruszyło ciśnienie z tej rury teraz wiem ze problem mam w tych 3przepustnicach podciśnienia, bo vacu pompa też produkuje podciśnienie do tego zbiornika na prawym nadkolu
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez negru » 26 sie 2013 22:02:48

Witam. Miałem te same kody błędów i praktycznie identyczne objawy - nie chciał jechać szybciej niż 130 km/h, potem 110 km/h . Wymieniłem EGR, przepływomierz i czujnik na kolektorze ssącym i kilka innych drobiazgów. Nic nie pomogło, na dłużej (na dzień pomogła wymiana filtra paliwa). W końcu auto się samo zdiagnozowało - samozapłon oleju z turbiny:). Regeneracja turbiny i wymiana jednego z zaworków podciśnienia zlikwidowało wszelkie błędy i objawy. Także tak jak pisali koledzy wcześniej problem może tkwić w walniętym którymś z zaworków. Aha - też próbowałem diagnozować te zaworki ustami i wydawało się, że wszystko gra - także nie jest to dobra metoda. Powodzenia
negru
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 05 wrz 2011 19:28:21
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez Markon » 27 sie 2013 19:02:21

ale tak poza turbinom, powinienem mieć jakieś ciśnienie w wężykach a tam jest lekki wiaterek prawie nie wyczuwalny i nie działa napęd oraz co ostatnio zauważyłem słabe hamulce na asfalcie :niewiem: a to wszystko jest powiązane podciśnieniem, ale zawiozę turbinę do regeneracji

-- Dodano 28 sie 2013, o 14:11 --

dziś byłem na warsztacie stwierdzono brak ciśnienia na wężyk ten mały od vacuum pompy

-- Dodano 28 sie 2013, o 15:02 --

zabrałem się za sprawdzanie jeszcze raz wężyków coś mnie natchneło, zacząłem ssać główny wężyk, ten mały od pompy, poczułem ze coś idzie, odpiłem wężyk dmuchnąłem i wylał się z wężyka olej lub jakaś maź, raczej nie silnikowy bo był dość klarowny a jeśli to z silnika to czy jest możliwe ze padła uszczelka klawiatury

-- Dodano 28 sie 2013, o 21:38 --

czyli sprawa wyjaśniona, odpiąłem wężyk idący do vacuuu ten cienki i odpiąłem ten gruby do zbiorniczka podciśnienia połączyłem je odpaliłem auto buchta czarna chmura auto śmiga jak rakieta działa napęd jeszcze jest problem z hamulcami chek sie dalej pali ale podejrzewam ze to brak resetu lub za wysokie podciśnienie rozłączyłem wszystko jutro idzie do naprawy vacuu :beer: :beer: :beer:

-- Dodano 29 wrz 2013, o 21:55 --

co może powodować jak jest odcięte ciśnienie od tego silniczka sterującego klapami wirowymi, auto śmiga pięknie, jak podłącze jest słabe, mechanik stwierdził ze walnięty jest zawór, wymieniłem na nowy, podpiąłem i auto ma te same objawy co opisywałem na początku, jak odepnę i podepnę stary z odciętym na klapy wirowe jest ok??
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez RudeBoy » 29 wrz 2013 22:00:05

kolektor czyściłeś?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez Markon » 30 wrz 2013 01:01:05

RudeBoy napisał(a):kolektor czyściłeś?
czyściłem na odpiętym wężyku i zaślepionym lata jak buża 160 na MT jak puszcze na klapy wirowe załącza się chek i 80 to max
Mitsubishi Pajero 2 3.0
Suzuki Grand Vitara 2 2.0
Ford Escape 2 2.5
Avatar użytkownika
Markon
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 694
Obrazki: 4
Dołączył(a): 17 lis 2010 18:13:49
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Pochwały: 1
Województwo: Łódzkie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez ali » 30 wrz 2013 08:01:25

Markon napisał(a):
RudeBoy napisał(a):kolektor czyściłeś?
czyściłem na odpiętym wężyku i zaślepionym lata jak buża 160 na MT jak puszcze na klapy wirowe załącza się chek i 80 to max


Siłownik klap i EGR sprawdziłeś przy okazji czyszczenia kolektora ? U mnie ośka od klap wymagała godzinnego rozruszania bo tak cięzko pracowała, a objawy miałem podobne jak Ty, teraz śmiga elegancko. Te klapy powinny się zamykać jak lekko pociągniesz powietrze ustami.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [2,2] 99r B od 3tyś obrotów na V robi się muł

Postprzez RudeBoy » 30 wrz 2013 08:35:24

Nieszczelny siłownik klap
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron