Witamy !



[2.2] Wężyki podciśnienia

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez maciar » 22 sty 2012 19:21:56

A skąd ta pewność?2 sztuki miały zaślepki na elektrozaworach i brak przewodu łączącego z klapami.Oba identycznie zaślepione.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 22 sty 2012 19:28:32

maciar napisał(a):A skąd ta pewność?2 sztuki miały zaślepki na elektrozaworach i brak przewodu łączącego z klapami.Oba identycznie zaślepione.


Pewności nie mam ale myślisz montowali by siłownik klap na kolektorze i elektrozawór żeby go zaślepić...
Nawet jeżeli to w sumie wniosek z tego pozytywny te klapy są zbyteczne :)
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez maciar » 22 sty 2012 19:44:07

Niekoniecznie pracując w autoryzowanym serwisie często przeprowadzaliśmy tzw.akcje serwisowe mające na celu poprawienie fabryki.Przecież nawet starsze modele dti miały co najmniej 5 wer.oprogramowania silnika które były aktualizowane i wprowadzane podczas serwisów.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 22 sty 2012 19:48:45

Co do koloru - był na 100 % niebieski - niestety. Tylko jedno mnie dziwi. Kupiłem go, przejechałem 400 km i było wszystko ok. Zrobiłem jakieś 300km po miescie i wszystko ok. Aż tu nagle takie cos... W poprzednim aucie tak miałem, ale tam przepuszczały uszczelniacze i po postoju olej przez nie przelatywał, przepalał się i wyfruwał niebieski z rury... tylko chmurka była znacznie mniejsza... Tu natomiast chmura jest przeolbrzymia, ale po przejechaniu ok 500 m zanika, zeby po ok 1 km zniknac całkiem i wtedy z rury nie leci już nic...http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dd ... c5169.html A tu zdjęcie zaworków. Zielona strzałka - ten był pęknięty. Czerwone - zaślepiony przewód (śrubką) i wolne gniazdo
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez jrzeuski » 22 sty 2012 19:49:18

Były wezwania serwisowe na Froty? :shock: Możesz coś więcej na ten temat?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 22 sty 2012 19:54:26

Dodam jeszcze że silnik chodzi na 5W40, pracuje dość ładnie, "normalnie" nie dymi na rzaden kolor... Wiec ciężko cokolwiek podejrzewać. A może turbo jest w słabej kondycji i z powodu braku odpowiedniego zasilania silnika w powietrze ten tak obciazyl wirniczek turbiny że zassała troche oleju przez uszczelnienia turbo i go autko przepaliło wyrzucając przez rurę... Chociaż to chyba głupie... ;)
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez maciar » 22 sty 2012 19:59:08

Proponuje jak wspominał RudeBoy wyczyścić kolektor ssący
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 22 sty 2012 20:25:12

Mario_gs napisał(a):Co do koloru - był na 100 % niebieski - niestety. Tylko jedno mnie dziwi. Kupiłem go, przejechałem 400 km i było wszystko ok. Zrobiłem jakieś 300km po miescie i wszystko ok. Aż tu nagle takie cos... W poprzednim aucie tak miałem, ale tam przepuszczały uszczelniacze i po postoju olej przez nie przelatywał, przepalał się i wyfruwał niebieski z rury... tylko chmurka była znacznie mniejsza... Tu natomiast chmura jest przeolbrzymia, ale po przejechaniu ok 500 m zanika, zeby po ok 1 km zniknac całkiem i wtedy z rury nie leci już nic...http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dd ... c5169.html A tu zdjęcie zaworków. Zielona strzałka - ten był pęknięty. Czerwone - zaślepiony przewód (śrubką) i wolne gniazdo


hmm...
Masz puste niezaślepione miejsce w zaworze podcisnienia, bez żadnej zaślepki? Tak być nie może bo jak sygnał jest na zawór do jego otwarcia to Ci się całkiem układ otwiera i podciśnienie spieprza w świat i "check" się zapali :)
Musisz mieć zaślepkę na tym zaworze koniecznie. No chyba, że jest jakoś programowo odłączony... :roll:


Teraz jest zimno i jak diesel zimny to po odpaleniu będzie lekko dymił. To są śliniki z normą emisji tylko EURO II a nowy EURO III :)
...z tym że nie na niebiesko.

Jak masz tylko takie zadymienie po rozruchu to może to być właśnie objaw chlewu w kolektorze.

To co napisałeś o podessaniu oliwy podczas gdy turbo stało też jest możliwe... Spalił, pierdnął i git...
Ja bym kwadratowych jaj nie szukał. Przeczyścić kolektor, jeździj i obserwuj dym i poziom oliwy.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez maciar » 22 sty 2012 20:53:42

RudeBoy napisał(a):
Mario_gs napisał(a):Co do koloru - był na 100 % niebieski - niestety. Tylko jedno mnie dziwi. Kupiłem go, przejechałem 400 km i było wszystko ok. Zrobiłem jakieś 300km po miescie i wszystko ok. Aż tu nagle takie cos... W poprzednim aucie tak miałem, ale tam przepuszczały uszczelniacze i po postoju olej przez nie przelatywał, przepalał się i wyfruwał niebieski z rury... tylko chmurka była znacznie mniejsza... Tu natomiast chmura jest przeolbrzymia, ale po przejechaniu ok 500 m zanika, zeby po ok 1 km zniknac całkiem i wtedy z rury nie leci już nic...http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0dd ... c5169.html A tu zdjęcie zaworków. Zielona strzałka - ten był pęknięty. Czerwone - zaślepiony przewód (śrubką) i wolne gniazdo


hmm...
Masz puste niezaślepione miejsce w zaworze podcisnienia, bez żadnej zaślepki? Tak być nie może bo jak sygnał jest na zawór do jego otwarcia to Ci się całkiem układ otwiera i podciśnienie spieprza w świat i "check" się zapali :)
Musisz mieć zaślepkę na tym zaworze koniecznie. No chyba, że jest jakoś programowo odłączony.

Albo jestem ślepy albo kolega ma odłączone i zaślepione vacum do zaworu.Więc elektryczne wysterowanie nic nie zmieni bo brak jest podciśnienia.Błędu też nie wysadzi bo elektrycznie jest sprawnie .
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 22 sty 2012 21:02:22

maciar napisał(a):Albo jestem ślepy albo kolega ma odłączone i zaślepione vacum do zaworu.Więc elektryczne wysterowanie nic nie zmieni bo brak jest podciśnienia.Błędu też nie wysadzi bo elektrycznie jest sprawnie .


Jeżeli tak ma to git. U mnie we frocie jeden zawór jest inny od pozostałych dwóch ma inaczej wejścia i wyjścia podciśnienia, napsuło mi to krwi mocno bo zakładałem, że wszystkie są identyczne.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 31 sty 2012 06:24:42

No wiec dzisiaj troszke pojezdzilem i na razie - odpukac jest ok. Nie zapala sie kontrolka i nie widziałem dzisiaj niebieskiego dymu... Oby tak dalej..

-- Dodano 31 sty 2012 06:24:42 --

Witam, właśnie pojawił sie nowy problem.. Auto na wolnych chodzi idealnie. Jednak przy dodaniu gazu nie ważne czy na postoju czy podczas jazdy szarpie autem.zaczęło sie dzisiaj podczas jazdy przy -15C. NAJPIERW delikatnie a potem tak ze nie dało sie jechać.. Ma ktoś może sugestie co to może być? Nie mogę za bardzo przeglądać neta bo jestem w pracy a martwi mnie powrót do domu...
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 31 sty 2012 06:42:02

Zblokowany filtr paliwa zciętą ropą...? Zatankowałeś jakiś syf, który nie zniósł próby temperaturowej... Przy tych temperaturach to pierwsze co do głowy przychodzi
Popraw sobie opis bo mnie zawsze myli... nie masz 2.2i tylko 2.2.dti
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 01 lut 2012 14:17:25

Na razie mam dwie hipotezy: filtr paliwa lub potencjometr pedału gazu... Ale czy objawy pasują do tego...?

-- Dodano 31 sty 2012 07:28:57 --

No właśnie tylko czy wtedy na wolnych było by ok? Może bo wtedy potrzebuje mnie j paliwa które jakoś sie przesączy.. Lalem 2 dni temu na shelu diesla extra. Dzisiaj po pracy podjadę i doleje v-powera.. Zobaczymy czy to coś da.. Z odpaleniem rano nie było kłopotu najmniejszego. Co do opisu -zmienię wieczorem w domu

-- Dodano 01 lut 2012 14:17:25 --

No kolejny problem rozwiązany. Wymieniłem filtr paliwa, ale okazało się że nie to było powodem, otóż wężyk przy filtrze od strony zasilania pył nie dokońca ściśnięty opaską i część bęzyny się tamtędy wylewała na asfalt :( .. Pytanie tylko kiedy fronterka mnie zaskoczy pozytywnie, skoro do tej pory to tylko same klopociki wychodzą... No i jeszcze te sworznie.. Górne wymieniłem, nie mogłem dostać na szybko innych więc kupiłem jakieś OCAP (żeby nie okazało się że OCHŁAP).. A teraz pozostały jeszcze dolne bo skrzypią jak w starym żuku - słychać mnie z odległości kilometra.. ;) Tylko że ich wymiana z tego co widzę nie będzie taka łatwa, bo trzeba będzie przegub przezunąć żeby te sworznie wyjąć... Acha ten opl...
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez jrzeuski » 01 lut 2012 14:31:49

Mario_gs napisał(a):część bęzyny się tamtędy wylewała na asfalt :( .. Pytanie tylko kiedy fronterka mnie zaskoczy pozytywnie
Teraz! Spalaniem :mrgreen:
No i jeszcze te sworznie.. Górne wymieniłem, nie mogłem dostać na szybko innych więc kupiłem jakieś OCAP (żeby nie okazało się że OCHŁAP).. A teraz pozostały jeszcze dolne bo skrzypią jak w starym żuku - słychać mnie z odległości kilometra.. ;) Tylko że ich wymiana z tego co widzę nie będzie taka łatwa, bo trzeba będzie przegub przezunąć żeby te sworznie wyjąć...
Dolne się wymienia tak samo jak górne: wyjąć ze zwrotnicy, odkręcić, założyć nowe.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 01 lut 2012 19:34:15

No to wiem, tylko żeby wyjąć trzeba przegub wyjąć bo z tego co widziałem to przeszkadza... ;< No i palnieka trzeba bedzie użyć :}}
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 02 lut 2012 03:15:35

Mario_gs napisał(a):No i palnieka trzeba bedzie użyć :}}

:shock: do czego?

Do wybicia końcówki wahacza ze zwrotnicy użyj dwóch młotków a nie palnika!!
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 02 lut 2012 09:02:51

Dwóch młotków? Nie słyszałem o tej technice... A z przegubem dużo roboty?
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez jrzeuski » 02 lut 2012 09:11:17

Zostaw ten przegub w spokoju. Zbij sworzeń i odchyl zwrotnicę do góry, to będziesz miał dobry dostęp.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez Mario_gs » 11 lut 2012 17:27:04

Ok.. Poczytalem tez o 2 mlotkach.. Chodzi o to zeby podeprzec sworzen za srube (ta jedna od zwrotnicy) na lewarku i udarzac naraz dwoma mlotkami w "oczko" zwrotnicy... Potem jak już kolega wyżej pisał, zwrotnica do góry, wyjac stary, wsadzic nowy sworzeń i ok :) Dzięki za pomoc. Chyba zabiorę sie za to szybciej niz myslalem bo znalazem w Wałbrzychu warsztat samoobsługowy. Płaci się 15 zł za 1 i 10 zł na następne godziny i mozna dlubac... jest kanał lub podnośnik do wyboru... Pozdrawiam

-- Dodano 10 lut 2012 16:03:48 --

No i ozyla sprawa wężyków.. Znow zapala mi sie kontrolka silnika i przy dodaniu gazu (powyzej 2000 obr/min) gasnie.. Został mi kawałek przewodu od przelewu więc ilemogłem tyle wymieniłem. Po nd kupię trochę tego przewodu i postaram się wymienić resztę przewodów... Wyczaiłem że kontrolka zapala się i w tym samym czasie w silniku słychać jakby tyknięcie i lekką zmianę odgłosu pracy silnika.. jakby załączał się jakiś zaworek (EGR?). Mam zamiar dokupić jeszcze w niedalekiej przyszlosci i wymienic ten jeden odpięty i zaślepiony zaworek (jeden z trzech). Zobaczymy co to da

-- Dodano 11 lut 2012 17:27:04 --

i juz sie nie zapala.. :)
Mario_gs
 

Re: Wężyki podciśnienia

Postprzez RudeBoy » 11 lut 2012 18:05:18

Mogę Cię pocieszyć...

Od wtorku jeździłem z przelewami puszczonymi w butelkę. Do wczoraj była w niej czyściutka ropa. Dziś dałem frocie ostro w palnik i efekt w butli - czarna ropa.
Uszczelniacze trawersów do wymiany :wsciekly:
Części pozamawiałem - koszt uszczelniaczy trawersów 4szt + 4szt oringów do mostków + uszczelka pod vacum + uszczelka pokrywy zaworów + filtr paliwa = 275zł
Z mechaniorem gadałem wstępnie powiedział mi za robotę 200 - moim zdaniem nieźle. Na pewno nie będę się za to brał sam skoro taką kwotą się zadowoli...

Tak czy srak z 500 ubędzie...
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości