Witamy !



[2.2] DTI problem z odpalaniem

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 19 lut 2010 10:22:29

Przekażnik świec żarowych
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

(2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez Damianero123 » 04 mar 2010 07:56:28

Przy pełnym zbiorniku odpala normalnie. Mniej niż dwie/trzecie zbiornika problem z odpaleniem. Muszę parokrotnie zakręcić rozrusznikiem . Jak tył auta stoi dużo wyżej od przodu nie mam problemu z odpaleniem. Dokonałem wymiany
filtru paliwa i to nic nie pomogło
. Przy każdym tankowaniu dolewałem uszlachetniaczy . Mam wstawione zaworki odcinające . Po odpaleniu nie równa praca
silnika , po pewnym czasie pracuje normalnie . Już nie mam pojęcia co to może być.
Damianero123
 

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez opel » 04 mar 2010 10:03:33

kolego może nasz nieszczelny wężyk który jest w baku przez który zasysane jest paliwo. jest nieszczelny i jak masz mniej paliwa niż 3/4 to zasysa powietrze i przez to ciżko pali ale jak już zapali to jest o.k.
miałem taki problem w nissanie 2.0 disel
opel
 

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez Damianero123 » 04 mar 2010 18:24:19

Mam małe pytanko. Może wiesz czy jest jakiś wźernik żeby to sprawdzić nie wyjmując baku i jak jest to w jakim miejscu ? Z góry dziękuje za pomoc.
Damianero123
 

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez maciar » 04 mar 2010 19:40:06

zaworki odcinające niekoniecznie zawsze są szczelne,masz pare opcji do sprawdzenia podstawa przewody nadmiaru co możesz zrobić,tzw trawersy uszczelki między wtryskami a łapkami paliwowymi no i uszczelniacz na pompie ale to lepiej zeby nie.Proponuje zmienic przewody nadmiaru,jak nic nie da to zaślepic przewód powrotu na pompie a nadmiar dać do butelki plastikowej gdzieś pod maską uczepić na tydzień,jak paliwo ciemne trawersy jak jasne (to, w butelce) to wszystko ok i 70% uszczelniacz pompa.Powodzenia w walce
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez Damianero123 » 04 mar 2010 20:14:41

Przewody nadmiaru zmieniłem na nowe. Wtryski sprawdziłem w warsztacie , też są wporządku. Mam z tym problem już prawie rok . Drogi kolego może wiesz czy jest okienko kontrolne do baku paliwa i jak wiesz to w którym miejscu ? Póki co nie ma mocnych na mój problem. Objeździłem wszystkich mechaników i wszyscy rozkładali ręce , nie wiem co już mam robić .Byłem w serwisie pomp , też nic nie wskurali . Pomóżcie :cry:
Damianero123
 

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez maciar » 04 mar 2010 20:38:10

Ja swoje powiedziałem i jestem pewien w 80% że wina jest w tym co pisałem.Skoro wtryski wyjmowane to trawersy nowe,tak myśle.Wziernika niema trzeba wyjmować zbiornik a może masz wersje z blokadą rozruchu ,ople plaskacze miały niektóre niewiem jak frotki jest pompa w zbiorniku.Jak jesteś pewien trawersów i nadmiarów,oraz pompy to kup filtr paliwa vw starego typu zamontuj pod maską i daj paliwo z bańki 5 lepsze to jak wyciągać zbiornik.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: (2.2 DTH ) Problem z odpaleniem.

Postprzez Damianero123 » 04 mar 2010 21:35:11

Jak możesz wytłumacz mi jaki związek mają trawersy , przelewy , pompa z tym że jak mam więcej jak 3/4 zbiornika paliwa odpala normalnie a przy mniejszej ilości mam problem . Chyba , że tył auta stoi dużo wyżej od przodu wtedy też mogę po paru "cyknięciach" odpalić. Czekam na odpowiedz. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Damianero123
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 05 mar 2010 06:53:19

Dużo związku to niekoniecznie mają ale to podstawa do sprawdzenia gdyż 99% opli ma z tym problemy.Jeżeli dałeś zaworek na zasilaniu a nadmiar też jest na zasilaniu to paliwo też sie cofnie przez powrót z pompy gdyż jest tam zaworek ciśnieniowo szczelinowy i nie
jest on 100% szczelny.Zawsze trzeba wykluczyć standart a potem główkować.Zacznij sam a nie przez majstrów często idą na łatwizne.Zrób jak mówie a znajdziesz przyczyne najpierw nadmiar puść w butelke a na pompie zaślep zgiagnozujesz trawersy i przewody nadmiaru jak będzie ok to zostaje ci zasilanie z butelki ale skoro przy pełnym baku 100% ok{napewno} to jest jeszcze jedna ew.rzuć auto na kts-a zobacz co ma w ecu i przez przystawke podłączcie sie pod pompe ma swoją oddzielną pamięć istnieje prawdopodobieństwo ze pompa zasilająca w pompie wtryskowej jest słaba(korpus pompy)i niema paliwa do wyregulowania dawki a vp 44 tym reguluje.Inna sprawa tosłaby uszczelniacz na pompie i zasysa powietrze jak ma ciężko z baku ciągnąć ew już starość.Dużo ewentualności ale przez net ciężko naprawić.Powodzenia.Czekam na efekty
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Damianero123 » 05 mar 2010 07:52:58

Wstawiłem 3 zaworki odcinające , jeden między bakiem a filtrem paliwa , drugi przy pompie na przewodzi zasilającym a trzeci też przy pompie na przewodzi powrotnym. Podczepiłem butelkę do przewodu przelewowego tak jak mi radziłeś i paliwo jest koloru jasnego . Z tego co mi pisałeś wnioskuję , że trawersy są wporządku . Czy dobrze myślę ?
Damianero123
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 05 mar 2010 20:54:55

tak pojeźdź tak i zobacz czy dalej źle ,istnieje jeszcze koncepcja zabrudzonego ssaka w zbiorniku,a moc ma nie szarpie?Osobiście nie jestem zwolennikiem tych zaworków stawiają duże opory przepływu co niej est zdrowe dla pompy a 3........a nie zastanowiałeś sie czy nie było inaczej bez zaworków?
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Damianero123 » 05 mar 2010 21:13:26

Podczas pracy i w czasie jazdy jest wszystko ok. Moc silnika jest wporządku . Ostatnio podczas odpalania na wskaźniku paliwa więcej jak pól zbiornika . Kręciłem go jak pól godziny, aż padł akumulator . Dałem spokój , po paru godzinach przywiozłem 20 litrów paliwa ,dolałem do zbiornika . Wskaźnik pokazał prawie full i wtedy po dwukrotnym zakręceniu auto odpaliło . Spróbuję jeszcze podwiesić karnisterek paliwa i podłączyć bezpośrednio do pompy , tak jak mi radziłeś . Jeśli w ten sposób będzie normalnie odpalał to znaczy, że feler jest w zbiorniku i będę musiał go wymontować. Moim zdaniem jest to ostania możliwość jaka mi została . Jeśli zgadzasz się z moim zdaniem to daj znać .
Damianero123
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 05 mar 2010 21:32:29

dziwne objawy a teraz jak masz nadmiar w butelke to jest zle?
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Damianero123 » 07 mar 2010 10:22:42

Nadmiar w butelce ma kolor jasny
Damianero123
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez maciar » 07 mar 2010 16:49:53

Ale czy dalej są problemy po odpaleniu,jaki masz silnik x czy y
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

FROTA NIE ODPALA

Postprzez seku_1 » 27 maja 2010 09:09:00

Witam i proszę o pomoc.
Posiadam od roku Frontere B z 2000r silnik 2,2 DTI , problem polega na tym że najprawdopodobniej zapowietrza mi się układ paliwowy ale nie wiem od czego zacząć, i czy na pewno mi się zapowietrza. Problem z uruchomieniem silnika jest przeważnie rano na zimnym silniku, jak się uda zapalić to wtedy już na ciepłym silniku pali na dotyk. Nadmienię że jak wezmę go na hol (choć wiem że tak nie powinno się robić) to też zapali odrazu, nie wiem może świece do wymiany ale jak sprawdzić czy do wymiany. Byłem u mechanika i założył mi za filtrem paliwa zaworek podobno żeby nie cofało się paliwo, pomogło ale na krótką metę bo problem pojawił się po miesiącu. Raz pali raz nie jak jej pasuje. Autkiem super się jeździ ale żeby jeździć to trzeba uruchomić silnik a co jakiś czas go zapalić na tak zwanego pycha to też nie jest rozwiązanie. Mechanicy też są rożni dlatego może ktoś mi coś doradzi. Dzięki z góry za pomoc.
seku_1
 

Re: FROTA NIE ODPALA

Postprzez lanbo » 27 maja 2010 09:20:08

Był już podobny temat trzeba poszukać

http://www.opelfrontera.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=1684&start=100

Do zainstalowania patentu zmusiła mnie usterka. Zaczęło się prawdopodobnie od wymiany oleju człowiek który mi sprzedał auto twierdził że silnik był zalany syntetykiem tylko nie potrafił podać marki oleju więc kupiłem Mobilna ponieważ w poprzednim aucie miałem taki olej i byłem z niego zadowolony. Wymiana prawdopodobnie wpłynęła niekorzystnie na uszczelniacze między wtryskami a króćcami pod wałkiem rozrządu i wypłukała je a to z kolei spowodowało zapowietrzanie się układu zasilania. Nie znałem tego rozwiązania chociaż wcześniej zdarzyło mi się naprawić parę silników więc pojechałem po radę do fachowców jeden doradził patent albo regenerację pompy wtryskowej skorzystałem najpierw z tańszej opcji ale, było do y chociaż nie musiałem wozić ze sobą kompresora i za każdą razom przy odpalaniu dmuchać w zbiornik .Umówiłem się więc na regenerację pompy wstawiłem FROTKĘ do fachowca od pomp na trzy dni naprawa miała kosztować 1500 -2500 ale na drugi dzień nie wytrzymałem i zadzwoniłem. Gość kazał mi przyjeżdżać i zabierać auto bo już zrobione a i 300 zł wziąć ze sobą bo to nie pompa
PS. takim charakterystycznym objawem usterki jest olej w zbiorniku no i że samochód nie odpala nawet po 1no godzinnym postoju żadne zaworki zwrotne nie pomagają zamontowałem dwa i wymieniłem w pompie .


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
lanbo
Starszy Nałogowiec
Starszy Nałogowiec
 
Posty: 367
Obrazki: 0
Dołączył(a): 01 cze 2009 21:05:26
Lokalizacja: Węgrów -Warszawa
Pochwały: 5
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: FROTA NIE ODPALA

Postprzez jrzeuski » 27 maja 2010 12:49:11

seku_1 napisał(a):Witam i proszę o pomoc.
Posiadam od roku Frontere B z 2000r silnik 2,2 DTI , problem polega na tym że najprawdopodobniej zapowietrza mi się układ paliwowy ale nie wiem od czego zacząć, i czy na pewno mi się zapowietrza.

Wstaw kawałek przezroczystego węża (dostępny w każdym sklepie ogrodniczym) przed pompę i się dowiesz od razu. Potem go już nie demontuj. Przyda się do diagnozy układu paliwowego przy kolejnych kłopotach.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez seku_1 » 09 cze 2010 13:40:37

Uszczelniacze wymieniłem i teraz frota pali na dotyk
seku_1
 

Re: [2.2] DTI problem z odpalaniem

Postprzez Jarek sp3swj » 20 cze 2010 16:08:15

Przypadkowo w necie znalazłem ciekawostkę dotycząca rozwiązania problemu z odpalaniem dizli

jako że dotyczy to frotki - podrzucam - jak ktoś ma jakiś z tym kontakt to pewnie się podzieli co to jest warte.

http://www.diesel.serwis.tv/index.html



uPROCESSOR DIESEL FIX
urządzenie eliminujące problem rozruchu ciepłych silników diesla

Koniec z długim kręceniem rozrusznika !!!!
Bezproblemowo zapalisz na ciepłym i zimnym silniku !!
Nie daj się omamić serwisom.
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość