Strona 6 z 9

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 mar 2010 00:35:27
przez Kogut
Może to nie dużo zmieni ale pokaż foto, może masz tempomat itp.

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 mar 2010 09:43:07
przez Wookash
Ja w swojej frocie A tez mialem sptryczek elektryczek i sam go montowalem. Do czego sluzyl? ano do tego ze nie mialem alarmu i sobie wstawilem diody migajace odpalane wlasnie tym pstryczkiem :mrgreen:

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 mar 2010 14:27:48
przez opel
Koledzy jakiego Boxa można zastosować w fronterze z 2003 roku z silnikiem Y22DTH z nowym EGRem , turbiną ze zmienną geometrią. Czy w ogóle jest to opłacalne???

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 mar 2010 15:33:36
przez lanbo
opel napisał(a):Koledzy jakiego Boxa można zastosować w fronterze z 2003 roku z silnikiem Y22DTH z nowym EGRem , turbiną ze zmienną geometrią. Czy w ogóle jest to opłacalne???



Ja na twoim miejscu wyczyścił bym kolektor ssący turbinke nowy filtr powietrza i nie molestował silnika jakimiś wynalazkami szkoda psuć jak coś jest dobre :mrgreen:

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 mar 2010 19:26:20
przez Kogut
A jak ci mało 2,2 DTI to sobie wymień na 3,2i i to będzie o wiele lepsze bo żadne chip-y, box-y czy programy nie dodadzą Ci prawdziwych koni a w każdym razie Żadnych zdrowych

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 mar 2010 21:42:37
przez Borygo8011
Kogut napisał(a):Może to nie dużo zmieni ale pokaż foto, może masz tempomat itp.

Nie ,to kiedyś też sprawdzałem.Jak się zrobi ciepłej to ją porozbieram i może wkońcu się dowiem :D

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 23 mar 2010 06:32:45
przez matyz
Kogut napisał(a):A jak ci mało 2,2 DTI to sobie wymień na 3,2i i to będzie o wiele lepsze bo żadne chip-y, box-y czy programy nie dodadzą Ci prawdziwych koni a w każdym razie Żadnych zdrowych


Jejku skąd wy takie teorie wzięliście? :shock:

"prawdziwych koni" :lol:

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 25 mar 2010 09:52:38
przez opel
Koledzy a jak można wyczyścić turbinkę? Czy da się to zrobić w warunkach garażowych we własnym zakresie czy trzeba mechanika od turbin??????

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 25 mar 2010 22:50:19
przez Pawel
Radzę nie tykać turbiny... :? Jeżeli już to w wyspecjalizowanym warsztacie.

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 26 mar 2010 15:18:48
przez danielrajszczak
Dokładnie, ja byłem bliski spierd****enia turbiny przez niewykwalifikowanego człeka. Trafiłem do warsztatu gdzie turbina została wyważona, wstawiona w specjalne urządzenie podłączone do kompa z konfiguracjami. Zobaczyłem to mini laboratorium w warsztacie gdzie specjalnie nie przykładają uwagi do czystości i paru innych spraw... ale takie postępowanie jak z "jajkiem" o czymś świadczy. Od kolegi z grupy VW gdzie ma zmienną geometrię, wiem, że jego turbina trafiła do firmy i traktowali ją jak w NASA;) Konkluzja: we własnym zakresie nie dotykać!

ps. a jak poczytałem jak traktować turbinę w realu..... co by długo służyła.. FIUUU FIIIUUUUUUUUUU;)))

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 27 mar 2010 15:11:40
przez maciar
Biorąc pod uwage iż serducho mojego bolidu (vp44) padło i auto stoi, wyrwałem ECU i faktycznie skopiować softu sie nie da.Wylutujemy pamięć do skopiowania i dodatkowo będzie druga zmodyfikowana.Nowe miejsce dla kompa pod kierownicą.Testy po świętach :)

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 29 kwi 2010 06:41:57
przez matyz
Uwaga uwaga, do chip tuningu mogą podchodzić tylko auta: X22DTH 1999-2000

A więc zmienna geometria turbiny nie jest w waszym przypadku odniesieniem, tylko rok produkcji!!

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 29 kwi 2010 08:06:02
przez danielrajszczak
A ja mam 2001 rok. Silnika symbolu nie znam ale w dowodzie wbite jest coś tam TD i wiem na pewno, że mam te 115KM a nie 120KM. Jak rozpoznać jaka mam jednostkę napędową? Ten rocznik 2001 zewnętzrnie wygląda jak 2000 r. logo małe na masce i napis Opel na grilu... w 2002 i wyżej jest czysta maska i zamiast napisu ogromne logo Opla.... Nie wiem czy ma to coś wspólnego z wersja motoru....

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 08 maja 2010 08:15:43
przez amaj23
danielrajszczak napisał(a):A ja mam 2001 rok. Silnika symbolu nie znam ale w dowodzie wbite jest coś tam TD i wiem na pewno, że mam te 115KM a nie 120KM. Jak rozpoznać jaka mam jednostkę napędową? Ten rocznik 2001 zewnętzrnie wygląda jak 2000 r. logo małe na masce i napis Opel na grilu... w 2002 i wyżej jest czysta maska i zamiast napisu ogromne logo Opla.... Nie wiem czy ma to coś wspólnego z wersja motoru....


Masz silnik przed liftingiem z pompą PSG 5 i sterownikiem wewnątrz auta który nadaje się do takich modyfikacji.
Nie nadające się to silniki z pompą wtryskową PSG 16 i sterownikiem na pompie te silniki można poprawić tylko Boxem.

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 08 maja 2010 21:32:04
przez danielrajszczak
Dzięki za rozwianie wątpliwości.. już cieszy;)

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 21 maja 2010 19:31:36
przez darion
Witam.
Panowie mam problem z moją fronterką 2.2dth 115km . Autko do 2tyś obr/min pracuje bardzo nierówno wręcz szarpie podczas jazdy i puszcza z rury ogromne ilości niebieskiego dymu. Serwis nic ciekawego nie stwierdził oprócz sczytania błędu układu recyrkulacji spalin, wymiany zaworu sterującego ( jednego z tych trzech) i wymiany zaworu egr. Kupa kasy, poprawa niewielka, tylko na chwilę i dalej to samo. Brak mi juz słów bo odwiedziłem juz wielu inżynierów i nadal nic. Jedyne co mi pozostało to wtryskiwacze, ale nawet nie mam już ochoty szwędać się po tych warsztatach. Czy ktoś już miał może taką usterkę i udało mu się z nią uporać?? Będę bardzo wdzięczny za wskazówkę. Po skutecznym usunięciu tej usterki chciałbym skorzystac z usługi chipowania :) Moje auto przejeżdza około 60-70tkm rocznie w przeróznych warunkach więc mogę być idealnym "królikiem doświadczalnym" i za opłatą z mojej strony poddam się takiemu testowi:). Sprzęgło mam nowe, filtry,oleje w mostach, skrzyni,silniku na bieżąco więc nie obawiam się przyrostu mocy. Jeśli tylko szybko rosnący przebieg blisko 240tkm nie jest przeszkodą wsiadam w auto i za 5 godz jestem w Warszawie :) Pozdrawiam

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 maja 2010 03:01:46
przez Makgajwer
...ufff...spory ten wątek, jakoś się przez niego przegryzłem... :)
nie ukrywam że też myślę nad małym chip tuning'iem bo Frota 2,2 jest dość mało żwawym pojazdem..
Nie mam jednak praktyki z takimi zabiegami i trochę boję się o żywotność silnika, ...czy to skróci jego maksymalny przebieg...? Trudno też powiedzieć jaki przebieg jest przewidziany dla tego silnika...? Bo jeśli żywotność to np. 400 tys km a po takim tuningu spadnie do np. 370 tys to można się bawić bo pewnie i tak zmieści się to w granicach błędu.

Matyz,a czy możesz trochę przybliżyć teorię wg której "poprawiasz" fabrykę ? Bo zdaniem wielu zwolenników tuningowania, przez ten zabieg nie "żyłujemy" silnika tylko poprawiamy jego pracę...jak to jest naprawdę ? No i u licha dla czego fabrycznie nie ustala się mocy na tych 15-20% więcej skoro można to zrobić niby "bez szkody" dla silnika...?

...i bardzo czekam na raporty spalania...

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 maja 2010 05:35:42
przez matyz
Wg. zasłyszanej opinii to silnik diesla jest tak skonstruowany ze posiada 70% rezerwy mocy. To sprawia że jest naprawdę długowieczny.

Ale jak zwykle wszystko zależy od stylu jeżdżenia - nie ma rzeczy której nie dało by się zajechać. Sam dwa silniki w maluchu zajechałem w miesiąc jak moja mama wcześniej jeździła 10lat i nic :)
Ale wracając do tematu:
Producent samochodu umyślnie ograniczył moc jednostki, by sprawić żeby auto pojeździło trochę nawet przez beznadziejnego kierowce.

Zużycie silnika największe jest podczas startu - nie należy wtedy go katować tylko jeździć najdelikatniej jak umiemy nie wchodząc na wysokie obr.

To samo należy do gaszenia -należy odczekać min. 30sek. nawet jeśli się spokojnie jeździło - aby opadło ciśnienie oleju.

Jeżeli ktoś stosuje te zasady może sobie pozwolić na zwiększenie mocy - ponieważ chiptuning to właśnie zdjęcie blokady producenta przed niebezpiecznymi dla silnika kierowcami.

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 maja 2010 06:38:04
przez maciar
[quote="darion"]Witam.
Panowie mam problem z moją fronterką 2.2dth 115km . Autko do 2tyś obr/min pracuje bardzo nierówno wręcz szarpie podczas jazdy i puszcza z rury ogromne ilości niebieskiego dymu.........Wsadziłbym to do innego tematu ale niech będzie.Masz dwie możliwości albo kolektor,albo pompa.Wyczyść kolektor i zobacz czy bedzie zmiana jak nie przytarł sie przestawnik zapłonu w pompie(pompiarze twierdzą że to standart oscylujący w okolicy 200-300tyś km.Najpierw kolektor uszczelki ze 30plnów +robota a potem pompa +/-1600plnów i git wtryski zostaw na koniec ew przy naprawie pompy trzeba rozrząd rozpinac do pompy to przy okazji wywalisz wałek i wyrwiesz wtryski ale to wszystko kasa

Re: Chip-tuning dla 2,2 DTI 115KM => 154KM i 335NM

PostNapisane: 22 maja 2010 12:05:45
przez Makgajwer
...no z 70% rezerwy mocy to bym nie przesadzał... :) wynika z tego teoretycznie że można z Frontery 2.2 zrobić rajdówkę 170 konną, ...prawdopodobnie i można ale wtedy nawet mistrz kierownicy miałby problem po małej trasie dotrzeć na przegląd bez urwania "czegoś tam" ...:)

...i jak jeszcze poznam wyniki spalania ...to zbieram kase na ... :)
tak naprawde w terenie to te 116 KM wystarcza, ...ale w trasie fajniej by było móc lżej wyprzedzać...