Ciekawostka w temacie błędu P0638 , efektu falowania obrotow ppdczas przyspieszania oraz wahania obrotów wolnych podczas spadania obrotów na wolne ...
Jak wiecie wyrabia sie wadliwy łacznik czujnika przepustnicy i ma luzy i komputer "lata" z pozycja przepustnicy bo ma złe odczyty ...
po przeszukaniach na internetach znalazłem opis prostego rozwiązania - potwirdzone przez kilka osób

należy zdjaz bialy wezyc idacy do siłownika przepustnocy i co zaślepic - tak zwyczajnie zaślepiamy drutem o srednicy około 2,1 mm
efekty - od razy znika problem spadniecia obrotów - chwilowej zapasci jak z wysokich obroty wracaja do wolnych obrotow. Poczas przyspieszania nie ma już takiego falowania podczas przyspieszania
efekty uboczne - blad positive deviation jest nadal ... ale auto jedzie normalnie. Blad nadal widoczny w OpelScanner czy Torque przez Elm327
rano to zaślepilem i zrobilem dzisiaj 800km

i jest git ...
może podlacze to kiedyś - jak rozwiąże problem sprzegła czyjnika - mam pomysł - jak cos wyjdzie - opublikuję.
Walcze obecnie z bledem P0400 - jak auto na wolnych obrotach postoi minutke.. pół - wyskakuje. Zawor EGR ... napewno sprawny zalozony nowka sztuka oryginał
wahler . podejrzenie bylo na zawor bo rok temu ten blad rozwiazalo wlozenie nowego egr ... pech chcial ze kilka dni po gwarancj rocznej blad wrócił ... z bólem serca kupilem nowy egr ... i z jeszcze wieks,ym stwierdzilem ze blad nadal sie pojawia ...
Musze sprawdzic Vacum i wezyki i podciśnienie. albo może Mass Air Flow czujnik do wymiany
najciekawsze ze auto idzie jak dzik w agrescie, 160 poleci. przyspiesza ok ... przejade setki kilometrow bez errora- ale postoje na wolnych obrotach i P0400 w OpelScanner ... ale jak wlonczylem torgue to jeszcze P0104 pokazal.
sie rozpisalem ... nadrabiam nieobecnosc na forum ...
frotka smiga ... 250000 km zaraz sie pokaże na liczniku
... pozdrawiam walczacych z DTI
