przez konio » 16 maja 2012 07:58:06
Oczywiście, że zaworek zwrotny można a wręcz trzeba go wymienić szukając przyczyny. Trzeba, bo poza sprawdzeniem czy przewody są nie uszkodzone czy niedokładnie powciskane, to najtańsza i najprostsza metoda wyeliminowania jednej z przyczyn tego co opisujesz. Miałem podobnie i szukałem czytając forum możliwych przyczyn. W warsztacie po oględzinach innych możliwych miejsc nieszczelności wymienili zaworek i problem się skończył za całe 30 zł. Jak to nie podziała, trzeba będzie szukać dalej, droższych niestety przyczyn tego objawu. Na forum jest gdzieś artykuł nt silników dieslowskich do opla, gdzie są dokładnie omówione wszystkie przyczyny tego co masz skończywszy jak ci koledzy wyżej napisali na trawersach i pompie paliwa.
A co do tego nie palenia, gdy temperatura spada, też jest w tym artykule opis błedu w sofcie, gdzie auto źle odczytuje parametry ze względu na niską temperaturę i daje takie objawy. Konieczny upgrade softu do wersji gdzie to wyeliminowali. Poszukaj po hasłach na forum, znajdziesz rozwiązanie.