Witamy !



[2.2] Wymiana uszczelniacza skrzynia silnik

[2.2] Wymiana uszczelniacza skrzynia silnik

Postprzez cichy73 » 22 lip 2012 16:48:11

Witam. Przewertowałem temat i widzę, że większość z Was wymieniała lub będzie wymieniać uszczelniacz na wale od strony skrzyni. Czynność niby prosta ale roboty dużo. Od pewnego czasu zaczął kapać mi olej z uszczelniacza. Wymieniłem na nowy :boss: , wróciłem z garażu zadowolony ze zrobionej roboty. Po nocy znowu plama oleju :wsciekly: . Trochę tak jeździłem ale irytuje mnie jak coś jest niesprawne w aucie. Zebrałem się w sobie i znowu garaż :hilift: , demontaż skrzyni, sprzęgła, dwumasy, nowy uszczelniacz, dwumasa i odpalam samochód. Czekam i :shock: znowu kapie, cała robota do :dupa: . Czy ktoś z szanownych przerabiał taki przypadek? Jak można to zrobić aby nie ciekło. Jaka może być przyczyna wycieku? Może ktoś ma jakiś patent.
Avatar użytkownika
cichy73
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 119
Obrazki: 6
Dołączył(a): 05 cze 2011 13:22:07
Lokalizacja: Białystok
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: CIEKNIE USZCZELNIACZ

Postprzez RudeBoy » 22 lip 2012 17:09:28

U mnie też się poci... Plam nie zostawia ale mokro jest. Chyba go kiedyś nadwyrężyłem jak przez nie uwagę zalałem z 0,5l oleju za dużo.

A co do Twojego problemu to:
1. Załóż najlepszy jaki możesz kupić oryginał. Elring chyba szedł na pierwszy montaż.

2. Problem może być większy bo wał może być przytarty w miejscu uszczelnienia i już nic nie pomoże...

3. Może też być akcja taka, że pompa oleju daje za duże ciśnienie i wywala uszczelniacze. W pompie zazwyczaj jest zawór regulujący ciśnienie i jak on się zesra to może pompa walić z pełną mocą. Nie wiem jak to jest w tych naszych dti bo na szczeście nie musiałem przy tym grzebać.

Tak przy okazji?
Ten uszczelniacz jest wkręcany czy wciskany. Bo w opisach tych części pojawia się informacja, że ma gwint lewoskrętny
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: CIEKNIE USZCZELNIACZ

Postprzez maciar » 22 lip 2012 18:20:08

cichy73 napisał(a):Witam. Przewertowałem temat i widzę, że większość z Was wymieniała lub będzie wymieniać uszczelniacz na wale od strony skrzyni. Czynność niby prosta ale roboty dużo. Od pewnego czasu zaczął kapać mi olej z uszczelniacza. Wymieniłem na nowy :boss: , wróciłem z garażu zadowolony ze zrobionej roboty. Po nocy znowu plama oleju :wsciekly: . Trochę tak jeździłem ale irytuje mnie jak coś jest niesprawne w aucie. Zebrałem się w sobie i znowu garaż :hilift: , demontaż skrzyni, sprzęgła, dwumasy, nowy uszczelniacz, dwumasa i odpalam samochód. Czekam i :shock: znowu kapie, cała robota do :dupa: . Czy ktoś z szanownych przerabiał taki przypadek? Jak można to zrobić aby nie ciekło. Jaka może być przyczyna wycieku? Może ktoś ma jakiś patent.

A jaki uszczelniacz założyłeś.Wargowy czy bezwargowy(ze sprężynką czy bez).Odma jest drożna ??
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: CIEKNIE USZCZELNIACZ

Postprzez cichy73 » 22 lip 2012 18:54:44

Odma jest drożna. Pierwszy raz kupiłem uszczelniacz za 45 zł od modelu 2.0 Wymiar fi jak oryginał do 2.2. Jest węższy na szerokości o jakieś 2-3 mm. Płaski na zewnątrz, posiada sprężynkę. Drugi kosztował 90 zł. wymiar identyczny jak oryginał. Był bardziej miękki. Na zewnątrz posiadał wyżłobienia ala gwint, wewnątrz także posiadał wyżłobienia. W miejscu uszczelnienia faktycznie jest wyczuwalne wytarcie na wale przez uszczelniacz.
Na forum opla omegi wyczytałem, że gość zrobił oring mosiężny o grubości 1,5 mm aby odsunąć uszczelniacz od miejsca wyrobionego na wale. Jemu pomogło. Może jest to jakiś patent.
Tak łatwo ten uszczelniacz mnie nie pokona. Jak auto stoi to jestem chory.
Miałem wargowy i bezwargowy ale jest to samo czyli :dupa:
Avatar użytkownika
cichy73
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 119
Obrazki: 6
Dołączył(a): 05 cze 2011 13:22:07
Lokalizacja: Białystok
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: CIEKNIE USZCZELNIACZ

Postprzez RudeBoy » 22 lip 2012 19:03:51

No to właśnie może być lipa z wyrobionym wałem. Patent z przesunięciem simieringu może być dobry.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: CIEKNIE USZCZELNIACZ

Postprzez maciar » 22 lip 2012 19:20:11

Uszczelniacz bezwargowy bierze tak dużą powierzchnią że nie powinno być wycieku
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: CIEKNIE USZCZELNIACZ

Postprzez cichy73 » 25 lip 2012 07:59:19

Poradziłem sobie jakoś z nieszczelnym uszczelniaczem. Kupiłem Elringa z lewostronnym gwintem, skróciłem o około 6 mm sprężynkę, założyłem z lekkim przesunięciem aby warga nie uszczelniała w wyrobionym miejscu. Na razie wszystko cyka jak trzeba. Wyczytałem na forach samochodowych, że można kupić uszczelniacz z przesuniętą wargą do samochodów z dużym przebiegiem, ale sprzedawca w Inter Carsie zrobił :shock: z komentarzem "mamy tylko to co w katalogu". Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi.
Avatar użytkownika
cichy73
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 119
Obrazki: 6
Dołączył(a): 05 cze 2011 13:22:07
Lokalizacja: Białystok
Województwo: Podlaskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości