Strona 1 z 11

II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje

PostNapisane: 24 cze 2009 19:46:07
przez dljm
W terminie 2-4 października w Cedzynie koło Kielc ( ok 6km ) organizujemy II rajdu Opla Frontery

przewidujemy dwie klasy turystyk i advance

klasa turystyczna - przeznaczona jest dla aut całkowicie seryjnych
przebiegać będą według roadbooka
poziom trudności tras podobny jak na zlocie, co nie znaczy że rywalizacja będzie nie ciekawa
można przyjechać całą rodziną i spokojnie przejechać trasę

w tej klasie nie dozwolone są opony MT
AT o wielkości powyżej 31 cali
lift zawieszenia większy niż 1 cal
urządzenia typu wyciągarki będą plombowane przed rajdem

oczywiście można przyjechać i pojechać w klasie turystyk autem nie spełniającym w/w wymogów
co prawda auto takie nie będzie klasyfikowane, ale zabawa będzie na pewno nie gorsza niż na zlocie

klasa advence - przeznaczona jest raczej dla aut zmotanych
trasy tej klasy pozwolą się wykazać kierowcy i przetestują możliwości auta
trasy będą tak dobrane że błoto, ani woda nie będą się przelewać przez progi do auta,
snorkel również nie będzie potrzebny

w tej klasie obowiązkowe są opony przynajmniej AT minimum 31 cali, ale lepiej MT

mile widziany lift zawieszenia, blokady mostów, oraz dodatkowe oświetlenie (odcinek nocny)

urządzenia typu wyciągarki będą plombowane przed rajdem
niedozwolone jest stosowanie opon MT większych niż 33 cale, oraz opon profesjonalnych (simex, superswamper itp.)
niedozwolone jest również używanie wyciągarek hydraulicznych i mechanicznych
(urządzenia tego typu będą plombowane przed rajdem)

Uwaga !!! jeżeli auto nie będzie spełniało minimalnych w/w wymogów, nie zostanie dopuszczone do rajdu w tej klasie.

głównodowodzącym całego zamieszania jest kolega Anguss

Plan rajdu:

rajd jest imprezą składkową, niekomercyjną

Piątek

Od 18.00 Rejestracja uczestników

zakwaterowanie - baza noclegowa w miejscowości Cedzyna

Ok. 22.00 Wyjazd na odcinek nocny

Wyjazd na tor off-road gdzie najlepiej przygotowane załogi będą mogły w sposób bezkompromisowy rozpocząć zlot. Zalecane wyposażenie samochodów w ogumienie M/T i wyciągarki. Jako kibice mogą jechać auta seryjne.


Sobota


09.30 Odprawa i wyjazd samochodami w teren.

Powitanie i odprawa uczestników. Przekazanie notatek nawigacyjnych dla załóg przybyłych rano.

Przejazd ok. 100 km malowniczej trasy. Każda z załóg otrzyma road-booka wraz z przewodnikiem po atrakcjach przemierzanego terenu. Grupa podzielona na turystyczną i extremalną. Stopień trudności dla obydwu grup zróżnicowany. Extremalną przewiduje używanie wyciągarek, brodzenie w wodzie i błocie, ciężkie podjazdy i zjazdy, trawersy. Turystyczna przewiduje płytkie brodzenie, pomoc innych załóg przy przejazdach przez błoto, lekkie podjazdy i zjazdy. Przewidziano próby sprawnościowe i próby czasowe dla obydwu grup – na kolejnym torze off-road . Próby sprawnościowe – zdobycie puli pieczątek i trial z piłeczką na masce oraz slalom z zamkniętymi oczami. Czasowa – przejazd wyznaczoną trasą na oznakowanej trasie. Nie zabraknie żadnego typu przeszkód terenowych. Trasa przejazdu i stopień trudności będzie zależeć od umiejętności kierowców i ich kondycji. Trasa turystyczna będzie tak skonfigurowana by umożliwić kibicowanie grupie extremalnej.


Uczestnictwo w kolejnych próbach terenowych jest nieobowiązkowe – każdorazowo istnieje możliwość ominięcia przeszkody lub próby terenowej.

Całość imprezy organizowana jest na terenach prywatnych za zgoda właścicieli

Nad imprezą będzie czuwać grupa ratowników drogowych i sędziowie z PZM.


Ok. 14.00 – 15.00 Obiad w gospodarstwie „Podborek”
Obiad z prawdziwego pieca chlebowego i wędzarni. Wyjątkowe dania regionalne.

Smacznie i do woli.

19.00 Powrót do miejsc zakwaterowania
Przerwa na odpoczynek, ogarnięcie się i przygotowanie do dalszej części imprezy.

Możliwe przesunięcie godziny powrotu ze względu na podjęte próby terenowe.


20.00 Bankiet/ognisko/grill
Wieczorna impreza integracyjna której forma zostanie określona w zależności od warunków pogodowych i liczby uczestników. Podsumowanie zmagań załóg. Wyłonienie i nagrodzenie zwycięzców.


Niedziela


Ok. 10.00 Zwiedzanie Kielc
Dla tych którzy nie koniecznie chcą wsiadać za kółko (patrz udany bankiet) proponujemy czas na regenerację w formie spaceru po Kielcach. Zaprowadzimy w ciekawe miejsca, opowiemy o tym i owym. Możemy zawieść gdzieś w najbliższą okolicę i pokazać coś, co być może zaskoczy nawet najwybredniejszych turystów.

Szczegóły – w zależności od chęci uczestników i ich liczebności.

Ok. 10.00 Jazda na torze po którym jeździliśmy na odcinku nocnym
Rano po śniadanku wszyscy chętni jada na tor by tam jeszcze poszaleć komu będzie mało. Będzie to ten sam tor co w piątek tylko ze teraz w dzień. Tor jest bardzo widokowy dla kibiców i wymagający dla kierowców (piach, błoto podjazdy zjazdy wykrzyże itp.

Pełna dowolność można jechać na tor jak komuś będzie jeszcze mało.

Ok. 14.00 OFICJALNE ZAKOŃCZENIE IMPREZY

Wpisowe: 170 pln
klubowicze 150 pln
wpisowe obejmuje:
wszelkie zgody i pozwolenia,
naklejki, gadzety, imprezę w sobotni wieczór /napoje we własnym zakresie /
wytyczenie tras, opracowanie i druk roadbook`a,
niespodzianki

zaliczka bezwzrotna 100 pln płatna do 10.09.2009
zamknięcie listy 15.09.2009

Do wpisowego proszę doliczyć koszt ubezpieczenia 30 pln od osoby

oraz sobotniego obiadu w gospodarstwie “Podborek” 30 pln od osoby

Dane naszego konta:

eMAX - OPEL FRONTERA FANKLUB
mBank 34 1140 2004 0000 3402 3255 5600
Dariusz Miziński
31-058 Kraków
ul.Meiselsa 20/5

w tytule proszę o nick z forum, imię nazwisko, nr dowodu lub pesel, nr rej. samochodu,klasę startu (turystyk czy advence), oraz orientacyjną ilość osób załogi

Noclegi

W sprawie rezerwacji miejsc proszę kontaktować się z kolegą Angussem
rajd@opelfrontera.pl +48 512402553

Hotel Uroczysko http://www.hotel-uroczysko.com.pl
Cedzyna k/Kielc
tel. 041 3681116, 041 3021926, 041 3021927
rezerwacja@hotel-uroczysko.com.pl

hasło: Rajd Opla Frontery


są następujące opcje do wyboru:

- hotel full wypas:
2 noclegi ze śniadaniami
1 kolacja
parking strzeżony i ubezpieczony
230 pln od osoby ( pokoje dwu i trzy osobowe z łazienkami )

- hotel:
sam nocleg ze śniadaniem 80 pln od osoby (czyli 160 zł za dwie doby)

- dla twardzieli:
jeżeli ktoś chce spać w namiocie, to będzie możliwość rozbicia namiotów wokół Hotelu za darmo

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 20:13:10
przez wojtekkk
klasa advence - przeznaczona jest dla aut zmotanych
- co do samych opon to fakt że minimum at ale co do liftu bym polemizował-skoro ktos ma 31 to jakie znaczenie ile ma wyliftowane auto i czy wogóle ma-a ty sugerujesz minimum 2. Większość frotek stoi na 31 a do tego nie potrzebny jest wogle jakikolwiek lift-ten punkt darował byś.
bez sensu jest ten podział na opony mt i profesjonalne-co znaczy profesjonalne (w moim mniemaniu bfg mt już takimi są a simexów ci u nas nie wiele)

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 20:25:22
przez dljm
profesjonalne, czyli właśnie simex, superswamper itp
co do liftu to można się zastanowić
ale auto bez liftu na AT 31 cali nie ma za bardzo szans z autem MT 32 cale + 4 cale liftu
ale ok zrobię ankietę

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 21:14:30
przez Balkandriver
W zupełności się z Darkiem zgadzam - zrobiłem kilka tys. km po bezdrożach na MT`kach 31calowych bez liftu i niejednokrotnie waliłem "brzuchem" po kamieniach i w koleinach, następne 2-3 tys. po 2 calach liftu i na tych samych odcinkach nie było już tego problemu. A i tak są miejsca, gdzie te 2 cale + 31`MT to za mało. O wyczynach już nie wspomnę, bo auto mi służy do innych celów.
Tak więc same opony to nie wszystko.

BALKANDRIVER

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 21:26:31
przez wikked
dljm napisał(a):trasy będą tak dobrane że błoto, ani woda nie będą się przelewać przez progi do auta,
snorkel również nie będzie potrzebny

hehehe to dna będą musiały być wyłożone płytami betonowymi bo póki co zgłosiło się 17 załóg na wyczyn. Po przejeździe 5 samochodów na MT to zakładając że błotko w początkowym stadium będzie miało 20cm to będzie miało już 40cm. Mi się podoba tak czy siak. :mrgreen:
Potrzeba snorkela to też pojęcie względne. Bajoro 40cm przejechane bez gazu to co innego niż ta sama głębokość przy 30km/h.
Z tego powodu, tak czysto informacyjnie, chciałbym wiedzieć czy advence będzie wyczynem błotnym czy technicznym?

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 21:36:05
przez oposs
Balkandriver napisał(a):W zupełności się z Darkiem zgadzam

A ja nie. Na 32'' przejechalem bez problemu tam gdzie wieszaly sie samuraje i patrole. Zaznaczam ze mialem jeszcze wtedy lift ujemny... dlatego uwazam ze lift nie powinien byc elementem wymaganym. Za to, posiadanie opon MT tak. Poza tym wybor, w jakiej klasie startowac, powinien nalezec do kierowcy i byc powaznie przemyslany :...:

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 21:36:52
przez dljm
małe sprostowanie to nie wyczyn to advence

chciałbym żeby trasy były techniczne, nie o to chodzi żeby wszystko przejechać na bucie, ale błotka też powinno byc trochę
co to za zabawa jeżeli nikt nie wklei

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 21:41:25
przez lenyxj
wikked napisał(a):chciałbym wiedzieć czy advence będzie wyczynem błotnym czy technicznym?
Jak najbardziej jestem w stanie to połączyć :>: Dla każdego coś dobrego :mrgreen:
dljm napisał(a):trasy będą tak dobrane że błoto, ani woda nie będą się przelewać przez progi do auta,
Tylko organizator-idiota da taką gwarancję :mrgreen:
Powiedzmy że dziś układam traskę,jest git :>: Nie padało od 2 tyg :>: Ale w nocy lało przez 12h :>: Po przejeździe kilku aut na MTku każda droga leśna zamieni sie w rzekę błota :>: :mrgreen: Błota do klamek :mrgreen:

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 21:44:52
przez wikked
oposs napisał(a): dlatego uwazam ze lift nie powinien byc elementem wymaganym. Za to, posiadanie opon MT tak. Poza tym wybor, w jakiej klasie startowac, powinien nalezec do kierowcy i byc powaznie przemyslany :...:

Też tak uważam.
Jeśli chodzi o szorowanie brzuchem to sam wiesz Balkan że przejazd po bezdrożach a charatanie na bucie żeby przejechać to dwie różne rzeczy.
Balkandriver napisał(a):Tak więc same opony to nie wszystko.

BALKANDRIVER

Jasne że nie wszystko ale to podstawa.
Do tego bezwzględnie powinny być wymagane uchwyty do wyrwania auta (zaznaczam auta a nie uchwytu lub kangura).

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 21:49:38
przez wikked
dljm napisał(a):małe sprostowanie to nie wyczyn to advence

chciałbym żeby trasy były techniczne, nie o to chodzi żeby wszystko przejechać na bucie, ale błotka też powinno byc trochę
co to za zabawa jeżeli nikt nie wklei

iiiiiiiiiiiiii prezes łapiesz mnie za słowo, a wiesz o co mi chodzi.

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 21:51:39
przez dljm
jasne, ale założyłem że każde auto ma uchwyt mocowany do ramy
poza tym nie można zadużo obszczeń wprowadzać, bo okaże się że aut spełniających te wymagania jest tylko kilka i wtedy z rajdu nici

bo mozna napisać, opony Mt min 32 cale, lift min 3 cale, blokada przynajmniej jednego mostu, mocowania pod hi-lifta, wyciagarka i oswietlenie dachowe, no i nikt nie spełnia tej specyfikacji

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:00:18
przez oposs
dljm napisał(a):nie można zadużo obszczeń wprowadzać

I o to sie rozchodzi
dljm napisał(a):opony Mt min 32 cale, lift min 3 cale, blokada przynajmniej jednego mostu, mocowania pod hi-lifta, wyciagarka i oswietlenie dachowe, no i nikt nie spełnia tej specyfikacji

:mrgreen: Nawet prezes :?:

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:01:52
przez dljm
oposs napisał(a): :mrgreen: Nawet prezes :?:


nie mam tych dodatkowych świateł :twisted:

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:05:32
przez Pawel
dljm, do października zdążysz zamontować... :)

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:07:37
przez wikked
dljm napisał(a):jasne, ale założyłem że każde auto ma uchwyt mocowany do ramy
poza tym nie można zadużo obszczeń wprowadzać, bo okaże się że aut spełniających te wymagania jest tylko kilka i wtedy z rajdu nici

bo mozna napisać, opony Mt min 32 cale, lift min 3 cale, blokada przynajmniej jednego mostu, mocowania pod hi-lifta, wyciagarka i oswietlenie dachowe, no i nikt nie spełnia tej specyfikacji

Sam wiesz że nie każde ma mocowanie do ramy. Ja w każdym razie oglądałem imprezy organizowane przez kolegę lenyxj i wiem że nie będziemy zawiedzeni :mrgreen: i może nam blokad i wyciągarek jeszcze braknąć. Spoko. Jedno jest pewne udział w turystyku lub advence powinien być przede wszystkim przemyślaną decyzją i należeć na pewno do kierowcy. Sam widziałem że goście z blokadami zostają z czterema butami w powietrzu a inni bez blokad przechodzą. Na samym zlocie widać też było wiele. Jest jeszcze dużo czasu na zastanowienie więc i na zmianę decyzji. Pooglądać filmy zdjęcia podjechać na rajd jako obserwator. Teraz imprez jest dużo i każdy w swojej okolicy na pewno coś znajdzie. Do października jeszcze pewnie każda ekipa jakiś spocik zorganizuje. Można zawsze wnioski wyciągnąć.

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:11:49
przez dljm
jeżeli chodzi o klasę turystyczną, to tu nie trzeba się zastanawiać, można to spokojnie potraktować jak zlot z żyłką rywalizacji
chodzi o to żeby przyjechały całe rodziny i dobrze się bawiły, pooglądały rywalizację w advence i złapały bakcyla, żeby za rok przyjechać i wystartować w advence

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:16:48
przez Balkandriver
Być może nieprecyzyjnie się wyraziłem i nieprecyzyjnie odczytałem myśli z postów.
Sorry.
Ja odebrałem to tak, iż (tu mój skrót myślowy) "nieważny lift, opony to nadrobią".
Owszem, w połączeniu z techniką i doświadczeniem, jasne.
Może powinno być napisane: "Mile widziany lift min. 2 cale".
I w zupełności zgadzam się, że wymogiem powinny być opony(jako podstawa), że decyzja o starcie w danej grupie należy do kierowcy i jaką nie byłaby później brzemienna w skutkach, za to brzemię odpowiedzialność ponosi decydent.

BALKANDRIVER

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:17:53
przez brum
Największym problemem i tak będzie cena, musiałem to napisać bo ktoś musiał i taka jest prawda że znów się lista zrobi a jak przyjdzie co do czego to połowa zrezygnuje.

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:20:31
przez dljm
dlatego trzeba się zgłaszać i nie rezygnować, im więcej aut tym cena niższa

Re: II Rajd Opla Frontery - "Reaktywacja" - informacje wstępne

PostNapisane: 24 cze 2009 22:32:41
przez wikked
brum napisał(a):Największym problemem i tak będzie cena, musiałem to napisać bo ktoś musiał i taka jest prawda że znów się lista zrobi a jak przyjdzie co do czego to połowa zrezygnuje.


Moja propozycja jest taka- wpłacać zaliczki i dopiero wtedy zostaje ekipa umieszczona na liście. Zaliczka w wysokości załóżmy 100- 200zł. Oczywiście zaliczka bezzwrotna. Wycofanie się z rajdu powoduje że kasa przepada. Nie będzie niepotrzebnego zmieszania. Pamiętajcie że październik jest po wrześniu czyli po wakacjach i po rozpoczęciu roku szkolnego. Dla niektórych to spore wydatki. W ten sposób załatwimy sprawę z niepotrzebną "pyskówką" i wkurzaniem się. Na pisałeś Darku że wszystko wyjaśni się do 15 lipca w sensie gdzie kiedy i ile. Jeśli rajd jest pewny to zaliczkę można zbierać już. Jeżeli rajd zostanie odwołany to kasa zostaje zwrócona i po sprawie. Wpłatę załóżmy należy dokonać do końca lipca czy połowy sierpnia.
To oczywiście propozycja.