Strona 1 z 5

IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 02 mar 2011 11:48:21
przez sylwian70

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 28 wrz 2011 19:49:12
przez borat
a co myślicie koledzy nad tym, żeby do oryginalnego amortyzatora do froty B Sport z tyłu dokręcić kawałek śruby na koniec od góry ? miało by to wyglądać tak- górna końcówka z gwintem do tego nakrętka o długości ok 2 cm i do tego mocna śruba o tej samej średnicy. ? Nie jestem za bardzo wyczajony w tych sprawach ale zdało by to egzamin ? Spawanie pewnie odpada ze względu na sporą temperaturę.

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 29 wrz 2011 07:34:36
przez pavca
borat napisał(a):a co myślicie koledzy nad tym, żeby do oryginalnego amortyzatora do froty B Sport z tyłu dokręcić kawałek śruby na koniec od góry ?


Niestety nie zmieni Ci to skoku amortyzatora a o to chodzi w całym tym interesie ze zmianą amortyzatorów :(

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 22 gru 2011 19:14:20
przez kawaMX
Potrzebuję kupić amorki przód do liftu 3'' . Czy może ktoś coś polecić? Od czego dobrać (o żuku wiem) , patenty,namiary,kontakty poproszę :gears:

Rancho

PostNapisane: 23 gru 2011 00:22:00
przez bloodsuckin
Rancho RS5144
amortyzator tylny:
ok. 57cm rozciagniety
ok. 36cm złozony
Porównanie do motanych z żuka
ObrazekObrazek

Rancho RS5136
amortyzator przedni:
ok. 44cm rozciagniety
ok. 28,5cm zlozony
Porównanie do oryginału
ObrazekObrazek

Tuleje i gumy są zbyt szerokie do mocowań froty.
Tuleje wykonane z materiału którego brzeszczot nawet nie zarysuje, więc polecam użycie cięższego sprzętu.
Przedni amorek wydawał mi się ciut za długi, więc dałem dystans pod odbój 10mm.
Co do jakości wykonania, to niedomalowane przy uchach i jeśli ktoś nie ma stabilizatora z tyłu, to polecam zmotać jakiś inny ogranicznik, bo górne ucha lubią się urywać.
ObrazekObrazek
Po prawej naprawiony we własnym zakresie.
Numery odkopałem z pudełek w garażu, więc może zamieniłem :niewiem:
Jak ktoś ma problem z doborem to polecam napisać do Bartka S. info@4x4factory.pl bardzo szybko podał wymiary i wszystko się zgadzało co do milimetra.
Amorki tanie nie były 1260zł/kpl. 4szt

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 23 gru 2011 16:53:58
przez kawaMX
Dzięki za konkretną odpowiedź :beer: Możesz jeszcze coś napisać o przerobieniu przednich amorków (czy wystarczyło zmotać tuleję czy ruszałeś też ucho amorka?) ,bo same tuleje to dorobić mały problem ,ale nie bardzo chce ''piłować'' obudowy. Co do szpilki to ogarniam jak sobie to zdystansować , choć wydaje mi się ,że bardziej niebezpieczne jest to jak amor jest za krótki (ja urwałem,mimo że były na styk zmotane)

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 23 gru 2011 18:35:55
przez bloodsuckin
Ogólnie to trzeba było przyciąć tulejki, które przychodzą wewnątrz gum (użyłem tych ze starych amorków) i przyciąć trochę samą gumę ~2mm po każdej ze stron.
Same ucha amorków zostały nietknięte.
Co do długości przedniego amorka, to nie sądzę, żeby zakres pracy wahaczy był w stanie wykorzystać całkowicie ich długość. Obawiałem się nawet, że są za długie i nie chciałem żeby zastępowały one odbój, więc profilaktycznie obniżyłem odboje dolnych wahaczy.
Obrazek
Nie twierdze, że jest to konieczne, bo pewien nie jestem.
Ze szpilką nic nie motałem.

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 23 gru 2011 21:00:15
przez kawaMX
Super już wszystko jasne! Jeszcze troszkę poszperam odnośnie innych amorków(podobno od pajero II można podpasować) , a jak nic nie znajdę to kupię rancho.

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 08 sty 2012 21:46:28
przez atheo
Te amorki od Pajero II jak się mają do oryginalnych od frotki? Ile dłuższe ktoś ma jakieś info?

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 09 sty 2012 12:52:57
przez jrzeuski
Ja ostatnio walczyłem z tylnymi amorami i przy okazji pomierzyłem średnice trzpieni:
- dół (na moście): 18mm
- góra (na budzie): 14mm
Średnice oczka w amorach bywają różne. W tych amorach, z którymi kupiłem Frotkę to było 36mm (po rozciągnięciu miały 50cm od środka oka do środka oka). A w obecnych amorach mam oczko 30mm, choć są dużo grubsze i mają 55cm. Marki nie pomnę, ale to chyba jakieś lowcosty. Bez problemu można kupić tulejki gumowe 14/30mm i 16/30mm, bo to wymiar od Lublina/Żuka (koszt 1,5-2zł/szt.). Te 14mm idealnie pasowały mi na górę a na dół musiałem wepchnąć na siłę te 16mm (smar+nakrętka załatwiły sprawę), bo większych w sklepie nie mieli a co dziwniejsze nawet o takich nie słyszeli. Możliwe, że trzeba szukać w sklepach dla samochodów ciężarowych ani osobowych/dostawczych, ale ja już się poddałem.

Ogólnie to mam wrażenie, że dużo łatwiej zdobyć amortyzator o pożądanej długości niż tulejki, żeby go zamocować. Także zwracajcie na to uwagę, żeby się potem nie :wsciekly: , że leżą na półce bezużytecznie, a wy ganiacie po całym mieście czy internecie w poszukiwaniu odpowiednich tulejek :idea:

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 09 sty 2012 17:08:46
przez kawaMX
atheo napisał(a):Te amorki od Pajero II jak się mają do oryginalnych od frotki? Ile dłuższe ktoś ma jakieś info?

Do mnie pajero były za krutkie ,ale do seryjnego zawiasu można by podpasować. Dolne mocowanie do zmotania tulejka.

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 07 kwi 2014 09:37:23
przez dement
Pozwolę sobie odkopać.
Jestem na etapie wymiany "amorów".
O sprężynach IRONMAN do B SPORT już się naczytałem więc się raczej nie zdecyduję.
Moje pytanie:
Czy jak wrzucę amory z poniższego linku to uzyskam 2" na standardowych springach bez dalszej konieczności ingerencji w zawieszenie?
allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=14956617
No i czy przy 245/70/16 nie będzie to śmiesznie wyglądało ?:)

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 07 kwi 2014 09:52:22
przez jrzeuski
Żadne amortyzatory nie dają liftu! One go dopiero umożliwiają.

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 07 kwi 2014 10:11:11
przez dement
jrzeuski napisał(a):Żadne amortyzatory nie dają liftu! One go dopiero umożliwiają.

Też mądrze :)
Frote mam od dwóch dni i jestem laikiem w tych sprawach.
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam.

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 07 kwi 2014 11:26:10
przez szymon.ha
Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 07 kwi 2014 11:35:14
przez jrzeuski
szymon.ha napisał(a):Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...
Aczkolwiek jakby wstawić amortyzatory od tramwaju... :mrgreen: Wtedy może nawet sprężyny nie byłyby potrzebne :niewiem:

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 08 kwi 2014 11:02:17
przez dement
szymon.ha napisał(a):Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...


W Golfie mam gwint i robię co chcę.
Są też kity mcphersonów przez które można uzyskać obniżenie właśnie m.in. dzięki krótszym amorom,
dla tego myślałem że tu jest podobnie.

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 08 kwi 2014 11:04:59
przez bloodsuckin
no ale na tym gwincie chyba jest sprężyna
http://pl.wikipedia.org/wiki/Amortyzator

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 08 kwi 2014 11:50:32
przez jrzeuski
dement napisał(a):
szymon.ha napisał(a):Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...


W Golfie mam gwint i robię co chcę.
Są też kity mcphersonów przez które można uzyskać obniżenie właśnie m.in. dzięki krótszym amorom,
dla tego myślałem że tu jest podobnie.
Jak zechce Ci się schylić i zajrzeć pod Frotę, to zobaczysz, że nic tam nie jest podobnie jak w Golfie. Wiem, bo też mam Golfa ;-)

Re: IRONMAN/TRAIL MASTER

PostNapisane: 08 kwi 2014 13:56:48
przez szymon.ha
dement napisał(a):
szymon.ha napisał(a):Tu nie chodzi o frotę, bo amortyzatory nie dają liftu w żadnym aucie...


W Golfie mam gwint i robię co chcę.
Są też kity mcphersonów przez które można uzyskać obniżenie właśnie m.in. dzięki krótszym amorom,
dla tego myślałem że tu jest podobnie.



Tylko że kolumna mcpersona to amortyzator i sprężyna, więc wyciągnij sprężynę i sprawdź jak się jeździ.