Strona 5 z 8

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 19 kwi 2012 19:18:40
przez sh0rty
hej, mam pytanko
mam już wieszaki, musze jeszcez kupić śruby, ale nie bardzo wiem jakie..
jedni piszą że 14mm inni że 18mm, otwory w wieszakach mam 18mm, ale wyczytałem wcześniej że jesli chce zostawić seryjne tuleje to wtedy śruby 14mm..
jak to w końcu jest?
przyznam że jeszcze starych nie rozbierałem i nie bardzo wiem co tam zastane...

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 19 kwi 2012 19:52:45
przez JJKILLER
Przeczytaj ostatnie strony jeszcze raz. Nie chce mi się kolejny raz opisywać tego samego.
Sorki, ale zamiast pisać po raz kolejny to samo, możesz sam to przeczytać, wszystko jest baaardzo dokładnie opisane...

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 20 kwi 2012 10:47:50
przez sh0rty
no właśnie pamiętam że było opisane i jakby dalej było to bym głowy nie zawracał, ale niestety ten post gdzieś zniknął :(
druga sprawa, że tuleje od żuka mają średnice otworu wewnętrznego 16mm, da rade tam wepchnąć 18mm śrubę?

mam wieszaki z dziurami na śruby 18mm, śruby udało mi się kupić i całość wygląda tak:
http://oi39.tinypic.com/2eatr48.jpg

wiem że jeszcze podkładki o których zapomniałem, tylko nadal nie wiem co z tulejami....

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 20 kwi 2012 15:34:31
przez bloodsuckin
sh0rty napisał(a):no właśnie pamiętam że było opisane i jakby dalej było to bym głowy nie zawracał, ale niestety ten post gdzieś zniknął :(

Może jest tutaj?
sh0rty napisał(a):druga sprawa, że tuleje od żuka mają średnice otworu wewnętrznego 16mm, da rade tam wepchnąć 18mm śrubę?

Luzem pewnie się to uda, bo guma się rozciągnie, ale już w resorze marne szanse, przerabiałem temat jak dorabiałem gumy i tulejki wieszaków XJ... tulejka w gumę wchodziła bez problemu, ale jak już guma była na swoim miejscu w wieszaku to tulejki wew. nie dało się już wcisnąć/wbić, bo guma nie miała się gdzie rozciągnąć.
Jak masz te gumy, to spróbuj je "rozwiercić". :killer:

Pomaluj wieszaki przed montarzem bo rude zrobią się w kilka godzin po kontakcie z wilgocią ;)

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 20 kwi 2012 15:49:51
przez sh0rty
dokładnie to było tam :]
z tego tematu wynika, ze przy śrubach 18mm wystarczą oryginalne tuleje które już tam siedzą :] git
jutro będę działał..
dziękuje

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 20 kwi 2012 22:35:57
przez JJKILLER
sh0rty napisał(a):...tuleje od żuka mają średnice otworu wewnętrznego 16mm, da rade tam wepchnąć 18mm śrubę?...

Mi się spokojnie udało. Najpierw tuleje w dziurę, później smar w tuleję, później śrubę w smar i w dziurę.

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 21 kwi 2012 16:11:20
przez sh0rty
:( próba zakończona niepowodzeniem.. udało mi się odkręcić nakrętki starego wieszaka (zacząłem od strony rury wyd.)
nawet zeszła jedna jego połówka, ale ta ze śrubami ani myśli się ruszyć.. macie jakiś sposób żeby to jakoś wyjąć?

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 21 kwi 2012 18:39:35
przez JJKILLER
Przyłożyć jakiś gruby płaskownik do obu śrub i naparzać młotkiem między nie.

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 18 maja 2012 15:29:17
przez sh0rty
no i się udało tym razem :1:

z dobrych rad dla początkujących dodam tylko żeby przed ściąganiem starych wieszaków podnieść auto z obu stron!
niby banał, ale nikt tego wcześniej nie napisał ;] wieszaki schodzą dużo łatwiej ;]
no i że to nie jest taka szybka sielanka, tylko ładnych pare godzin zabawy.
teraz czas na :beer:

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 20 maja 2012 15:31:08
przez nazwisko1
Obrazek Taki zestaw czeka na montaż :D

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 20 maja 2012 19:23:47
przez mosi
nazwisko1 napisał(a):Obrazek Taki zestaw czeka na montaż :D

Małe te wieszaki

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 20 maja 2012 19:36:41
przez nazwisko1
wieszaki seria resor z troopera klepany i dokładane pióro

-- Dodano 20 maja 2012 20:37:04 --

będzie za nisko to się zrobi wieszaki :D

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 27 kwi 2013 20:52:43
przez Trzeci
To ja poszedłem inna drogą....
Od kilku miesięcy jeździłem z pękniętym piórem głównym i nie mogłem nigdzie dostać resorów w dobrym stanie.
Za poradą znajomych ze świętokrzyskiego 4x4 kupiłem to: http://quatro4x4.pl/trooper-1986-1991/7 ... d004b.html sic taniej niż oryginalne LESJOFORS . Do tego dokupiłem : http://quatro4x4.pl/rodeo-4x4-1988-3-20 ... 728uk.html i to: http://quatro4x4.pl/taro-1989-1997/64-w ... 386-2.html podyskutowałem o rabaciku i za całość z kurierem zapłaciłem 1400 złociszów. Frocia dostała też nowe szczeki i nowe do nich sprężynki za 159 złociszów komplet na dwa kółka Wczoraj był montaż ....

Dla chętnych mała instrukcja jak to zrobić samemu:
Potrzebne rzeczy:
1. Znaleźć dobry kanał, podnośnik i stabilne podpórki pod podniesione auto.
2. Duża butelka WD lub płynu hamulcowego, smar grafitowy oraz towotnicę.
3. Zestaw kluczy: 22 do cybantów, wieszaków oraz innych, 19 do kontry na śrubie resoru z przodu oraz 17 do odkręcenia amortyzatora
4. a nawet 0,5 czyli zimne piwo i dużo samo zaparcia.

Wykonanie:
Demontaż.
1. Podnosimy autko zdejmujemy koło i podpieramy frotę solidnie. Ja robiłem każdą stronę osobno i nie było kłopotów żadnych takich jak miał Shorty.
2. Spryskujemy śruby łącznie 8 sztuk WD lub R3 lub R4, jak kto woli i.... otwieramy puszkę lub butelkę :beer: :beer:
3. Odkręcamy amortyzator, podpieramy most
4. Odkręcamy 4 śruby przy jarzmie i zdejmujemy cybanty oraz blachę z góry i mocowanie amortyzatora.
5. Odkręcamy przednią śrubę resoru i wybijamy ją. Bach i resor z przodu wolny (uwaga, bo ciężki i szybko leci).
6. Odkręcamy nakrętki na wieszaku zdejmujemy za pomocą rurki lub grubachnego śrubokręta blachę łączącą śruby wieszaków, potem bierzemy rurkę i przez nią
zbijamy wieszak w stronę koła, jebut i resor w kanale :zarz.: :zarz.: :zarz.: To ta mało optymistyczna wersja ja miałem pomocnika który to trzymał.
Montaż.
1. Rozkręcamy wieszak, mocujemy po 1 polibuszy na kazdej śrubie. Czyścimy bardzo dokładnie papierem tuleję po starym wieszaku, ta, co jest zamocowaną do
samochodu i wciskamy wieszak kalamitkami w stronę koła. Może nie chcieć wejść, ale wciskamy ile się da a potem nie zakładając polibuszy z drugiej strony
Zakładamy blachę spinającą i skręcamy sama wsunie się polibusz na miejsce. Rozkręcamy nakrętkę zdejmujemy blachę, wciskamy polibuszę i skręcamy.
Jest jeden haczyk. Polibusza bez śruby wejdzie w tuleję, ale potem to już na bank nie wciśnie się wieszaka...... i dużo pracy na nic.
2. Montujemy polibuszę na drugiej śrubie wieszaka, (łatwizna ) zakładamy resor, druga polibusza , blacha spinająca, śruby i mamy tył resoru zamontowany.
3. Łatwe się już w tym momencie kończy :killer: :killer:
4. Podkładamy pod resor lewarek, przód resoru zapieramy o ramę i .... no tak najlepiej na środku ale tam przecież blacha ma iść do mocowania cybantów. :( :(
W modelu resorów akurat można podłożyć kilkanaście cm w przód od sierżanta lub za nie ma kłopotu, Podnosimy (prostujemy) resor tak, aby dobrze załapały
Nakrętki do cybantów. Jak złapią to możemy skręcić tak, aby wyszły śruby poza nakrętki? NIE DOKRĘCAMY NA SIŁĘ, bo nie spasuje się dobrze.
Odpuszczamy lewarek, mając podparty most nie upadnie nam to na glebę. Montujemy amortyzator i możemy już nie podpierać mostu.
5. Wypadałoby teraz :gears: zamontować przód resoru zaczynamy od mocowania polibuszy z rurką stalową w środku do resoru
Potem za pomocą rurki minimum 2/3 cala włożonej w wieszak przesuwamy resor w kierunku przodu auta a posiłkując się pomocnikiem, który za pomocą rurki
Lub łyżki do kół przesuwa główkę resoru w dół zgrywamy otworu i wbijamy śrubę, która dla ułatwienia ma stożek centrujący i naparzamy młotkiem aż do
Wskoczenia i skręcamy. Łeb śruby klucz 19 a nakrętka 22, oczywiście śruba drobnozwojna a jak niemiaszki mają łeb :wsciekly:
6. Można było by powiedzieć, że można dokręcać cybanty, ale... Ciężko idzie i uwierzcie mi, że po postawieniu na koła okaże się ze są luźne, więc najpierw
Montujemy koło, samochód zrzucamy z podpór na koła i wtedy skręcamy wszystko na ścisk.

Drugą stronę montujemy tak samo, ale z lewej strony tej od wydechu w 2.3 :D :D :D musimy rozpiąć wieszak rury końcowej wtedy będzie łatwiej zamontować wieszak.

Po zakończeniu drugiej strony można podziwiać pięknie uniesiona dupcię froty i z bananem na twarzy i miarką w reku dokonywać pomiarów. Bach mierzymy i jest 92 cm od ziemi od nadkola i 54 od środka osi do nadkola. Czas wyrównać przód. Teraz WD lub hamulcowy na śruby drążków, przerwa na :beer: :beer: i do boju. Klucz 27 albo 32 juń nie pamiętam i wkręcamy śruby. Kręcimy ja zaczynałem od 50 od osi do nadkola i tak 51, 52, 53 i....54 cmnie udało się wynik 53,5. Oki no te 5 mm to do przyjęcia. Jeszcze raz sprawdzam wszystkie śruby i pora na test. Wyjeżdżam z garażu.... fuck nie wyjadę, bo belka z halogenami i tablica mi nie pozwala na wyjechanie nie mieszczę się w bramę. Klucz 13 i do boju, po 5 minutach na wolności. Ale co to przód sztywny jak kamień, nie da się jechać, z powrotem na kanał i kręcimy w dół 53.5, 53 twardo dopiero przy 52 cm od osi do nadkola wszystko sie unormowało. Czyli dupcia 2 cm wyżej od przodu.
Powiem tak komfort jazdy o niebo lepszy auto nie jest twarde na kamień . Resory jak na razie się układają pewnie za 2 dni na kanał i sprawdzenie śrub.
Sam resor to nie 3+1 jak w orginale ani 4 +1 jak dokłądany a 5+1 .

Re: wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 26 maja 2013 14:55:40
przez marcin.birulo
Po przeczytaniu postow ,,LIFT,,oraz,,WIESZAKI,, nastąpiła modyfikacja.
Według wskazówek kolegi TRZECIEGO, dokonałem wymiany starych wieszaków na wieszaki wykonane ,,made in home,, :D .
Przydały sie schematy kolegi JJKILERA-wieszaki;
-plaskownik szerokosc 4,5cm ,grubosc 10mm,
-sruby 4xM 18x150klasa10,9
-nakretki samokontryjace
Rozstaw miedzy srubami 160mm=sruba/sruba wieszaka.
Tulejki poliuretanowe firmy ,,SUPER PRO,,.
Tak jak kolega TRZECI opisał,krok po kroku;
-z prawa strona uporałem sie bez zadnych problemów,natomiast z lewa stroną :wsciekly: ,trzeba było srube potraktowac palnikiem.
Oczywiscie zachowujac BHP-zbiornik paliwa.
Po całym zabiegu od ziemi do nadkola plastikowego wynik 87cm,amortyzatory pozostały seryjne.Zastanawiam sie nad wymina na Lublin czy inne,czy jest taka potrzeba :?: :?:
Teraz pozostaje podkrecenie przodu.

Re: Wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 26 maja 2013 18:25:39
przez Trzeci
ja mam serie i daja rade, do 2 cali bez hardkorowego upalania wystarcza
:boss: :boss:

Re: Wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 26 maja 2013 18:40:37
przez Markon
a nie idzie zamontować resorów a po środku nich pionowo do ramy amorków tak jak w samuraju

Re: Wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 26 maja 2013 19:11:11
przez Trzeci
Tam jest taki patent ze amorek montuje sie do tego samego elementu co trzyma resor z mostem. Po prostu do boku takiej prostokatnej płytki dospawany jest wąs, do którego mocujesz amorka. Pionowo do ógry nie mam jak bo u góry było by jak przymocować ale na dole to do czego? DO mostu za dużo rzeźbienia.Jutro zrobie fotę to dokałdnie będzie wiadomo o co mi chodzi.

Re: Wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 26 maja 2013 20:01:12
przez marcin.birulo
["Trzeci"]ja mam serie i daja rade, do 2 cali bez hardkorowego upalania wystarcza
:boss: :boss:

W moim przypadku jazda ala,,TURYSTYK,, żadne tam topienie froty po klamki,itp.

Przy przodzie przekladałes górne sworznie-czy pozostawiles serie :?:
Podkrecanie przodu jest to wkrecanie sruby :?: :?:

Dzieki za podpowiedz.

Re: Wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 26 maja 2013 20:09:50
przez Trzeci
Nie nie przekładałem ale bede zmieniał końcówki to przerzuce, ale bez tego tez spoko . Co do krecenia to chyba tak wkrecamy aby podniesc.

Re: Wieszaki czy dodatkowy resor??

PostNapisane: 04 cze 2013 20:15:51
przez marcin.birulo
Cała motanina zakonczona.
Podsumowując;
-tył urósł do 87cm/od podłoża do plastikowego nadkola
-przód podkrecony do wysokości 87/podłoze plastikowe nadkole
Do całej operacji potrzebny klucz 27-nasadowy lub fajkowy.
Trza pojezdzic i posprawdzac wysokosci.Szczegulne podziekowania za pomoc w podkrecaniu przodu koledze ,,MPL,, :beer: :beer: .
A jeszcze jedno,jak bedziecie dawac pouliterany, do resoru pasója--maja srednice FI30.
Natomiast do mocowania,które sa przy podwoziu jest srednica FI29.
Wiec nalezy zeszlifowac do tej srednicy.
:4lk: