Dołożenie górnego wahacza jest bez sensu, bo wahacz ma oś obrotu a resor nie i to się sklinuje. Chyba, że wahacz będzie bardzo długi, sięgając gdzieś za mocowanie resora, to może zawias będzie pracował. Jak chcesz mieć miękki zawias, to wstaw most na sprężynach, ale też się będzie trochę obracał ze względu na różnicę długości górnych i dolnych wahaczy. Miękki resor przy przyspieszaniu będzie się tak wyginał jak masz, ale to w niczym nie przeszkadza, o ile SPOA jest dobrze zrobione. Ten koleś z filmiku ma spieprzone i stąd kombinacje. Wał powinien iść prosto do gruchy, gdy zawias jest w połowie ruchu min/max (najlepiej jak jest to również pozycja, gdy samochód stoi na płaskim). Inaczej w którejś z granicznych pozycji wykrzyżu wyłamie krzyżak, bo kąta pracy zabraknie. Resor nie może mieć też zbyt dużego skoku, żeby wału nie rozwalić na długość (bo nie pracuje przód/tył jak most na sprężynach i wahaczach a jedynie góra/dół). Ogólnie to resor ma tylko jedną zaletę w stosunku do sprężyny: prostotę budowy. Pod innymi względami w terenie ustępuje zawieszeniu na sprężynach. Ale jeśli lubisz kopać się z koniem, to kombinuj
