Strona 1 z 8

Lift przodu

PostNapisane: 18 paź 2007 18:30:58
przez Elektro001
Pozwolę sobie jako pierwszemu poruszyć wątek.
Wczoraj oglądałem swoje autko od spodu i doszedłem do wniosku, że nasze autka można sporo podciągnąć z przodu. Otóż podstawowym problemem liftu przodu są przeguby (wzrasta kąt pod którym pracują).
I tu znalazłem (chyba) rozwiązanie, ponieważ zauważyłem że most jest mocowany do ramy przez gumowe tuleje. Wystarczy dać tuleje dystansowe i o taką odległość jeszcze możemy kręcić w górę. Jutro jak znajdę chwilę to porobię zdjęcia i wrzucę żeby wszyscy wiedzieli o co mi chodzi. :wink:

PostNapisane: 18 paź 2007 18:33:35
przez KOBZI
kiedyś na tym myślałem czy można oddalić most od silnika bo to właśnie mogło by dać taki sam skok zawiasu i zwiększony prześwit :)
tylko nie widziałem jeszcze takiego pomysłu. Może są jakieś wady tego rozwiązania??

pzdr

PostNapisane: 18 paź 2007 22:34:02
przez dljm
ale czy jak obniżymy most o np.4 cm i dzięki temu bedziemy mogli podciągnąć zawias o te 4 cm
to jeżeli dobrze kumam prześwit sie nie zwiększy
więc nie bardzo rozumie jaki to ma sens

PostNapisane: 18 paź 2007 22:47:34
przez Elektro001
Nie zwiększy się odległość od ziemi do mostu (tu jedynie średnica i rozmiar opony coś może), natomiast odległość między kołem i karoserią się zwiększy (prześwit) a co za tym idzie i wykrzyż. Oczywiście nie obędzie się bez przekładania górnego sworznia wahacza i dodania dystansu między wahacz i sworzeń. :wink:

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 17:22:23
przez oposs
Kto przekladal gorny sworzen wahacza? Jak go wyciagnac ze zwrotnicy?

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 17:39:10
przez Pawel
U mnie było tak:
Odkręciłem 3 górne śrubki, dużą dolną z zabezpieczeniem i z pomocą sciągacza... nie udało się zdjąć swożnia ze zwrotnicy więc, trzeba było trochę uważnie "pomłotkować", aż wyskoczył sam... :)

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 18:19:16
przez ADAM SP3WXO
Ja się zastanawiam co to daje skoro skok koła ogranicza amortyzator???

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 18:26:00
przez bardzin
no to dłuższy amortyzator i już Cię nie ogranicza:)

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 18:46:23
przez Pawel
Podobno włpywa na kąty pochlenia zwrotnicy, ale nie jestem pewien... Przy lifcie 2,5" poradzono mi to zrobić... :)

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 18:47:10
przez oposs
Pawel - Amor napisał(a):uważnie "pomłotkować"

U mnie nic to nie dalo

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 18:49:27
przez Pawel
...palnik, nie ma to jak gaz... :>: Lecz bez przesady... :shock:

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 19:37:55
przez dljm
podkładka, lub (i) przełożenie sworznia górnego
jest substytutem wahacza do liftu 3-4 cale, który jest trochę innaczej wyprofilowany i dłuższy o jakiś 3 cm
chodzi poprostu o to że wahacz przy dużym kącie pochylenia staje się za krótki i rozwala całą geometrię przedniego zawieszenia
dzięki w/w zabiegom wahacz pracuje bardziej poziomo (bardziej jak w zawiasie o mniejszym lifcie)

Re: Lift przodu

PostNapisane: 31 maja 2009 19:39:51
przez Pawel
dljm napisał(a):podkładka, lub (i) przełożenie sworznia górnego
jest substytutem wahacza do liftu 3-4 cale, który jest trochę innaczej wyprofilowany i dłuższy o jakiś 3 cm
chodzi poprostu o to że wahacz przy dużym kącie pochylenia staje się za krótki i rozwala całą geometrię przedniego zawieszenia
dzięki w/w zabiegom wahacz pracuje bardziej poziomo (bardziej jak w zawiasie o mniejszym lifcie)

Właśnie coś podobnego miałem na mysli... :wink: :D

Re: Lift przodu

PostNapisane: 01 cze 2009 11:10:39
przez KOBZI
jam żem to w sobotę uczynił
tylko że jeszcze popracowałem, ze szlifierką i spawarką
zyskałem 1,5 cala skoku w "dół"

później zapodam foty

pzdr

Re: Lift przodu

PostNapisane: 02 cze 2009 08:02:58
przez KOBZI
i foty
jak by coś niejasne było to piszcie
mocowanie ogranicznika pbniżone o 1 cm - nie można więcej gdyż standardowy wachacz będzie walił o ramę - no i nie wywalać czasem gumowego odbojnika z wachacza :mrgreen:
zaleca się wymienić przeguby z tropera (w planach) i odsadzenie mocowania mostuc hoć o 1" (w planach)

pzdr
K

Re: Lift przodu

PostNapisane: 02 cze 2009 08:18:05
przez dljm
po co chcesz obniżać most ?
u mnie przy 4 calach liftu i bardzo dużemu skokowi koła w dół (wahacz górny praktycznie gdy koło idzie w dół staje pionowo) most spokojnie daje radę

Re: Lift przodu

PostNapisane: 02 cze 2009 08:21:07
przez dljm
Kobzi
jak kupisz te przeguby to zapodaj zdjęcia, oraz wymiary
mam trochę przegubów do froci B i chciałbym porównać na ile się one różnią
bo coś mi się zdaje, że to są te same przeguby co ma frocia B
jeśli tak to można je kupować na tony po 100 zł na allegro (200 zł kompletna półoś z dwona przegubami i mieszkami)

Re: Lift przodu

PostNapisane: 02 cze 2009 09:05:01
przez KOBZI
dljm napisał(a):po co chcesz obniżać most ?
u mnie przy 4 calach liftu i bardzo dużemu skokowi koła w dół (wahacz górny praktycznie gdy koło idzie w dół staje pionowo) most spokojnie daje radę


bo coś mi na oko strasznie je wygina przy pełnym skoku w dół

a co do przegubów to pomolestuję Wikkeda bo on chyba je montował do siebie to może ma gdzieś wymiary

pzdr
K

Re: Lift przodu

PostNapisane: 02 cze 2009 11:14:12
przez dljm
u mnie jest pod takim kątem i jest ok
więc może nie obniżaj mostu, bo szkoda prześwitu

oska.jpg
oska.jpg (74.79 KiB) Przeglądane 5066 razy

Re: Lift przodu

PostNapisane: 02 cze 2009 11:28:44
przez KOBZI
szczelę fotkę u siebie to porównamy