Witamy ! |
---|
|
KOBZI napisał(a):kochane ludziki - chcecie kręcić drążki
czyli skręcacie sprężyne - robi się ona twardsza bo bardziej skręcona już nie może być
chcecie podnieść auto o 7 cm to tyle musicie więcej dać energii sprężynie - musi ona być bardziej napięta (fizyki nie oszukacie) i tym samym staje się ona twardsza
sylwian70 napisał(a):ad.kobzi dobrze pisze działanie drążka skrętnego jest (proste jak drut) kręcąc śrubą następuje obrotowe skęcanie pręta i zwiększanie naprężeń czym bardziej skęcony tym twardszy i trzeba użyć większej siły w tym wypadku robi to śruba regulacyjna.U mnie po podkręceniu przód stał się wyrażnie twardszy,zgodnie z fizyką.
konik napisał(a):Opos ma rację przy dużym wykrzyżu po podkręceniu drążków jeśli koło się schowa w nadkole drążek będzie bardziej skręcony niż w aucie bez liftu. Wynika to z tego że wahacz uginając się pokona dłuższą drogę w podniesionym aucie niż w aucie bez liftu. Kobzi nawiązując do Twojego porównania, jeżeli pod sprężynę na której leży cegła podłożysz kawałek deski który spowoduje że cegła będzie wyżej to czy sprężyna będzie twardsza? Sylwian nikt nie pisze że na drążku nie panują wielkie siły, wiadomo też że jest on wstępnie napreżony. Ale w momencie kiedy auto stoi juz na ziemi siła sprężystości drążka równoważy się z siłą ciążenia samochodu. Jeżeli przekręcimy zaczep drążka aby auto stało wyżej a nie zmienimy ani sztywności drążka , ani ciężaru auta to siły będą identyczne jak przed zmianą. Zwiększy się natomiast skok wahacza w górę powodując w końcowym etapie większe skręcenie drążka jak napisał Opos. W trakcie jazdy po normalnej drodze kiedy wahacz nie "dobija" do górnej poduszki drążek pracuje w takich samych warunkach jak przed liftem. Oczywiście zwiększenie ruchu wahacza w górę nie jest za darmo. Auto stojące wyżej ma mniejszą możliwośc ruchu wahacza w dół. Z tego względu do momentu zrównoważenia siły ciążenia wahacz wykona mniejszy zakres ruchu, więc wstępne naprężenie bez obciążenia musi być oczywiście większe. A to sprawia wrażenie jakby drążek był mocniej skrecony
konik napisał(a):Kobzi nawiązując do Twojego porównania, jeżeli pod sprężynę na której leży cegła podłożysz kawałek deski który spowoduje że cegła będzie wyżej to czy sprężyna będzie twardsza?
niekonik napisał(a):Jeżeli przekręcimy zaczep drążka aby auto stało wyżej a nie zmienimy ani sztywności drążka , ani ciężaru auta to siły będą identyczne jak przed zmianą. Zwiększy się natomiast skok wahacza w górę powodując w końcowym etapie większe skręcenie drążka jak napisał Opos.
konik napisał(a):Auto stojące wyżej ma mniejszą możliwośc ruchu wahacza w dół. Z tego względu do momentu zrównoważenia siły ciążenia wahacz wykona mniejszy zakres ruchu, więc wstępne naprężenie bez obciążenia musi być oczywiście większe. A to sprawia wrażenie jakby drążek był mocniej skrecony
KOBZI napisał(a):a drążka z przodu bym nie wyjmował bo się można zabić
P
KOBZI napisał(a):konik napisał(a):Kobzi nawiązując do Twojego porównania, jeżeli pod sprężynę na której leży cegła podłożysz kawałek deski który spowoduje że cegła będzie wyżej to czy sprężyna będzie twardsza?tak ale my nie dokładamy długości drążkowi tylko go skręcamy
KOBZI napisał(a):konik napisał(a):niekonik napisał(a):Jeżeli przekręcimy zaczep drążka aby auto stało wyżej a nie zmienimy ani sztywności drążka , ani ciężaru auta to siły będą identyczne jak przed zmianą. Zwiększy się natomiast skok wahacza w górę powodując w końcowym etapie większe skręcenie drążka jak napisał Opos.wręcz odwrotnie zyskamy większy zasób ruchu w dół
ale ograniczają nas ograniczniki
[/quote]KOBZI napisał(a):no w końcu się zgadzacie![]()
konik napisał(a): No tak ale ja nie napisałem o przedłużaniu sprężyny tylko o zmianie wysokości podparcia. To samo się tyczy drążków. Zmiana położenia uchwytu drążka to nic innego jak zmiana punktu podparcia. Właściwości fizyczne drążka pozostają bez zmian.
no to potwierdzasz mje słowakonik napisał(a):No niestety nie masz racji. Po podkręceniu drążków pozycja spoczynkowa wahacza jest niżej więc użyteczny zakres ruchu wahacza w dół (do oparcia o ograniczniki)jest mniejszy niż przed liftem, natomiast w górę jest większy. Zwiększenie użytecznego zakresu ruchu wahacza (jakże porządane prze wykrzyżach) daje dopiero kompletna modyfikacja zawieszenia (np tak jak to zrobił Darek)
Powrót do Przód - drążki skrętne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość