Witamy !



Podkręcanie drążków

Frontera A,B wszystkie modele - drążki skrętne

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bednar1982 » 24 kwi 2014 08:46:13

ali napisał(a):
mjvd89 napisał(a):ok,dzieki.. a jakby kiedyś przyszedł taki czas ze skończy się gwint od kręcenia to co wtedy?? miał ktoś już tak?;p


Ja to robiłem, poza kluczem do śruby od drążków potrzebujesz jedynie młotka, robota prosta ale trzeba uważać.



Na co trzeba uważać ?
mozesz opisać krok po kroku jak to zrobić?
2240Frontera B 2000r 3,2 v6 220 km/lpg BFG at 2657516 2240

Była kiedyś Frontera A Sport 2,0/ 1993r/ LPG / General Grabber AT 31” 10,5 R15 LT/ + 2” /
Była kiedyś Vitara 1,6 1989r lpg
Avatar użytkownika
bednar1982
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 588
Obrazki: 45
Dołączył(a): 27 paź 2013 06:32:46
Lokalizacja: Warszawa /Gocław
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez ali » 24 kwi 2014 16:39:41

bednar1982 napisał(a):
Na co trzeba uważać ?
mozesz opisać krok po kroku jak to zrobić?


Pisałem już, poszukaj. A rozwaga potrzebna bo drązek to spręzyna skrętna o ogromnej sile. Generalnie podnosisz koło, odkręcasz całkowicie śrube napinająca/regulacyjną, podważasz lekko drązek aby wylazł z gniazda w którym siedzi i lekko stukasz młotkiem do tyłu, wyjdzie z gniazda w wahaczu, potem przestawiasz o tyle ile chcesz i montujesz w kolejności odwrotnej.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bednar1982 » 28 kwi 2014 07:31:26

Podniesiona - 3 godziny roboty- tak jak ja robiłem.

1. Podnosimy samochód za ramę tak aby koło było w powietrzu.
2. Kluczem 27mm odkręcamy drążek kluczem chyba 17 odkręcamy dwie śruby przy wahaczu (słaby dostęp do kontrowania).
3. Pchając ręką drązek do góry, wyjmujemy całość z samochodu.
4. Zaznaczam na drażku i mocowaniu przy wahaczu znaki , po to aby wiedzieć jak było wcześniej,
4. Drążek wybić lub sam wyskoczy z wielowypustu z mocowania od strony wahacza.
5. Przestawiamy max o dwa ząbki przestawić lewy drążek w prawą stronę względem mocowania a prawy w lewą-.
6. Przeczyścić śruby i nasmarować.
7. Wkładamy śrubę i nakrętkę i patrzymy czy wyszło jak chcieliśmy, jak nie, potarzamy czynności-tak aby śruba łapała gwint na połowie tej "nakrętki" która jest na górze ramienia
8. Skręcamy i kasujemy luz na drązku (będzie akurat tyle że śruba chwyci na całą grubość nakrętki)
9. Opuszczamy auto i sprawdzamy wysokości i kręcimy :) tylko trzeba uważać na to aby nie za mocno.
Załączniki
IMG_20140427_212128.jpg
IMG_20140427_211742.jpg
frota 1
2240Frontera B 2000r 3,2 v6 220 km/lpg BFG at 2657516 2240

Była kiedyś Frontera A Sport 2,0/ 1993r/ LPG / General Grabber AT 31” 10,5 R15 LT/ + 2” /
Była kiedyś Vitara 1,6 1989r lpg
Avatar użytkownika
bednar1982
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 588
Obrazki: 45
Dołączył(a): 27 paź 2013 06:32:46
Lokalizacja: Warszawa /Gocław
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez Ironcruz » 14 maja 2014 12:15:56

jaką masz odległość z przodu między gumowym odbojnikiem górnego wahacza a metalowym oparciem dla niego na ramie? (oczywiście w momencie jak auto stoi na płaskim)
Podpis.
Avatar użytkownika
Ironcruz
Maniak
Maniak
 
Posty: 459
Obrazki: 15
Dołączył(a): 30 sie 2007 18:55:30
Lokalizacja: okolice poznania
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bednar1982 » 14 maja 2014 13:08:16

Dziś sprawdzę, bo ile pamiętam miał być luz chyba 1,5 cm.
Tylko nie pamiętam czy nie zrobiłem tak że na dolnym jest ok a na górnym go brak , ale dziś sprawdze.

A jakie sa skutki jak nie Będzie luzu ?
2240Frontera B 2000r 3,2 v6 220 km/lpg BFG at 2657516 2240

Była kiedyś Frontera A Sport 2,0/ 1993r/ LPG / General Grabber AT 31” 10,5 R15 LT/ + 2” /
Była kiedyś Vitara 1,6 1989r lpg
Avatar użytkownika
bednar1982
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 588
Obrazki: 45
Dołączył(a): 27 paź 2013 06:32:46
Lokalizacja: Warszawa /Gocław
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 14 maja 2014 13:32:46

bednar1982 napisał(a):Dziś sprawdzę, bo ile pamiętam miał być luz chyba 1,5 cm.
Tylko nie pamiętam czy nie zrobiłem tak że na dolnym jest ok a na górnym go brak , ale dziś sprawdze.
Ogranicznik na dolnym wahaczu limituje skok zawiasu w górę a na górnym w dół.
A jakie sa skutki jak nie Będzie luzu ?
Nie będzie zawias pracował. Oprócz gorszych osiągów w terenie będzie spory problem na asfalcie, bo w zakrętach jedno koło będzie się odrywać od nawierzchni a to grozi niekontrolowanym poślizgiem i kłopotami z hamowaniem. Po lifcie zmniejsza się skok zawiasu w dół i dlatego przekłada się sworzeń, żeby to zniwelować (a żeby jeszcze poprawić osiagi w terenie to dodaje się podkładkę).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez klejnus » 14 maja 2014 16:11:42

Czyli robiąc lift 2 i żeby to wszystko pięknie chodziło najlepiej daj podkładki od blooda plus sworzeń pod spód tak? A czy to też nam ratuje jakoś przeguby czy to nic nie daje w sprawie przegubów?
klejnus
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 211
Obrazki: 30
Dołączył(a): 09 lut 2014 22:46:09
Lokalizacja: Nowa Wieś Ujska
Pochwały: 2
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 14 maja 2014 16:16:43

Przekładka sworznia utrudnia życie przegubu, bo zwiększa kąt pracy na wykrzyżu. A dołożenie jeszcze podkładki bez obniżenia mostu może się skończyć przekroczeniem granicznego kąta pracy przegubu i ukręci się od razu albo wyłamie kielich przy moście. Kombinacje ze sworzniem najlepiej więc zacząć od opuszczenia mostu. To nawet przy samym podkręceniu drążków ulży przegubom.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 14 maja 2014 16:43:26

Tylko jak dasz podkładki lub dasz podkładki i przełożysz sworzeń to musisz ustawić kąt koła.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez szaman » 14 maja 2014 18:03:02

brum w jaki sposób ustawia się kąt koła?? rozumiem że chodzi o pochylenie tak??
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 14 maja 2014 18:07:13

podkładkami pod wahacz.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez szaman » 14 maja 2014 18:15:33

Jesli dobrze rozumiem, to jesli przerzucilem górny sworzeń pod wahacz to mam dać podkładkę między dolny sworzeń a wahacz (o grubości górnego wahacza +górny sworzeń) ??
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez brum » 14 maja 2014 18:16:50

Nie tak. Poszukaj bo jest o tym.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez cinek1983059 » 15 maja 2014 07:15:21

regulacja kąta koła jest banalna wystarczy wyciągnąć podkładki z zza górnego wahacza, odkręcasz górny wahacz 2 śruby,jak już będzie luźny sprawdź ile masz za nakrętkami takich małych cienkich blaszek ich wyjecie powoduje wychylenie koła na + jak to nie pomoże albo będzie mało odkręć całkowicie i wyjmij wszystkie podkładki jakie są
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bart322 » 15 maja 2014 07:33:08

Akurat podkladek trzeba dodac po przelozeniu sworznia ;)
Avatar użytkownika
bart322
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1689
Obrazki: 10
Dołączył(a): 03 lip 2012 18:54:30
Lokalizacja: Kobielice
Pochwały: 7
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez Edi066 » 15 maja 2014 07:38:36

Najprościej to podjechać na pierwszą lepszą stację diagnostyczną i poprosić o ustawienie zbieżności.
U mnie po podkręceniu wyszło lewe -9 i prawe - 10...
Wszystkie modele froty są pięknie opisane w zestawieniach zbieżnościowych u diagnostów , więc nawet jak nie robili nigdy frotki , to każdy diagnosta na podstawie tych danych ustawi prawidłowo koła.Koszt ok 100 PLN...
Nissan Patrol 4.2
[..........................] 70%
Avatar użytkownika
Edi066
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 289
Obrazki: 20
Dołączył(a): 20 lip 2011 12:53:08
Lokalizacja: Nowa Dęba
Pochwały: 1
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez szymon.ha » 15 maja 2014 07:46:08

Wszyscy o tym dodawaniu podkładek pod sworznie, a spradził ktoś z was czy w ogóle amortyzator pozwala zejść wahaczowi na tyle nisko aby podkładki były potrzebne?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez jrzeuski » 15 maja 2014 07:50:02

cinek1983059 napisał(a):regulacja kąta koła jest banalna wystarczy wyciągnąć podkładki z zza górnego wahacza, odkręcasz górny wahacz 2 śruby
Tia, wystarczy odkręcić... Ja za pierwszym razem połamałem nasadkę, bo rura była za długa i jeszcze po niej skakałem :roll:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez bednar1982 » 15 maja 2014 07:51:38

Ironcruz napisał(a):jaką masz odległość z przodu między gumowym odbojnikiem górnego wahacza a metalowym oparciem dla niego na ramie? (oczywiście w momencie jak auto stoi na płaskim)



Nie miałem żadnego luzu miedzy odbojem na wahaczu a ramą, wczoraj troszkę opuściłem przód i zrobiłem 0,5 cm przerwy - całkiem inna jazda .
2240Frontera B 2000r 3,2 v6 220 km/lpg BFG at 2657516 2240

Była kiedyś Frontera A Sport 2,0/ 1993r/ LPG / General Grabber AT 31” 10,5 R15 LT/ + 2” /
Była kiedyś Vitara 1,6 1989r lpg
Avatar użytkownika
bednar1982
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 588
Obrazki: 45
Dołączył(a): 27 paź 2013 06:32:46
Lokalizacja: Warszawa /Gocław
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Podkręcanie drążków

Postprzez szaman » 15 maja 2014 07:57:05

aby górna część koła poszła w stronę nadkola to trzeba wyciągnąć czy dodać podkładek?
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Przód - drążki skrętne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość