Strona 1 z 19

Body lift

PostNapisane: 25 gru 2008 01:11:04
przez Lewy
zastanawiam się czy jest możliwy, we frotce A Long z '96 roku, body lift np.: 5 cm :?: robiłem taki body lift w mercedesie G ale był to pojazd robiony od podstaw jako auto przeprawowe. Co właściwie dałby ten body lift? na pewno buda byłaby troche wyżej, zmieniły by się kąty natarcia, głębokości brodzenia, może dałoby się upchną wyższe koła itd, a co należało by wymienic ?? przewody hamulcowe, wał? półosie? zapewne przedłużyc sporą częśc kabli, drążki zmiany biegów, mocowania skrzyni i reduktora? :?: :?: co o tym sądzicie?

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 25 gru 2008 08:15:10
przez dljm
body lift jest oczywiście możliwy, buda na ramie przykręcona jest na 8 śrubach, więc wystarczy zrobić 8 podkładek i gotowe, przy body lifcie 5 cm w zasadzie nie powinno być problemów z długością przewodów i takich tam
ale zastanów się body lift to ostateczność, lepiej zacząć od zawieszenia i większych kół, a dopiero potem body lift (jeżeli będziesz jeszcze potrzebował)
podniesienie na zawieszeniu ma same zalety, a body lift same wady, no może tylko wygląd auta, ale ani prześwity, ani kąty się nie zmienią, bo rama zostaje dalej na tej samej wysokości, za to środek ciężkości auta wędruje do góry
zastanów się po co liftować budę, bez żadnego liftu do A wchodzą 31', z liftem zawieszenia 2 cale 32, owszem można teoretycznie podnieść jeszcze budę i wtedy weszły by większe koła ale musiał byś wymienić przedni most bo ten rozleciał by ci się przy pierwszej próbie terenowej
zastanów się 2 cale liftu zawieszenia + koła 31 cale zwiększają prześwit przodu o 7,5 cm
natomiast 2 cale liftu budy + koła 32 cale zwiększają prześwit przodu zaledwie o około 4 cm

co do:

Lewy napisał(a):wał? półosie? zapewne przedłużyc sporą częśc kabli, drążki zmiany biegów, mocowania skrzyni i reduktora? :?: :?: co o tym sądzicie?


to nic nie trzeba robić bo elementy te przykręcone są do ramy więc zostają tak samo jak były (czyli dalej nisko).

oczywiście podnosząc budę na ramie zyskujesz dodatkową przestrzeń między nimi
więc teoretycznie możesz podnieść wszystkie podzespoły samochodu względem ramy
ale koszt takiej zabawy będzie nieopłacalny
taniej wyszło by kupienie całego zawieszenia Calmini +3 ", niż tego typu przeróbki

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 25 gru 2008 12:13:51
przez gregorp77
Witam do A wchodzą 32 calowe bez liftu,ja mam tak u siebie i nic nie obciera

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 25 gru 2008 21:26:39
przez s4e
To ja, skoro jesteśmy w remacie, zapytam o wymianę jednej z tych poduch, na których kwitnie buda. A konkretnie o prawą tylną i jej wymianę - ta guma jest wyraźnie niższa, spłaszczona albo szczury ją zeżarły :mrgreen: I teraz najważniejsze, jak to się wymienia? Szczerze nie robiłem specjalnej rozkminy, ale skoro temat został poruszony, to zapytam :mrgreen:

Myślałem, że gdzieś przy cofaniu klapę wgiąłem o gałąź, ale jak się okazało, przy skoku buda siadła mi na mocowanie zderzaka i zrobiła wgniota :evil:

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 26 gru 2008 11:42:49
przez brum
Wystarczy odkręcić śrube od spodu wsadzić poduche i już. Łatwo nie bedzie z odręcenie pewnie więc spsikaj to czymś intensywnie.

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 26 gru 2008 12:59:42
przez Lewy
tak więc od body liftu na razie odstąpie...

Jak na razie to mam opony w rozmiarze 265/75/16' i jest gitarra, w stosunku do poprzednich 235/65/16' frota poszła ok 3cm do góry, (ile cali mają te koła??).
Poza tym nie jestem zwolennikiem montowania gotowych zestawów typu Calmini, nie są one idealne, tzn są bardzo dobre ale mimo wszystko robiąc te elementy na zamówienie będziemy mieli lepszą jakośc i będzie to trwalsze, w czerwcu montowałem zawias Rubicon do Jeepa Grand cherokee ( http://www.rubiconexpress.com/Products. ... FE40373492 ) i mimo dużej kasy za zestaw nie było to najlepsze wykonanie, mając znajomego ślusarza można większość tych elementów wykonać za podobne pieniądze w lepszej jakości. problemem może byc to że zestaw kupujemy, montujemy i jeździmy, a jak się robi samemu to jest z tym od cholery zabawy :cry:

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 26 gru 2008 13:20:39
przez brum
A wachacze do liftu 3" ten ślusarz też zrobi 8)

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 26 gru 2008 13:52:40
przez s4e
brum napisał(a):A wachacze do liftu 3" ten ślusarz też zrobi 8)



Poka jakieś wymiary to Ci wyspawam :mrgreen:

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 26 gru 2008 14:42:20
przez brum
s4e napisał(a):
brum napisał(a):A wachacze do liftu 3" ten ślusarz też zrobi 8)



Poka jakieś wymiary to Ci wyspawam :mrgreen:


z rurek :mrgreen:

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 26 gru 2008 14:44:23
przez s4e
Nasz klient - nasz pan :mrgreen:

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 26 gru 2008 20:54:47
przez dljm
brum napisał(a):A wachacze do liftu 3" ten ślusarz też zrobi 8)



:lol: wystarczy kupić np Calmini i dać na wzór :lol:

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 27 gru 2008 11:16:11
przez Lewy
nie ma rzeczy niemożliwych :!: a jak! polak potrafi :D

w firmie w której pracowałem robiliśmy takiego merca G od podstaw. Zmienialiśmy w nim silnik na 3L diesel, wszystkie mocowania, poduszki silnika i skrzyni biegów robiliśmy sami ! (a był to automat w miejsce manuala)

...czyli że jak się chce to się da 8)

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 27 gru 2008 16:31:34
przez brum
Poduszki silnika to jednak nie wachacz.

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 27 gru 2008 20:13:21
przez Lewy
brum napisał(a):Poduszki silnika to jednak nie wachacz.


masz racje :wink: tu potrzebna jest ogromna precyzja, ale jeśli mamy wzór to da się zrobić 8)

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 27 gru 2008 22:45:33
przez dljm
da się zrobić wszystko
tylko w przypadku jakiegoś poważnego dzwona będziemy mieć problem
wahacze zaliczane są do elementów konstrukcyjnych samochodu
jeżeli będzie to wyrób markowy to ma atest i nie ma problemu
jeżeli będzie to wyrób zrób to sam (nawet lepszy niż ten atestowany) to mamy problem

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 28 maja 2009 13:25:45
przez Pawel
Odświerzę temat...
Noszę się z zamiarem wymiany gumowych "poduch" łączących ramę z budą, chciałbym zamontować minimalnie wyższe. I teraz tak: czy wszystkie są tej samej wysokości i kształtu, i w ogóle ile ich jest :?:

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 28 maja 2009 15:22:54
przez brum
Obrazek

Jeśli chcesz podnieść to użyj ertalonu, tylko zostaw gumowe bo będzie sztywno. Licz się z tym że śruby mogą się pourywać, wzależności od wielkości liftu jest kilka rzeczy do zrobienia jeszcze żeby nie kolidowało.

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 28 maja 2009 17:33:37
przez Pawel
Wielkie dzięki..., ale nie chcę podnosić nie wiadomo ile. Nie znam wymiarów nowych poduszek, wyjdę od tego co jest zamontowane i dodam 1 lub 2 cm...

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 28 maja 2009 18:20:17
przez dljm
Pawel - Amor napisał(a):Wielkie dzięki..., ale nie chcę podnosić nie wiadomo ile. Nie znam wymiarów nowych poduszek, wyjdę od tego co jest zamontowane i dodam 1 lub 2 cm...


... że tak spytam, po co chcesz podnosić budę na ramie

Re: BODY LIFT

PostNapisane: 28 maja 2009 18:31:32
przez Pawel
... :? taki kaprys..., nie, poduszki trochę oklapły i sparciały. Adam z Klimki Serwis poradził mi minimalny lift (chociaż 1 cm), mam zamontowane felgi Surerior z ET -25 i 31" trochę ociera przy wykrzyżach, szczególnie z przodu, lift 2,5" na zawieszeniu nie "pomógł" :? więc będzie to tańszy wariant, nie chcę bawić się w blacharkę błotników/nadkoli, finanse... :(