Strona 1 z 3

Body lift Sport A

PostNapisane: 05 lis 2012 21:45:14
przez nazwisko1
Witajcie. Zakładam ten temat z racji ze jeszcze nie spotkałem się z liftowaniem budy w Sporcie A, a chciałbym tak owy zrobić, przygotowany jestem na fale krytyki ale chętnie wysłucham waszych opinii na ten temat, w szczególnosci osób które moze już to przerabiały. Czy przy body nie całych 2" (planuję ok 3-4cm) wymagane są jakieś większe przeróbki czy tylko zderzaki? Jesli dowiem się wystarczająco i plan wypali obiecuję ze zrobię jakąś relację z przebiegu prac dla potomnych :wink:
Pozdro

Ps. Jeżeli zły dział proszę o poprawę i rozgrzeszenie 8-)

Re: Body Sport A

PostNapisane: 05 lis 2012 22:33:09
przez bart322
mpl robil u siebie, moze cos podpowie ;)

Re: Body Sport A

PostNapisane: 06 gru 2012 20:31:16
przez mpl
To podpowiem bo już druga osoba mnie pyta... Lift budy robiłem moim mechanikiem oczywiście ja sam nie mam warunków - jak wstawię frote d garażu to ledwo drzwi się otwierają..

tak więc z tego co pamiętam:

Czołem:


1. odpinasz - przewody do czujników w skrzyni biegów - cofania i napędu i wszystko co ma krótkie kable...
2. Odkręcasz budę - 10 śrub - pewnie połowa do wycięcia...

3. odkręcasz węże od chłodnicy, od zbiorniczka-wspomagania - będą za krótkie (musiałem przedłużać) - te od chłodnicy wstawiłem rury z nierdzewki, a od wspomagania przedłużyłem tylko wieszak zbiorniczka i nie ruszałem przewodów. Więc w zasadzie można tylko odkręcić zbiornik i później zmienić mocowanie.

4. odkręcasz dwa stabilizatory nadwozia - pręty z tulejami gumowymi miedzy ramą, nadwoziem - mniej więcej w okolicy mocowania resorów jak masz albo tak na wysokości jak zaczyna się tłumik - będzie trzeba je przedłużyć.

5. odkręcasz przewody paliwowe od wlewu - ten główny będzie, za krótki najprawdopodobniej - ja nie zmieniałem bo od razu podniosłem cały zbiornik o 5cm w górę żeby nie wadził z tyłu to i przewodów nie musiałem zmieniać. Warto odpiąć przewody od świateł z tyłu mogą się okazać za krótkie - w zasadzie odpinasz co się da odpiąć i po tym jak zrobisz lift to sprawdzasz co trzeba przedłużyć, a co może zostać - część będzie ok i myślę, że to loteria...

6. odkręcasz gałki z lewarka zmiany biegów i napędów, odkręcasz plastik, który trzyma pseudoskórę miechów - ściągasz to całe z plastikową ramką - na dwie śrubki się trzyma. Nie wyciągasz tej gumy która jest pod spodem. U mnie da się zmieniać biegi jak się zdjęło ten plastik i miech ze skaju. Zostało to gumowe uszczelnienie. Bez niego można ogłuchnąć i woda się leje do środka więc najlepiej go nie ruszać jak się dobrze trzyma :)

7. blokujesz koła żeby podwozie nie jeździło i podnosisz budę (tu jest trick taki że każdy znajdzie na to jakiś sposób - u mnie było nadwozie całkiem zdjęte... bo była konserwacja ramy robiona i inne drobiazgi - pewnie wystarczy unieść budę ok 10 cm)

Teraz co by się przydało:

Co do tulei - ja mam z czarnego tworzywa takiego jak się używa do toczenia tulei, tzw. słonina czy jak to mawiają na to - w wałkach to sprzedają. średnica 8x50mm 2x100mm - ja wstawiałem je między podkładkę przy nadwoziu, a starą tuleją gumową, która była między ramą - te stare zostały bo były w dobrym stanie. Być może trzeba będzie dorobić kilka, albo wszystkie- ciężko to kupić. Śruby są prawdopodobnie zapieczone więc będą do wycięcia :)

Gwint jest 1x25(chyba) wykręć i sprawdź, średnica śruby 10mm ja kupiłem takie samej średnicy twardości 10,9 o 6cm dłuższe- do liftu 5,5 cm gwint ma taki sam skok jak gwint przy lewarkach więc tam można sprawdzić sobie miarką :)

Nic nie buja, nie przechyla się itp, a przynajmniej nie bardziej niż przed liftem. Kupiłem felgi z ET -30 i bardzo fajnie wygląda to, oraz dobrze się prowadzi jak na taką kombinację. Planuję wstawić koła 32" i nie martwię się mostem. Orałem trochę swoim skakałem itd. Nic działa, a teraz chcę mieć samochód do turystyki i żeby fajnie wyglądał :))) to nie powinien się ukręcić most. Mam sprzęgiełka manuale wiec most nie będzie dostawał od przepuszczających automatów. 6 lat nie ukręciłem a mam ciężkie nalewki 31".

pozdr.
m

foty przed

Obrazek

i po

Obrazek

Re: Body Sport A

PostNapisane: 06 gru 2012 21:02:47
przez brum
mpl napisał(a):1. odpinasz - przewody do czujników w skrzyni biegów - cofania i napędu i wszystko co ma krótkie kable...

nie trzeba.

mpl napisał(a):3. odkręcasz węże od chłodnicy, od zbiorniczka-wspomagania - będą za krótkie (musiałem przedłużać)

przedłużyć trzeba tylko prawy(przy aku) do chłodnicy

mpl napisał(a):4. odkręcasz dwa stabilizatory nadwozia - pręty z tulejami gumowymi miedzy ramą, nadwoziem - mniej więcej w okolicy mocowania resorów jak masz albo tak na wysokości jak zaczyna się tłumik - będzie trzeba je przedłużyć.

??

mpl napisał(a):5. odkręcasz przewody paliwowe od wlewu - ten główny będzie, za krótki najprawdopodobniej

starczą, nie trzeba przedłużać.

Re: Body Sport A

PostNapisane: 06 gru 2012 21:48:09
przez mpl
brum napisał(a):
mpl napisał(a):1. odpinasz - przewody do czujników w skrzyni biegów - cofania i napędu i wszystko co ma krótkie kable...

nie trzeba.

mpl napisał(a):3. odkręcasz węże od chłodnicy, od zbiorniczka-wspomagania - będą za krótkie (musiałem przedłużać)

przedłużyć trzeba tylko prawy(przy aku) do chłodnicy

mpl napisał(a):4. odkręcasz dwa stabilizatory nadwozia - pręty z tulejami gumowymi miedzy ramą, nadwoziem - mniej więcej w okolicy mocowania resorów jak masz albo tak na wysokości jak zaczyna się tłumik - będzie trzeba je przedłużyć.

??

mpl napisał(a):5. odkręcasz przewody paliwowe od wlewu - ten główny będzie, za krótki najprawdopodobniej

starczą, nie trzeba przedłużać.



U mnie brakło tego co napisałem, może w innych jest inaczej, może już miałem kombinowane coś wcześniej - nie jestem pierwszym właścicielem :)


Nie wiedziałem jak nazwać to o czym napisałem stabilizator nadwozia, no mam do ramy przyspawane coś co łączy się z buda, no i było tam to przedłużyłem i zostawiłem :) zrobię fotę jak się zrobi jaśniej i nie zapomnę :)

Re: Body Sport A

PostNapisane: 06 gru 2012 21:51:34
przez adrianee36
Dobrze MPL opisane ;) ja mysle ze wiosne sie wezme za to , a co do srob to mialo byc chyba skok 1.25

Re: Body Sport A

PostNapisane: 06 gru 2012 21:51:57
przez brum
Po prostu to robiłem sam i wiem co trzeba zmieniać a co nie.

mpl napisał(a):no mam do ramy przyspawane coś co łączy się z buda

w którym to jest miejscu?

Re: Body Sport A

PostNapisane: 06 gru 2012 22:59:22
przez mpl
brum napisał(a):Po prostu to robiłem sam i wiem co trzeba zmieniać a co nie.

mpl napisał(a):no mam do ramy przyspawane coś co łączy się z buda

w którym to jest miejscu?



Tuż przy mocowaniu resorów i tej belce poprzecznej co tam jest. to taki kawałek pręta 10mm z uchem z jednej i z drugiej strony, gumowa podkładka w tym uchu i to do ramy z jednej strony z drugiej do budy.

No, a u mnie brakło, przymierzaliśmy to razem z mechanikiem, a przewód od czujnika tego od napędów żeby się kontrolka świeciła nadal jest za krótki więc sobie dynda :) brakło mi parę cm. Co ja zrobię, że u mnie brakło,a u Ciebie nie. To samo z przewodem od paliwa...

Możemy przyjąć, że bywa różnie z samochodami co mają po 18 lat ? :) Czy musimy nadal ja swoje Ty Swoje ? :)

adrianee36 napisał(a):Dobrze MPL opisane ;) ja mysle ze wiosne sie wezme za to , a co do srob to mialo byc chyba skok 1.25


wiesz o co chodzi ze śrubami ? Wiesz to co się Pan czepiasz :))) google ludzie maja to sobie sprawdzą :)

Pozdr.

Zobacz co pisze Brum może nie będziesz w swojej musiał tyle rzeźbić co ja.

Re: Body Sport A

PostNapisane: 05 sty 2013 09:32:02
przez grzesiu911
Cześć
to i ja się podepnę z pytaniem. Również przymierzam się do body liftu. Chociaż będzie mniejszy bo max 3, może 3,5 cm by potem zmotać jakieś progi i by nie były praktycznie na progach od drzwi.
Ale do rzeczy:
pozostał mi również taki wałek poliamidowy lecz o mniejszej średnicy ( 40 mm). Jak pisze kolega Marcin, potrzeba było wałka 50 mm i 100mm. Moje pytanie, czy ta różnica będzie znacząca, czy coś się może urwać czy nie będzie to przeszkadzało, że będą podkładki węższe??

Pozdrawiam,
Grzesiek

Re: Body Sport A

PostNapisane: 24 paź 2013 18:39:02
przez przemia
Gdzie na szybko kupić takie podkładki?

Re: Body Sport A

PostNapisane: 24 paź 2013 18:47:24
przez Semir
Na szybko to chyba w Olkuszu.

Re: Body Sport A

PostNapisane: 24 paź 2013 18:59:09
przez adrianee36
u mnie :boss:

Re: Body Sport A

PostNapisane: 24 paź 2013 19:01:24
przez Semir
To faktycznie będzie pedzikiem, a nawet z montażem.

Re: Body Sport A

PostNapisane: 24 paź 2013 19:24:37
przez przemia
Z montażem też się skuszę...

Re: Body Sport A

PostNapisane: 24 paź 2013 19:29:23
przez Semir
No widzicie jaką promocje wam strzeliłem normalnie rewelka.

Re: Body Sport A

PostNapisane: 24 paź 2013 19:32:40
przez przemia
Tylko sprzedawca gdzieś wyparował...

Re: Body lift Sport A

PostNapisane: 28 maja 2014 21:09:21
przez lgrz69
Odświeżę, bo jestem w trakcie liftu....
Ja założyłem sobie podniesienie budy o 3 cm.Krążki pocięli mi w Olkuszu - Firma Centrum Zaopatrzenia Technicznego z odcinka czarnego ertalonu (trzeba zapłacić za całe 50cm więc trochę zostaje). Z dostawą zapłaciłem 60 zł. Wiercę sam, bo nie widzę w tym żadnego problemu. Przy takim lifcie wystarczą śruby 140mm długości. Dorwałem śruby od głowicy OPEL Corsa B. Dane śrub: M10x1,25 - 140mm, klasa 10.9 (Firma Febi Bilstein!) Co najważniejsze maja łeb sześciokątny (standard na klucz 17). Pasują do wszystkich otworów. Ja grosza nie oszczędzałem i kupiłem 10 szt. za 50 zł (łącznie). Myślę, że 5 zł za nówkę to całkiem niezły wynik... :1: Aha, długość gwintu jakieś 60mm.

Podaję link do strony ze śrubami:
http://www.iparts.pl/czesc/sruba-glowicy-cylindrow,opel,corsa-b-73_-78_-79_-1993-03-2000-09,1-2-i-45km,84-189-1839-100378-0-101-02882.html

Zatem całość zabawy dla umiarkowanie leniwych 110 zł + koszty transportu i wiertło do metalu 11mm. Można pewnie wyhaczyć takie śrubki na alle..., alle co nowe, to nowe :D
U mnie w A Sporcie takie właśnie śruby pasowały! Jak ktoś chce się bawić, to proszę dokładnie sprawdzić, i pomierzyć swoje śruby, bo różnie to bywa - wersji Frotek są tysiące :D

Re: Body lift Sport A

PostNapisane: 07 lis 2014 10:20:57
przez Nix2
To ja też odświeżę :)

Kupiłem już podniesioną o 2 cale Frotkę A Sport i już mam problem : Nikt nie wspomina o konieczności przedłużenia drążków kolumny kierowniczej...
Efekt jest taki, że teleskopowe drążki zostają znacznie wysunięte ( tzn. około 4,5 cm ) i pojawia się luz właśnie na tym składaniu teleskopowym.
Czy ktoś potwierdzi ? Czy ktoś przedłużał drążki ?

Załączam fotkę jak wygląda "teleskop" wewnątrz samej kolumny kierowniczej.
Obrazek

A tak wygląda buda podniesiona dokładnie o 5cm
Obrazek

pzdr Nix

Re: Body lift Sport A

PostNapisane: 07 lis 2014 11:13:51
przez jrzeuski
Ja mam BL 5,5cm i kolumnę fabryczną. Dopiero jak mnie wyrywali w bok z dołka, to buda bujnęła się tak, że kolumna się rozłączyła. Ale wystarczyło ją odkręcić od podłogi, złożyć, przykręcić z powrotem i można było dalej jechać :D

Re: Body lift Sport A

PostNapisane: 09 lis 2014 15:40:24
przez mpl
Nix2 napisał(a):To ja też odświeżę :)

Kupiłem już podniesioną o 2 cale Frotkę A Sport i już mam problem : Nikt nie wspomina o konieczności przedłużenia drążków kolumny kierowniczej...
Efekt jest taki, że teleskopowe drążki zostają znacznie wysunięte ( tzn. około 4,5 cm ) i pojawia się luz właśnie na tym składaniu teleskopowym.
Czy ktoś potwierdzi ? Czy ktoś przedłużał drążki ?

Załączam fotkę jak wygląda "teleskop" wewnątrz samej kolumny kierowniczej.
Obrazek

A tak wygląda buda podniesiona dokładnie o 5cm
Obrazek

pzdr Nix



Z tego co ja pamiętam to ten teleskop jest w innym miejscu, bo to co Tu pokazałeś to u mnie było nieruchome, a cześć "teleskopowa niżej jest hehe. Miałem luz w tym miejscu co pokazujesz, to miałem na stałe zanitowane, a "skok" jest w innej części... tego drążka. Mam jeszcze jakiś w garażu bez regulacji wysokości kierownicy to mogę sprawdzić, jak chcesz to Ci go mogę odsprzedać bo jest sprawny.