Body Lift Frontera B

Szukając info o body lifcie Frontery B znalazłem pomocny link:
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?t=32063
Wprawdzie jest to lift 3" Isuzu Rodeo Sport/Amigo, ale myślę, że dużych różnic z Fronterą B nie ma.
Posiadacze Longów też mogą się inspirować... (dodatkowa para poduszek budy)
Dodatkowe info wygrzebane w necie - przy 2" liftu jest dużo mniej kombinacji. W zasadzie tylko (albo aż) zderzaki... a jak jest w rzeczywistości może wkrótce sprawdzę organoleptycznie.
-- Dodano N 11 mar 2012 22:45:46 --
Kontynuując wątek - szykuję się do liftu budy i... mam już komplet podkładek (mam nadzieję, że będą odpowiednie, bo informacje były zaczerpnięte z netu).
Więc... mam 6 podkładek o średnicy 50mm i 4 podkładki o średnicy 80mm.

Kolejny etap to śruby - teoretycznie dłuższe o 50mm od fabrycznych - tyle że fabryczne są według mnie za długie - więc mogę być nieco krótsze niż na to wygląda.
Wg. informacji z netu - śruby powinny mieć jakieś 150mm długości.
W planach mam też przykręcenie progów pod mocowania budy (wzorując się na jednym z amerykańskich producentów akcesoriów do Jeepa Wranglera), więc od razu długość śruby musi to uwzględniać.
-- Dodano Pt 16 mar 2012 20:31:52 --
Kolejna aktualizacja - kupiłem śruby.
Nie jest to takie proste jakby się wydawało (nawet FABORY S.A. nie produkuje takowych).
Za to podobne śruby są stosowane w ... Daewoo/opel do przykręcenia głowicy
Niestety - znane mi wcześniej śruby od Lanosa/Nexii 1.5 okazały się za krótkie (140mm może pozwoliłoby na przykręcenie budy z podkładkami, ale chciałbym mieć pewność, że buda zostanie na miejscu)
Więc znalazłem inne...
Osobiście wybrałem śruby do Daewoo 1.4/1.6 16v - M10x1.25x166. Mają standardowy łeb na klucz 13, a długość pozwoli w późniejszym czasie na przykręcenie mocowania progów.

Cena - w zależności od producenta/pośredników - ale mnie kosztowały 59zł/kpl. Może nie mało, ale przynajmniej są.
Dla ułatwienia podam numery (bo trochę mi zajęło znalezienie w katalogach hurtowni to czego potrzebuję):
PAYEN HBS285
GOETZE 22-77001B
AJUSA 81021200
Jeżeli ktoś nie planuje przykręcać progów i innych pomysłów - mogą wystarczyć śruby od Opla 1.4/1.6 DOHC (M10x1.25x153) - nr.ELRING EL803060. Jedyny ich minus to łeb na klucz TORX E12...
-- Dodano Cz 22 mar 2012 20:41:49 --
No i wyliftowane
Czas operacyjny - ok. 20h
Byłoby szybciej, ale np. nie miałem odpowiednich podkładek M10 (więc drugiego dnia odkręcałem śruby i dokładałem podkładki), nie miałem dobrego oświetlenia - więc po zmroku działałem dużo wolniej szukając wszystkiego, musiałem zmodyfikować również mocowania "kangura" - a jak się okazało ostre wiertła to u mnie towar deficytowy.
Niestety nie zrobiłem tylu zdjęć ile miałem w planach, bo sprawy co chwila się komplikowały (m.in. śruby nieodkręcane 10 lat nie chciały iść po dobroci
i lekko się tym denerwowałem)
Jutro postaram się porobić trochę dodatkowych zdjęć już na samochodzie (powinno być w miarę widać na co się szykować) i wypunktować etapy, pułapki itp.
Zdjęcia poglądowe - już po lifcie


Łącznik kolumny kierowniczej - poluzowany przed liftem - widać o ile się przesunął.

Przerobione mocowanie przedniego zderzaka:

Przerobione mocowanie tylnego zderzaka (dobrze, że w tym miejscu było jeszcze co spawać
):

Nowe mocowanie kangura (jeszcze przed wywierceniem otworu pod zaczep):

Przycięta ramka gumy od dźwigni zmiany biegów/reduktora (trochę przesadziłem, bo mogłem zostawić miejsce na wkręt w okolicy dźwigni reduktora; budę pod ramką sklepałem i problem z brakującymi biegami minął):

Dla ułatwienia plan robót krok po kroku (dla Frontery B 2.2DTI):
0. Zapsikać wszystkie śruby budy WD-40 itp.
1. Zdemontować zderzaki przód/tył (z uwzględnieniem kangurów, halogenów, podświetlenia tablicy tylnej, chlapaczy, wsporników tylnego zderzaka do budy - nieposiadane wyposażenie skreślić)
2. Poluzować śrubę na łączniku kolumny kierowniczej (demontując osłonę od strony koła lub nie, jak kto woli) - w przypadku body-liftu powyżej 2"/50mm konieczne jest zdemontowanie łącznika i przedłużenie go.
3. Poluzować opaski na rurach wlewu paliwa (ja tego nie zrobiłem i teraz coś mi tam przecieka przy tankowaniu).
4. Poluzować śruby budy (pneumatyk wskazany, a czasem przedłużka) - nie odkręcać całkiem nakrętek/śrub.
Dalej w zależności od posiadanego podnośnika - zakładam, że zwykły a nie np. kolumnowy - wtedy można podnieść jednocześnie całą budę.
5. Odkręcić całkiem śruby/nakrętki budy z jednej strony.
6. Wyjąć śruby, podnieść samą budę z tej strony bez śrub
.
7. Wsadzić podkładki.
8. Wsadzić nowe-dłuższe śruby.
9. Opuścić budę. Przyłapać nakrętki.
10. Powtórzyć pkt. 5-9 dla drugiej strony.
11. Dokręcić wszystkie śruby/nakrętki budy.
12. Dokręcić śrubę na łączniku kolumny kierowniczej (ew. zamontować zdjętą wcześniej osłonę)
13. Dokręcić opaski na rurach wlew paliwa (przy pierwszym tankowaniu zerknąć czy wszystko jest szczelne).
14. Przerobić mocowania zderzaków do ramy o wysokości body-liftu (+ewentualnie zrobić nowe mocowanie kangura)
15. Zamontować zderzaki, kangury, halogeny, itd.
16. Rozebrać tunel środkowy we wnętrzu (do dźwigni zmiany biegów i reduktora)
17. W zależności od upodobań: przedłużyć dźwignie o wysokość body-liftu lub sklepać gumowym młotkiem budę i przyciąć ramkę fartucha w tylnej części otworu na dźwignie - do momentu aż biegi 2, 4 i R będą wchodziły oraz działało załączanie reduktora (sprawdzać po zamontowaniu gumowego "fartucha").
18. Zmontować wnętrze.
19. Przejrzeć listę co było odkręcane i sprawdzić czy wszystko przykręcone
20. Uznać, że body-lift gotowy
http://forum.planetisuzoo.com/viewtopic.php?t=32063
Wprawdzie jest to lift 3" Isuzu Rodeo Sport/Amigo, ale myślę, że dużych różnic z Fronterą B nie ma.
Posiadacze Longów też mogą się inspirować... (dodatkowa para poduszek budy)
Dodatkowe info wygrzebane w necie - przy 2" liftu jest dużo mniej kombinacji. W zasadzie tylko (albo aż) zderzaki... a jak jest w rzeczywistości może wkrótce sprawdzę organoleptycznie.
-- Dodano N 11 mar 2012 22:45:46 --
Kontynuując wątek - szykuję się do liftu budy i... mam już komplet podkładek (mam nadzieję, że będą odpowiednie, bo informacje były zaczerpnięte z netu).
Więc... mam 6 podkładek o średnicy 50mm i 4 podkładki o średnicy 80mm.

Kolejny etap to śruby - teoretycznie dłuższe o 50mm od fabrycznych - tyle że fabryczne są według mnie za długie - więc mogę być nieco krótsze niż na to wygląda.
Wg. informacji z netu - śruby powinny mieć jakieś 150mm długości.
W planach mam też przykręcenie progów pod mocowania budy (wzorując się na jednym z amerykańskich producentów akcesoriów do Jeepa Wranglera), więc od razu długość śruby musi to uwzględniać.
-- Dodano Pt 16 mar 2012 20:31:52 --
Kolejna aktualizacja - kupiłem śruby.
Nie jest to takie proste jakby się wydawało (nawet FABORY S.A. nie produkuje takowych).
Za to podobne śruby są stosowane w ... Daewoo/opel do przykręcenia głowicy

Niestety - znane mi wcześniej śruby od Lanosa/Nexii 1.5 okazały się za krótkie (140mm może pozwoliłoby na przykręcenie budy z podkładkami, ale chciałbym mieć pewność, że buda zostanie na miejscu)
Więc znalazłem inne...
Osobiście wybrałem śruby do Daewoo 1.4/1.6 16v - M10x1.25x166. Mają standardowy łeb na klucz 13, a długość pozwoli w późniejszym czasie na przykręcenie mocowania progów.

Cena - w zależności od producenta/pośredników - ale mnie kosztowały 59zł/kpl. Może nie mało, ale przynajmniej są.
Dla ułatwienia podam numery (bo trochę mi zajęło znalezienie w katalogach hurtowni to czego potrzebuję):
PAYEN HBS285
GOETZE 22-77001B
AJUSA 81021200
Jeżeli ktoś nie planuje przykręcać progów i innych pomysłów - mogą wystarczyć śruby od Opla 1.4/1.6 DOHC (M10x1.25x153) - nr.ELRING EL803060. Jedyny ich minus to łeb na klucz TORX E12...
-- Dodano Cz 22 mar 2012 20:41:49 --
No i wyliftowane


Byłoby szybciej, ale np. nie miałem odpowiednich podkładek M10 (więc drugiego dnia odkręcałem śruby i dokładałem podkładki), nie miałem dobrego oświetlenia - więc po zmroku działałem dużo wolniej szukając wszystkiego, musiałem zmodyfikować również mocowania "kangura" - a jak się okazało ostre wiertła to u mnie towar deficytowy.
Niestety nie zrobiłem tylu zdjęć ile miałem w planach, bo sprawy co chwila się komplikowały (m.in. śruby nieodkręcane 10 lat nie chciały iść po dobroci

Jutro postaram się porobić trochę dodatkowych zdjęć już na samochodzie (powinno być w miarę widać na co się szykować) i wypunktować etapy, pułapki itp.
Zdjęcia poglądowe - już po lifcie



Łącznik kolumny kierowniczej - poluzowany przed liftem - widać o ile się przesunął.

Przerobione mocowanie przedniego zderzaka:

Przerobione mocowanie tylnego zderzaka (dobrze, że w tym miejscu było jeszcze co spawać


Nowe mocowanie kangura (jeszcze przed wywierceniem otworu pod zaczep):

Przycięta ramka gumy od dźwigni zmiany biegów/reduktora (trochę przesadziłem, bo mogłem zostawić miejsce na wkręt w okolicy dźwigni reduktora; budę pod ramką sklepałem i problem z brakującymi biegami minął):

Dla ułatwienia plan robót krok po kroku (dla Frontery B 2.2DTI):
0. Zapsikać wszystkie śruby budy WD-40 itp.
1. Zdemontować zderzaki przód/tył (z uwzględnieniem kangurów, halogenów, podświetlenia tablicy tylnej, chlapaczy, wsporników tylnego zderzaka do budy - nieposiadane wyposażenie skreślić)
2. Poluzować śrubę na łączniku kolumny kierowniczej (demontując osłonę od strony koła lub nie, jak kto woli) - w przypadku body-liftu powyżej 2"/50mm konieczne jest zdemontowanie łącznika i przedłużenie go.
3. Poluzować opaski na rurach wlewu paliwa (ja tego nie zrobiłem i teraz coś mi tam przecieka przy tankowaniu).
4. Poluzować śruby budy (pneumatyk wskazany, a czasem przedłużka) - nie odkręcać całkiem nakrętek/śrub.
Dalej w zależności od posiadanego podnośnika - zakładam, że zwykły a nie np. kolumnowy - wtedy można podnieść jednocześnie całą budę.
5. Odkręcić całkiem śruby/nakrętki budy z jednej strony.
6. Wyjąć śruby, podnieść samą budę z tej strony bez śrub

7. Wsadzić podkładki.
8. Wsadzić nowe-dłuższe śruby.
9. Opuścić budę. Przyłapać nakrętki.
10. Powtórzyć pkt. 5-9 dla drugiej strony.
11. Dokręcić wszystkie śruby/nakrętki budy.
12. Dokręcić śrubę na łączniku kolumny kierowniczej (ew. zamontować zdjętą wcześniej osłonę)
13. Dokręcić opaski na rurach wlew paliwa (przy pierwszym tankowaniu zerknąć czy wszystko jest szczelne).
14. Przerobić mocowania zderzaków do ramy o wysokości body-liftu (+ewentualnie zrobić nowe mocowanie kangura)
15. Zamontować zderzaki, kangury, halogeny, itd.
16. Rozebrać tunel środkowy we wnętrzu (do dźwigni zmiany biegów i reduktora)
17. W zależności od upodobań: przedłużyć dźwignie o wysokość body-liftu lub sklepać gumowym młotkiem budę i przyciąć ramkę fartucha w tylnej części otworu na dźwignie - do momentu aż biegi 2, 4 i R będą wchodziły oraz działało załączanie reduktora (sprawdzać po zamontowaniu gumowego "fartucha").
18. Zmontować wnętrze.
19. Przejrzeć listę co było odkręcane i sprawdzić czy wszystko przykręcone

20. Uznać, że body-lift gotowy
