Witamy !



Body lift

Dystanse, mocowania budy do ramy itp

Re: BODY LIFT

Postprzez markus » 22 cze 2012 12:12:48

Ja bez prób, zrobiłem i poszło w 2 godziny, bez problemów!!
markus
 

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2012 12:15:30

I nic poza wywaleniem osłony wiatraka nie trzeba było robić? Ale to 2" a ja pytam o 3". Nie mam jeszcze wykonanych dystansów ani kupionych śrub, więc zanim to zrobię wolę wiedzieć czy jest sens.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 22 cze 2012 14:25:30

3" to koszmar, wygląda jak :dupa: z za krzaka. Dodatkowo buda się będzie okropnie bujać, gibać i co tylko się da. Jazda tym po drodze to będzie koszmar. Dodatkowo możesz załatwić chłodnicę wiatrakiem jak za bardzo bujnie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 22 cze 2012 14:48:21

brum napisał(a):3" to koszmar, wygląda jak :dupa: z za krzaka.
No wreszcie jakiś konkretny komentarz :mrgreen: Ciekawe czy z zazdrości, że miałbym wtedy Frotę wyższą od Twojej :P Oczywiście zderzakami i kangurem bym się odpowiednio zajął, bo rzeczywiście wyglądałoby paskudnie.
Dodatkowo buda się będzie okropnie bujać, gibać i co tylko się da. Jazda tym po drodze to będzie koszmar.
Tym to bym się akurat nie martwił. I tak się kiwa na zakrętach a ja nie rozwijam tym 3-cyfrowych prędkości.
Dodatkowo możesz załatwić chłodnicę wiatrakiem jak za bardzo bujnie.
W sensie, że wiatrak sieknie węże? :shock: Za bardzo nie czaję dlaczego miałoby się aż tak bujać. Bardziej chyba może chodzić na boki względem ramy, ale wtedy chyba śruby by w końcu ścięło.

Dalej uważam, że test "na sucho" to nie jest głupi pomysł. Zrobię fotki i rzucę na pożarcie loży szyderców :D
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 22 cze 2012 18:24:54

jrzeuski napisał(a):Ciekawe czy z zazdrości, że miałbym wtedy Frotę wyższą od Twojej

ta z zazdrości, żeby to jeszcze jakoś wyglądało. Cała rama widoczna, auto wieeelkie a prześwit ten sam.... 2" to jest max i z sensem. Ja nawet nie mam 2" bo dla mnie to przesada.

jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):Dodatkowo buda się będzie okropnie bujać, gibać i co tylko się da. Jazda tym po drodze to będzie koszmar.
Tym to bym się akurat nie martwił. I tak się kiwa na zakrętach a ja nie rozwijam tym 3-cyfrowych prędkości.

tylko że w terenie będzie buda jeździłą w każdą stronę.

Dodatkowo możesz załatwić chłodnicę wiatrakiem jak za bardzo bujnie.
W sensie, że wiatrak sieknie węże? :shock: Za bardzo nie czaję dlaczego miałoby się aż tak bujać. Bardziej chyba może chodzić na boki względem ramy, ale wtedy chyba śruby by w końcu ścięło.

Nie węże tylko poleci po chłodnicy, świat już zna takie przypadki i to bez BL.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 23 cze 2012 06:23:32

brum napisał(a):Cała rama widoczna, auto wieeelkie a prześwit ten sam.... 2" to jest max i z sensem. Ja nawet nie mam 2" bo dla mnie to przesada.
To, że trzeba wsiadać po drabinie akurat jest fajne, ale ja chcę osiągnąć jeszcze jeden efekt: możliwość dorobienia parapetów ze wspornikami na wprost do ramy, żeby progi nie przeszkadzały a kąt rampowy nie ucierpiał. 2" to może być za mało w takim wypadku. W ten sposób rama nie będzie na widoku a z przodu i tyłu podniesie się zderzaki.
brum napisał(a):w terenie będzie buda jeździłą w każdą stronę.
Rzeczywiście jest aż tak źle czy to tylko domysły?
Nie węże tylko poleci po chłodnicy, świat już zna takie przypadki i to bez BL.
Wiem, sam widziałem, ale ja mam wiatrak plastikowy, co daje chłodnicy szanse przeżycia a poza tym jest od niej całkiem daleko. Ale warto przejrzeć się temu bliżej.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez vix » 28 cze 2012 14:41:31

jrzeuski napisał(a):
brum napisał(a):Cała rama widoczna, auto wieeelkie a prześwit ten sam.... 2" to jest max i z sensem. Ja nawet nie mam 2" bo dla mnie to przesada.
To, że trzeba wsiadać po drabinie akurat jest fajne, ale ja chcę osiągnąć jeszcze jeden efekt: możliwość dorobienia parapetów ze wspornikami na wprost do ramy, żeby progi nie przeszkadzały a kąt rampowy nie ucierpiał. 2" to może być za mało w takim wypadku. W ten sposób rama nie będzie na widoku a z przodu i tyłu podniesie się zderzaki.
brum napisał(a):w terenie będzie buda jeździłą w każdą stronę.
Rzeczywiście jest aż tak źle czy to tylko domysły?
Nie węże tylko poleci po chłodnicy, świat już zna takie przypadki i to bez BL.
Wiem, sam widziałem, ale ja mam wiatrak plastikowy, co daje chłodnicy szanse przeżycia a poza tym jest od niej całkiem daleko. Ale warto przejrzeć się temu bliżej.



Przy body lifcie 2" mozna juz zrobic takie parapety na wprost i o nic nie wadzi sprawdzone przeze mnie :)
Avatar użytkownika
vix
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 222
Dołączył(a): 20 wrz 2010 02:28:02
Lokalizacja: Mielec
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: BODY LIFT

Postprzez loony » 30 cze 2012 13:52:02

U mnie w B też mocowanie mogą być na wprost do ramy, sprawdzone poprzez pomiary i przymiarki ;)
2002 Frontera B Long 2.2DTI
Lift +4" (+2" zawiecha, +2" buda), KL71 245/75R16 na chromach ET7 i ... wkładka K&N :cool:
Motania ciąg dalszy nastąpi...
Avatar użytkownika
loony
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Obrazki: 4
Dołączył(a): 14 wrz 2010 08:01:44
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: BODY LIFT

Postprzez markus » 02 lip 2012 06:40:36

Jacku, u mnie przy 2" calach siekło dolnego węża na pół (vix widział, pomagał naprawić węża) wiatrak go potraktował,
Parapety dokładnie w poziomie można robić,
ale jesli chcesz 3" to rób bo ciekaw jestem Twoich spostrzeżeń!!!
markus
 

Re: BODY LIFT

Postprzez jrzeuski » 02 lip 2012 07:24:12

markus napisał(a):Jacku, u mnie przy 2" calach siekło dolnego węża na pół (vix widział, pomagał naprawić węża) wiatrak go potraktował,
Ale ja nie zamierzam się pozbywać osłony wiatraka tylko ją zmotać, żeby obniżyć.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez Galus » 09 lip 2012 17:27:34

Witam Trochę boje się waszej odpowiedzi ale co tam.
cały sierpień ma wolny i tak planuje zmotać sobie trochę furke.
Tzn. 2 cale liftu już jest a chcę zrobić +1 cal. Do tego tak myślę co by budy do góry nie dzwignąć.
Ogólnie plan mam taki.
Wszystkie fabryczne poduszki wywalić i od podstaw nowe zrobić. Mam wałek fi 60 i fi 80. krążki pod i nad dystanse powycinałem prasą z pasa transmisyjnego gr. 1cm. I tak się zastanawiam a jak by zamiast poliamidu dać tylko krążki gumy.
Fabryczne poduchy mają po jakieś 3cm + 5 liftu to by wyszło po 8 krążków na poduszkę. Pas jest zbrojony 3 warstwami i tak szybko się nie rozleci.
Ogólnie chcę dać krążki o większej śr nich oryginały bo to może trochę stabilność poprawi i śruby M12.
Czy może nie kombinować tylko ciąć wałek i po podkładce na górę i dół.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 09 lip 2012 18:53:03

Na samych gumach będzie bujać, choć to mały lift to i tak się będzie inaczej zachowywać niż poliamid.
Jak masz bardzo twardą gumę to możesz dać, choć ja bym zrobił z poliamidu. I zostaw raczej oryginalne gumy, bo jak zmienisz na dużo twardsze to buda może pękać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez Galus » 09 lip 2012 19:21:34

Lift standardowy czyli 5cm a guma najmiększa nie jest. Pas transmisyjny z sortownika drewna. 12 metrowe kłody sosny po nim latały. A właśnie z tym oryginalnymi jest problem bo znalazłem 2 popękane przy czym na jednej wydać tulejkę. Reszta też w nie najlepszym stanie. Tak myślę Przy ramie dać 1 podkładkę cm wysokości a od strony budy 2. resztę uzupełnić krążkiem z poliamidu.
"Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Pamiętaj - amatorzy zbudowali arkę, profesjonaliści Titanica..."
vel: Sinner
"Wszyscy wiedza, ze czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, ze się nie da, i on właśnie to coś robi"
Albert Einstein
Galus
Nałogowiec
Nałogowiec
 
Posty: 343
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 lip 2011 20:00:15
Lokalizacja: Lubsko Lubuskie
Pochwały: 1
Województwo: Lubuskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: BODY LIFT

Postprzez bloodsuckin » 09 lip 2012 20:42:13

Urwała mi się skrajna lewa tylna śruba, a dokładnie jej łeb... Ma ktoś praktykę i/lub jakieś cenne porady jak ją wydostać?
Gumę wokół śruby da się jakoś ściągnąć w dół? Próbowałem ale siedziała dość solidnie, a spawając coś do śruby dużo z tej gumy nie zostanie :-|
Ajuto...
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: BODY LIFT

Postprzez brum » 09 lip 2012 20:51:22

Podnieść do góry i albo ją wyjąć albo podłożyć podkładkę. Bez jednej się nic nie stanie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez kondi » 10 lip 2012 22:14:55

takie cuś: http://allegro.pl/walek-pret-poliamid-c ... 52609.html nadaje sie na wałeczki do bodyliftu ????
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez JJKILLER » 11 lip 2012 08:37:09

kondi napisał(a):takie cuś: http://allegro.pl/walek-pret-poliamid-c ... 52609.html nadaje sie na wałeczki do bodyliftu ????

Nada się.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez kondi » 11 lip 2012 21:55:25

JJKILLER napisał(a):
kondi napisał(a):takie cuś: http://allegro.pl/walek-pret-poliamid-c ... 52609.html nadaje sie na wałeczki do bodyliftu ????

Nada się.

:beer:
Opel frontera sport LPG lift 3" BFG KM2 31" snorkel (sprzedane :( )
Opel frontera B Long 3.2 LPG frotka rośnie :) 2"zawiecha +2"BL + KM2 33" ... a to nie koniec.... jednak koniec ( sprzedane )
Opel frontera A long 2.2 "rudzielec" domowa seria

PoJEEEPało mnie do 3 odlicz :)
wj 4.7 v8
zj 4.0
xj 2.5

605348314
Avatar użytkownika
kondi
Starszy Maniak
Starszy Maniak
 
Posty: 531
Obrazki: 8
Dołączył(a): 08 wrz 2009 10:43:16
Lokalizacja: Pińczów
Pochwały: 3
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: BODY LIFT

Postprzez Mateusz » 19 lip 2012 23:19:11

Przeczytałem cały post i z prezesem się muszę nie zgodzić ,,a body lift same wady, no może tylko wygląd auta, ale ani prześwity, ani kąty się nie zmienią, bo rama zostaje dalej na tej samej wysokości"
bo gdy podniesiemy budę to powstanie nam przerwa po między zderzakiem a atrapą więc podnosimy nasz zderzak o tą różnicę i już w tedy nam się zmienia kąt natarcia w przypadku tyłu nie przywiązujemy tak uwagi do tej przerwy aczkolwiek usunięcie jej da nam o kilka stopni większy kąt zejścia, jestem nowy więc mogę się mylić... 8;)

-- Dodano Pt 20 lip 2012 00:34:00 --

bloodsuckin napisał(a):Urwała mi się skrajna lewa tylna śruba, a dokładnie jej łeb... Ma ktoś praktykę i/lub jakieś cenne porady jak ją wydostać?
Gumę wokół śruby da się jakoś ściągnąć w dół? Próbowałem ale siedziała dość solidnie, a spawając coś do śruby dużo z tej gumy nie zostanie :-|
Ajuto...

spróbuj jakoś nawiercić bo innej opcji nie widzę chyba że propozycja Brum pomogła
Avatar użytkownika
Mateusz
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Obrazki: 2
Dołączył(a): 28 lut 2010 13:49:13
Lokalizacja: Dulowa/Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: BODY LIFT

Postprzez bloodsuckin » 20 lip 2012 09:01:49

@HANKOOK bodylift to głównie wady, ale niekiedy jest konieczny :/
Kąt natarcia możesz zmienić bodyliftem o tyle samo co dałoby Tobie wywalenie plastikowej części zderzaka. Zaraz pod nią jest i tak rama i osłona. Fotka już po BL
Obrazek
Zakładając kangura spowrotem (bo brzyyydalll) wracamy do natarcia sprzed BL
Obrazek
Odnośnie poprawy kąta zejścia to trzeba podnieść zbiornik
Obrazek
Co do urwanej śruby, to nawiercić ciężko, bo nie mam aż tak długich wierteł no i z celowaniem lipa, bo trzeba by wiercić przez otwór w ramie...
Zostawiłem 10mm kikut w budzie jako śrubę prowadzącą od góry. W oryginalną tuleję dystansową wspawałem śrubę na której trzyma się dystans. Śruba obok to wszystko ściska i jak na razie jest git. Buda trzyma się na 11 śrubach do ramy. Jak kiedyś będzie czas, chęci i migomat to rozkręcę trochę i wydostanę ten kikut.
To ta po prawej.
Obrazek

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
bloodsuckin
Fanatyk Ekstremalny
Fanatyk Ekstremalny
 
Posty: 639
Obrazki: 6
Dołączył(a): 09 mar 2011 22:22:53
Lokalizacja: Konin
Pochwały: 3
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lift budy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość