Witamy !



[B 3.2] muli, brak mocy

Wszystko o LPG

[B 3.2] muli, brak mocy

Postprzez macias » 15 mar 2008 10:55:40

Witajcie
dziś Frotka wywinęła mi niezły numer, a mianowicie zrobiłem nią bączka na skrzyżowaniu i postawilo mnie w poprzek :? ..a do Was mam pytanie bowiem jak dodaje gazu to przez jakieś 5-6 sek auto nie wyrywa do przodu,jest mułowate,a dopiero po tym czasie wyrywa z pełna werwą do przodu(przyczyna dzisiejszego bączka :( )..to jest coś takiego jakby przez chwilę nie dostawała paliwa, a dopiero później jest odczuwalna moc..czy to może byc coś z silnikiem czy z elektryką??auto ma sekwencje Zavoli i ostatnio tylko użytkuję ją na benzynie bowiem jak jeżdże na gazie to następnego dnia mam trudności z odpaleniem Froty..macie moze jakieś pomysły co to może być??w przyszłym tyg chyba udam się do serwisu Opla i zobaczymy co oni powiedzą.
macias
 

Postprzez dljm » 15 mar 2008 11:06:40

moim zdanie to wina instalacji gazowej
coś sie z nią podziało i pogarsza ona również pracę auta na benzynie
Avatar użytkownika
dljm
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1447
Obrazki: 1
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:00:40
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 5
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Postprzez macias » 15 mar 2008 11:16:21

jakiś czas temu byłem właśnie w serwisie Zavoli i wyniełaem wtryskiwacze gazu..i wsumie od tamt ej wizyty coś dzieje..a to nie łapie obrotów..a to coś..no i osttatnio jak jeżdże na benzynie samej to jes ok,ale jak chwile przejezdze na gazie, a potem znow benzyna i już coś zaczyna sie dziać,TECH był podpinany i żadnego błędu nie wykryło. :?
macias
 

Postprzez perulama » 16 mar 2008 18:24:31

Ciężko diagnozować na odległość ale może podsunę pomysł pod rozwagę ; kiedyś co prawda w plaskatym miałem podobny problem i winna była pompa paliwa , przy jeździe na gazie cofało się paliwo z układu do zbiornika i był problem z porannym odpaleniem. Jest też temat pt. podciśnieniowa pompa lub membrana paliwowa (dokładnie nie pamiętam) która odpowiedzialna jest za zwiększenie dawki paliwa przy przyspieszaniu , przy zużyciu pojawia się tzw. "dziura" w gazie , być może trzeba sprawdzić ten trop... :idea:
Wiem że często winowajcą jest źle wyregulowany gaz , ale dać trzeba szansę innym usterką. :D
perulama
 

Postprzez macias » 23 mar 2008 20:55:36

nom i byłem ostatnio w serwisie od gazu no i coś tam zalewało(nie wiem dokładnie o co kaman :lol: ) i komputer od benzyny pobierał mapy z gazu i był błąd ale wyregulowali gaz itp. i podobno ma juz dobrze być .. :D ..ale po wizycie jak narazie nic się nie dzieje więc byle tylko tego nie zapeszyć.... :)
macias
 

vv

Postprzez duchu » 26 mar 2008 13:25:30

Czy obroty rosną ?
duchu
 

Postprzez macias » 29 mar 2008 23:21:55

wogóle, przez jakiś czas nie wchodziło na obroty, dopiero po pewnym czasie wchodziły dość szybko...ale jak narazie wszystko już jest ok :)
macias
 

LPG - O co chodzi?

Postprzez Wookash » 19 kwi 2010 10:47:28

Witam

Mam dziwny problem z moja instalka a moze to nie problem tylko tak ma byc? Opisze o co chodzi i proszę was o wyrazenie opinii.

1 sprawa auto zamula tzn. wcisne mu gaz do podlogi i przyspiesza jak na benzynie ale tylko do 4 tys obrotow a potem zamula gdzie na benzynie kreci ponad 5 tysiecy.

2 sprawa przy kreceniu jak wyzej i zmianie biegu na wyzszy cos sie przytyka tak jakby gaz nie dochodzil i zaraz po zmianie biegu ja mu w gaz a on nic na ulamek sekundy. Efekt jakbym na sekunde przyhamowal i idzie dalej.

3 sprawa losowe zapalanie checkengine i nie ma znaczenia czy zaraz po przelaczeniu na gaz czy juz po jakims czasie i czy silnik zimny czy cieply. Jaki blad mam nadziedzie ze dzisiaj odczytam bo niefart jest taki ze nie zdaze dojechac na kompa jak juz kontrolka sama z siebie gasnie. W czwartek bylem na regulacji i mialem ponoc za bogata mieszanke i powiedziano ze powinno byc ok a nie jest bo w sobote w nocy silnik rozgrzany jazda rownym tempem okolo 70-80km/h i bu swieci.

Co do mulenia podejrzewam ze reduktor nie wyrabia wiec albo zmiana na wiekszy albo dorzucenie drugiego tak aby kazdy rzad garow byl zasilany osobno.
Co do przydlawienia jak wyzej ewentualnie zmiana miedzi na wieksza.

Prosze o rade i opinie co i jak.

Pozdr.
Wookash
 

Re: LPG - O co chodzi?

Postprzez Paw » 19 kwi 2010 12:20:54

Słaby reduktor, za mały przekrój przewodu zasilającego lub źle dobrane wtryskiwacze. Albo wszystko razem :D
Paw
 

Re: LPG - O co chodzi?

Postprzez hirek_gda » 19 kwi 2010 18:17:06

przede wszystkim trzeba by było oglądnąć mapki i wykres z oscyloskopu ze staga bo tak to można sobie gdybać

poza tym ciekawe jak gazownicy postarali się z montażem jakieś zdjęcia może z pod maski ?
no i tak jak kolega Paw pisze ciekawe co oni ci tam w ogóle ciekawego pod maskę włożyli
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: LPG - O co chodzi?

Postprzez Wookash » 19 kwi 2010 18:34:23

Instalka to stag300+ reduktor AGC Vito / Vito Super wtryski magicjet. Zrzutow map itd nieposiadam zdjecia instalki ponizej.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
Wookash
 

Re: LPG - O co chodzi?

Postprzez hirek_gda » 19 kwi 2010 19:25:23

no to teraz pytanie czy to jest AGC vito czy vito super ten drugi teoretycznie wg producenta powinien dać radę (chociaż w praktyce różnie to moźe być) ten pierwszy zdecydowanie nie
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: LPG - O co chodzi?

Postprzez Paw » 19 kwi 2010 19:32:25

Stag to przyzwoite urządzenie. Wtryskiwacze nie najgorsze, ale istotna tu jest też wielkość dyszy. A o tym reduktorze to nawet nie słyszałem.
Paw
 

Re: LPG - O co chodzi?

Postprzez Wookash » 19 kwi 2010 19:36:27

Gdzies wyczytalem ze to jakas nowosc ten reduktor i niby do 250KM wiec w teorii powinien sie wyrobic.
Wookash
 

Uboga mieszanka czym to jest spowodowane?

Postprzez Wookash » 26 kwi 2010 16:45:04

Witam

Co ma wplyw na uboga mieszanka tzn. w jakich okolicznosciach ona wystepuje. Bylem u gaziarzy i mialem za uboga mieszanke na 1 cylindrze. Wczoraj wywalilo mi checka i po podpieciu pokazalo ze uboga mieszanka jest na 2 cylindrach. Pojade do nich i znowu wyreguluje i pewnie za 2 dni znowu mi checka wywali bo to juz nie 1 raz. Gaziarz mowil ze wine moga ponosic swiece. Moze i ma racje ale chce sie upewnic. W zasadzie swiec jeszcze nie ruszylem i zamierzam zakupic NGK jednoelektrodowe. Dodatkowo nie wiem jak to jest w 3.2 ale podobno sa jakies gumki na swiecach i jak sa sparciale tez jest zle. Jak one wygladaja moze ma ktos foto albo jak to sie fachowo nazywa abym mogl wytlumaczyc w sklepie o co mi chodzi.

Pozdr.
Wookash
 

Re: Uboga mieszanka czym to jest spowodowane?

Postprzez hirek_gda » 26 kwi 2010 17:34:39

a czy gazownik sprawdził jakie jest ciśnienie gazu przy maksymalnym "bucie" może porostu reduktor nie wyrabia ?
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Uboga mieszanka czym to jest spowodowane?

Postprzez Wookash » 26 kwi 2010 17:38:08

A nie wiem czy sprawdzal ale zaswicilo podczas spokojnej jazdy max 3tys obrotow wiec reduktor powinien wyrobic. No i po ostatniej regulacji na gazie juz ladnie ciagnie powyzej 4 tysiecy obrotow wiec reduktor wyrabia. I chyba jakby nie wyrabial to by wywalilo ze uboko na wszystkich garach a nie na losowych tak mi sie wydaje.
Wookash
 

Re: Uboga mieszanka czym to jest spowodowane?

Postprzez Jarek sp3swj » 26 kwi 2010 17:39:39

.... gdzieś było że dla V6 3,2 litra "popularne" reduktory się nie wyrabiają i nie nadarzają podawać gaz, chyba nawet na naszym forum ktoś pisał że mu dołożyli drugi reduktor

viewtopic.php?f=16&t=45&p=2148&hilit=dwa+reduktory#p2148

daleko nie szukać.... prezes pisał...
Ostatnio edytowano 26 kwi 2010 17:44:30 przez Jarek sp3swj, łącznie edytowano 1 raz
/Jarek Poznań
4x4 zawsze najlepsze :-) --- ... błękitne foto z sentymentu ... była też srebrna LONG :-)
Avatar użytkownika
Jarek sp3swj
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2001
Obrazki: 1
Dołączył(a): 12 kwi 2008 22:57:17
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 12
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Uboga mieszanka czym to jest spowodowane?

Postprzez Wookash » 26 kwi 2010 17:42:28

Acha gadalem z gaziarzem na temat reduktora i mowil ze jakby nie wyrabial to zaczeloby piszczec i przelaczac na benzyne ale jak juz wspomnialem czasami uda mi sie zakrecic silnikiem ponad 5 tysiecy i sie wyrabia.
Wookash
 

Re: Uboga mieszanka czym to jest spowodowane?

Postprzez hirek_gda » 26 kwi 2010 17:52:52

zależy jak ma ustawione może piszczeć a może i nie

poza tym przy standardowym ustawieniu zaczyna piszczeć dopiero poniżej 0,6 bar co jest wartością już naprawdę małą i już poniżej 0,8 bar dla tego silnika może być za ubogo
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Następna strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość