Strona 1 z 2
[All] Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
03 cze 2010 10:22:14
przez Wookash
Jak powinien byc prawidlowo wpiety reduktor w uklad chlodzenia/grzania. U mnie wydaje mi sie ze gaziarze cos spartaczyli. Reduktor jest przeplywowy i mam zrobione tak: do nagrzewnicy ida 2 weze wejscie i wyjscie i mam je rozciete i zalozone trojniki i od tych trojnikow jest podpiecie do wejscia i wyjscia reduktora. A czy przypadkiem nie powininno byc tak ze rozciac waz od wejscia do nagrzewnicy i w tym miejscu podpiety reduktor? Wtedy woda by przeplywala przez niego i niebylo by zaklocen w obiegu bo polecialaby do nagrzewnicy a z niej tam gdzie powinna a tak mi sie wydaje ze woda wyplywajaca z nagrzewnicy leci tez do reduktora tylko z innej strony i go przytyka. Prosze rozwiac moje watpliwosci.
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
03 cze 2010 10:38:20
przez krynek
Są różne szkoły, jedni gaziarze wpinają się równolegle (część "wody" ciepłej idzie na parownik, a druga część na nagrzewnicę - twierdząc że tak jest dobrze bo nie wystudzona woda idzie do ogzrewania ) innni wpinają się szeregowo twierdząc że lepiej wodę trochę ostudzić ale pzry pełnej wydajności będzie ogrzewanie tak czy siak.
Miałem już trzy auta na gazie i wszędzie są lub były trójniki i parownik wpięty równolegle - działało
pozdr
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
03 cze 2010 10:57:17
przez Wookash
U mnie tez niby dziala ale mam problemyu z temp rosnie ponad polowe potem spada a wczesniej na samej benz. sie tak nie dzialo. I tak wlasnie kminie czy aby to nie mialo zwiazku. W sumie zaden problem poeksperymentowac i poprzepinac rurki. Wiec jak znajde chwile to sprawdze.
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
03 cze 2010 16:33:50
przez axit
W nubirze gdzie jest problem z grzaniem reduktor miałem podłączony szeregowo za nagrzewnicą.
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
03 cze 2010 22:13:01
przez makar
szeregowo jest pewność że i nagrzewnica i reduktor są równo nagrzewane, przy równoległym woda płynie przedewszystkim tam gdzie mniejszy opór. W pierwszym rozwiązaniu dłużej się nagrzewa parownik zazwyczaj - większe opory.
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
03 cze 2010 22:21:19
przez Wookash
No woda plynie tam gdzie ma mniejsze opory ale czy to nie zakloca prawidlowego biegu wody? Bo jezli z nagrzewnicy zamiast leciec na silnik czy gdzies tam czesc wody wpada znowu do reduktora to co wtedy. Wydaje mi sie ze szereg bylby najlepszym rozwiazaniem a to ze dluzej sie grzeje no coz cos za cos. Wydaje mi sie w szeregu woda bedzie plynela tak jak bez reduktora ktory jedynie bedzie stwail pewien opor ale docelowo poplynie dalej a przypadku rownoleglego wpiecia woda plywa sobie w caly swiat i moze sie okazac ze docelowo nie plynie dalej w tej ilosci co trzeba badz plynie wolniej.
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
04 cze 2010 22:03:25
przez makar
dokładnie ja tez proponuję wpięcia szeregowe może w poprzednim poście troche namotałem
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
04 cze 2010 22:15:55
przez Wookash
No to pora dorobic sobie rurke i pomotac szeregowo. Jak temp bedzie ok to zostaje a jak bez zmian to zobacze czy bedzie mi sie chcialo odmotac do rownoleglego.
THX
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
04 wrz 2010 11:24:56
przez FROTERKA
U nas właśnie reduktor został odłączony, węże połączone za pomocą kawałka miedzianej rurki. Podjechaliśmy akurat podbić przegląd a tu woda prawie gotuje, wyciek z reduktora.

Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
04 wrz 2010 19:59:46
przez adi-1978
Ja też miałem trójniki i z nich zrezygnowałem
Podłączyłem szeregowo tylko że inaczej jak napisał kolega bo na wyjściu z nagrzewnicy
Dzięki temu mam dużo cieplej zimą w samochodzie a reduktor dalej gorący.
jak wpiac reduktor

Napisane:
10 paź 2010 21:06:25
przez serkules
witam czytam wasze posty i teraz sie zaczalem zastanawiac.
Jak to jest u mnie reduktor nagrzewa sie bardzo dlugo nawet po zalaczniu sie gazu jest jeszcze dlugo zimny. Dopiero jak woda ruszy przez duzy obieg czyli chlodnice zaczyna robic sie goracy
Nie wiem ale wydaje mi sie ze mam wpiety rownolegle w uklad bo mam dwa trojniki praed reduktorem
Wczesniej nie badalem tego problemu ale zaczalem jak po paru kilometrach reduktor byl nadal zimny.
Wydaje mi sie jednak ze to co piszecie o wpieciu szeregowym jest lepsze bo szybciej sie on nagrzewa i jest pewnosc ze goraca woda tam dotrze. Nawet zaczalem sie zastanawiac czy wysokosc umieszczenia reduktora ma znaczenie i nad sprawdzeniem pompy wodnej. Moze cos podpowiecie bo ja juz zglupialem dlaczego musze tak dlugo czekac na to zeby reduktor byl goracy weze ktore do niego dochodza sa juz gorace a ten jeszcze zimny dopiero jak waz dolny od chlodnicy zrobi sie goracy to reduktor tez.
Re: jak wpiac reduktor

Napisane:
11 paź 2010 14:27:35
przez FROTERKA
serkules napisał(a): Nawet zaczalem sie zastanawiac czy wysokosc umieszczenia reduktora ma znaczenie
Ostatnio mój mąż przerabiał u nas instalację właśnie pod kątem obniżenia reduktora, który nie wiedzieć czemu był w najwyższym punkcie całej instalacji.
Re: jak wpiac reduktor

Napisane:
11 paź 2010 14:36:54
przez jrzeuski
Układ chłodzenia froty jest samoodpowietrzający się, ale warunkiem działania tego jest to, żeby zbiornik wyrównawczy był w najwyższym punkcie układu. Jeżeli reduktor masz wyżej, to nie będzie jak go odpowietrzyć i przepływ wody przez niego będzie marny.
Re: jak wpiac reduktor

Napisane:
11 paź 2010 16:04:42
przez serkules
ok teraz wiem ze podniesienie reduktora to byl blad musze go dac nizej chociaz nie wiem czy uda mi sie zejsc ponizej zbiorniczka wyrownawczego malo miejsca
Re: jak wpiac reduktor

Napisane:
11 paź 2010 18:27:40
przez serkules
no dobra moge zalozyc parownik na wysokosci zbiorniczka wyrownawczego na samym nadkolu tak jak byl wtedy bedzie lepiej . no sam juz nie wiem bo tak jak pompka da cisnienie to przeciez bez wzgledu na wysokosc powinien plyn dotrzec . mam drugie auto z gazem toyta rav 4 tam jest zbiorniczek wyrownawczy ponizej chlodnicy a parownik jest zalozony na wysokosci gornego brzegu chlodnicy i nie ma takiego problemu . przeciez konstrukcja ukladu chlodzenia jest taka sama jak w oplu jezeli pompka wypchnie powietrze z ukladu do zbiorniczka to powinno w jego miejsce zassac plyn . chyba ze to jest tak ze parownik jest najwyzej i powietzre sie w nim gromadzi zamiast wyjsc przez zbiorniczek . sory ze tak truje ale idzie zima i chce zakonczyc temat przed mrozami
Re: jak wpiac reduktor

Napisane:
11 paź 2010 18:34:23
przez brum
serkules napisał(a):chyba ze to jest tak ze parownik jest najwyzej i powietzre sie w nim gromadzi zamiast wyjsc przez zbiorniczek
właśnie tak jest.
Re: jak wpiac reduktor

Napisane:
11 paź 2010 19:10:23
przez serkules
no dobra a z kad sie bierze powietrze jak uklad sie odpowietrzy przeciez nie ma mozliwosci zeby zassal powietrze moze zassac tylko plyn chyba ze parownik jest caly czas zapowietrzony i powietrze nie wyszlo z niego no ale po dluzszej zeździe juz jest goracy czyli woda krazy przez niego
czasem grzeje czasem nie i ma LPG

Napisane:
19 gru 2010 23:02:12
przez ijido
borykam się z dziwnym problemem związanym z grzaniem auta i reduktora LPG
znaczy ogólnie wszystko chodzi dobrze, frota momentalnie się nagrzewa do dobrej temp
LPG po ostatnich regulacjach przełącza się bardzo szybko
wieje ciepłym powietrzem do wnętrza
czyli niby miodzik aż miło w zimie
ale w tym pięknym świecie dzieje się coś niedobrego
czasami np podczas dłuższej jazdy nagle przestaje grzać
zauważyłem też że reduktor był zimny
a mówiąc prawdę zauważyłem ze dmucha zimnym
bo silnik zaczął się dławić bo dostawał niepodgrzany gaz
i zmieniłem nawiew z szyby na kabinę i powiało chłodem
po zatrzymaniu się i obmacaniu wnętrza wyczułem że:
wąż do chłodnicy jest gorący
wąż od reduktora jest gorący
reduktor jest zimny
waż z reduktora jest zimny
temperatura na wskaźniku w normie 80-90
jak ruszyłem ponownie wszystko wróciło do normy
i nic nie wystąpiło potem na trasie Chorzów-Kraków
a wcześniej robiło się na chwile jak jechałem do Lędzin na poligon i jak wracałem do Chorzowa
termostat jest nowy po wymianie całego modułu i chodzi dobrze
część powinna być w problemach z LPG ale u mnie to wszystko akurat powiązane jest
gościa z Fugazi powiedzieli mi że nie da się podłączyć szeregowo nagrzewnicy z reduktorem bo mam klimę, bo jak włączę klimę to mi nie będzie grzać reduktora, temu ma to być na trójnikach zrobione, trochę tego nie rozumiem
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
19 gru 2010 23:42:57
przez Wookash
Na mój gust wygląda mi to na zapowietrzanie się.
Co do wpięcia się szeregowo to ja tak zrobiłem ale różnicy w szeregowym a równoległym nie widzę.
Co do klimy wydaje mi się że nie powinno to mieć wpływu na grzanie reduktora ale kto tam wie.
Re: Reduktor i prawidlowe wpiecie w uklad chlodzenia?

Napisane:
19 gru 2010 23:54:36
przez konik
Klima nie ma żadnego wpływu na instalacje LPG, reduktor powinien być wpięty szeregowo, wtedy mamy pewność że nagrzewnica też będzie w pełnym obiegu cieczy chłodzącej.