Strona 1 z 2

[All] Wysokie obroty

PostNapisane: 22 wrz 2007 07:36:18
przez FROTERKA
Od jakiegoś czasu moja frotka ma taką przypadłość: stojąc na światłach (wrzucona jedynka, wciśnięte sprzęgło) wyje a obrotomierz pokazuje 2,5-3 tys. obrotów. Czasem wystarczy, że przegazuję, czasem pomaga jak wyluzuję, puszczę sprzęgło i wcisnę spowrotem. Ale wczoraj np nie pomogło nic. Stałam i wyłam a raczej ona wyła. Dopiero ruszając i paradoksalnie, dodając gazu obroty spadły do 1 tys a ja spokojnie bez wycia skręciłam.
Nie wiem, czy to ma znaczenie ale dodam w cichości forum ;-), bo męzowi się wolę nie przyznawać, że dzieje mi się tak wtedy gdy do rzeczonych świateł dojeżdżam z dużą (100-120 km/h) prędkością, natomiast gdy jadę przepisowo to nie zauważyłam niepokojących objawów.
Umieściłam ten temat tutaj, gdyż jeżdżę na gazie ;-) co też nie wiem, czy ma znaczenie.
Mąż mówi, że to może silnik krokowy się zacina. Nawet nie wiem, co to jest.

PostNapisane: 22 wrz 2007 09:16:29
przez brum
Raczej na 100% jest to silnik krokowy wystarczy odkęcić go, (jeśli się to wogóle uda) i przemyć np WD40

PostNapisane: 24 wrz 2007 11:28:37
przez yarosz
U mnie tez tak jest ale juz doszedlem do sedna problemu. Mam walniety jeden z wezy gumowych. Ojaw jest taki ze na benzynie jest ok a na gazie obroty skacza do prawie 2 tys. bo lapie obce powietrze. Mialem sobie to nawet w sobote zrobic ale skonczylo sie na checiach bo walnela linka od otwierania maski i stwierdzilem ze wole sie piwa napic :D niz z tym walczyc. Dzis albo jutro jade do mechaniora niech on sie bawi.

PostNapisane: 06 paź 2007 18:08:01
przez dawszy
brum napisał(a):Raczej na 100% jest to silnik krokowy wystarczy odkęcić go, (jeśli się to wogóle uda) i przemyć np WD40


A gdzie wg. Ciebie ten silnik sie znajduje?

Na moj stan wiedzy przynajmniej do 98 roku Frotki nie maja takiego silniczka, jedyne co to potencjometr na osce od gazu, ktory przekazuje informacje do ECU o tym gdzie jest akurat przepust.

PostNapisane: 06 paź 2007 18:26:27
przez KOBZI
chyba chodziło o silnik krokowy od instalacji gazowej :)

PostNapisane: 04 lut 2008 20:30:11
przez RenOpel
u mnie pomogło gdy popsikałem koncówkę linki gazu od strony silnika WD-40

Re:

PostNapisane: 02 paź 2010 22:21:49
przez darus
yarosz napisał(a):U mnie tez tak jest ale juz doszedlem do sedna problemu. Mam walniety jeden z wezy gumowych. Ojaw jest taki ze na benzynie jest ok a na gazie obroty skacza do prawie 2 tys. bo lapie obce powietrze. Mialem sobie to nawet w sobote zrobic ale skonczylo sie na checiach bo walnela linka od otwierania maski i stwierdzilem ze wole sie piwa napic :D niz z tym walczyc. Dzis albo jutro jade do mechaniora niech on sie bawi.

witam
po miesiącu jazdy pojawił się ten problem. Powiedz, które węże są odpowiedzialne ? Jak zlokalizować usterkę bo mój mechanik tylko mnie naciąga na koszty a wszystko jest bez zmian. Raz wysokie obroty szczególnie jak zaczynam hamować i potem znów niskie .

pozdro

Re: WYSOKIE obroty

PostNapisane: 02 paź 2010 22:29:37
przez zielaq
a np w 2.0 z 95 roku
Obrazek
to nie jest przypadkiem silniczek krokowy ??!

Re: WYSOKIE obroty

PostNapisane: 02 paź 2010 23:36:08
przez Balkandriver
Gosia, popełniasz 2 błędy kardynalne:
1/ nigdy nie stoi się na światłach / w korku, z wrzuconym biegiem i wciśniętym sprzęgłem, zawsze na luzie, ew. ręczny
2/ jazda "na gazie" jest źle postrzegana przez służby mundurowe, a i też przez spory % społeczeństwa.

Na plus zaliczam Twój styl jazdy - jechałem kiedyś "potajemnie" za Tobą i bardzo mi się podobała Twoja prędkość przemieszczania przez miasto. Ale to ciiii.

Ale tak poważnie - czyszczenie przepustnicy Cię czeka.
W kanale dolotu zbiera się nagar, który tworzy próg uniemożliwiający domknięcie przepustnicy. Trzeba ją otworzyć i przemyć rozpuszczalnikiem / izopropanolem ten syf, żeby umożliwić przepustnicy pełne domknięcie.
Po tym zabiegu obroty mogą falować, wtedy należy w standardowych silnikach podpiąć kompa do złącza diagnostycznego i ustawić fabryczny kąt uchylenia przepustnicy, by czujnik silnika krokowego miał właściwy odczyt.

Pozdrawiam Rodzinkę

BALKANDRIVER

Re: WYSOKIE obroty

PostNapisane: 03 paź 2010 21:32:57
przez FROTERKA
Balkandriver napisał(a):Gosia, popełniasz 2 błędy kardynalne:
1/ nigdy nie stoi się na światłach / w korku, z wrzuconym biegiem i wciśniętym sprzęgłem, zawsze na luzie, ew. ręczny
2/ jazda "na gazie" jest źle postrzegana przez służby mundurowe, a i też przez spory % społeczeństwa.

Na plus zaliczam Twój styl jazdy - jechałem kiedyś "potajemnie" za Tobą i bardzo mi się podobała Twoja prędkość przemieszczania przez miasto.

A ja właśnie przed chwilą byłam w temacie "kogo widziałem z klubowiczów" i pomyślałam ze smutkiem, że mnie to nikt nie spotyka. A jednak ! :mrgreen:
A co pierwszego błędu kardynalnego to odkąd mojego szwagra walnął na światłach ten z tyłu, a szwagier wtedy tego przed sobą, a ten jeszcze wcześniejszego (takie rwanie rzepki tylko odwrotnie) to zawsze stoję na biegu, z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem. Może i błąd ale nie szukam biegu po włączeniu zielonego i pierwsza ruszam.

Re: WYSOKIE obroty

PostNapisane: 04 paź 2010 16:46:52
przez krynek
Ale jak łożysko wycisku dostaje po pupie :mrgreen: ,łożysko bez smarowania przystosowane/obliczone do pracy jednorazowo góra kilka sekund obraca się przez całe czerwone więc pewnie z pół minuty, to raczej złe fengszui na jego przyszłość.
pozdr

Re: WYSOKIE obroty

PostNapisane: 04 paź 2010 17:50:46
przez STRUNA
Froterka a ten problem to jakoś rozwiązany?
Wiem że to było dawno, Balkan odpisał po blisko trzech latach ale masz jakieś zakończenie tego wątku?

Re: WYSOKIE obroty

PostNapisane: 07 paź 2010 14:25:48
przez FROTERKA
Krynek, łożysko jest siemeringowane i pływa w fabrycznym towocie więc nie bój zaby, nic mu nie będzie. :D
Struna, problemu już nie ma. B. wywalił krokowiec od gazu a właściwie nie tyle krokowiec co jakiś zaworek ze środka. Nie wiem, czy akurat to miało wpływ niemniej juz nie wariuje tak, jak kiedyś.

[A 2.0] Rosnace obroty

PostNapisane: 21 kwi 2012 12:02:21
przez krzysied753
Witam mam ostatnio takie problem (nie zawsze ale się zdarza) po odpaleniu chodzi na benzynie jak wkręcę go na obroty to przechodzi na gaz(do tego momentu jest ok ) , i w tym momencie dostaje jakiegoś szału i obroty z około 1000 zaczynają samoczynnie wzrastać na maxa, wiec jestem zmuszony przełączyć na benzynę obroty spadają silnik gaśnie i następny raz jak odpalę jest już ok .Co to może być ???

Re: Rosnace obroty

PostNapisane: 21 kwi 2012 16:14:59
przez sh0rty
napisz przede wszystkim co to za instalacja (której generacji)

Re: Rosnace obroty

PostNapisane: 21 kwi 2012 16:52:03
przez krzysied753
To zwykla instalacja (firmy BRC) nie sekwencja

-- Dodano 22 kwi 2012 20:48:55 --

Pomocy:(

Re: Rosnace obroty

PostNapisane: 23 kwi 2012 12:46:26
przez FROTERKA

Re: Rosnace obroty

PostNapisane: 23 kwi 2012 18:08:40
przez krzysied753
Odłączyłem korkowca i jest lepiej ale nie wiem czy mogę bez niego jeździć ,czy muszę drugiego szukać.. co on mi powoduje??

Re: Rosnace obroty

PostNapisane: 23 kwi 2012 21:00:23
przez leper
:wsciekly: temat na dwóch wątkach ?????? po co :?:

Re: Rosnace obroty

PostNapisane: 23 kwi 2012 22:21:06
przez krzysied753
Sorki zostajemy na tym temacie :

Ta oto klapka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 60879.html była prawdopodobnie odłamana i znalazłem ja w schowku z rożnymi papierami
(ktoś się musiał dobierać do niej) , myślałem ze to tak o po prostu od czegoś ,i jest nie potrzebne... owej klapki nie mogę zrobić zdjęcia bo aktualnie jej nie posiadam ale jeśli powiesz mi gdzie ona powinna się znajdować to sprawdzę czy tam jest czy nie